Forfatter |
|
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
Sendt: 04 Februar 2009 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har så meget at jeg ikke kan finde ud af hvad jeg skal spille på, men grunden til at de ikke sidder i hornet er at jeg har hund og der kommer af og til børn på besøg...jeg kan jo ikke være alle steder på en gang så vil jeg hellere have ødelagt et par Fostex 206...sådan nogle kan jo stadig købes. Men jeg skal da prøve dem sammen med min Luxman SQ 38. Jeg har 185m2, og alligevel plads problemer...måske jeg bliver nødt at rydde lidt op
Jeg vidste ikke der fandtes en New Golden Giant, men sikke nogle spændende ting der var engang. Når det var underboen der havde spille dem i stykker må det da have været en lettelse da de gik i stykker men jeg kan godt forestille mig at de har været sjove for dig da du fik dem. De kunne jo få en 20W forstærker til lyde som 100W.
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
Til top |
|
|
Tonni Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
Sendt: 04 Februar 2009 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej i nostalgien! De "new golden eight" - Hed de ikke enten med eller uden >Super<? - Har aldrig hørt om >Giant<... - Men ja de spiller ikke uden evne!!!  Har selv haft dem i et par "Voigt gulvhorn" som dem Lou har stående! - PQ Tror ikke du kunne have fundet en bedre "låner"!!! - Og er >næsten< bange for det varer LÆNGE før han vender tilbage til sine andre HT's hihi   Med hensyn til den B&o Dirigent 609K er den med Ecc83 og EL84 singleended i udgangen! - Og Jørgen Schou type 10 udgangstrafoer!!! - Kast nogle nye kondensatorer i ordentlig kvalitet i den, og...  Slagtede for mange år siden en af mine Dirigenter, og opbyggede effektdelen i hardwiring. - Det trin sparkede en stor SAE af et par JBL 4320's hf-sektion!!! og tvivler på det kommer derfra igen... - min ven er i hvert fald ikke meget for at snakke om lånets præmisser!!!  Den Dirigent yder forresten 2*5.5 Watt kl.A! og er stereo i amp'en, men med mono-tuner! - Der kunne dog købes stereo-dekoder, og ekko-fjeder  , som tilbehør!!! - Fjederen er i øvrigt på lager... Har nok stadig diagrammet, ellers er B&o stadig leveringsdygtige... - Og MEGET modtagelige for skamrosning pr snailmail!!! Med venlig hilsen Tonni
__________________ Bare det GLØDER...
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 04 Februar 2009 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tonni skrev:
Hej i nostalgien!De "new golden eight" - Hed de ikke enten med eller uden >Super<? - Har aldrig hørt om
>Giant<...- Men ja de spiller ikke uden evne!!! Har selv haft dem i et par "Voigt gulvhorn" som dem Lou har stående! -
PQ Tror ikke du kunne have fundet en bedre "låner"!!! - Og er >næsten< bange for det varer LÆNGE før han vender tilbage
til sine andre HT's hihi Med hensyn til den B&o Dirigent 609K er den med Ecc83 og EL84 singleended i udgangen! -
Og Jørgen Schou type 10 udgangstrafoer!!! - Kast nogle nye kondensatorer i ordentlig kvalitet i den, og... Slagtede for
mange år siden en af mine Dirigenter, og opbyggede effektdelen i hardwiring. - Det trin sparkede en stor SAE af et par JBL
4320's hf-sektion!!! og tvivler på det kommer derfra igen... - min ven er i hvert fald ikke meget for at snakke om lånets
præmisser!!! Den Dirigent yder forresten 2*5.5 Watt kl.A! og er stereo i amp'en, men med mono-tuner! - Der kunne dog
købes stereo-dekoder, og ekko-fjeder , som tilbehør!!! - Fjederen er i øvrigt på lager...Har nok stadig diagrammet, ellers
er B&o stadig leveringsdygtige... - Og MEGET modtagelige for skamrosning pr snailmail!!!Med venlig hilsenTonni
|
|
|
Jeg regner ikke med at beholde dirigenten/grand prizx'en, som det egentlig er. Så skulle det da være for at lave et lille
effekt trin, men det er evnerne desværre ikke til. SÅ ville jeg hellere en anden kunne få glæde af den, og jeg måske kunne
får lidt styr på økonomi'en
Du har dog ret i, at det nok vare lidt før jeg vender tilbage til de andre HT'er, for selvom jeg ikke udnytter de horn helt, så
spiller de simpelthen så levende og dybt at jeg ville blive ked af at skifte igen. Lånets primisser bestod ganske simpelt i et
lån til jeg blev træt af dem __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

|
Sendt: 04 Februar 2009 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan en slagter man IKKE . Den ska bare renoveres.
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 04 Februar 2009 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
mvh |
|
|
Så må den gå til en der har tid og lyst til den slags. Jeg har hverken evner eller kræfter til at lege med den. Den ser ellers
pæn, kosmetisk. Der skal bare lidt rens til osv __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
Tonni Forum Bruger

|
Sendt: 04 Februar 2009 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Tonni skrev:
Hej i nostalgien!De "new golden eight" - Hed de ikke enten med eller uden >Super<? - Har aldrig hørt om
>Giant<...- Men ja de spiller ikke uden evne!!! Har selv haft dem i et par "Voigt gulvhorn" som dem Lou har stående! -
PQ Tror ikke du kunne have fundet en bedre "låner"!!! - Og er >næsten< bange for det varer LÆNGE før han vender tilbage
til sine andre HT's hihi Med hensyn til den B&o Dirigent 609K er den med Ecc83 og EL84 singleended i udgangen! -
Og Jørgen Schou type 10 udgangstrafoer!!! - Kast nogle nye kondensatorer i ordentlig kvalitet i den, og... Slagtede for
mange år siden en af mine Dirigenter, og opbyggede effektdelen i hardwiring. - Det trin sparkede en stor SAE af et par JBL
4320's hf-sektion!!! og tvivler på det kommer derfra igen... - min ven er i hvert fald ikke meget for at snakke om lånets
præmisser!!! Den Dirigent yder forresten 2*5.5 Watt kl.A! og er stereo i amp'en, men med mono-tuner! - Der kunne dog
købes stereo-dekoder, og ekko-fjeder , som tilbehør!!! - Fjederen er i øvrigt på lager...Har nok stadig diagrammet, ellers
er B&o stadig leveringsdygtige... - Og MEGET modtagelige for skamrosning pr snailmail!!!Med venlig hilsenTonni
|
|
|
Jeg regner ikke med at beholde dirigenten/grand prizx'en, som det egentlig er. Så skulle det da være for at lave et lille
effekt trin, men det er evnerne desværre ikke til. SÅ ville jeg hellere en anden kunne få glæde af den, og jeg måske kunne
Du har dog ret i, at det nok vare lidt før jeg vender tilbage til de andre HT'er, for selvom jeg ikke udnytter de horn helt, så
spiller de simpelthen så levende og dybt at jeg ville blive ked af at skifte igen. Lånets primisser bestod ganske simpelt i et
lån til jeg blev træt af dem  |
|
|
Hej igen! Tænkte næsten den lyd kunne fange dig ind!!! - Så PQ kommer nok til at vente meget længe!!! Men HT's der er så effektive leder ofte ud på et "skråplan"!!! Rørforstærkere kan noget med mellemtonen, som de færreste glemmer, når først de har prøvet det! - Især SE trioder!!! SÅ PAS PÅ!!!    Og nej! - Jeg kommer nok aldrig tilbage, fra det "skråplan"!!! - Men sådan er der så meget...  Har du lyttet til horn/B&o komboen? - Ellers PRØV! - Men husk at lade rørene varme op en times tid!!! __________________ Bare det GLØDER...
|
Til top |
|
|
Tonni Forum Bruger

|
Sendt: 04 Februar 2009 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
mvh |
|
|
Har du ret i! - Men maj skal jo gøre noget dumt!  - Og desuden lignede den en samling gammelt rusten jern! - Og det var stort set kun trafoerne der kunne reddes!!!  Har dog en i kælderen, i original stand.  __________________ Bare det GLØDER...
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 04 Februar 2009 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tonni skrev:
LouBP skrev:
Tonni skrev:
Hej i nostalgien!De "new golden eight" - Hed de ikke enten med eller uden >Super<? - Har
aldrig hørt om
|
|
|
lån til jeg blev træt af dem  |
|
|
Hej igen!Tænkte næsten den lyd kunne fange dig ind!!! - Så PQ kommer nok til at
vente meget længe!!!Men HT's der er så effektive leder ofte ud på et "skråplan"!!! Rørforstærkere kan noget med
mellemtonen, som de færreste glemmer, når først de har prøvet det! - Især SE trioder!!! SÅ PAS PÅ!!!   Og nej! -
Jeg kommer nok aldrig tilbage, fra det "skråplan"!!! - Men sådan er der så meget... Har du lyttet til horn/B&o komboen? -
Ellers PRØV! - Men husk at lade rørene varme op en times tid!!! |
|
|
Ja det har jeg. Kun med båndoptageren, det pladespiller stik forstår jeg ikke. Det var også en skøn lyd, men alligevel synes
jeg den gør lyden lidt for mudret, bassen bliver irriterende i længden, som var der loudness på. Jeg ved ikke hvorfor, men
man kan jo sidde og tune lidt på det, det bliver dog aldrig helt perfekt syne sjeg. Men man må sige at det er en skøn
forstærker, der alligevel formår at gøre et elelr andet lækkert så min fod alligevel tramper med __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
D.Duck Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 124
|
Sendt: 04 Februar 2009 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej LouBP
Det med den alt for kraftige loudness (bas) på Dirigenten, kan du meget let løse ved at fjerne de 4 kondensatorer i forbindelse med vol. potmeteret nr 55-56-57-58
Mvh per H
">
|
Til top |
|
|
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
Sendt: 05 Februar 2009 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
@BoPtiljudrop
Hvad spiller du egentlig selv på, det lader jo til du har været igennem en masse ting og sager?
|
|
|
Jeg spiller på resterne af de gyldne dage. Forstået sådan, at det stadig er den gamle Rega 3 fra '87, nu med en Grado Gold. Så havde jeg også lige en Creek OBH 8 B RIAA liggende, ikke det fedeste, men den kom handy da jeg, lidt for sjov, købte en Dynavox vr 70 e2. Havde ellers haft en Luxman L 10 i huset, sådan en dual mono med Sanken transistorer. Dejlig lille 50 watter, men Kasper ville ha' den igen, da han hørte den på sine nye højttalere... hehe. Så stod jeg der med skægget i discdrevet, noget måtte ske! Så nu tweaker jeg i 13 kg kinesisk jern, kobber og genbrugsmateriale  Højttalerne er en konstruktion af HiFi og Elektronik og Dansk Audio Teknik fra 1991. Amadeus: Baseret på to 7" og en 1" perles i et ventileret kabinet med sand i siderne. Kan ikke slippe dem, da min fatter byggede dem på min anbefaling, og det er en af de få ting jeg har tilbage efter ham. Men planen er at prøve Klang und Ton's CT 230 på et tidspunkt. Det er nok den grimmeste kasse de har lavet, men dét kan man da heldigvis selv organisere noget ved. Planen er at få mere dynamik. Jeg har stadig en del andet kram liggende, nogle to vejs jeg selv har lavet fra bunden spiller i køkkenet, på PC'en spiller et par 4" fuldtoner fra Elektronik Lavpris, de har koste latterlige 60 kr stykket. På et tidspunkt skal nok ud og lege i nogle Frugelhorn. Bare for sjov. Altså ikke det mest spændende gear, blev for mange år siden træt af den her skrue uden ende imod et upnåeligt klangideal. Men nu er jeg altså begyndt igen i det små, hehe - og det er spilleme sjov! Ang. de gamle gulvhorn, det er altså spøjst at de og andre hornting blev voldsomt udskældte op gennem 80'erne, nu opdages de igen. Mon ikke der er andre derude, der ligger inde med smukke gamle ting? Op på forum med nogle billeder  I øvrigt: Ægte horngalninge, " Kleinhorn"
|
Til top |
|
|
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
Sendt: 05 Februar 2009 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
mvh |
|
|
Lol, dér faldt der vist brænde ned på den stille måde
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

|
Sendt: 05 Februar 2009 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ha ha ja det ka man vel godt sige, men lad mig bringe en historie. jeg var i mange år kørende tekniker og besøgte da jævnlig Scala Hifi. En dag stod der et par fyre og spurgte om de kunne købe nogle rør-radioer af mig. Til hvad...jo de skulle spille på værts-huse og det gjorde man ved at afmontere den indbyggede ht og mose en anden ht box ind oven i værket
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 05 Februar 2009 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fandt min gamle Dirigent frem (havde glemt at den stod i skuret et sted) og så det sjove ekkostik der var bag på den om kom i tanke om at jeg havde en mærkelig flad grå træboks med sådan et stik -og noget fjederværk inden i - ikke at jeg har fundet det samtidig, men jeg tror det er en rumakustik/ekko dims der passer til dirigenten - nå skal jeg se om jeg kan få liv i begge dele i weekenden
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

|
Sendt: 05 Februar 2009 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en ekko-fjeder præcis som i en guitar forstærker...så kan du nok forestille dig hvordan det lyder...ikke særlig egnet til musik, men nok mere en specialitet. Men det er da sjovt at du har begge dele.
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 07 Februar 2009 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo stadig ikke en dirigent. Men en grind prix, fra et tv, lader det jo til. Jeg har i hvert fald sat den til salg, og fået et
bud på 500 - skulle amn ikke bare takke ja, og lade den få et kærligt hjem. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
Tonni Forum Bruger

|
Sendt: 07 Februar 2009 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enten det eller sende dem omkring en der kender den varme ende på en loddekolbe. Det skulle være muligt at finde her i forum...  - Bor du i nærheden af Randers?  mvh. Tonni
__________________ Bare det GLØDER...
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 07 Februar 2009 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tonni skrev:
Enten det eller sende dem omkring en der kender den varme ende på en loddekolbe.Det skulle være muligt
at finde her i forum... - Bor du i nærheden af Randers? mvh.Tonni
|
|
|
Der nu ellers ikke noget galt med, andet end den møg irriterende Loudness. - Naarj jeg bor vidst ca 100 km. derfra. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
D.Duck Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 124
|
Sendt: 08 Februar 2009 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej LouBP
Inden du sender din Grand Prix / Dirigent videre så prøv lige at sætte loudness funktionen ud af funktion. Det er meget let, du skal bare have chassiet ud af kabinettet og to klip med en skævbider. Jeg tog lige låget af min og tog et billede af potmeteret. Klip hvor der er mærket med rødt (Afbryd forbindelsen til kondensatoren). Der er stadig lidt loudness funktion ved meget lav styrke, men det har ikke den store betydning. Kondensatorerne til denne sidder på den anden side og er lidt svære at komme til. Jeg tog også et billede af den originale stereo-dekoder hvis det har din interesse. Efter service manualen til både Dirigenten og Grand Prix TV'et er der ingen forskel på de to app.
Mvh Per H
">
">
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 08 Februar 2009 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad hedder de rødbrune fiduser nederst på billede 2 som ligner fede skovflot
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

|
Sendt: 08 Februar 2009 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Keramiske kodensatorer...højfrekvens-kredsløb bruges de i. I dette tilfælde mellem-frekvensen.
|
Til top |
|
|