Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 09:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Kina vs DK (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 13
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Der er nok flere ting til hvorfor at kineserne nogle gange laver noget bras men en af dem er helt sikkert deres kultur. Følgende er taget fra det speciale som at jeg er ved at skrive om Vidensledelse tilpasset den Kinesiske kontekst.

Both Lao Tsu and Confucius focused on the way - "the means", whereas westeners are much more concerned with the truth - "the end". Westerners embrace the absolute answers provided by scientific and rational calculation whereas Chinese accept the enviroment, which constantly changes due to its many underlying variables.

Kort sagt er kineserne mere tilbøjelige til at tilpasse tingene hvis de ikke helt flasker sig som de skal. F.eks. er kontrakter i vesten set som bindende. I Kina er en kontrakt nærmere opfattet som vejledende og den kan blive tilpasset hvis omgivelserne ændre sig (jeg har en masse komplet sindsyge eksempler på dette).

Hvis man så i grove træk skal overføre dette til produktionen af Hifi så vil kineserne kunne finde på at samle det næst bedste materiale op hvis han løber tør for det materiale som han nu engang skulle have brugt. Eller hvis metal f.eks. er rustet så tænker man ikke videre over det, for sådan er det bare og det er jo ikke metallet det hele handler om men rettere at samle tingene så de kan blive solgt.

Det hjælper bestemt heller ikke at kineserne ikke stiller spørgsmål ved ordre. Hvis de får at vide at de skal gøre noget, som er forkert så gør de det og det er selvom at de udemærket godt ved at det ikke vil virke!

Ovenstående er nogle af grundene til at kvalitetskontrol er SUPER vigtigt i Kina.

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Så gik der da først politik i den.

Lad os spørge Dalai Lama hvad han synes om kinesisk HiFi Gear.................

Eller lad os høre hvad de i Taiwan mener om det kinesiske produktionsfremstød.

"dolph"

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

I øvrigt, så er den bedste forklaring på at kineserne laver skrammel som følger:

Under kommunismen var det vigtigt at arbejdsløsheden var nul. Man satte derfor folk til en masse tåbelige opgaver, og satte mange mennesker til at løse en opgave som en enkelt mand kunne have lavet (det sker nu også den dag i dag - jeg har været i supermarkeder, hvor der stod en ekspedient klar ved hver eneste række med varer).

For at sikre arbejde til så mange som muligt, sørgede man for, ikke at lave tingene så gode, at de holdt evigt. Når kineserne maler, maler de gerne ovenpå rustpletter, istedet for at rense underlaget. Så skal det nemlig males snart igen, og man er sikret arbejde i fremtiden på den måde.

under kommunismen - hmm - har de ikke stadig det der.

og det er da sludder fra ende til anden det der - tag og bevis det, der er sgu nemt at sidde og utale sig, det der er personligholdning, ikke noget med virkelighed at gøre
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Guldkysten skrev:
Svend P skrev:

I øvrigt, så er den bedste forklaring på at kineserne laver skrammel som følger:

Under kommunismen var det vigtigt at arbejdsløsheden var nul. Man satte derfor folk til en masse tåbelige opgaver, og satte mange mennesker til at løse en opgave som en enkelt mand kunne have lavet (det sker nu også den dag i dag - jeg har været i supermarkeder, hvor der stod en ekspedient klar ved hver eneste række med varer).

For at sikre arbejde til så mange som muligt, sørgede man for, ikke at lave tingene så gode, at de holdt evigt. Når kineserne maler, maler de gerne ovenpå rustpletter, istedet for at rense underlaget. Så skal det nemlig males snart igen, og man er sikret arbejde i fremtiden på den måde.

og det er da sludder fra ende til anden det der - tag og bevis det, der er sgu nemt at sidde og utale sig, det der er personligholdning, ikke noget med virkelighed at gøre

Jeg har nu hørt om en engelsk fabrik, der lavede det nummer, med plovskær.
De lavede meget solide plovskær, men fik en gradvist dårligere økonomi.

Så fandt de ud af, at man kunne varme spidsen af plovskæret lidt, med en svejseflamme, så den blev skør i metallet. Første gang plovskæret rammer en større sten, knækker spidsen af.

Resultatet var, at de solgte mange flere plove, da de ikke holdt så længe.
Økonomien kom op igen, og de overlevede krisen.

Og det er england vi snakker om her.
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Guldkysten skrev:

Nu skrev jeg jo også at det var EN FORKLARING. Måske har du en bedre? Du har måske endda som mig arbejdet i Kina?

Jeg havde en kollega der var opvokset under russisk styre i Litauen, og det var hans teori. Man må da gå ud fra at han har førstehåndsviden og lidt indsigt om emnet.  

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2006 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Kina har stadig et totalitært styre men om det er kommunisme det er lidt svært at svare på. Det er totalitært men samtidig er selve samfundet utroligt liberalt.

Faktisk mener jeg at Kina udfra et økonomisk synspunkt er bedst stillet med et totalitært regime da det giver muligheder for at kontrolere den økonomiske vækst som man ikke har i et demokrati.

Men kommunismen i sig selv er faktisk ikke noget der har betydet det store for den kinesiske kultur. Om det var Mao eller en kejser der undertrykte kineserne, og lukkede dem af fra resten af verden, er stort set det samme. Kommunismen opstod primært som et produkt af den kinesiske kultur og kan på mange måde ses som en facade, bag hvilken kineserne mere eller mindre levede som de altid har gjort.

((den her tråd bevæger sig hurtigt! Det som jeg svarede på ligger længere oppe men nu vil jeg bare lade det stå som en generel bemærkning:-P))

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 Juni 2006 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Guldkysten skrev:

Nu skrev jeg jo også at det var EN FORKLARING. Måske har du en bedre? Du har måske endda som mig arbejdet i Kina?

Jeg havde en kollega der var opvokset under russisk styre i Litauen, og det var hans teori. Man må da gå ud fra at han har førstehåndsviden og lidt indsigt om emnet.  

Ja jeg har en bedre - tag og lad vær med at tro at styre og politik har noget med kvalitet at gøre - Rusland har lavet verdens bedste og mest udbredt maskingevær - de har også lavet verdens bedste raketter - så hold nu med det der - den holder ikke nogen steder - iflg. dig og din ven skulle det jo ikke kunne lade sig gøre

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2006 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Guldkysten skrev:

Ja jeg har en bedre - tag og lad vær med at tro at styre og politik har noget med kvalitet at gøre - Rusland har lavet verdens bedste og mest udbredt maskingevær - de har også lavet verdens bedste raketter - så hold nu med det der - den holder ikke nogen steder - iflg. dig og din ven skulle det jo ikke kunne lade sig gøre

Hvorfor så agressiv?

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Guldkysten skrev:
Svend P skrev:

Det passer nu meget godt .

Mange af de fabrikker der laver alt det l**t er ejet af staten .

Som alt ders skibs byggerrig .

Var det ikke i HF vi så hvordan de lavet højttaler det varjo rent til grin selvom HF synes det var rigtig godt mener det var QLN men hvad hvis man ikke har set bedre .

Men hvad det koster jo ikke meget , jeg har også pisket polakker og græker her hjemme i nogle år og tro mig de er glade hvis man behandler dem godt .

Jeg har siden 1984 jobbet sammen med græker tysker og polakker , sjovt nok så fik vi alt , men de fik intet .

I nogle sammenhæng er det et sygt samfund vi lever i .

Og hvor der lugter af penge er der dårlige forhold sådan er det .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 Juni 2006 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Guldkysten skrev:

Hvorfor så agressiv?

Jeg er ikke agressiv - det hænger mig bare langt ud af halsen at man stadig generaliser så meget, selv i ulande kan man lave kvalitet, sådan er det idag - de gamle holdninger kan man ikke bruge til alverden i dag - Mercedes Benz motorer laves da også i asien idag - alligevel er det da noget med kvalitet i - desuden vil jeg tror at 90 % af alle komponenter der bruges alverdens steder er lavet på fabrikker i asien - men ok - og nej jeg har ikke kina grej, men jeg er ikke så naiv og tror at der ikke findes et eller andet kinesisk eller andet asiatisk i mit

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2006 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Guldkysten skrev:
Svend P skrev:

Guldkysten skrev:

Hvorfor så agressiv?

Jeg er ikke agressiv - det hænger mig bare langt ud af halsen at man stadig generaliser så meget, selv i ulande kan man lave kvalitet, sådan er det idag - de gamle holdninger kan man ikke bruge til alverden i dag - Mercedes Benz motorer laves da også i asien idag - alligevel er det da noget med kvalitet i - desuden vil jeg tror at 90 % af alle komponenter der bruges alverdens steder er lavet på fabrikker i asien - men ok - og nej jeg har ikke kina grej, men jeg er ikke så naiv og tror at der ikke findes et eller andet kinesisk eller andet asiatisk i mit

Jamen så skulle du måske have læst HELE mit oprindelige indlæg igennem først. Jeg skrev jo netop at jeg har et sæt computerhøjttalere af høj kvalitet, og at kineserne nok kan lave kvalitet, bare de har nogen til at fortælle dem hvordan. Det ændrer ikke ved at de er ødelagt af et styre der fostrede ligegyldighed.

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 Juni 2006 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
Guldkysten skrev:
Svend P skrev:

Guldkysten skrev:

Hvorfor så agressiv?

Jamen så skulle du måske have læst HELE mit oprindelige indlæg igennem først. Jeg skrev jo netop at jeg har et sæt computerhøjttalere af høj kvalitet, og at kineserne nok kan lave kvalitet, bare de har nogen til at fortælle dem hvordan. Det ændrer ikke ved at de er ødelagt af et styre der fostrede ligegyldighed.

ok point taken - det så jeg ikke - sorry

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2006 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Der er ingen tvivl om at man IKKE skal købe ting lavet på statsejede virksomheder for så er man  garanteret noget l**t.

Men nu har jeg nu heller ikke en opfattelse af at den kinesisk stat er involveret i Hifi produktion, ihvertfald ikke i særlig høj grad.

jold
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Alt I alt tror jeg at mange folk lytter efter Kroner. Istedet for kvalitet. Folk tror simpelt hen ikke. At en efterligning, af en "kvalitet" vare, til langt under den pris som man skal betale for et annerkent mærke. Som der er blevet brugt milioner af dollers på markedting og gode Test. Det kan bare ikke lyde godt. ALTSÅ må det være noget l**t. 

Hvad med jer københavner. Vil i overhovedt købe dansk hifi som udelukket kun blev lavet i jyland??

for der er lønnen jo langt under jeres.?

Men skal der bygges huse er de jydske håndværker mere en velkommen for der er der jo mange penge at spare.

Nej dobbelt moralsk det er vi dansker ikke

Køber glædelig coca cola selv om de ikke betaler skat i lille DK. For det er jo amrikansk = kvalitet

carsten

Til top Vis jold's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jold

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2006 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

jold skrev:
Hvad med jer københavner. Vil i overhovedt købe dansk hifi som udelukket kun blev lavet i jyland??

Nej for satan, jyder lugter

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Fenris skrev:
[QUOTE=jold]Hvad med jer københavner. Vil i overhovedt købe dansk hifi som udelukket kun blev lavet i jyland??

Aldrig i livet, de er usociale, krejlere, betaler ikke skat og kører med krog og tager selv olien med når der er serviceeftersyn på dytten!

Næhhh... Så hellere grej fra østen, jo længere væk des bedre! Et alternativt begavet svar herfra i en tråd der for længst er kørt af sporet med bedrevidenhed og rygsækkene proppet med fordomme.

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Mik112 skrev:

bedrevidenhed og rygsækkene proppet med fordomme.

Uh... ja. Og rygsækken er ved at være tung.
Det fede ved bedrevidenhed er at man ikke kan blive klogere og man har altid ret.

Efter gennemlæsning af denne tråd ved vi nu at
- Kineserne laver kun kopi-produkter i markant ringere kvalitet
- Kineserne udvikler ingen produkter selv.
- Kineserne får praktisk taget ingen løn - højst en enkelt skål ris om dagen
- Kinesisk HIFI lyder frygtelig dårligt - det kan vel dårligt kaldes HIFI

Om polakker ved vi ingenting!
(hvis man ser bort fra at de praktisk taget ikke skal have løn og ødelægger det danske samfund)

Det er skønt med et HIFI-forum

For god ordens skyld synes jeg I skal have et billede af rørerne på min stueforstærker:

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Tihi  jeg har kinesiske Shuguang Golden Dragon rør i min dansk byggede rørforstærker.

Man skulle tro at dens immunforsvar afstødte rørene øjeblikkeligt, men det skete ikke.
Det spiller fint, så både Sussi og Leo står lige i midten, med korrekt højde, bredde og dybde, i både perspektiv og tekster.

Himmelhunden har aldrig lydt bedre.

Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:
Mik112 skrev:

Det fede ved bedrevidenhed er at man ikke kan blive klogere og man har altid ret.

(hvis man ser bort fra at de praktisk taget ikke skal have løn og ødelægger det danske samfund)

/vilmann

Ja for pokker, en herlig hobby, som til tider kan få ens p*s i kog. I de "glade" dage, gik det ud på lyd osv., nu gå det på produkternes oprindelse/produktionssted   .

Mindst 70-80% af de stumper der sidder i en alm. Dansk produceret forstærker er importeret fra østen, smid den ud eller lær at leve med det. 

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Status: Online
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Mik112 skrev:
vilmann skrev:
Mik112 skrev:

/vilmann

Ja for pokker, en herlig hobby, som til tider kan få ens p*s i kog. I de "glade" dage, gik det ud på lyd osv., nu gå det på produkternes oprindelse/produktionssted   .

Mindst 70-80% af de stumper der sidder i en alm. Dansk produceret forstærker er importeret fra østen, smid den ud eller lær at leve med det. 

Så bare smid den ud. Vi lader tvivlen komme dig til gode. Det er nok det sikreste.

Noget af mit grej er fra før Kina fik indført elektricitet ...............så jeg gad nok vide om du også har ret m.h.t. disse?

"dolph"

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

<< Forrige Side af 13 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum