Forfatter |
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 19 August 2006 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en rigtig lækker kombination af hjemmebio og dagligstue du/I har fået stablet på benene 
ManicMiner har jo længe forsøgt at overbevise os alle om, at SVS er det bedste siden brød i skiver  Nu hvor du har haft deres "baby" i nogle måneder, hvordan er din oplevelse af den? __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
Sendt: 19 August 2006 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Det er en rigtig lækker kombination af hjemmebio og dagligstue du/I har fået stablet på benene 
ManicMiner har jo længe forsøgt at overbevise os alle om, at SVS er det bedste siden brød i skiver  Nu hvor du har haft deres "baby" i nogle måneder, hvordan er din oplevelse af den?
|
|
|
OH! OH! OH! Spørg mig! Spørg mig! 
Nobody har også været hjemme hos mig og hørt SBS og Plus, samtidig fik han en 60 graders hjernevask med ekstra sentrifugering og er nu en fuldkommen SVS-Zombie  __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

|
Sendt: 19 August 2006 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
OH! OH! OH! Spørg mig! Spørg mig! 
|
|
|
Der er ingen grund til at spørge dig, for jeg ved godt hvad du vil sige 
Bedste sub til prisen, spiller utroligt dybt, køb den før din nabo osv...  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
Til top |
|
|
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
Sendt: 19 August 2006 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
__________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 19 August 2006 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fint anlæg. Fed idé med cderne delt op alfabetisk.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
Sendt: 19 August 2006 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 August 2006 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nobody skrev:
Jeg ville nu nok vente, og så bestille den PB12-NSD der kommer hvis det var. Den er lige en tak større end min PB10-ISD. |
|
|
Den vil jeg sige mig enig i. Jeg tror PB12-NSD vil blive et udmerket eksempel på at det kan betale sig at bygge større. Om man så kan akseptere at den er større vil den kunne afgive ennu flere db pr. krone end hvad PB10 kan. Jeg tror at PB12-NSD vil komme til at matche Plus/2 der så langt har været vinderen i db/kr kategorien.
Den ser ud for at være tunet dybt, og dermed vil den gå næsten lige langt ned som Plus gør i 16hz tune.
Og tak for de rosende ordene, det varmer  __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|
Nobody Forum Bruger

|
Sendt: 20 August 2006 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

|
Sendt: 20 August 2006 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
Nobody skrev:
Jeg ville nu nok vente, og så bestille den PB12-NSD der kommer hvis det var. Den er lige en tak større end min PB10-ISD. |
|
|
Den vil jeg sige mig enig i. Jeg tror PB12-NSD vil blive et udmerket eksempel på at det kan betale sig at bygge større. Om man så kan akseptere at den er større vil den kunne afgive ennu flere db pr. krone end hvad PB10 kan. Jeg tror at PB12-NSD vil komme til at matche Plus/2 der så langt har været vinderen i db/kr kategorien.
Den ser ud for at være tunet dybt, og dermed vil den gå næsten lige langt ned som Plus gør i 16hz tune.
Og tak for de rosende ordene, det varmer 
|
|
|
Hvis jeg skulle finde på at købe en SVS på et tidspunkt, så ville størrelsen være en faktor. Ikke på grund af kæresten, hun har givet mig frie hænder i Pejsestuen (jeg er en heldig mand ) men PB12 eller Plus/2 ville kun kunne stå ét sted, og det er lige ved siden af sofaen. En PB10 vil derimod kunne stå hvor min nuværende sub står, nemlig mellem fronthøjttaler og anlæg. Der er faktisk lige akkurat plads til at der kan stå en på hver side af anlægget, så måske man skulle købe 2 PB10 .....  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
Til top |
|
|
Nobody Forum Bruger

|
Sendt: 20 August 2006 kl. 07:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 August 2006 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Hvis jeg skulle finde på at købe en SVS på et tidspunkt, så ville størrelsen være en faktor. Ikke på grund af kæresten, hun har givet mig frie hænder i Pejsestuen (jeg er en heldig mand ) men PB12 eller Plus/2 ville kun kunne stå ét sted, og det er lige ved siden af sofaen. En PB10 vil derimod kunne stå hvor min nuværende sub står, nemlig mellem fronthøjttaler og anlæg. Der er faktisk lige akkurat plads til at der kan stå en på hver side af anlægget, så måske man skulle købe 2 PB10 .....  |
|
|
2 PB10 var en løsning jeg selv vurderede da jeg købte min Plus. Grunden for at jeg valgte at sælge PB10'en og købe en Plus var mye fordi min kæreste ville ha en i ægte træ. 2 PB10 vil tilsvare en Plus hvad lydtryk angår, samtidig som du får mere fleksibilitet med hensyn til pladsering, og bedre muligheder for at opnå en jevn frekvenskurve end med en sub alene.
Men nu skal det også siges at en sub behøver ikke nødvendigvis at stå mellem fronthøjtalerene. Her er en hjemmebiograf hvor han har to Plus/2 bagom sofaen:
http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Labbetuss
Om du læser lidt i kommentarene vil du se at han tidligere hadde en DD18, men byttede den ud med en Plus/2 med planer om at købe ennu en om den dugde, og det har han så siden gjort. Velodynen stod fremme, og det virker ikke som om det at Plusene står bag fører til at de fungerer noget dårligere.
Jeg har også selv haft subben bag ved siden af sofaen og brugt den som endebord. Det fungerede udmerket til både film og musik. Her er en der har 2 Plus som ende/hjørnebord
http://avforum.no/minhifi/show.php/dag%20johnsen
Mulighederne er uendelige. Jeg har selv tenkt mig frem til at min drømmeløsning vil være 2 SB12-Plus der fremme, og at jeg flytter PB12-Plusen bagom sofaen. Det drejer sig kun om at 2 SB12 ville se bedre ud rent visuelt, samt at Plusen ville levere mere tryk til film når den stod i hjørnet bagom sofaen. Meeeeen, det koster nok lidt for mange penger Dog så bringer de nye lydformatene med sig 6-10db ekstra med dynamik, og dvs at om ens nuværende sub ligger helt på grænsen til at klare det så skal man ha 1 eller 2 subber ekstra for at undgå kompression. Jeg har sagt det tidligere, og jeg siger det igen: AV branchen går lyse tider i møde... __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

|
Sendt: 20 August 2006 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skal vi passe på, at Nobody's tråd ikke kører helt ud på et sidespor, måske skulle vi oprette en tråd under højttalere omkring 1 kontra flere subwoofere og placeringen af disse.
Nå men jeg tillader mig alligevel lige at svare på en sidste gang 
ManicMiner skrev:
MichaelWB skrev:
Hvis jeg skulle finde på at købe en SVS på et tidspunkt, så ville størrelsen være en faktor. Ikke på grund af kæresten, hun har givet mig frie hænder i Pejsestuen (jeg er en heldig mand ) men PB12 eller Plus/2 ville kun kunne stå ét sted, og det er lige ved siden af sofaen. En PB10 vil derimod kunne stå hvor min nuværende sub står, nemlig mellem fronthøjttaler og anlæg. Der er faktisk lige akkurat plads til at der kan stå en på hver side af anlægget, så måske man skulle købe 2 PB10 .....  |
|
|
2 PB10 var en løsning jeg selv vurderede da jeg købte min Plus. Grunden for at jeg valgte at sælge PB10'en og købe en Plus var mye fordi min kæreste ville ha en i ægte træ. 2 PB10 vil tilsvare en Plus hvad lydtryk angår, samtidig som du får mere fleksibilitet med hensyn til pladsering, og bedre muligheder for at opnå en jevn frekvenskurve end med en sub alene.
|
|
|
Desværre er der begrænset fleksibilitet når det kommer til placeringen på grund af den måde rummet er, men jeg vil helt sikkert have flere muligheder med 1 eller 2 mindre subwoofere frem for én stor, der som sagt reelt kun ville kunne stå ved siden af sofaen. Teoretisk set kunne den også stå bag sofaen, men der ville den være et dagligt irritationsmoment.
Hvordan kommer du frem til at én PB12/Plus svarer til 2 PB10 når det gælder lydtryk? Man skulle da tro at 2 10" leverer et højere lydtryk end én 12", der er jo også samlet set mere effekt til rådighed.
ManicMiner skrev:
Men nu skal det også siges at en sub behøver ikke nødvendigvis at stå mellem fronthøjtalerene. Her er en hjemmebiograf hvor han har to Plus/2 bagom sofaen:
http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Labbetuss
Om du læser lidt i kommentarene vil du se at han tidligere hadde en DD18, men byttede den ud med en Plus/2 med planer om at købe ennu en om den dugde, og det har han så siden gjort. Velodynen stod fremme, og det virker ikke som om det at Plusene står bag fører til at de fungerer noget dårligere.
Jeg har også selv haft subben bag ved siden af sofaen og brugt den som endebord. Det fungerede udmerket til både film og musik. Her er en der har 2 Plus som ende/hjørnebord
http://avforum.no/minhifi/show.php/dag%20johnsen
|
|
|
Som jeg skrev ovenfor, så er mulighederne begrænsede i Pejsestuen. Det jeg ville være bange for, hvis jeg købte en større subwoofer er, at placeringen for enden af sofaen ikke fungerede, og så ville jeg have et problem, for der ville ikke være plads til den andre steder.
ManicMiner skrev:
Mulighederne er uendelige. Jeg har selv tenkt mig frem til at min drømmeløsning vil være 2 SB12-Plus der fremme, og at jeg flytter PB12-Plusen bagom sofaen. Det drejer sig kun om at 2 SB12 ville se bedre ud rent visuelt, samt at Plusen ville levere mere tryk til film når den stod i hjørnet bagom sofaen. Meeeeen, det koster nok lidt for mange penger Dog så bringer de nye lydformatene med sig 6-10db ekstra med dynamik, og dvs at om ens nuværende sub ligger helt på grænsen til at klare det så skal man ha 1 eller 2 subber ekstra for at undgå kompression. Jeg har sagt det tidligere, og jeg siger det igen: AV branchen går lyse tider i møde...
|
|
|
Nu skal du jo være ærlig over for os! Det du rigtig gerne vil have er 4 stk PB12-Plus/2 
Edit: Har oprettet en anden tråd, så denne kan handle om Nobody's fine anlæg i stedet for en større subwoofer diskussion 
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42848&P N=1&TPN=1 __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
Til top |
|
|
sjyden Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 73
|
Sendt: 20 August 2006 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej nobody
hvor lang afstand har du fra lærred og sofaen hvor du ser film fra og hvor stort er dit lærred da jeg tænker på at købe en BenQ W100 DLP-projektor 854 x 480 der har samme opløsning som din 4805 jeg kommer selv til at side 4m fra lærredet i min sofa regner selv med at skulle have et lærred på ca 80".
hilsen claus
|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
Sendt: 20 August 2006 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey nobody ja nu er jeg nået så langt at jeg bare sidder spændt og venter på at det bliver torsdag så jeg får løn, og kan trykke på "bestil Infocus 4805"  __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
Til top |
|
|
Nobody Forum Bruger

|
Sendt: 20 August 2006 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
|
Til top |
|
|
Nobody Forum Bruger

|
Sendt: 20 August 2006 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
|
Til top |
|
|
Nobody Forum Bruger

|
Sendt: 20 August 2006 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
Sendt: 20 August 2006 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nobody skrev:
Nogle der har prøvet med et ND2 filter ? Hvor kan sådan et erhverves her i landet ? Er der nogle der er bedre end andre ? |
|
|
Det har jeg! Et fra Hoya og det giver et bedre sort niveau, men dæmper naturligvis lysstyrken....jeg synes det var OK, men valgte ikke at bruge det idet jeg synes det var bedre med blacklevel enhanceren i min DVD afspiller...
Du kan bestille det i de fleste velassorterede foto forretninger, og prisen er ca. 600-700 kr. husk bare at måle diameteren på dit objektiv præcist, og sikre dig at der ergevind til det.. __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger

|
Sendt: 21 August 2006 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
heh ja det er lidt træls, men har lidt planer om at bestille den imorgen, og så håbe at det passer med torsdag, at den kommer ind af døren..  __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger

|
Sendt: 21 August 2006 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|