Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 00:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Brugte højttalere til 4000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
norvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 12 Maj 2010 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Et sæt B&W 604S2 eller S3 kunne være fornuftigt at kigge på.

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 12 Maj 2010 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

tonyax skrev:

hmm du siger nok du ikke er til "skingre" højtalere, men er det ikke ofte pga udstyret at det lyder skingert. Tag fx B&W, med en lys amp kan de have tendenser til at være skingre, men fx mine (CDM1se) og sammen med en H/K, der er intet skingert over lyden.

De gamle har en stor stue (mener det er i omegnen af 66kvm) og de er vældigt tilfredse med mine gamle Dali 450. De kan findes til en 1000-1500kr  for et par i rigtigt pæn stand. Så med dit budget er et sæt Dali 470 evidence måske et bud (efterfølgeren til 450).

kan huske fra mine 450ere at de sagtens kunne spille med en lille forstærker og de spillede egentlig super og jeg var helt tilfreds. Men gal de ændrede sig da der kom en bedre forstærker på, meget mere smæk på, og bare generalt, de blev løftet flere niveauer. (skiftede fra NAD 214 til Harman Kardon Signature 2.1 effekt). Ved ærligt ikke hvad de 470ere står til, men tror de er under dit budget på 4000. 

Tak for budet. Som skrevet er min forstærker en gammel Luxman, så den burde bestemt ikke være skinger. Hvad kræfter angår, burde den også have nok, med 2x110W. Så jeg vil overveje Dalierne der - eller B&W, som der også er foreslået. Ud fra det, jeg selv har lyttet til, kan jeg bedre lide B&W end Dali.

Der er da også en del, som mener, at Dali 450 har meget skinger diskant?
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted

Audioholic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Maj 2010 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Kan varmt anbefale Dali Evidence 470.

God dyb og fyldig bas uden bulder fra et forholdsvis lille kabinet.

Mellemtone og diskant er også et fantastisk kendskab.

De kan ofte findes i omegnen af dit budget

3 x BassPump III i sofaen
+ diverse gode sager ..
Til top Vis Audioholic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audioholic

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 12 Maj 2010 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

dysterland skrev:
tonyax skrev:

hmm du siger nok du ikke er til "skingre" højtalere, men er det ikke ofte pga udstyret at det lyder skingert. Tag fx B&W, med en lys amp kan de have tendenser til at være skingre, men fx mine (CDM1se) og sammen med en H/K, der er intet skingert over lyden.

De gamle har en stor stue (mener det er i omegnen af 66kvm) og de er vældigt tilfredse med mine gamle Dali 450. De kan findes til en 1000-1500kr  for et par i rigtigt pæn stand. Så med dit budget er et sæt Dali 470 evidence måske et bud (efterfølgeren til 450).

kan huske fra mine 450ere at de sagtens kunne spille med en lille forstærker og de spillede egentlig super og jeg var helt tilfreds. Men gal de ændrede sig da der kom en bedre forstærker på, meget mere smæk på, og bare generalt, de blev løftet flere niveauer. (skiftede fra NAD 214 til Harman Kardon Signature 2.1 effekt). Ved ærligt ikke hvad de 470ere står til, men tror de er under dit budget på 4000. 

Tak for budet. Som skrevet er min forstærker en gammel Luxman, så den burde bestemt ikke være skinger. Hvad kræfter angår, burde den også have nok, med 2x110W. Så jeg vil overveje Dalierne der - eller B&W, som der også er foreslået. Ud fra det, jeg selv har lyttet til, kan jeg bedre lide B&W end Dali.

Der er da også en del, som mener, at Dali 450 har meget skinger diskant?

Der er jo mange muligheder i det prislag du nævner -  musiktypen taget i betragtning, var disse måske et bud ??

http://www.dba.dk/jamo-707-fronthoejttalere/id-66244137/

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2010 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Det er ikke sådan, at jeg skal have voldsomt meget bas, der skal være harmoni i det - som tidligere skrevet, er mellemtonen det vigtigste for mig. Detaljegraden skal være hifi, men de må godt være lidt tilgivende over for middelmådige indspilninger - ja, det er svært at beskrive, hvad det er, jeg gerne vil have

Som det er nu, vakler jeg lidt mellem de Avance, nogle B&W, eller XTZ 99.36. Nu skal jeg ud og høre nogle Avance Dana 980 imorgen, så må vi se, om jeg bliver forelsket
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2010 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Er der egentlig nogen forskel på Avance Dana 980 og Avance Signature 8 MKIII?

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Sendt: 12 Maj 2010 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

netop diskanten er opgraderet fra 450 til 470, så den var mere soft i lyden. Så tror du skal prøve at give dem et lyt, hvis det er muligt.

Har selv haft B&W DM603s2 og synes nu også bedst om B&Werne, har selv CDM1se. Dog suppleret med en B&W sub.

Husker bare Dalierne noget bedre i bunden end 603erne, men havde dem med 2års mellemrum og i forskellige lytterum. Men de Dalier klare det fx fint i mine forældres stue på de 66kvm 

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

KentNO1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2008
Sendt: 12 Maj 2010 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

dysterland skrev:
Hvad med Dali 18 MKII, som mange anbefaler som brugtkøb?

Bestemt også en mulighed, og så kan de typisk findes til 1000-1500,-
Og de tidlige modeller, med Audax diskant, har bestemt ingen tendes til skinger diskant, a'la 450/850.
18 MK II modellen med Vifa, er også god.
Skulle de ikke være noget for dig, kan de jo sælges igen, uden at ødelægge dit budget - og så er du jo en erfaring rigere - det er jo altid godt.

Dali 450/850, er givetvis ikke noget for dig, men med det rette udstyr, er det nogen fine ht, som giver meget for pengene. Nævner lige dette, fordi man kunne få det indtryk, at det er dårlige ht, og det er de altså ikke.

Til top Vis KentNO1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KentNO1

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Sendt: 13 Maj 2010 kl. 00:55 | IP-adresse registreret  

De er sandsynligvis solgt, men et sæt Elac FS 207 kan jeg personligt anbefale. Kender dog ikke din forstærker.
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=152006
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Maj 2010 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Jeg BLEV forelsket i de Avance Dana 980, så de står nu i min stue og spiller P2 - men er også blevet testet med noget lækkert metal
Tak til jer, som anbefalede dem - dem havde jeg ikke fundet på selv, og de er helt sikkert de 5000 værd, som jeg gav. Jeg tror, dette er højttalerne for mig i MANGE år fremover.
De lyder fantastisk - lidt mindre markant diskant end XTZ 89's bånddiskant, og det kan jeg godt lide, har jeg nu fundet ud af - selvom der så også er detaljer, som falder lidt i baggrunden. Bånddiskant lyder fantastisk, men det passer nok ikke mig, når det kommer til stykket. Og så virker lyden bare noget større end på mine XTZ (men nu ER XTZ 89 også en meget billig højttaler).

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 Maj 2010 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Tillykke!
Ja, de Avancer er altså besnærende i lyden, har altid syntes rigtig godt om de højttalere. Også de små standere de laver, for den sags skyld.

Kom endelig med nogle billeder af opstillingen!

mvh

Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Maj 2010 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Jow da - det kommer her:

http://peecee.dk/upload/view/244644

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes