Forfatter |
|
soxen Branchemedlem

Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 717
|
Sendt: 27 September 2007 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden tvivl, det er mere tiden det kniber med  __________________ | DIY Audio |
|
Til top |
|
|
soxen Branchemedlem

|
Sendt: 29 September 2007 kl. 07:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt billeder, så I ikke tror det er det rene gas  Lidt billeder af min CD afspiller:  Rørbufferen:  Strømforsyning til buffer og startrelæ:  Strømforsyning til CD drevet:   Måske kan man lige ane en 3. strømforsyning til stærkstrømmen på bufferen  Det hele og ja det spiller......  Strømforyningen til mine kl. A forstærkere der skal bygges lige efter jeg er færdig med CD'en   __________________ | DIY Audio |
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
Sendt: 29 September 2007 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg samler lige min tunge op fra gulvet igen!!! hold op man hvor ser det godt ud... fedt med PÆNT DIYogså.. det setup der kunne jeg meget godt tænke mig at hører???
MVH
Don
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 02:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
soxen skrev:
Lidt billeder, så I ikke tror det er det rene gas 
Lidt billeder af min CD afspiller:

|
|
|
Det ser fint ud! Jeg håber jeg snart får tid til at putte min egen i en kasse  Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|
soxen Branchemedlem

|
Sendt: 17 Februar 2008 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endelig har jeg fået samlet den første PSU til mine SKA kl. A forstærkere Ensretterbroen:  Lyt banken  Stabiliseringskondensatorer:  Stelforbindelsen:  Jeg har gennem testet og gennem målt strømforsyningen, den er 100% stabil, selv om der er udsving på 220 volt siden ligger den klippefast på 32 volt, hvilket burde falde til 31,75vdc ved belastning. Altså den optimale forsyning til mine SKA moduler..... Lytbanken er på 80.660 uF pr. monotrin. Flere billeder følger med tiden.
__________________ | DIY Audio |
|
Til top |
|
|
soxen Branchemedlem

|
Sendt: 17 Februar 2008 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desværre er mit CD projekt strandet lidt ved bygningen af kabinettet, hvor jeg mangler at kunne skære/fræse hullet til display og knapper helt præcist, hvilket jeg pt. ikke kan i den 10mm tykke frontplade.
|
Til top |
|
|
soxen Branchemedlem

|
Sendt: 21 Februar 2008 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et par billeder til... Nu er jeg færdig med begge strømforsyninger: (Mangler lige at teste den sidste)  Jeg har store forventer til strømforsyningerne med de specialfremstillede trafo'er  Jeg er også meget spændt på hvordan forstærkerne lyder... Der kommer ihvertfald ikke til at mangle strøm med ialt 161.324 uF dvs. 80.662 uF pr. monoblok.  Jeg har nu fået god gang i tuneren og er ved at gennemteste den. Den er virkelig musikalsk og spiller dejligt åbent og ligefrem, med den nyeste software fra Dantimax er den blevet lang mere brugervenlig og det betyder jo altså også en hel del  Flere billeder følger:
|
Til top |
|
|
musicus Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
|
Sendt: 21 Februar 2008 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot arbejde - jeg ville nok have forbundet parallelle lytter med tyk kobbertråd
|
Til top |
|
|
soxen Branchemedlem

|
Sendt: 21 Februar 2008 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
musicus skrev:
Flot arbejde - jeg ville nok have forbundet parallelle lytter med tyk kobbertråd
|
|
|
Jeg er vel enig i det og overvejer nu også at gøre det, jeg har tidligere med succes gjort det med eet stykke kobber til hhv +/- og gnd helt fra ensretter broen til indgangene på forstærkermodulet, men i dette tilfælde er det lidt bøvlet at gøre det pga af organiseringen i forsyning, trafo og moduler i kabinettet. Samtidig vil jeg gerne have en klar fysisk adskillelse mellem forsyning og forstærker.
|
Til top |
|
|
soxen Branchemedlem

|
Sendt: 02 Maj 2008 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg endelig fået lidt mere gang i den, fronterne til Forforstærker, CD og Tuner har været en tur i en CNC fræser og føj, hvor er det blevet godt... Tuneren er næsten færdig, billeder følger senere, næste tur bliver CD spillen den er så godt som også færdig, jeg mangler blot den sidste fintuning.. Glæder mig til at vise det frem.
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
Sendt: 03 Maj 2008 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og jeg glæder mig til at se det .
Har vist skrevet det engang, men det er et formiddabelt arbejde du gennemfører her . At lave ens eget setup, helt fra bunden af, er sejt gjort, det tager jeg hatten af for.
__________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|
soxen Branchemedlem

|
Sendt: 03 Maj 2008 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er så billederne af tuneren i sit final dress     Endnu mangler FM modulet, idet der skete det der ikke måtte ske, nemlig at jeg vendte et kabel forkert og ups! intet signal fra antennen ind...  Skal lige under luppen og fixes.. Men jeg har hørt den, den spiller bare som en drøm. Fronten ligner iøvrigt også CD'en og Forforstærkeren, eneste forskel bliver på forforstærkeren, der får 2 pot på fronten på hver side af displayet, en volume og en balancekontrol. Der kommer også en standby diode på alle apparater lige til venstre for displayet, men bag glasset.
|
Til top |
|
|
m@dsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 718
|
Sendt: 05 Maj 2008 kl. 06:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser dælme godt ud, er spændt på at se din cd-afspiller, jeg tænker selv på at bygge en.
m@dsen __________________ Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden!
Sandheden er der ude, man skal bare lede!
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
Sendt: 05 Maj 2008 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er et rigtigt godt DIY arbejde!
Nydeligt.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
Til top |
|
|
Selvbyggeren1 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 198
|
Sendt: 05 Maj 2008 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bravo!
At bygge et HELT anlæg komplet, er da for sejt.. Hatten af for det.. Det kunne være man skulle begynde på nogle elektronik kurser, så man kunne finde ud af det der! Fifler med tanken om at bygge et par digitale mono amps på et tidspunkt... når jeg får tid(penge).. 
Venligst, __________________ Troels F. Rasmussen - Selvbyggeren.
Mine HT'ere
|
Til top |
|
|
soxen Branchemedlem

|
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synd at du først kommer nu, jeg havde en komplet PWM med switchmode forsyning til salg, lige til at gå til 
Men nu er den samlet og spiller på livet løs....
Fede Højttalere du selv har bygget, jeg har selv nye HT'er på tegnebordet, denne gang 3½ vejs semidipol. __________________ | DIY Audio |
|
Til top |
|
|
Selvbyggeren1 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 198
|
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var indlægget til mig eller?
Hvad er en semidipol HT'er?
Venligst
soxen skrev:
Synd at du først kommer nu, jeg havde en komplet PWM med switchmode forsyning til salg, lige til at gå til 
Fede Højttalere du selv har bygget, jeg har selv nye HT'er på tegnebordet, denne gang 3½ vejs semidipol. |
|
|
__________________ Troels F. Rasmussen - Selvbyggeren.
Mine HT'ere
|
Til top |
|
|
soxen Branchemedlem

|
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvbyggeren1 skrev:
Var indlægget til mig eller?
Hvad er en semidipol HT'er?
Venligst
soxen skrev:
Fede Højttalere du selv har bygget, jeg har selv nye HT'er på tegnebordet, denne gang 3½ vejs semidipol. |
|
|
|
|
|
Øh ja, jeg var lige forbi din tråd og så dine højttalere, det ser godt nok færdigt ud. Det er det fede ved DIY at få det færdigt ud. Semidipol er mellemtone og diskant i dipol og bas i reflex eller hvad jeg nu bestemmer mig for... overvejer måske et lukket bas system med et linkwitz kredsløb til at kompensere.
|
Til top |
|
|
Eriek Branchemedlem

Jebra Audio
Bruger siden: 07 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
Sendt: 10 Maj 2008 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Søren
Har du fundet tid igen til at rodde med apparater. Det ser godt nok flot ud. Har du åbnet biksen igen.
Hilsen Eriek
|
Til top |
|
|
Deeablo Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 579
|
Sendt: 10 Maj 2008 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
sh*t hvor er det imponerende...kræver det ikke en Cand. Litt.science.master psyics og en bachelor i lidt af hvert?
__________________ Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
|
Til top |
|
|