Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 11:18   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Vi har købt Samsung LE-32S71BX (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
shenrik25
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 April 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 32
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Jeg har søgt meget forumet og troede faktisk det havde et forholdsvis fint billede "tænkte på sharphed"

Nu når vi har fået det op og kigget på det og trukket nyt fint antennekable. Så er billedet ligesom man ser på en is flage. Tror ikke det er pga. støj fra omgivelserne på antenne kablet alt skulle værer optimalt der.

links til tråde

http://www.hifi4all.dk/forum/search.asp?KW=32s71b&SM=1&a mp;SI=PT&FM=9&OB=1

Det jeg vil hører er om man skal regne med at det er rimeligt grynet på skræmen.

Til top Vis shenrik25's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shenrik25
 
Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 962
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Du skal ikke forvente meget af et så billigt Tv, det håber jeg da du er klar over. (?) Det der så undrer mig er, hvordan du har fået forestillingen om "et forholdsvis fint billede", når S serien rent faktisk frarådes flere steder i de tråde du linker til?

__________________
www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
Til top Vis Rasmus Larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus Larsen Besøg Rasmus Larsen's Websted
 
AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1855
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Jeg synes heller ikke at billedet  er så godt på det, så tror ikke der er noget i vejen med det du oplever, desværre.

__________________
Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ
 
shenrik25
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 April 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 32
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

1000 tak for de hurtige svar

ved godt jeg er ude i noget  s***

men jeg har jo 14 dags returret

hva med 32" - LE-32R72BX 

Vi handel hovedsagligt med proshop.dk

Til top Vis shenrik25's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shenrik25
 
Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 962
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

R7x serien fra Samsung er bedre end S71 serien, men billedkvaliteten er stadig ikke imponerende. Jeg vil anbefale dig at kigge på Toshibas WL66Z serie. Der får du en bedre skærm, specielt billedmæssigt.

Er 32 tommer smertegrænsen?



__________________
www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
Til top Vis Rasmus Larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus Larsen Besøg Rasmus Larsen's Websted
 
shenrik25
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 April 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 32
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Ja 32" er smerte grænsen. 26-32"

og helst fra proshop

Til top Vis shenrik25's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shenrik25
 
Dongo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 89
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Rasmus Larsen skrev:
Jeg vil anbefale dig at kigge på Toshibas WL66Z serie. Der får du en bedre skærm, specielt billedmæssigt.


Helt bestemt!

To tests: Her og her

Testede model er WLT66, som dog hedder WLG66 på denne side af Nordsøen. Forskellen på WL66 og WLG66 er den ene, at WLG66 også har DVB-T tuner.

Mvh
Til top Vis Dongo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dongo
 
Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 962
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

shenrik25 skrev:

Ja 32" er smerte grænsen. 26-32"

og helst fra proshop

Helst fra Proshop? Eller er der intet alternativ? I øvrigt en meget misvisende sur smiley. Hvad skal den betyde?



__________________
www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
Til top Vis Rasmus Larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus Larsen Besøg Rasmus Larsen's Websted
 
troelsit
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 268
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Det bliver ikke meget bedre hvis holder dig til LCD-teknologien.

Den lider desværre stadig under en masse børnesygdomme der giver et grimt og urealistisk billede

Til top Vis troelsit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af troelsit
 
Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 962
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

troelsit: Haha, det er da den mest åndssvage kommentar jeg har set i denne uge. Hvis du oprigtigt tror, at S71 serien fra Samsung leverer billedkvalitet, som ikke gøres meget bedre på andre LCD-TV, så siger det vist mere om din praktiske erfaring end teknologierne.

__________________
www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
Til top Vis Rasmus Larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus Larsen Besøg Rasmus Larsen's Websted
 
troelsit
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 268
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Det var ikke helt det jeg mente - sorry.

Jeg mente bare at man ved LCD-teknologien generelt må leve med nogle børnesygdomme der giver et (i mine øjne) digitaliseret, pixeleret, ghosting-præget, følsomt for støj, unaturligt præget billede.

Jeg var ikke ude på at angribe nogle andre mærker indenfor LCD, men bare LCD generelt

Til top Vis troelsit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af troelsit
 
Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 962
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Ja, det er jo noget af en generalisering. Jeg tror mange kan være enige i nogle af dine punkter, men din personlige præference spiller nok også ind i tilfældet, kan jeg forestille mig.

Folk har så travlt med at kommentere på LCD og plasma herinde, og specielt på recordere. Der er næsten blevet mode at have sin egen lejr i en af teknologierne og jeg synes ærlig talt, at det er lidt tåbeligt. Folk sætter lynhurtigt en reference i Pioneer og Panasonics plasma modeller, og bruger dem til at generalisere. Prøv at sæt det lidt i perspektiv, og kig ud over disse to modelserier og du vil lynhurtigt se, at der også findes et utal af dårlige plasmaskærme. Det er lidt hen ad: "Wauuuw, den er plasmaaa! dææn er goooæd!"

Jeg siger ikke, at Panasonics og Pioneers plasma skærme ikke er gode, for de leverer skam overbevisende billedkvalitet, men prøv engang at gør det til et valg mellem Tv i stedet for til en stor generel debat om hvilken teknologi man skal vælge.

Læg f.eks. mærke til hvad du bidrager med til debatten i denne tråd? Ikke meget. Jeg spørger ind til om 32 tommer af smertegrænsen, og det ligger der naturligvis også tanker bagved, men da der så nævnes, at skal være et Tv mellem 26 og 32 tommer, hvad skal man så med en sådan kommentar? Det er i mine øjne sagen uvedkommende.



__________________
www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
Til top Vis Rasmus Larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus Larsen Besøg Rasmus Larsen's Websted
 
troelsit
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 268
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Jeg mener skam jeg bidrager med en hel del!

Det er desværre kun på disse fora at der sagligt bliver diskuteret TV-teknologier samt forskellene på disse.

Hvis ikke jeg kom med sådanne input ville vedkommende måske være forblændet af LCD-skærme, fordi ALLE sælgere hos elektronik kæderne skamroser LCD til fordel for Plasma - uden nogen form for dokumentation - ren og skær varm luft. Dermed ville vedkommende så købe et LCD i den tro at Plasma var en død sild som led af burn-in, stort strømforbrug og en ældgammel teknologi som slet ikke kunne følge med LCD.

Jeg læste for nylig at 9/10 solgte fladskærme er LCD, og det kan man så tænke lidt over i henhold til det jeg nævnte før..

Jeg mener bare folk i disse fora fortjener et nyt syn på tingene som diverse sælgere ikke formår eller ønsker. Hvor mange har ikke været herinde forbi samt på recordere med spørgmål til LCD og blevet oplyst om Panny og Pio for dernæst at have købt et Pio eller Panny. Jeg er et godt eksempel på denne situation og det vil jeg da takke de personer for der hjalp mig på "rette vej"

Og Mht. Pio og Panny så er det blot de 2 bedste Plasma TV på markedet - det er vel også altid disse der diskuteres. Jeg har aldrig benægtet at der også findes skrammel-plasma modeller

Til top Vis troelsit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af troelsit
 
Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 962
Sendt: 13 Januar 2007 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Troels, vi er ikke uenige i, at de bedste plasma skærme på markedet, er dem der leverer bedst billedkvalitet, men prøv at hør dig selv. Du siger simpelthen ligeud, at alle butikker til enhver tid vil sælge en LCD over en plasma? Jeg ved ikke hvor du har dette fra, for det oplever jeg bestemt ikke. Jeg har selv arbejdet i Electric city for nogle år tilbage, og jeg selv eller mine kollegaer havde da intet problem med at sælge en plasmaskærm over en LCD skærm. Det var ikke et valg mellem den ene eller anden teknologi; det var et valg mellem Tv.

Sådan er det stadig ved jeg, for jeg besøger da butikken fra tid til anden.

Citér:
Jeg læste for nylig at 9/10 solgte fladskærme er LCD, og det kan man så tænke lidt over i henhold til det jeg nævnte før..

Det kan jeg forestille mig lynhurtigt bliver til et konkluderende statement i dit hoved om, at 9 ud af 10 mennesker ikke er rigtig kloge.

Citér:
Jeg mener skam jeg bidrager med en hel del!

Det er desværre kun på disse fora at der sagligt bliver diskuteret TV-teknologier samt forskellene på disse.

Jeg må sige, at du bidrager mere med dette indlæg end du gjorde med dit korte statement tidligere i tråden. Men for at tage det relevante i denne situation, så meld da gerne lige tilbage, når du har fundet et plasma Tv, der er mellem 26 og 32 tommer

Sagligt kan man vist diskutere om det er i alle tilfældene, men ikke desto mindre har du da en god pointe. På mit eget forum er der dog også masser af saglige diskussioner om sådanne ting.



__________________
www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
Til top Vis Rasmus Larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus Larsen Besøg Rasmus Larsen's Websted
 
troelsit
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 268
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Ok - jeg formulerede mig måske lidt forkert.

Tendensen hos Fona, Merlin, Expert, Elmutanten og HIFI-klubben i Herning er helt klart at "man bør købe LCD". Jeg tror måske de førnævnte har 1 plasma for hver 10 LCD skærme i butikkerne. Hifi-klubben eksempelvis gider ikke satse på Plasma og har derfor ikke nogle i butikken - det samme gør sig gældende ved Fona. Det er disse info jeg bygger min påstand udfra - derfor må butikkerne jo prioritere LCD i en eller anden grad. OG det er det min kritik går på.

Jeg siger ikke folk er dumme fordi de vælger LCD - men jeg tror bare mange har købt et LCD i den tro at det er den eneste holdbare teknologi på markedet. Danskerne er jo autoritetstro når det kommer til stykket og stoler derfor trygt på sælgerne fra førnævnte elektronik-kæder - mange gør i hvert fald!

Som jeg skrev før købte jeg et plasma fordi jeg læste om teknologien herinde. Jeg gik i første omgang og troede at Plasma-teknologien var en død sild - ligesom sælgerne siger...

Til top Vis troelsit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af troelsit
 
Steen2000
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 90
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Men er alle "eksperter" enige om at plasma stadigt er bedre????
Til top Vis Steen2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steen2000
 
Milca15
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 73
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Hitachi har faktisk lavet en 32" plasma skærm, men jeg tror den er udgået for længe siden. Forbrugerne vil jo for alt i verden have lave priser og set i det lys har en lille plasma haft det svært over for LCD. Vejledende udsalgspris for Hitachi 32PDS200 i 2004 var kr 24.999.... ta' den!! 
Til top Vis Milca15's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milca15
 
KimA
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 December 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 15 Januar 2007 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

troelsit skrev:

Tendensen hos Fona, Merlin, Expert, Elmutanten og HIFI-klubben i Herning er helt klart at "man bør købe LCD". Jeg tror måske de førnævnte har 1 plasma for hver 10 LCD skærme i butikkerne.



De tre Merlin butikker der ligger i Odense, har valgt ikke at sælge plasma. Denne info har jeg fra chefen i en af butikkerne.


__________________
www.KWA-Elektronik.dk
Til top Vis KimA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KimA Besøg KimA's Websted
 
troelsit
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 268
Sendt: 15 Januar 2007 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Kender du motivet for dette fravalg - jeg formoder der er noget økonomi/avancer indblandet.

Det er i hvert fald ikke en prioritering der kommer forbrugerne til gode

Til top Vis troelsit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af troelsit
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes