Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2024 | 20:15   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Dynaudio Excite (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI4ALL
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1301
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Dynaudio udnytter med den nye Excite serie sin lange erfaring og store ressourcer til at skabe en unik ny serie som kan opnå et High End lydniveau i "entry-level"-segmentet.

Læs hele nyheden her:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1861&zoneid=1

Til top Vis HIFI4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI4ALL
 
Drea
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 166
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Kunne bedre lide det gamle design.
Til top Vis Drea's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Drea
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Er dette virklig mulig "High End lydniveau i "entry-level"-segmentet", eller er de god folke fra Dynaudio komme lidt for lange ud


Kunne det ikke værre sjovt, hvis Dynaudio sendt en sæt til test på hifi4all, så vi kan få nogle sandhed på bordet, ikke

De ligne jo den gammle billige serie fra JBL
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1780
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Drea skrev:
Kunne bedre lide det gamle design.

synes da de nye oser af kvalitet ..... det ser rigtig fint ud efter min mening

det kan de sagtens være bekendt ...... derimod deres Sapphire ligner

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted
 
Westergaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 295
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes at de ser fede ud  Dynaudio har vel egentlig aldrig lavet nogle dårlige/for billige højttalere.. (som så mange andre danske højttalerproducenter..)

Så må vi jo bare vente på at hifi4all får lavet en test

gerne af den største to-vejs eller den mindste gulvhøjttaler

Til top Vis Westergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Westergaard
 
DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 1063
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Dem som de skal afløse, er det dem som hed SE?  (tror jeg)

 



__________________
Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
Til top Vis DKsoulman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKsoulman
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

De ser da meget fine ud. Og priserne ser også ud til at være i et leje, hvor de fleste kan være med.

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Maj 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 675
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

"Det nye kabinet er meget moderne i sit udtryk"

Mine damer og herrer! Vi præsenterer en topmoderne FIRKANTET KASSE!!!!

Sublimt design - og begavet reklametekst...

Mvh.

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens
 
lexus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1037
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

 lugter lidt af en test...design...tjaaaaa.....
Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus
 
Kasper, TC
Branchemedlem
Branchemedlem

Tapeconnection

Bruger siden: 27 Marts 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 264
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

kongruens skrev:

"Det nye kabinet er meget moderne i sit udtryk"

Mine damer og herrer! Vi præsenterer en topmoderne FIRKANTET KASSE!!!!

Sublimt design - og begavet reklametekst...

Mvh.

Skal en højttaler være lavet i plastik og ligne noget fra rummet for at være moderne?

Jeg synes designet er minimalistisk og stilrent. Ganske som forventet. Det er ikke i entry level serierne man vil få Dynaudio højttalere der er et decideret design statement. Det finder man i deres dyrere high-end modeller.

Til top Vis Kasper, TC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper, TC Besøg Kasper, TC's Websted
 
kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Maj 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 675
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Jeg mener heller ikke, at man nødvendigvis skal genopfinde hverken hjul eller dybe tallerkener. Der er intet i vejen med en firkantet kasse. Faktisk er det jo sådan, de fleste menneskers højttalere ser ud. Til gengæld er det ualmindeligt tåbeligt og en nedvurdering af kundernes intelligens, at forsøge, at snakke det til at være "meget moderne i sit udtryk". Det er og bliver en firkantet kasse.

Mvh.

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

kongruens skrev:

Jeg mener heller ikke, at man nødvendigvis skal genopfinde hverken hjul eller dybe tallerkener. Der er intet i vejen med en firkantet kasse. Faktisk er det jo sådan, de fleste menneskers højttalere ser ud. Til gengæld er det ualmindeligt tåbeligt og en nedvurdering af kundernes intelligens, at forsøge, at snakke det til at være "meget moderne i sit udtryk". Det er og bliver en firkantet kasse.

Mvh.

Når man nu har en Cand. Merc. i marketing, og har lært at alle produkter sælger bedre med storytelling, tjah så må man jo hellere bruge det. Men jeg giver dig ret, det er efterhånden utroligt man ikke bare kan sælge et ordinært produkt uden alt det ordgejl.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
Kasper, TC
Branchemedlem
Branchemedlem

Tapeconnection

Bruger siden: 27 Marts 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 264
Sendt: 14 Juni 2008 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

kongruens skrev:

Jeg mener heller ikke, at man nødvendigvis skal genopfinde hverken hjul eller dybe tallerkener. Der er intet i vejen med en firkantet kasse. Faktisk er det jo sådan, de fleste menneskers højttalere ser ud. Til gengæld er det ualmindeligt tåbeligt og en nedvurdering af kundernes intelligens, at forsøge, at snakke det til at være "meget moderne i sit udtryk". Det er og bliver en firkantet kasse.

Mvh.

Det er jeg ikke enig med dig i. Jeg synes de er meget moderne i deres udtryk. Du lyder som om at du har patent på at afgøre hvad der er moderne og hvad der ikke er. For mig er det minimalistisk design med lige præcis det antal detaljer og finesser der skal til for at produktet bliver lige den tand mere spændende at se på.

Til top Vis Kasper, TC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper, TC Besøg Kasper, TC's Websted
 
kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Maj 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 675
Sendt: 14 Juni 2008 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Kasper, TC skrev:
kongruens skrev:

Jeg mener heller ikke, at man nødvendigvis skal genopfinde hverken hjul eller dybe tallerkener. Der er intet i vejen med en firkantet kasse. Faktisk er det jo sådan, de fleste menneskers højttalere ser ud. Til gengæld er det ualmindeligt tåbeligt og en nedvurdering af kundernes intelligens, at forsøge, at snakke det til at være "meget moderne i sit udtryk". Det er og bliver en firkantet kasse.

Mvh.

Det er jeg ikke enig med dig i. Jeg synes de er meget moderne i deres udtryk. Du lyder som om at du har patent på at afgøre hvad der er moderne og hvad der ikke er. For mig er det minimalistisk design med lige præcis det antal detaljer og finesser der skal til for at produktet bliver lige den tand mere spændende at se på.

Det er muligt jeg lyder sådan, men jeg kan afsløre, at jeg ikke er i besiddelse af et sådant patent. Dog må jeg tilføje, at din holdning ikke just overrasker voldsomt, når man har læst din stillingsbetegnelse.

Kunne du ikke, forresten, være rar at opremse de designmæssige detaljer og finesser, der gør netop denne højttaler særligt spændende at se på og giver den sin helt egen karakter, samt et moderne udtryk?

Mvh.

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens
 
CasperCU
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juli 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 822
Sendt: 14 Juni 2008 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

arhh synes nu godt nok ikke lige det minder om "entry level" 10000kr stykket for en højtaller. det er godt nok mere end hvad jeg ville give PT for en speaker.. 
Til top Vis CasperCU's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CasperCU
 
Kasper, TC
Branchemedlem
Branchemedlem

Tapeconnection

Bruger siden: 27 Marts 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 264
Sendt: 14 Juni 2008 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

kongruens skrev:
Kasper, TC skrev:
kongruens skrev:

Jeg mener heller ikke, at man nødvendigvis skal genopfinde hverken hjul eller dybe tallerkener. Der er intet i vejen med en firkantet kasse. Faktisk er det jo sådan, de fleste menneskers højttalere ser ud. Til gengæld er det ualmindeligt tåbeligt og en nedvurdering af kundernes intelligens, at forsøge, at snakke det til at være "meget moderne i sit udtryk". Det er og bliver en firkantet kasse.

Mvh.

Det er jeg ikke enig med dig i. Jeg synes de er meget moderne i deres udtryk. Du lyder som om at du har patent på at afgøre hvad der er moderne og hvad der ikke er. For mig er det minimalistisk design med lige præcis det antal detaljer og finesser der skal til for at produktet bliver lige den tand mere spændende at se på.

Det er muligt jeg lyder sådan, men jeg kan afsløre, at jeg ikke er i besiddelse af et sådant patent. Dog må jeg tilføje, at din holdning ikke just overrasker voldsomt, når man har læst din stillingsbetegnelse.

Kunne du ikke, forresten, være rar at opremse de designmæssige detaljer og finesser, der gør netop denne højttaler særligt spændende at se på og giver den sin helt egen karakter, samt et moderne udtryk?

Mvh.

Har du set højttaleren i virkeligheden ? Det kunne jo i hvert fald være en start.

Og jeg synes egentligt det er tåbeligt at begynde at nævne ting som jeg synes er moderne og designet godt, da vi jo nok har forskellige opfattelser af hvad det indebærer. Min kritik overfor dig er at du, som sagt, konkluderer at noget ikke er moderne. Det er jo åbenlyst forskelligt hvad vi hver især synes er moderne. Og nu gentager jeg godt nok mig selv, men skal en højttaler ligne noget fra rummet for at være moderne ?

Til top Vis Kasper, TC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper, TC Besøg Kasper, TC's Websted
 
kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Maj 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 675
Sendt: 15 Juni 2008 kl. 07:36 | IP-adresse registreret  

Kasper, TC skrev:
kongruens skrev:
Kasper, TC skrev:
kongruens skrev:

Jeg mener heller ikke, at man nødvendigvis skal genopfinde hverken hjul eller dybe tallerkener. Der er intet i vejen med en firkantet kasse. Faktisk er det jo sådan, de fleste menneskers højttalere ser ud. Til gengæld er det ualmindeligt tåbeligt og en nedvurdering af kundernes intelligens, at forsøge, at snakke det til at være "meget moderne i sit udtryk". Det er og bliver en firkantet kasse.

Mvh.

Det er jeg ikke enig med dig i. Jeg synes de er meget moderne i deres udtryk. Du lyder som om at du har patent på at afgøre hvad der er moderne og hvad der ikke er. For mig er det minimalistisk design med lige præcis det antal detaljer og finesser der skal til for at produktet bliver lige den tand mere spændende at se på.

Det er muligt jeg lyder sådan, men jeg kan afsløre, at jeg ikke er i besiddelse af et sådant patent. Dog må jeg tilføje, at din holdning ikke just overrasker voldsomt, når man har læst din stillingsbetegnelse.

Kunne du ikke, forresten, være rar at opremse de designmæssige detaljer og finesser, der gør netop denne højttaler særligt spændende at se på og giver den sin helt egen karakter, samt et moderne udtryk?

Mvh.

Har du set højttaleren i virkeligheden ? Det kunne jo i hvert fald være en start.

Og jeg synes egentligt det er tåbeligt at begynde at nævne ting som jeg synes er moderne og designet godt, da vi jo nok har forskellige opfattelser af hvad det indebærer. Min kritik overfor dig er at du, som sagt, konkluderer at noget ikke er moderne. Det er jo åbenlyst forskelligt hvad vi hver især synes er moderne. Og nu gentager jeg godt nok mig selv, men skal en højttaler ligne noget fra rummet for at være moderne ?

Nej, det har jeg ikke. Synes du, der er noget i vejen med billederne i annoncen? Jeg synes egentlig ikke, at det er specielt tåbeligt, at definere de særlige, moderne designmæssige detaljer på højttaleren, når nu den er "moderne i sit udtryk" med "lige præcis det antal detaljer og finesser, der skal til, for at produktet bliver lige den tand mere spændende at se på" og altså ikke bare en firkantet kasse med enheder i. 

Som du selv har konstateret: Den er ikke noget designstatement. Så lad dog være at forsøge at bilde folk ind, at det er tilfældet alligevel...

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 15 Juni 2008 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Kasper, TC skrev:
Og jeg synes egentligt det er tåbeligt at begynde at nævne ting som jeg synes er moderne og designet godt, da vi jo nok har forskellige opfattelser af hvad det indebærer.

Mode er jo bare udtryk for forandring, og hvad der er populært for tiden.  Buede kabinetsider er moderne for tiden, så jeg mener godt man med rette kan sige, at de IKKE er moderne i designet. Det her er jo bare en firkantet kasse, der ser ud som højttalere altid har set ud.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
lexus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1037
Sendt: 15 Juni 2008 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

 ligner den ikke så mange andre------
Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus
 
Kasper, TC
Branchemedlem
Branchemedlem

Tapeconnection

Bruger siden: 27 Marts 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 264
Sendt: 15 Juni 2008 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

kongruens skrev:
Kasper, TC skrev:
kongruens skrev:
Kasper, TC skrev:
kongruens skrev:

Jeg mener heller ikke, at man nødvendigvis skal genopfinde hverken hjul eller dybe tallerkener. Der er intet i vejen med en firkantet kasse. Faktisk er det jo sådan, de fleste menneskers højttalere ser ud. Til gengæld er det ualmindeligt tåbeligt og en nedvurdering af kundernes intelligens, at forsøge, at snakke det til at være "meget moderne i sit udtryk". Det er og bliver en firkantet kasse.

Mvh.

Det er jeg ikke enig med dig i. Jeg synes de er meget moderne i deres udtryk. Du lyder som om at du har patent på at afgøre hvad der er moderne og hvad der ikke er. For mig er det minimalistisk design med lige præcis det antal detaljer og finesser der skal til for at produktet bliver lige den tand mere spændende at se på.

Det er muligt jeg lyder sådan, men jeg kan afsløre, at jeg ikke er i besiddelse af et sådant patent. Dog må jeg tilføje, at din holdning ikke just overrasker voldsomt, når man har læst din stillingsbetegnelse.

Kunne du ikke, forresten, være rar at opremse de designmæssige detaljer og finesser, der gør netop denne højttaler særligt spændende at se på og giver den sin helt egen karakter, samt et moderne udtryk?

Mvh.

Har du set højttaleren i virkeligheden ? Det kunne jo i hvert fald være en start.

Og jeg synes egentligt det er tåbeligt at begynde at nævne ting som jeg synes er moderne og designet godt, da vi jo nok har forskellige opfattelser af hvad det indebærer. Min kritik overfor dig er at du, som sagt, konkluderer at noget ikke er moderne. Det er jo åbenlyst forskelligt hvad vi hver især synes er moderne. Og nu gentager jeg godt nok mig selv, men skal en højttaler ligne noget fra rummet for at være moderne ?

Nej, det har jeg ikke. Synes du, der er noget i vejen med billederne i annoncen? Jeg synes egentlig ikke, at det er specielt tåbeligt, at definere de særlige, moderne designmæssige detaljer på højttaleren, når nu den er "moderne i sit udtryk" med "lige præcis det antal detaljer og finesser, der skal til, for at produktet bliver lige den tand mere spændende at se på" og altså ikke bare en firkantet kasse med enheder i. 

Som du selv har konstateret: Den er ikke noget designstatement. Så lad dog være at forsøge at bilde folk ind, at det er tilfældet alligevel...

Hvem forsøger at bilde folk det ind? Jeg skriver jo netop at det ikke er tilfældet! Det eneste jeg skriver er, at jeg er enig med Dynaudio i at den er moderne i sit udtryk. Stilrene produkter er klart noget jeg synes og føler er moderne.

Jeg fornemmer en vis fjendtlighed, hvilket jeg ikke forstår. Uanset hvad så tror jeg ikke vi kommer hinanden nærmere.

 

Til top Vis Kasper, TC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper, TC Besøg Kasper, TC's Websted
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes