Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 20:01   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Sanyo Z3 opløsning (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nixon
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 November 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 71
Sendt: 15 Januar 2007 kl. 01:03 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har sat min computer til min Sanyo Z3 projektor via DVI - HDMI. Når jeg går ind i skærmindstillinger i windows, så kan jeg ikke sætte opløsningen til 1280 x 720, som projektoren kan køre med.

Det tætteste der kommer er 1280 x 960.

Hvorfor det?
Til top Vis Nixon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nixon
 
hans123
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1050
Sendt: 15 Januar 2007 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

dit grafikkort er ikke klar til den opløsning ?

hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123
 
Filur999
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Februar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 194
Sendt: 15 Januar 2007 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Afhængig af hvad dit grafikkort er for et kan der følge software med hvor specielopløsninger kan laves.. Ellers kan du med programmet PowerStrip lave forskellige opløsninger..

__________________
I know what you're thinking, 'cause right now I'm thinking the same thing. Actually, I've been thinking it ever since I got here: Why oh why didn't I take the BLUE pill?
Til top Vis Filur999's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filur999
 
AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1855
Sendt: 15 Januar 2007 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Både Nvidia og ATI understøtter ALLE HD opløsninger uden ekstra programmer, hvad hedder dit kort?

__________________
Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ
 
Brian321
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 774
Sendt: 15 Januar 2007 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Lidt OT, men det bli'r nok relevant når du har fundet ud af at køre i native mode:

Z3'eren er en klovn til at håndtere HDMI sync fejl når den kører 1:1 pixelmapping, som alt afhængig af din firmware version, går i baglås og eller giver dig den såkaldte "predator effekt". Hvis den går i baglås kan du kun komme videre ved at slukke den bagpå. 

Vær opmærksom på at 1:1 pixelmapping kun opnås ved at køre med 0% overscan - pr. default har Z3'eren vistnok 10% overscan hvorved ovennævnte fejl aldrig opstår.

Undertegnede solgte sit eget dyre 10m VGA kabel samt signal booster inden jeg fandt ud af Z3'erens fejl med HDMI :(

Til top Vis Brian321's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian321
 
Empty_soldier
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

du skal bare hente en driver der understøter widescreen opløsninger, eller 16:9 opløsning eller hvad hedder, mender der kan hentes noget 3dguru modificeret drivers... google.dk er din ven...



__________________
Newbie = mig, ist allways fun to start a new hobby
Til top Vis Empty_soldier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Empty_soldier
 
hans123
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1050
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Brian321 skrev:

Lidt OT, men det bli'r nok relevant når du har fundet ud af at køre i native mode:

Z3'eren er en klovn til at håndtere HDMI sync fejl når den kører 1:1 pixelmapping, som alt afhængig af din firmware version, går i baglås og eller giver dig den såkaldte "predator effekt". Hvis den går i baglås kan du kun komme videre ved at slukke den bagpå. 

Vær opmærksom på at 1:1 pixelmapping kun opnås ved at køre med 0% overscan - pr. default har Z3'eren vistnok 10% overscan hvorved ovennævnte fejl aldrig opstår.

Undertegnede solgte sit eget dyre 10m VGA kabel samt signal booster inden jeg fandt ud af Z3'erens fejl med HDMI :(

Z3'eren kan vist opdateres så det problem er løst,  min Z3 havde samme problem

Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123
 
AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1855
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Empty_soldier skrev:

du skal bare hente en driver der understøter widescreen opløsninger, eller 16:9 opløsning eller hvad hedder, mender der kan hentes noget 3dguru modificeret drivers... google.dk er din ven...



Det e rder jo ingen grund til når de oprindelige drivere til begge kort er gode og kan gøre det.


__________________
Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ
 
Brian321
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 774
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

hans123 skrev:

Z3'eren kan vist opdateres så det problem er løst,  min Z3 havde samme problem

Det eneste den firmware opdatering fixer er at du kan slukke den på fjernbetjeningen på korrekt vis. Du får stadig predator effekt ved 0% overscan når der opstår sync fejl.

Til top Vis Brian321's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian321
 
Filur999
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Februar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 194
Sendt: 18 Januar 2007 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

AkilleuZ skrev:
Empty_soldier skrev:

du skal bare hente en driver der understøter widescreen opløsninger, eller 16:9 opløsning eller hvad hedder, mender der kan hentes noget 3dguru modificeret drivers... google.dk er din ven...



Det e rder jo ingen grund til når de oprindelige drivere til begge kort er gode og kan gøre det.

Jeg har nVidia grafikkort, hvordan gør man det med original drivere?



__________________
I know what you're thinking, 'cause right now I'm thinking the same thing. Actually, I've been thinking it ever since I got here: Why oh why didn't I take the BLUE pill?
Til top Vis Filur999's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filur999
 
eltojo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Januar 2005
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 18 Januar 2007 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Brian321 skrev:

hans123 skrev:

Z3'eren kan vist opdateres så det problem er løst,  min Z3 havde samme problem

Det eneste den firmware opdatering fixer er at du kan slukke den på fjernbetjeningen på korrekt vis. Du får stadig predator effekt ved 0% overscan når der opstår sync fejl.

Jeg har aldrig fået predator lock selvom min Z3 kør med 0% overscan.

Hvordan får man sync fejl?

Til top Vis eltojo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eltojo
 
AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1855
Sendt: 18 Januar 2007 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Filur999 skrev:
AkilleuZ skrev:
Empty_soldier skrev:

du skal bare hente en driver der understøter widescreen opløsninger, eller 16:9 opløsning eller hvad hedder, mender der kan hentes noget 3dguru modificeret drivers... google.dk er din ven...



Det e rder jo ingen grund til når de oprindelige drivere til begge kort er gode og kan gøre det.

Jeg har nVidia grafikkort, hvordan gør man det med original drivere?



LINK


__________________
Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ
 
Filur999
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Februar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 194
Sendt: 18 Januar 2007 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

AkilleuZ skrev:
Filur999 skrev:
AkilleuZ skrev:
Empty_soldier skrev:

du skal bare hente en driver der understøter widescreen opløsninger, eller 16:9 opløsning eller hvad hedder, mender der kan hentes noget 3dguru modificeret drivers... google.dk er din ven...



Det e rder jo ingen grund til når de oprindelige drivere til begge kort er gode og kan gøre det.

Jeg har nVidia grafikkort, hvordan gør man det med original drivere?



LINK

Takker.. det prøver jeg.. har også en bærbar med ATI, så det er helt perfekt der omhandles begge to i linket  



__________________
I know what you're thinking, 'cause right now I'm thinking the same thing. Actually, I've been thinking it ever since I got here: Why oh why didn't I take the BLUE pill?
Til top Vis Filur999's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filur999
 
Filur999
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Februar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 194
Sendt: 18 Januar 2007 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Fik rodet rundt i det.. Der er nVidia i den stationære, og ATI mobility radeon x700 i den bærbare.. og ifølge ati's eget test program kan catalyst ikke køre sammen med mit system.. er der så ikke noget at gøre med ati drivere?? andet end at bruge 3-parts drivere..

__________________
I know what you're thinking, 'cause right now I'm thinking the same thing. Actually, I've been thinking it ever since I got here: Why oh why didn't I take the BLUE pill?
Til top Vis Filur999's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filur999
 
zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1490
Sendt: 19 Januar 2007 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Filur999 skrev:
Fik rodet rundt i det.. Der er nVidia i den stationære, og ATI mobility radeon x700 i den bærbare.. og ifølge ati's eget test program kan catalyst ikke køre sammen med mit system.. er der så ikke noget at gøre med ati drivere?? andet end at bruge 3-parts drivere..


Der er et eller andet galt med deres test-program. Jeg får samme fejl, men du kan hente den nyeste Mobility Catalyst-driver her:
http://ati.amd.com/online/mobilecatalyst/ den burde virke (det gør den hos mig (x1300)).
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK
 
AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1855
Sendt: 19 Januar 2007 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

zuluDK skrev:
Filur999 skrev:
Fik rodet rundt i det.. Der er nVidia i den stationære, og ATI mobility radeon x700 i den bærbare.. og ifølge ati's eget test program kan catalyst ikke køre sammen med mit system.. er der så ikke noget at gøre med ati drivere?? andet end at bruge 3-parts drivere..


Der er et eller andet galt med deres test-program. Jeg får samme fejl, men du kan hente den nyeste Mobility Catalyst-driver her:
http://ati.amd.com/online/mobilecatalyst/ den burde virke (det gør den hos mig (x1300)).


også hos mig med x1300


__________________
Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ
 
Filur999
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Februar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 194
Sendt: 20 Januar 2007 kl. 00:56 | IP-adresse registreret  

zuluDK skrev:
Der er et eller andet galt med deres test-program. Jeg får samme fejl, men du kan hente den nyeste Mobility Catalyst-driver her:
http://ati.amd.com/online/mobilecatalyst/ den burde virke (det gør den hos mig (x1300)).

Prøver jeg.. takker



__________________
I know what you're thinking, 'cause right now I'm thinking the same thing. Actually, I've been thinking it ever since I got here: Why oh why didn't I take the BLUE pill?
Til top Vis Filur999's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filur999
 
StylaH
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Juli 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 950
Sendt: 21 Januar 2007 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Har selv laptop med X700 gfx og en z3, har intet problem med det, lyder underligt :S


__________________
Mit udstyr (NAD, Vega, Sanyo):
   http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28291&KW=St ylaH
Til top Vis StylaH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StylaH Besøg StylaH's Websted
 
Filur999
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Februar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 194
Sendt: 22 Januar 2007 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

StylaH skrev:
Har selv laptop med X700 gfx og en z3, har intet problem med det, lyder underligt :S

Sad og kæmpede med det i weekenden.. har installeret catalyst på den bærbare, men kan ikke få ændret projektor opløsningen andet end til nogle faste valgmuligheder hvor 1280x720 ikke lige er imellem.. Har det noget at gøre med at jeg kun kører gennem tv-out og ikke via vga kabel?? eller er det lige meget..

Sad og læste AkilleuZ'es link med catalyst guide, men kan ikke få indstillet "speciel opløsninger"



__________________
I know what you're thinking, 'cause right now I'm thinking the same thing. Actually, I've been thinking it ever since I got here: Why oh why didn't I take the BLUE pill?
Til top Vis Filur999's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filur999
 
AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1855
Sendt: 22 Januar 2007 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Det burde være lige mget.

Har du husket at slå "HD-opløsninger" til inde i catalyst center? Det skulle jeg nemlig


__________________
Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes