| Forfatter |
|
lisborg Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 256
|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heej
min opsætning er nu:
forstærker: Onkyo 8500
cd afspiller: Harman/kardon HD7225
højtaller: dali 850
jeg ønsker at skifte det meste ud lidt efter lidt, men vil starte med forstærkeren, jeg har ca. et budget på 12.000 jeg vil helst godt kunne bygge videre på det så jeg ikk står og skal starte forfra om et års tid, jeg lytter meget til rock, pop, rnb og bruger det os til film men det vigtigste er musiken, lige nu er mit rum ca. 18 kvm, men skal der ikk tage højde for da jeg snart skal flytte.
jeg har selv kigget lidt på vincent 234, classic 6.6, nad 372, nad silverline s300 + effekt s200.
håber i kan hjælpe.. :)
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personligt var jeg gået efter Vincenten. Den skulle hælde til den varme side, hvilket i mine ører ville være godt til den dominerende diskant i 850erne. Desuden har den en trafo på 1kw, så der er godt med kræfter til at få gang i dine dalier.
Ascari her på forummet har Classic'en og et sæt 850ere som han er veldig godt tilfreds med, hvor classicen rent lydmæssigt skulle være mere kold i lyden.
NAD skulle også ligge på den varme side, men dalierne kan godt lide godt med power, og en 372'er er lige i underkanten. Der ville det nok være bedre med 372 + 272 (disse fås i øvrigt billigt på brugtmarkedet lige i tiden)
Mvh
|
| Til top |
|
| |
lisborg Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
rskriver skrev:
|
Personligt var jeg gået efter Vincenten. Den skulle hælde til den varme side, hvilket i mine ører ville være godt til den dominerende diskant i 850erne. Desuden har den en trafo på 1kw, så der er godt med kræfter til at få gang i dine dalier.
Ascari her på forummet har Classic'en og et sæt 850ere som han er veldig godt tilfreds med, hvor classicen rent lydmæssigt skulle være mere kold i lyden.
NAD skulle også ligge på den varme side, men dalierne kan godt lide godt med power, og en 372'er er lige i underkanten. Der ville det nok være bedre med 372 + 272 (disse fås i øvrigt billigt på brugtmarkedet lige i tiden)
Mvh
|
|
|
ja var ude og hører vincent forleden der lød det rigtigt godt syntes jeg, men kan man jo ikk helt tegne med når det andet tum og sikkert enhel del bedre setup, har du ellers nogle andre forslag man kunne kigge på
|
| Til top |
|
| |
lisborg Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle andre med nogle forslag? :)
|
| Til top |
|
| |
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville holde mig fra NAD hvis jeg var dig. Har ikke gode erfaringer med dem lydmæssigt - specielt når man ser på effektdelen.
Hvad med at se på noget H/K som forstærker? Evt. en af de billigere modeller og så supplere med en effektforstærker?
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå da da... endnu en man skal til at kæmpe med om at få en S300...
Den skulle jo lyde rigtig godt i forhold til hvad de skriver rundt omkring, og så gør det den vel heller ikke være, at det er Gryphon, der har designet svinet...
Jeg vil bare sige:
Go for it!
Der er en på ksb til 6k....
|
| Til top |
|
| |
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
virious skrev:
Den skulle jo lyde rigtig godt i forhold til hvad de skriver rundt omkring, og så gør det den vel heller ikke være, at det er Gryphon, der har designet svinet...
Jeg vil bare sige:
Go for it!
|
|
|
Jamen hvis man er tilfreds er det da også fint nok:) Og er da også sikker på at den lyder helt fint - men til prisen tror jeg der er rigtigt meget derude hvor man får meget mere for pengene. Men giver dig ret i, at designet på den er helt i top :)
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 732
|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://auditus.dk/product.asp?product=58
hvad med sådan en sag, den er en ganske fornuftig og kraftig forstærker...
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
rskriver skrev:
Mvh |
|
|
Jeg synes ikke at 6.6 er kold i lyden, den er mere neutral. Og jeg har ingen tendens til at diskanten bliver hård eller dominerende. Og at Nad c372 ikke skulle have kræfter til at trække 850 passer heller ikke helt. Effektdelen ligner meget den i Nad 216thx og den trækker uden problemer et sæt 850. Om man kan lide lyden, det er så en anden sag, men der er kraft nok i sådan en. Hvis jeg stod i dag og skulle vælge noget, havde jeg lyttet til en Nad s300 eller måske noget Xindak, som jeg synes ser meget interessant ud. Holfi kunne måske også være en mulighed. Denne http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=103956 Phatos Logos kunne også være interessant, ligeså synes jeg at denne http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=103469 Bladelius Thor kunne være en mulighed. Tjek evt. KSB på denne side, der er også Doxa og Cayin som nok vil være et lyt værd.
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
372'eren kan godt trække dem ja. Men de spiller bedre med dobbelt så meget effekt en 372 alene kan levere
Men en 272'er ligger på 1500-2500kr lige i tiden, og det er vel også noget man skal have med i sine overvejelser
Mvh
|
| Til top |
|
| |
lisborg Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for forslagende, jeg håber der flere der har noget interresant at sige 
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du tjekket Emotiva?
Emotiva XPA-2
få den sendt via shopusa.com
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas_h skrev:
virious skrev:
Jeg vil bare sige:
Go for it!
|
|
|
Jamen hvis man er tilfreds er det da også fint nok:) Og er da også sikker på at den lyder helt fint - men til prisen tror jeg der er rigtigt meget derude hvor man får meget mere for pengene. Men giver dig ret i, at designet på den er helt i top :)
|
|
|
Nu er det sådan set også Gryphon, der har designet indmaden og er identisk med Gryphon Tabu udover andre transformatorer og lytter...
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
virious skrev:
Jonas_h skrev:
virious skrev:
Nå da da... endnu en man skal til at kæmpe med om at få en S300... Den skulle jo lyde rigtig godt i forhold
til hvad de skriver rundt omkring, og så gør det den vel heller ikke være, at det er Gryphon, der har designet svinet...Jeg vil
bare sige:Go for it!Der er en på ksb til 6k....
|
|
|
Jamen hvis man er tilfreds er det da også fint nok:) Og er da også sikker på at den lyder helt fint - men til prisen
tror jeg der er rigtigt meget derude hvor man får meget mere for pengene.Men giver dig ret i, at designet på den er helt i
top :) |
|
|
Nu er det sådan set også Gryphon, der har designet indmaden og er identisk med Gryphon Tabu udover
andre transformatorer og lytter... |
|
|
Det er vel også en væsentlig forskel, er det ikke?!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
rskriver skrev:
virious skrev:
Jonas_h skrev:
virious skrev:
Nå da da... endnu en man skal til at kæmpe med om at få en S300... Den skulle jo lyde rigtig godt i forhold
til hvad de skriver rundt omkring, og så gør det den vel heller ikke være, at det er Gryphon, der har designet svinet...Jeg vil
|
|
|
Jamen hvis man er tilfreds er det da også fint nok:) Og er da også sikker på at den lyder helt fint - men til prisen
tror jeg der er rigtigt meget derude hvor man får meget mere for pengene.Men giver dig ret i, at designet på den er helt i
|
|
Nu er det sådan set også Gryphon, der har designet indmaden og er identisk med Gryphon Tabu udover
|
|
Det er vel også en væsentlig forskel, er det ikke?!  |
|
|
Tja... Gryphon'en er dobbelt så dyr, så noget skal der vel skæres lidt ned på...
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
virious skrev:
rskriver skrev:
virious skrev:
Jonas_h skrev:
virious skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Det er vel også en væsentlig forskel, er det ikke?!  |
|
|
Tja... Gryphon'en er dobbelt så dyr, så noget skal der vel
skæres lidt ned på... |
|
|
My point exactly..
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Eyesonly Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville overveje noget lidt ældre end der bliver foreslået. Har for meget nyligt hørt et sæt 450, lidt mindre men ellers samme tendenser som 850, på en luxman m03 og det lød bare fantastisk, jeg går selv og pusler med tanken om at skulle investere i sådan en på et tidspunkt. evt. med en c03 forforstærker. så har man i hvert fald et gedigent og flot stereo setup. jeg ved ikke helt om kombinationen af c02 og m02 har kræfter nok til at tøjle et sæt 850'ere men de står i hvert fald til 4000kr på dba.dk har jeg set. Jeg tror, når jeg engang kommer til penge og bliver en rig mand, at jeg skal have c03 og m03 kombinationen, kunne virkelig godt lide lyden.
__________________ Min SD hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
lisborg Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for alle de forslag sys godt nok det svært at finde rundt i denne jungle :D men så det os rart med noget hjælp fra jer:) er der nogle med andre forslag?
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en jungle
Men de 3 ideer du selv kom med. vælg en af dem og køb det!  Find dem evt på brugtmarkedet og køb dem der til en
rimelig pris. Så kan du altid sælge dem videre uden større tab såfremt det ikke var sagen alligevel
Mvh
|
| Til top |
|
| |