| Forfatter |
|
Nixon Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 71
|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 01:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har sat min computer til min Sanyo Z3 projektor via DVI - HDMI. Når jeg går ind i skærmindstillinger i windows, så kan jeg ikke sætte opløsningen til 1280 x 720, som projektoren kan køre med.
Det tætteste der kommer er 1280 x 960.
Hvorfor det?
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
dit grafikkort er ikke klar til den opløsning ?
hans
|
| Til top |
|
| |
Filur999 Forum Bruger


Bruger siden: 27 Februar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Afhængig af hvad dit grafikkort er for et kan der følge software med hvor specielopløsninger kan laves.. Ellers kan du med programmet PowerStrip lave forskellige opløsninger.. __________________ I know what you're thinking, 'cause right now I'm thinking the same thing. Actually, I've been thinking it ever since I got here: Why oh why didn't I take the BLUE pill?
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Både Nvidia og ATI understøtter ALLE HD opløsninger uden ekstra programmer, hvad hedder dit kort?
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger


Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt OT, men det bli'r nok relevant når du har fundet ud af at køre i native mode:
Z3'eren er en klovn til at håndtere HDMI sync fejl når den kører 1:1 pixelmapping, som alt afhængig af din firmware version, går i baglås og eller giver dig den såkaldte "predator effekt". Hvis den går i baglås kan du kun komme videre ved at slukke den bagpå.
Vær opmærksom på at 1:1 pixelmapping kun opnås ved at køre med 0% overscan - pr. default har Z3'eren vistnok 10% overscan hvorved ovennævnte fejl aldrig opstår.
Undertegnede solgte sit eget dyre 10m VGA kabel samt signal booster inden jeg fandt ud af Z3'erens fejl med HDMI :(
|
| Til top |
|
| |
Empty_soldier Forum Bruger


Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
du skal bare hente en driver der understøter widescreen opløsninger, eller 16:9 opløsning eller hvad hedder, mender der kan hentes noget 3dguru modificeret drivers... google.dk er din ven... __________________ Newbie = mig, ist allways fun to start a new hobby
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian321 skrev:
|
Lidt OT, men det bli'r nok relevant når du har fundet ud af at køre i native mode:
Z3'eren er en klovn til at håndtere HDMI sync fejl når den kører 1:1 pixelmapping, som alt afhængig af din firmware version, går i baglås og eller giver dig den såkaldte "predator effekt". Hvis den går i baglås kan du kun komme videre ved at slukke den bagpå.
Vær opmærksom på at 1:1 pixelmapping kun opnås ved at køre med 0% overscan - pr. default har Z3'eren vistnok 10% overscan hvorved ovennævnte fejl aldrig opstår.
Undertegnede solgte sit eget dyre 10m VGA kabel samt signal booster inden jeg fandt ud af Z3'erens fejl med HDMI :(
|
|
|
Z3'eren kan vist opdateres så det problem er løst, min Z3 havde samme problem
Hans
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Empty_soldier skrev:
du skal bare hente en driver der understøter widescreen opløsninger, eller 16:9 opløsning eller hvad hedder, mender der kan hentes noget 3dguru modificeret drivers... google.dk er din ven... |
|
|
Det e rder jo ingen grund til når de oprindelige drivere til begge kort er gode og kan gøre det. __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger


Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
hans123 skrev:
|
Z3'eren kan vist opdateres så det problem er løst, min Z3 havde samme problem
|
|
|
Det eneste den firmware opdatering fixer er at du kan slukke den på fjernbetjeningen på korrekt vis. Du får stadig predator effekt ved 0% overscan når der opstår sync fejl.
|
| Til top |
|
| |
Filur999 Forum Bruger


Bruger siden: 27 Februar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
Empty_soldier skrev:
|
du skal bare hente en driver der understøter widescreen opløsninger, eller 16:9 opløsning eller hvad hedder, mender der kan hentes noget 3dguru modificeret drivers... google.dk er din ven...
|
|
|
Det e rder jo ingen grund til når de oprindelige drivere til begge kort er gode og kan gøre det.
|
|
|
Jeg har nVidia grafikkort, hvordan gør man det med original drivere? __________________ I know what you're thinking, 'cause right now I'm thinking the same thing. Actually, I've been thinking it ever since I got here: Why oh why didn't I take the BLUE pill?
|
| Til top |
|
| |
eltojo Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian321 skrev:
hans123 skrev:
|
Z3'eren kan vist opdateres så det problem er løst, min Z3 havde samme problem
|
|
|
Det eneste den firmware opdatering fixer er at du kan slukke den på fjernbetjeningen på korrekt vis. Du får stadig predator effekt ved 0% overscan når der opstår sync fejl.
|
|
|
Jeg har aldrig fået predator lock selvom min Z3 kør med 0% overscan.
Hvordan får man sync fejl?
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filur999 skrev:
AkilleuZ skrev:
Empty_soldier skrev:
|
du skal bare hente en driver der understøter widescreen opløsninger, eller 16:9 opløsning eller hvad hedder, mender der kan hentes noget 3dguru modificeret drivers... google.dk er din ven...
|
|
|
Det e rder jo ingen grund til når de oprindelige drivere til begge kort er gode og kan gøre det.
|
|
|
Jeg har nVidia grafikkort, hvordan gør man det med original drivere? |
|
|
LINK__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
Filur999 Forum Bruger


Bruger siden: 27 Februar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
Filur999 skrev:
AkilleuZ skrev:
Empty_soldier skrev:
|
du skal bare hente en driver der understøter widescreen opløsninger, eller 16:9 opløsning eller hvad hedder, mender der kan hentes noget 3dguru modificeret drivers... google.dk er din ven...
|
|
|
Det e rder jo ingen grund til når de oprindelige drivere til begge kort er gode og kan gøre det.
|
|
|
Jeg har nVidia grafikkort, hvordan gør man det med original drivere?
|
|
|
LINK
|
|
|
Takker.. det prøver jeg.. har også en bærbar med ATI, så det er helt perfekt der omhandles begge to i linket __________________ I know what you're thinking, 'cause right now I'm thinking the same thing. Actually, I've been thinking it ever since I got here: Why oh why didn't I take the BLUE pill?
|
| Til top |
|
| |
Filur999 Forum Bruger


Bruger siden: 27 Februar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik rodet rundt i det.. Der er nVidia i den stationære, og ATI mobility radeon x700 i den bærbare.. og ifølge ati's eget test program kan catalyst ikke køre sammen med mit system.. er der så ikke noget at gøre med ati drivere?? andet end at bruge 3-parts drivere..
__________________ I know what you're thinking, 'cause right now I'm thinking the same thing. Actually, I've been thinking it ever since I got here: Why oh why didn't I take the BLUE pill?
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger


Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 19 Januar 2007 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filur999 skrev:
| Fik rodet rundt i det.. Der er nVidia i den stationære, og ATI mobility radeon x700 i den bærbare.. og ifølge ati's eget test program kan catalyst ikke køre sammen med mit system.. er der så ikke noget at gøre med ati drivere?? andet end at bruge 3-parts drivere.. |
|
|
Der er et eller andet galt med deres test-program. Jeg får samme fejl, men du kan hente den nyeste Mobility Catalyst-driver her:
http://ati.amd.com/online/mobilecatalyst/ den burde virke (det gør den hos mig (x1300)).
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 19 Januar 2007 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
zuluDK skrev:
Filur999 skrev:
| Fik rodet rundt i det.. Der er nVidia i den stationære, og ATI mobility radeon x700 i den bærbare.. og ifølge ati's eget test program kan catalyst ikke køre sammen med mit system.. er der så ikke noget at gøre med ati drivere?? andet end at bruge 3-parts drivere.. |
|
|
Der er et eller andet galt med deres test-program. Jeg får samme fejl, men du kan hente den nyeste Mobility Catalyst-driver her:
http://ati.amd.com/online/mobilecatalyst/ den burde virke (det gør den hos mig (x1300)). |
|
|
også hos mig med x1300  __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
Filur999 Forum Bruger


Bruger siden: 27 Februar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 20 Januar 2007 kl. 00:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
zuluDK skrev:
Der er et eller andet galt med deres test-program. Jeg får samme fejl, men du kan hente den nyeste Mobility Catalyst-driver her: http://ati.amd.com/online/mobilecatalyst/ den burde virke (det gør den hos mig (x1300)). |
|
|
Prøver jeg.. takker __________________ I know what you're thinking, 'cause right now I'm thinking the same thing. Actually, I've been thinking it ever since I got here: Why oh why didn't I take the BLUE pill?
|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
| Sendt: 21 Januar 2007 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Filur999 Forum Bruger


Bruger siden: 27 Februar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 22 Januar 2007 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
StylaH skrev:
Har selv laptop med X700 gfx og en z3, har intet problem med det, lyder underligt :S
|
|
|
Sad og kæmpede med det i weekenden.. har installeret catalyst på den bærbare, men kan ikke få ændret projektor opløsningen andet end til nogle faste valgmuligheder hvor 1280x720 ikke lige er imellem.. Har det noget at gøre med at jeg kun kører gennem tv-out og ikke via vga kabel?? eller er det lige meget..
Sad og læste AkilleuZ'es link med catalyst guide, men kan ikke få indstillet "speciel opløsninger" __________________ I know what you're thinking, 'cause right now I'm thinking the same thing. Actually, I've been thinking it ever since I got here: Why oh why didn't I take the BLUE pill?
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 22 Januar 2007 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det burde være lige mget. Har du husket at slå "HD-opløsninger" til inde i catalyst center? Det skulle jeg nemlig
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |