Hey alle hifi glade mennesker..
Nu synes jeg, at det er på tide, at vise min hjemmebio, som jeg har gået og bygget på i lidt over et år..
Først lige lidt om mig selv:
- Jeg er 20 år
- Bor hjemme hos moar og stedfar
- Grundet det er, at jeg skal igang med en uddannelse som elektriker (ved godt det er lidt sent og starte. Men som man siger: Bedre sent end aldrig) og der er desværre ikke råd til at flytte i første omgang, samtidig med at hobbyen skal bevares

Og så til det, som tråden går ud på 
Værelset er på ca 12 kvm, vil jeg skyde på, så det er ikke det helt vilde jeg har, at boltre mig på.
Dvs det er også her jeg bor til daglig.. Men det er skam heller ikke skidt og bo i en bio 
Jeg har lavet en hel del, siden jeg besluttede mig for, at lave værelset om til denne dejlige biograf.
Der er både blevet malet, købt nyt setup, møbler osv.
Lige pt. er jeg ikke helt færdig, men man finder jo hele tiden på noget nyt at tilføje.
Flere beskrivelse kommer ved billederne.
Først lige mit setup og derefter billeder:
- Forstærker:
Onkyo TX-SR805
- Projektor:
Sanyo PLV-Z5
- Lærred:
Kingpin 106"
- Front Højttalere:
2x Kef Q5
- Center Højttaler:
Kef Q10c
- Surround højttalere:
4x Kef Q1
- Subwoofer:
Kef PSW2000
- Bærbar:
Toshiba
- Kabler:
Supra HDMI 1m & 8m - Sølvkabler i 6 af højttalerne (monteret af CSN) og kobberkabel i den sidste.
Og så kommende ting til setup'et:
- Blu-Ray Afspiller: Panasonic DMP-BD30 (Forhåbentlig sendt på mandag d.11/08-08)
- Spilkonsol: Playstation 3 (Leder pt. efter en)
Sådan her startede det hele:

Det er noget af et rod, jeg har fået lavet, efter jeg besluttede, at der skulle ske noget drastisk med værelset.

Ja, sikke et fint tv, som dog er væk idag og det samme gælder mine velelskede Cerwin-Vega højttalere.

Der har stået et skab som jeg har revet ned, siden den grå væg er der. Og så har Christian fra CSN været forbi med det dejlige Kef system, som blev og stadig er noget af en succes. Gik fra Cerwin-Vega, til dette og det var helt klart en forbedring 

Så er der begyndt og ske noget. Her er jeg gået igang med malerpenslen. Farven er grå, som jeg faktisk er blevet ret glad for. Og ja, rodet er der endnu 

Så er jeg nået videre derud af. Der hvor den grå farve stopper, kommer den til at møde en sort farve, hvor lærred skal hænge på væggen til højre. Fik af vide af Christian, at det ville give det sidste med en sort endevæk og jeg kan kun give ham ret.

Så går det fremad.. Nu begynder det jo, at ligne noget.

Så er den anden væg også begyndt at komme godt med og her skal den sorte farve også tilsluttes den grå.

Her er så den væg hvorpå lærred skal monteres. Lærredet er godt nok bredere end væggen, så jeg blev nød til at stæjle noget vinduesplads, men det har ikke fået nogen negativ indflydelse på selve helheden.

Og sørme ja, så kom der også noget sort maling på endevæggen. Det går da trods alt fremad.

Nu begynder det, at tage form. Her er jeg færdig med endevæggen. Så er det snart lærreds tur, til at komme op og hænge.

Her er så lige et fra den anden siden.

Så blev jeg sgu færdig. Det tog også et par dage, med arbejde og hjemmebio. Men alt i alt, syntes jeg det blev et meget godt resultat, som jeg er stolt af 
Og sådan er det kommet til at se ud:

Mit nye tvbord og så lige "hovedcentralen" + center- og fronthøjttalere.

Mit Kingpin 106" lærred

Venstre side- og begge baghøjttaler

Højre side- og baghøjttaler

Min Onkyo TX-SR805 forstærker, som dog endnu ikke har bevist sit fulde jeg, eftersom jeg mangler en Blu-Ray afspiller, som gerne snart skulle være på vej.

Her er den fine centerhøjttaler.

Og så også min ene fronthøjttaler, som er identisk med den anden 

Her er så min projektor, som kan vise 720P. 1080P, må komme den dag pungen sig god for det.
Men jeg har intet og beklage mig over. 720P er en klar forbedring i forhold til et CRT skærm 

Min nye sovesofa. Skal jo også have et sted og sove, når der bliver brug for det.

Og her tíl sidst min DVD samling - Og så lige min Van Damme samling helt til højre.
Ja, det hele må jo så udskiftes med Blu-Ray, når den tid kommer.
Nu er der så bare nogle småting som skal ordnes.. Har lidt kabelbakker og paneler, som skal males og et andet tvbord, som min lillebror skal have ind, når hans værelse er klar..
Men det var så alt for denne her gang.. Håber at I kan lide det I så..
Kommentar er altid velkommen, ligesom ris/ros og evt. tips og ideér..
Mvh DunkZ