| Forfatter |
|
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 18 Maj 2008 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
nicoleif skrev:
Du behøver da ikke være flov over 16bit! Jeg kører da også al min musik i 16bit da EAC&FLAC ripning af cd'er jo er i 16bit! |
|
|
Det er jeg nu heller ikke, men Linn tilhængerne vil jo helst downloade 24 bit 96 KHz filer på nettet, men det er nu ikke det eneste der duer, for en ordentlig upsampling af 16 bit materiale kan gøre mange gode ting, men det ved du jo i forvejen, nicoleif
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 19 Maj 2008 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ser mig ikke som en linn tilhænger andet end jeg syntes linns lydkilder er de mest musikalske jeg har har hørt, jeg er musiker og musik elsker og det strider mod hele min sjæl at købe musik fordi det er godt indspilled, et anlæg skal ku få gåsehuden frem selv om det er en oldgammel the cure cd jeg lytter til.
Jeg tror at linn er de bedste i deres felt , fordi de modsat til andre ikke kun har teknologien men en hel klar retningsline de kan designe deres lydkilder ud fra, og de har også resurcerne og erfaringen det kræver.
mvh
mvh __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2008 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
harmonic skrev:
Jeg tror at linn er de bedste i deres felt , fordi de modsat til andre ikke kun har teknologien men en hel klar retningsline de kan designe deres lydkilder ud fra, og de har også resurcerne og erfaringen det kræver.
mvh |
|
|
Tja, det tror jeg nu ikke de er. Der er jo mange gode produkter på markedet, og så længe man ikke har hørt det hele, kan man aldrig vide hvad der er bedst. Man kan TRO på det, men det er en helt anden historie. Hvad du mener med "retningslinie" som andre åbenbart ikke har, ved jeg ikke. Resurser og erfaring findes osse hos mange andre producenter, men det er da godt at du er glad for den lille nye fra Linn. Jeg er super glad for mit lydsystem. Så kommer vi det nok ikke nærmere.
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
Jonas bojer skrev:
| Hvorfor Linn er det bedste er nok sværet at svarre på. Mit bud er det er det firma der bruger aller flest penge på udvikling i forhold til omsætningen + de hellere evaulere anlæg udfra musikalske faktore og ikke målinger. Hilsen Jonas Bojer |
|
|
Hvis du virkelig seriøst mener det du skriver (at Linn er det bedste), så opgiver jeg. Jeg er rystet  |
|
|
LOL det er jo dig selv der skriver i en tidligere tråd =(Den røde tråd er desværre ofte, at "Linn er bare bedst")
og senere spørger du = (. Kan du forklare mig hvorfor det forholder sig således ?)
Så jeg svare jo blot på dit spørgsmål omkring hvorfor jeg syntes Linn er bedst
Og omvendt ville jeg da være TOTAL idiot hvis jeg har Linn i min stue og egentlig mente at noget andet var bedst ;O) Jeg har det jeg syntes er bedst.
Jeg kan spørge dig, får du gåsehus hver gang du lytter musik på dit anlæg? det gør jeg og jeg sidder på samme tid med bredeste smil hver gang jeg lytter musik da jeg får et total fed musik oplevelse.
Hilsen Jonas Bojer
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Jeg kan spørge dig, får du gåsehus hver gang du lytter musik på dit anlæg? det gør jeg og jeg sidder på samme tid med bredeste smil hver gang jeg lytter musik da jeg får et total fed musik oplevelse. |
|
|
Nej, men til gengæld sidder jeg med KÆMPE jern på! Det må være Dali'erne. Infinity giver mig kløe mellem tæerne, og Linn får mig til at hoste. Sådan er vi så forskellige.
PS. Min signatur er dedikeret til dig, Jonas!
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
harmonic skrev:
| Jeg tror at linn er de bedste i deres felt , fordi de modsat til andre ikke kun har teknologien men en hel klar retningsline de kan designe deres lydkilder ud fra, og de har også resurcerne og erfaringen det kræver.mvh |
|
|
Tja, det tror jeg nu ikke de er. Der er jo mange gode produkter på markedet, og så længe man ikke har hørt det hele, kan man aldrig vide hvad der er bedst. Man kan TRO på det, men det er en helt anden historie. Hvad du mener med "retningslinie" som andre åbenbart ikke har, ved jeg ikke. Resurser og erfaring findes osse hos mange andre producenter, men det er da godt at du er glad for den lille nye fra Linn. Jeg er super glad for mit lydsystem. Så kommer vi det nok ikke nærmere. |
|
|
Hørt det hele? hvor kan man høre det hele? Jeg render til messer og til lytte seancer og til månedlige klubaftner i Viborg HIFI klub jeg tror sku ikke jeg kan bruge mere tid på at lytte grej. Nej du jeg lytter helst plader og helst mange forskellige plader med forskellige musik. Jeg har f.eks lige været nede i læsehesten og bytte 175plader nam nam. Hvis du har et anlæg der formår at spille musik med store musikalske forskelle og kvaliteter som til live musik så gider du slet ikke lytte til forskelligt kedeligt grej så vil d som jeg hellere lytte plader ;O)
Hilsen Jonas Bojer
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Jonas bojer skrev:
| Jeg kan spørge dig, får du gåsehus hver gang du lytter musik på dit anlæg? det gør jeg og jeg sidder på samme tid med bredeste smil hver gang jeg lytter musik da jeg får et total fed musik oplevelse. |
|
|
Nej, men til gengæld sidder jeg med KÆMPE jern på! Det må være Dali'erne. Infinity giver mig kløe mellem tæerne, og Linn får mig til at hoste. Sådan er vi så forskellige.
PS. Min signatur er dedikeret til dig, Jonas! |
|
|
Jeg kan dokumentere med et billede at jeg får gåsehud når jeg lytter kan du dokumentere?
Hilsen Jonas Bojer
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Jonas
Jeg orker ikke at bruge mere tid på dig og Linn. Enten forstår du ikke hvad jeg skriver og mener, eller du VIL ikke forstå det. Pointen er stadig, at der er andet i denne verden end Linn, så få pulsen ned. Vi andre har osse noget grej som kan få os til at "svæve". Derfor behøver vi jo ikke volds-skrive om det hver dag, vel ?
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
@Jonas Jeg orker ikke at bruge mere tid på dig og Linn. Enten forstår du ikke hvad jeg skriver og mener, eller du VIL ikke forstå det. Pointen er stadig, at der er andet i denne verden end Linn, så få pulsen ned. Vi andre har osse noget grej som kan få os til at "svæve". Derfor behøver vi jo ikke volds-skrive om det hver dag, vel ?
|
|
|
Helt enig vil hellere lytte plader ;O)
Hilsen Jonas Bojer
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
@Jonas Jeg orker ikke at bruge mere tid på dig og Linn. Enten forstår du ikke hvad jeg skriver og mener, eller du VIL ikke forstå det. Pointen er stadig, at der er andet i denne verden end Linn, så få pulsen ned. Vi andre har osse noget grej som kan få os til at "svæve". Derfor behøver vi jo ikke volds-skrive om det hver dag, vel ?
|
|
|
Hehe nu forstår jeg bedre, jeg har faktisk lyttet seriøst til Sonos fordi jeg håbede det kunne bruges men det var faktisk så ringe at konen sagde at det vil hun kke have ind i huset også selvom det er smart til at få lyd rundt i rummene. Wadia cdafspilleren hvis du benytter den endnu er efter min mening en kilde der ikke yder musikken respekt nok, kan finde CDafspiller til den halve pris der gør det bedre. Hvorfor sidder du så og råber af de flinke Linn folk i en Linn tråd og laver grimme smilies  det forstår jeg ikke, så smut du hellere ind på værelset og tag dine høre bøffer på.
Hehe lidt som da jeg selv troede jeg have det bedste jeg have Kennwood + Yahama forstærker B&W højtalere og 2 B&W ASW2000 subber på et 9kvm stort værelse bedre kunne det ikke bliver...... troede jeg men så begndte jeg sku at intressere mig for musikken
Der findes meget godt grej derude og faktisk en del er kan formidle musikken, men efter min mening gør Linn det lige et hak bedre og et er så grunden til jeg har Linn, ellers er jeg den første til at skifte hvis jeg kan finde andet og bedre til prisen for nu er det musikken der er det vigtigeste og ikkeanlægget.
Hilsen Jonas Bojer
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Kalle_dk skrev:
|
|
|
Hehe nu forstår jeg bedre, jeg har faktisk lyttet seriøst til Sonos fordi jeg håbede det kunne bruges men det var faktisk så ringe at konen sagde at det vil hun kke have ind i huset også selvom det er smart til at få lyd rundt i rummene. Wadia cdafspilleren hvis du benytter den endnu er efter min mening en kilde der ikke yder musikken respekt nok, kan finde CDafspiller til den halve pris der gør det bedre. Hvorfor sidder du så og råber af de flinke Linn folk i en Linn tråd og laver grimme smilies det forstår jeg ikke, så smut du hellere ind på værelset og tag dine høre bøffer på.
Hehe lidt som da jeg selv troede jeg have det bedste jeg have Kennwood + Yahama forstærker B&W højtalere og 2 B&W ASW2000 subber på et 9kvm stort værelse bedre kunne det ikke bliver...... troede jeg men så begndte jeg sku at intressere mig for musikken
Der findes meget godt grej derude og faktisk en del er kan formidle musikken, men efter min mening gør Linn det lige et hak bedre og et er så grunden til jeg har Linn, ellers er jeg den første til at skifte hvis jeg kan finde andet og bedre til prisen for nu er det musikken der er det vigtigeste og ikkeanlægget.
Hilsen Jonas Bojer |
|
|
For det første har du ikke hørt mit system, som bruger digital udgang på min Sonos. IKKE analog ud. Du aner garanteret heller ikke hvordan min Wadia spiller. For det andet synes jeg ærlig talt at du er ved at være lidt for næsvis. Det finder jeg mig ikke i. Du hører nok nærmere.
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
Jonas bojer skrev:
Kalle_dk skrev:
|
|
|
Hehe nu forstår jeg bedre, jeg har faktisk lyttet seriøst til Sonos fordi jeg håbede det kunne bruges men det var faktisk så ringe at konen sagde at det vil hun kke have ind i huset også selvom det er smart til at få lyd rundt i rummene. Wadia cdafspilleren hvis du benytter den endnu er efter min mening en kilde der ikke yder musikken respekt nok, kan finde CDafspiller til den halve pris der gør det bedre. Hvorfor sidder du så og råber af de flinke Linn folk i en Linn tråd og laver grimme smilies det forstår jeg ikke, så smut du hellere ind på værelset og tag dine høre bøffer på.
Hilsen Jonas Bojer |
|
|
For det første har du ikke hørt mit system, som bruger digital udgang på min Sonos. IKKE analog ud. Du aner garanteret heller ikke hvordan min Wadia spiller. For det andet synes jeg ærlig talt at du er ved at være lidt for næsvis. Det finder jeg mig ikke i. Du hører nok nærmere. |
|
|
Jo du vi skiftede mellem digital udgang og analog både med Sonos egen effekt og en nad effekt samt men noget af nad's master serie tror jeg det var, han HIFIklub manden var meget flink og service minded, samt vi prøvede med 2 forskellige compåutere både en bærebar og en stationær de have sat op. Desværre var vores indtryk at den digital udgang lyder lidt som ditigtal udgangen på en gammel billig cd-afspiller, altså ikke noget vi ville bruge til vores musikalske udskejleser. Super ærgeligt for prisen er jo ikke jo høj.
Jeg er skam ikke næsvis jeg har bare en anden mening end dig
Hilsen Jonas Bojer
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
Jonas bojer skrev:
Kalle_dk skrev:
|
|
|
Hilsen Jonas Bojer |
|
|
For det første har du ikke hørt mit system, som bruger digital udgang på min Sonos. IKKE analog ud. Du aner garanteret heller ikke hvordan min Wadia spiller. For det andet synes jeg ærlig talt at du er ved at være lidt for næsvis. Det finder jeg mig ikke i. Du hører nok nærmere.
|
|
|
Det er fair nok at du nyder lyden af din sonos/wadia lydkilde men tro ikke du har løst universet gåde omkring hvordan man skaber den perfecte musik formidler fordi du får anstændig lyd her fra , det virker på mig som om du har gjordt dig nogle ganske få erfaringer og nu har danned dig en alt for firkanted menning omkring hvad en lydkilde er.
Jeg haft 4 forskellig transportes til min forhåndværende moddificered tact millenium mk3 på en gang en squeesbox, en SD transporter, en aberdeen moddificered SD transporter , og en lyngdorf cd-1 og der er STOR forskel på hvordan de forskellige transporters lyder.
Hvis du vil blive bedre til noget fks at få bedre lyd er det vigtigt at ikke fastlåse sig i menninger man har fået udfra enkelt forsøg. __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
djaan Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 380
|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
harmonic skrev:
|
Det er fair nok at du nyder lyden af din sonos/wadia lydkilde men tro ikke du har løst universet gåde omkring hvordan man skaber den perfecte musik formidler fordi du får anstændig lyd her fra , det virker på mig som om du har gjordt dig nogle ganske få erfaringer og nu har danned dig en alt for firkanted menning omkring hvad en lydkilde er.
|
|
|
ja kalle.. du har jo op til flere gange hævdet at lige netop dit system var nøglen til perfekt lyd gengivelse. det synes vi her i det skotske højland er tarveligt, for enhver idiot ved at det ville blive rykket rundt i alle tænkelige hjørner og kanter af linn som desuden giver dig gåsehud også om sommeren. giver dit system dig gåsehud? gør det? GØR DET? det virker på mig som om du, harmonic, skal klappe hesten og læse knap så meget mellem linjerne. __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52967&KW=dj aan
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Svend P skrev:
Jonas bojer skrev:
| Jeg kan spørge dig, får du gåsehus hver gang du lytter musik på dit anlæg? det gør jeg og jeg sidder på samme tid med bredeste smil hver gang jeg lytter musik da jeg får et total fed musik oplevelse. |
|
|
PS. Min signatur er dedikeret til dig, Jonas!
|
|
|
Jeg kan dokumentere med et billede at jeg får gåsehud når jeg lytter kan du dokumentere?
Hilsen Jonas Bojer |
|
|
Billede er sendt til dig på mail, din frække dreng
|
| Til top |
|
| |