Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1379
Sendt: 30 April 2008 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
Så er det blevet min tur til at begynde på en subwoofer. Hvilken en?? Jamen det kommer hen af vejen men her er første billede
Det er en top plade og bundplade i 19mm mdf. Målene er 61*81.3cm
Hvorfor ligger papiret der så?? Jamen det er en 1:1 skabelon over subben. Alt info er fjernet på det for ik at afsløre for meget Enheder der skal i er 2 styks peerless 10" enheder og de bliver sendt fredag eller først i næste uge Så mangler jeg bare at få fat i det mdf der skal imellem de 2 plader og det er lidt 19mm mdf i 30.5cm Forstærker er endu ikke valgt muligvis noget digital og aktivt filter.
Der må gættes på hvad det er for en sub men jeg blir sur hvis det gættes i første forsøg
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
Sendt: 30 April 2008 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
Hmm jeg undrer mig lidt hehe.. Hvordan kan din 1:1 skabelon være større end top/bundpladerne?
Hvis der skal gættes på hvad det er for en? hvad vil det sige hvilket princip der skal gættes? Noget spændende som båndpas/compound, eller noget kedeligt med standard Peerles XLS sub?
Sendt: 02 Maj 2008 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
Henrik300 skrev:
Er det ikke muligt at lave en variabel delfrekvens? Jeg deler den dog i min SS processor og det er på 40 Hz.
Alt efter hvad de skal spille sammen med af fronter i et SS set up eller stereo for den sags skyld.
Uha det skal jeg ikke kune sige.. Mit setup er stereo med skiftene forforstærker(uden sub out). Håber at få liv i min vintage pioneer så blir den mit førstevalg. Højtaler fostex fe167e i (sjovt nok) horn
Idag blir det sidste træ indkøbt så jeg har lidt at rode med i weekenden.
Bruger siden: 09 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 198
Sendt: 02 Maj 2008 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
Har længe været meget inspireret af det horn. The Wicked One.. Det er en fed måde man har fundet ud af at man kan tegne det op på, og at det så bliver rigtigt!
Følger spændt med..
Venligst,
__________________ Troels F. Rasmussen - Selvbyggeren.
Mine HT'ere
Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
Sendt: 02 Maj 2008 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
wuffer skrev:
Henrik300 skrev:
Er det ikke muligt at lave en variabel delfrekvens? Jeg deler den dog i min SS processor og det er på 40 Hz.
Alt efter hvad de skal spille sammen med af fronter i et SS set up eller stereo for den sags skyld.
Uha det skal jeg ikke kune sige.. Mit setup er stereo med skiftene forforstærker(uden sub out). Håber at få liv i min vintage pioneer så blir den mit førstevalg. Højtaler fostex fe167e i (sjovt nok) horn
Idag blir det sidste træ indkøbt så jeg har lidt at rode med i weekenden.
Den du linker til længere oppe er der indbygget en effektforstærker og jeg formoder ikke at du skal bygge en passiv sub eller?
Hvis den er aktiv så fåes der subforstærker med variabel delfrekvens.
Sendt: 03 Maj 2008 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
Det ved jeg men jeg vil bruge extern effektforstærker og aktiv filter. Det gir et lidt brede udvalg
Puha det er varmt at stå og save idag og så på en lille altan . Har dog fået 3 sider limet på og er igang med at skære de første stykker med skæve vinkler.
Der står dog i den manual jeg har fået med at det er en god ide at skære det hele ud og se om det passer og så lime det fast. Men alle siderne vil jeg ha limet fast først.
Billeder kommer senere i dag for jeg skal ud og skære
Sendt: 03 Maj 2008 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
jeg er også meget spændt.
Beklager kvaliteten af billedet.
De 2 stykker der skal sidde på fronten er skåret og passer perfekt i vinklen men den ene skal lige skæres til i længden. Men de resterende stykker bliver skåret senere og så skal venstre og højre halvdel passe perfekt sammen i str inden jeg begynder at lime det i.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum