Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 00:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Nye bag ht og center (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mølle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2009
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 18 Maj 2010 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Hej alle..

Nu synes  jeg det er på tide at supplere mine to B&W DM686 med to baghøjttalere og en center. Som sub har jeg en Velodyne SPL-800i.

Jeg har gennem længere tid været ret sikker på at skulle have et par DM685 som fronter og så rykke mine 686'ere bagud og som center også købe en B&W'er, dog synes jeg det er relativt mange penge.

Derfor overvejer jeg at købe følgende som baghøjttalere og center:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/center/argon_6 250c_centerhoejttaler_sort.htm

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/kompakt/argon_ 6220_hojttaler_sorrento.htm

Vil dette være en udmærket ide?

Jeg har en Denon AVR-2310 reciever.

På forhånd tak,

Mvh.
Til top Vis Mølle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mølle

sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 18 Maj 2010 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Mølle skrev:
Hej alle..

Nu synes  jeg det er på tide at supplere mine to B&W DM686 med to baghøjttalere og en center. Som sub har jeg en Velodyne SPL-800i.

Jeg har gennem længere tid været ret sikker på at skulle have et par DM685 som fronter og så rykke mine 686'ere bagud og som center også købe en B&W'er, dog synes jeg det er relativt mange penge.

Derfor overvejer jeg at købe følgende som baghøjttalere og center:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/center/argon_6 250c_centerhoejttaler_sort.htm

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/kompakt/argon_ 6220_hojttaler_sorrento.htm

Vil dette være en udmærket ide?

Jeg har en Denon AVR-2310 reciever.

På forhånd tak,

Mvh.

Overvej om du overhovedet har brug for en center. Det er bedre at køre uden center end med en, der lydmæssigt ligger for langt fra fronterne. Hvis du alligevel vil køre med billige baghøjttaler, så synes jeg, at du skulle gå hele vejen og vælge de allerbilligste, du kan få (evt. brugt). Og så sparre op til en matchende center. Det vigtigste er og bliver, at hele fronten hænger sammen. Surround højttalerne kommer i sidste række. Her kan der (hvis man skal) spares penge.

Mølle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2010 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret.
Så du mener ikke at de argon vil ligge markant væk fra mine fronter, så det vil komme til at lyde underligt/forkert?

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 19 Maj 2010 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Mølle skrev:
Tak for svaret.
Så du mener ikke at de argon vil ligge markant væk fra mine fronter, så det vil komme til at lyde underligt/forkert?

det er netop det han siger, spar pengene, køb en B&W Center og nogle møj billige baghøjtalere

Det vigtigste er klart at fronten matcher hinanden. Dvs. front og center er samme mærke og helst samme serie.

jeg bruger fx B&W CDMse serien i front og så nogle micropod som rear (er så pga pladsmangel, havde DS6 før).

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Mølle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2010 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Okay, kanon :)

Nu er min stue stillet sådan op, at min 3 pers sofa står op ad den væg de to bag ht skal hænge på. Vil det kunne give en god surroundfornemmelse at de hænger på væggen selvom sofaen står helt inde ved væggen også?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes