| Forfatter |
|
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
PKS_SDBG skrev:
| Det kunne være jeg skulle sætte billeder ind også???
så lad os se hvad tiden bringer det han blive en ny hobby det her jo :D |
|
|
Ja - man skal passe på - det ender med at man har hjemmebiograf og bruger en del tid på at "nørde" rundt blandt ligesindede.. farligt
Jeg vil opfordre dig til at starte din egen tråd når du kommer igang.
Men skal man have en hobby er det til gengæld en af den slags der glæder de fleste som bliver inddraget i en tur i "biffen". Har kun fået positive tilbagemeldinger fra alle vennerne.
At det så ikke kan siges at det er billigt, det er så en anden sag. Men man kan starte billigt ud som jeg selv, og så have forhåbninger om at ende i den BREDE stil såsom nogle af gutterne med egen kælder eller lignende til formålet. FEDT.
God vind med at blive bidt af bacillen - det kan anbefales. Både film og musik har ihvertfald fået nyt liv og ny betydning i mit liv efter at det kom til at lyde fornuftigt
Det er lige netop ved at dele erfaringer etc. at vi herinde i Hifi4All kan opleve et fællesskab og dele glæder og sorger vedrørende vores respektive Hifi-projekter. Glæden ved at dele er jo som bekendt oftest stor.
At du så også er faldet over et par fine tråde ( ) herinde, som kan give dig lidt hands-on erfaring er jo blot endnu en fordel.
Velkommen.
Mvh. Offcourse __________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kiro Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 459
|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik
Jeg har selv med godt resultat montere almindelige mørklægnings rullegardiner i min bio, 2 stk. 60 cm pris 480,- de fås i flere bredder, og farver.
Måske det var en ide, får det andet du skriver om er da for vildt , det kunne man jo få en fed effekt for .
Mvh.
kiro
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
kiro skrev:
|
Hej Henrik
Jeg har selv med godt resultat montere almindelige mørklægnings rullegardiner i min bio, 2 stk. 60 cm pris 480,- de fås i flere bredder, og farver.
Måske det var en ide, får det andet du skriver om er da for vildt , det kunne man jo få en fed effekt for .
Mvh.
kiro
|
|
|
Du har helt ret, de penge kunne bruges meget mere fornuftigt 
Har også været i jysk og kikke.
Alternativt kunne det være et stykke sort, og 100% lystæt stof med velko lukning. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå Henrik... Jeg tror jeg ville vælge de 2 bredeste mørklægningsgardiner jeg kan få, og så købe et 3. til midten, og tilpasse det i bredden.. eller måske lave overlæg så de midterste overlapper begge de to yderste.. evt. montere dem så de 2 yderste "vender indad" mod rummet når de kommer over oprulnungsrøre, hvorimode det midteste folder over røret "udad" så de 3 gardiner rører ved hinanden / lukker helt tæt. På den måde kan de også overlappe helt tæt, uden at rulle-rørene kommer i karambolage. Noget i den her stil...  Blot en ide - kan ikke lige se hvor brede dine vinduer er.. måske er 2 brede standard-gardiner nok? Men 21K.. glem det - hva´!!! Pøj med en god, pæn lystæt løsning. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
Bellini Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
kiro skrev:
|
Hej Henrik
Mvh.
kiro
|
|
|
Du har helt ret, de penge kunne bruges meget mere fornuftigt 
Har også været i jysk og kikke.
Alternativt kunne det være et stykke sort, og 100% lystæt stof med velko lukning.
|
|
|
Jeg har det selv sådan, a der skal være 100% afskærmet for dagslys - min erfaring siger mig, at du skal gå efter løsningen med velcro så. Der kan komme ufattelig meget lys ind af selv den smalleste sprække - been there done that (temmelig frustrerende). Jeg købte noget gråt kunstigt skind med stof-beklædning på bagsiden. Stof-bagsiden var ganske nydelig, og 'skindet' lukkede alt lys ude. Købte det hos Stof og Stil i Roskilde (rimelig billigt). Tror du kan se det i min 'gamle bio-tråd'.

/Bellini
__________________ Work in progress...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bellini - havde du så f.eks. klipset den ene halvdel af velcroen fast til vindues-rammerne hele vejen rundt? Det lyder egentligt meget smart - man kan også få hvid velcro nu om dage.. pænere når det ikke er oppe. Bare husk mange / stærke klips tror jeg--- der er nok godt træk i så mange meter velcro-bånd  Offcourse
|
| Til top |
|
| |
el_barto Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du selv har mod på at lave rullegardiner er det smart med en smal metalskinne foran og bagved rullegardinet i hver side. den kunne f.eks. være 3 cm bred og sikrer at gardinet ikke lukker lys ind.
Det kan laves for en billig penge. har du mod på noget elstyring kan man også fikse noget med en motor fra en elektrisk skruetrækker, det kræver dog at du ved lidt om elektronik og relæer.
__________________ Ay Carumba!
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror den med velcro er den rigtige løsning lige nu så det må jeg kikke på i nærmeste fremtid.
el_barto: Godt forslag men det er det jeg har fået tilbud på hvilket er mega dyrt, og jeg kan desværre ikke lave det selv  __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pøj med det i hvert fald  Du kunne jo vælge en "fræk slangeskindsversion"     Offcourse
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
PKS_SDBG Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 17 Januar 2008 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
@el_barto: Har du selv lavet et elektrisk styret gardin??? Jeg skal nemlig have lavet noget lignede så jeg dækker for ovenlys i min udestue, men ved ikke helt hvordan jeg 100% skal få det gjort, derfor går jeg også og tænker på forskellige koncepter, f.eks. noget med en stepmotor, den med en elektrisk boremaskine er slet ikke tosset, hører gerne om nogen erfaringer du har fra det :D
__________________ _______________________
regards
/PKS
|
| Til top |
|
| |
el_barto Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 18 Januar 2008 kl. 08:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke selv leget med gardiner men der er flere tråde på minhembio.com om det samme:
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=128231 http://www.minhembio.com/Matte_D_I_Y
__________________ Ay Carumba!
|
| Til top |
|
| |
power watt Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 948
|
| Sendt: 20 Januar 2008 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
har selv tænk tanken om at få motor gardiner men overvej måske en anden løsning
at købe nogle gammel lærred og skift lærred ud med sort stof ????
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Februar 2008 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej bif venner 
Siden jul er der set en massefilm i biffen og jeg/familien nyder den i fulde drag. Det er dog mest knægten og jeg der ser film. I øjeblikket er vi i gang med de 6 Star Wars film .
Der er også kommet lidt mere op på væggen og i skal naturligvis ikke snydesforlidt billeder . Det er alle oplevelser som jeg har haft de sidst 20 år og der er her et udsnit af de som er kommet med hjem og som har overlevet vaskemaskine, øl og div. eksér  

Her er så hylden med lidt fra "hall off fame" 

Lidt til SAGA drengene

Her er lidt fra 3 koncerter hvor jeg har fået set listen eller program af spillestedet.
Til venstre er det Lee Ritenour, i midten er det Mothers Finest og til sidst er det SAGA.

__________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
| Sendt: 10 Februar 2008 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor fedt at du har samlet en masse minder! Det giver super stemning!
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 12 Februar 2008 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
må jeg have lov at spørge hvornår vi får næste kig - og måske 99 % færdig
MVH INTERFACELIFT 
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2008 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er dejligt med minder fra rigtig mange gode oplevelser, dette gælder både musik, rejser og sports oplevelser.
Jeg mangler stadig at få monteret mine radiatorskjulere. Har rykket for dem idag og jeg er blevet lovet dem færdig i næste uge, for hvide radiatorer er sku ikke pæne på en sort væg....
Dertil er der formentlig lidt nyt hardware på vej. Classéen er afleveret retur og jeg har fået min fede Parasound amp tilbage . Mangler også lidt på væggen endnu så der er stadig en lille vej til de 99% men jeg når det nok. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Februar 2008 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spiller parasounden op igen for fulde gardiner?
Hvad fandt de ud af med den?
Fedt med dit "bagkatalog" over fede musik-oplevelser
Mvh. Offcourse __________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2008 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:
|
Spiller parasounden op igen for fulde gardiner? Yes sir den spiller for fulde gardiner.
Hvad fandt de ud af med den? Potentomerne er komplet fra og dem bruger man ikke i dag da dette indstilles på 3803. Om det er blevet bedre ved jeg ikke men det er fedt at have den tilbage igen 
Fedt med dit "bagkatalog" over fede musik-oplevelser Takker 
Mvh. Offcourse Det samme herfra |
|
|
__________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |