Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 03:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: KEF Cinema - Slut for denne gang (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 34
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 14 Januar 2008 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

PKS_SDBG skrev:
Det kunne være jeg skulle sætte billeder ind også???

så lad os se hvad tiden bringer det han blive en ny hobby det her jo :D

Ja - man skal passe på - det ender med at man har hjemmebiograf og bruger en del tid på at "nørde" rundt blandt ligesindede.. farligt

Jeg vil opfordre dig til at starte din egen tråd når du kommer igang.

Men skal man have en hobby er det til gengæld en af den slags der glæder de fleste som bliver inddraget i en tur i "biffen". Har kun fået positive tilbagemeldinger fra alle vennerne.

At det så ikke kan siges at det er billigt, det er så en anden sag. Men man kan starte billigt ud som jeg selv, og så have forhåbninger om at ende i den BREDE stil såsom nogle af gutterne med egen kælder eller lignende til formålet. FEDT.

God vind med at blive bidt af bacillen - det kan anbefales. Både film og musik har ihvertfald fået nyt liv og  ny betydning i mit liv efter at det kom til at lyde fornuftigt

Det er lige netop ved at dele erfaringer etc. at vi herinde i Hifi4All kan opleve et fællesskab og dele glæder og sorger vedrørende vores respektive Hifi-projekter. Glæden ved at dele er jo som bekendt oftest stor.

At du så også er faldet over et par fine tråde () herinde, som kan give dig lidt hands-on erfaring er jo blot endnu en fordel.

Velkommen.

Mvh. Offcourse

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 Januar 2008 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

NEDTUR

Har lige fået pris på mørklægningsgardiner og de kunne kun laves med motor pga bredden....... De skulle have 21.500 og der stopper festen sku.......

Må finde på alternativer nu. Gode forslag er meget velkommen.

kiro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003
Sendt: 16 Januar 2008 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik

Jeg har selv med godt resultat montere almindelige mørklægnings rullegardiner i min bio, 2 stk. 60 cm pris 480,- de fås i flere bredder, og farver.

Måske det var en ide, får det andet du skriver om er da for vildt, det kunne man jo få en fed effekt for.

Mvh.

kiro

Til top Vis kiro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kiro Besøg kiro's Websted

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2008 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

kiro skrev:

Hej Henrik

Jeg har selv med godt resultat montere almindelige mørklægnings rullegardiner i min bio, 2 stk. 60 cm pris 480,- de fås i flere bredder, og farver.

Måske det var en ide, får det andet du skriver om er da for vildt, det kunne man jo få en fed effekt for.

Mvh.

kiro

Du har helt ret, de penge kunne bruges meget mere fornuftigt

Har også været i jysk og kikke.

Alternativt kunne det være et stykke sort, og 100% lystæt stof med velko lukning.

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2008 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Nå Henrik...

Jeg tror jeg ville vælge de 2 bredeste mørklægningsgardiner jeg kan få, og så købe et 3. til midten, og tilpasse det i bredden.. eller måske lave overlæg så de midterste overlapper begge de to yderste.. evt. montere dem så de 2 yderste "vender indad" mod rummet når de kommer over oprulnungsrøre, hvorimode det midteste folder over røret "udad" så de 3 gardiner rører ved hinanden / lukker helt tæt. På den måde kan de også overlappe helt tæt, uden at rulle-rørene kommer i karambolage. Noget i den her stil...

Blot en ide - kan ikke lige se hvor brede dine vinduer er.. måske er 2 brede standard-gardiner nok?

Men 21K.. glem det - hva´!!!

Pøj med en god, pæn lystæt løsning.

Offcourse

Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 Januar 2008 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:
kiro skrev:

Hej Henrik

Mvh.

kiro

Du har helt ret, de penge kunne bruges meget mere fornuftigt

Har også været i jysk og kikke.

Alternativt kunne det være et stykke sort, og 100% lystæt stof med velko lukning.

Jeg har det selv sådan, a der skal være 100% afskærmet for dagslys - min erfaring siger mig, at du skal gå efter løsningen med velcro så. Der kan komme ufattelig meget lys ind af selv den smalleste sprække - been there done that (temmelig frustrerende). Jeg købte noget gråt kunstigt skind med stof-beklædning på bagsiden. Stof-bagsiden var ganske nydelig, og 'skindet' lukkede alt lys ude. Købte det hos Stof og Stil i Roskilde (rimelig billigt). Tror du kan se det i min 'gamle bio-tråd'.

/Bellini

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2008 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Bellini - havde du så f.eks. klipset den ene halvdel af velcroen fast til vindues-rammerne hele vejen rundt? Det lyder egentligt meget smart - man kan også få hvid velcro nu om dage.. pænere når det ikke er oppe.
Bare husk mange / stærke klips tror jeg--- der er nok godt træk i så mange meter velcro-bånd

Offcourse

el_barto
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 Januar 2008 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Hvis du selv har mod på at lave rullegardiner er det smart med en smal metalskinne foran og bagved rullegardinet i hver side. den kunne f.eks. være 3 cm bred og sikrer at gardinet ikke lukker lys ind.

Det kan laves for en billig penge. har du mod på noget elstyring kan man også fikse noget med en motor fra en elektrisk skruetrækker, det kræver dog at du ved lidt om elektronik og relæer.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2008 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Tror den med velcro er den rigtige løsning lige nu så det må jeg kikke på i nærmeste fremtid.

el_barto: Godt forslag men det er det jeg har fået tilbud på hvilket er mega dyrt, og jeg kan desværre ikke lave det selv

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2008 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Pøj med det i hvert fald
Du kunne jo vælge en "fræk slangeskindsversion"     

Offcourse

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Offcourse_dk26 skrev:
Pøj med det i hvert fald
Du kunne jo vælge en "fræk slangeskindsversion"     

Offcourse

he he det  er god bif humor

Det bliver sku nok ganske kedelig sort

PKS_SDBG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

@el_barto: Har du selv lavet et elektrisk styret gardin??? Jeg skal nemlig have lavet noget lignede så jeg dækker for ovenlys i min udestue, men ved ikke helt hvordan jeg 100% skal få det gjort, derfor går jeg også og tænker på forskellige koncepter, f.eks. noget med en stepmotor, den med en elektrisk boremaskine er slet ikke tosset, hører gerne om nogen erfaringer du har fra det :D

Til top Vis PKS_SDBG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PKS_SDBG

el_barto
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 08:01 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke selv leget med gardiner men der er flere tråde på minhembio.com om det samme:

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=128231
http://www.minhembio.com/Matte_D_I_Y

power watt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: København
Sendt: 20 Januar 2008 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

har selv tænk tanken om at få motor gardiner men overvej måske en anden løsning

at købe nogle gammel lærred og skift lærred ud med sort stof ????

Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2008 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Hej bif venner

Siden jul er der set en massefilm i biffen og jeg/familien nyder den i fulde drag. Det er dog mest knægten og jeg der ser film. I øjeblikket er vi i gang med de 6 Star Wars film .

Der er også kommet lidt mere op på væggen og i skal naturligvis ikke snydesforlidt billeder . Det er alle oplevelser som jeg har haft de sidst 20 år og der er her et udsnit af de som er kommet med hjem og som har overlevet vaskemaskine, øl og div. eksér

Her er så hylden med lidt fra "hall off fame"

Lidt til SAGA drengene

Her er lidt fra 3 koncerter hvor jeg har fået set listen eller program af spillestedet.

Til venstre er det Lee Ritenour, i midten er det Mothers Finest og til sidst er det SAGA.

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 10 Februar 2008 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Hvor fedt at du har samlet en masse minder! Det giver super stemning!
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Februar 2008 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

må jeg have lov at spørge hvornår vi får næste kig - og måske 99 % færdig  

MVH INTERFACELIFT

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2008 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Ja det er dejligt med minder fra rigtig mange gode oplevelser, dette gælder både musik, rejser og sports oplevelser.

Jeg mangler stadig at få monteret mine radiatorskjulere. Har rykket for dem idag og jeg er blevet lovet dem færdig i næste uge, for hvide radiatorer er sku ikke pæne på en sort væg....

Dertil er der formentlig lidt nyt hardware på vej. Classéen er afleveret retur og jeg har fået min fede Parasound amp tilbage . Mangler også lidt på væggen endnu så der er stadig en lille vej til de 99% men jeg når det nok.

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2008 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Spiller parasounden op igen for fulde gardiner?

Hvad fandt de ud af med den?

Fedt med dit "bagkatalog" over fede musik-oplevelser

Mvh. Offcourse

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2008 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Offcourse_dk26 skrev:

Spiller parasounden op igen for fulde gardiner? Yes sir den spiller for fulde gardiner.

Hvad fandt de ud af med den? Potentomerne er komplet fra og dem bruger man ikke i dag da dette indstilles på 3803. Om det er blevet bedre ved jeg ikke men det er fedt at have den tilbage igen

Fedt med dit "bagkatalog" over fede musik-oplevelser Takker

Mvh. Offcourse Det samme herfra

<< Forrige Side af 34 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum