| Forfatter |
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 01 April 2016 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ruggård..... Som jeg husker det, er der på 668 en mulighed på fronten til at slukke for videokredsløb, netop for at minimere støj fra dette, når den skal fungere som CD-afspiller. Måske det også har en gavnlig indflydelse på den digitale udgang??
__________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Ruggård Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2016 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 216
|
| Sendt: 01 April 2016 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Boydk,
Mange tak
Jeg havde faktisk tænkt tanken om det var muligt at slukke for videokredsløb på 668.
Jeg prøver af i aften, hvis det bliver muligt.
Men jeg bliver nok tvangsindlagt til at sé X-faktor af familien i aften.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 01 April 2016 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Checkede så lige manualen igen. Jeg tog fejl. Knappen på fronten "Pure Audio" slår video- og digitalkredsløb fra, så der er nok ikke meget s/pdif ud, når den er aktiveret, sorry  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Ruggård Forum Bruger

|
| Sendt: 01 April 2016 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det gør ikke noget
Det er mit indtryk, at 668eren er lidt mere åben og mere luftig i lydbilledet end 350. Meget små forskelle men dog hørbare.
Den vandt vis også en IASA Award 2004-2005.
Så jeg klager ikke.
|
| Til top |
|
| |
Ruggård Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2016 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Boydk,
Så fik jeg prøvet Pure Audio knappen på fronten af DV-668 og den slukker for videodelen, display og også digital out desværre.
Jeg fandt noget info om maskinen på nettet
3-lags chassis
Chassiset styrke og stabilitet er afgørende for at undgå uønsket intern og ekstern vibration. En tyk rustfri stabiliserende plade holder de emkaniske
dele i ro og eliminerer kvalitetsforringende interferens som følge af vibration. Audiofiler ved, at det er nødvendigt for at få klar High Fidelity lyd. 3-lags
chassis kontruktionen er den samme for DV-668AV og DV-868AVi og en lille forbedring af det dobbelte chassis i DV-757Ai.
Så jeg føler mig som en heldig kartoffel
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2016 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen SUPER !!! Altid en fornøjelse at høre, når folk føler sig tilfredse med deres "gear"  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
| Til top |
|
| |
Ruggård Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2016 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Gasolin:
Ang. IFI-Audio:
http://www.futureshop.co.uk
har dem.
Jeg kender ikke produkterne fra IFI-Audio.
Men har købt et kabel ved futureshop på et tidspunkt og de er meget servicemindede og hurtige til at levere.
Jeg har læst om en der havde problemer med at få SMSL M8 til at køre med iPower 9v.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 02 April 2016 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ruggård skrev:
Til Gasolin:
Ang. IFI-Audio:
http://www.futureshop.co.uk
har dem.
Jeg kender ikke produkterne fra IFI-Audio.
Men har købt et kabel ved futureshop på et tidspunkt og de er meget servicemindede og hurtige til at levere.
Jeg har læst om en der havde problemer med at få SMSL M8 til at køre med iPower 9v.
Mvh.
|
|
|
Dit link er kun til hifi4all
Har før handlet hos futureshop (strømkabel) fik det rimelig hurtig og prisen på fragten var iorden
Prøver at kigge på deres side
Der står lidt info på http://ifi-audio.com/ om strømforsyningen og har læste en opgraderet strømforsyning
kan gi bedre lyd med det lydkort/dac jeg har (TC electronic bmc 2) er der nogen der kort kan fortælle hvordan
en opgraderet strømforsyning, ud over hvis den ikke har coil whine kan gi bedre lyd?
(den strømforsyning jeg har fra elgiganten er helt stille)
|
| Til top |
|
| |
Miav Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2013 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 547
|
| Sendt: 02 April 2016 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde i et øjebliks sindssyge sat min SMSL DAC til salg, og faktisk også solgt den.
Men mens jeg var ved at gøre klar til den skulle afhentes af køber, satte jeg den for sjov til min streaming PC på USB indgangen, så tabte
jeg nærmest undermunden, den spiller helt vildt godt op mod min PC.
Er der andre der har prøvet den op mod deres PC system?
Så jeg var nødt til at ringe til køber og aflyse, dette undskylder jeg meget til køber, og han var heldigvis meget forstående. Så nu bliver
min SMSL DAC altså stående i mit setup.
|
| Til top |
|
| |
Ruggård Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2016 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Miav,
Det var da heldigt du ikke nåede at få den solgt inden du testede USB indgangen
Du vækker min nysgerrighed, så jeg får lyst til at prøve at smide noget hires flac ind ad USB indgangen på Sanskriten og noget Wimp/Tidal HiFi.
Indtil nu har jeg brugt min Simple Audio Roomplayer+ med App på IPAD. Jeg prøvede at køre digital Out fra Roomplayer+ og ind i coax på Sanskrit
DAC og det var ikke heldigt pga. at lyden fra Roomplayeren nærmest overstyrede.
Mht. at få hires ud af en bærbar Windows Laptop er jeg lidt på herrens mark, for jeg har brugt Simple Audio app til dette.
Jeg ved at mange bruger Foobar2000, men jeg aner ikke om det er det bedste til Streaming.
Mvh.
Hvis der er nogen herinde der kan foreslå en rigtig god musikafspiller til Hires og Tidal vil jeg være taknemmelig?
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2016 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Foobar spiller herrefint på Windowsplatform, såfremt driver CD-en til Sanskrit´en er korrekt installeret. Hvis du Googlesøger HiRez/DSD afspining i Foobar og følger instruktionen slavisk, spiller Foobar alt, og med fremragende lyd.... (og så er den gratis)  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
| Til top |
|
| |
Ruggård Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2016 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for hjælpen
Jeg prøver Foobar2000.
Jeg vender tilbage om et par dage, når jeg har fået det til at køre optimalt.
|
| Til top |
|
| |
Miav Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2013 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 547
|
| Sendt: 03 April 2016 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ruggård skrev:
Hej Miav,
Det var da heldigt du ikke nåede at få den solgt inden du testede USB indgangen
Du vækker min nysgerrighed, så jeg får lyst til at prøve at smide noget hires flac ind ad USB indgangen på Sanskriten og noget
Wimp/Tidal HiFi.
Indtil nu har jeg brugt min Simple Audio Roomplayer+ med App på IPAD. Jeg prøvede at køre digital Out fra Roomplayer+ og ind i coax
på Sanskrit
DAC og det var ikke heldigt pga. at lyden fra Roomplayeren nærmest overstyrede.
Mht. at få hires ud af en bærbar Windows Laptop er jeg lidt på herrens mark, for jeg har brugt Simple Audio app til dette.
Jeg ved at mange bruger Foobar2000, men jeg aner ikke om det er det bedste til Streaming.
Mvh.
Hvis der er nogen herinde der kan foreslå en rigtig god musikafspiller til Hires og Tidal vil jeg være taknemmelig? |
|
|
Ja, jeg er da også glad for jeg lige fik prøvet USB indgangen på DAC'en.
Jeg bruger Foobar 2000, og syntes dette fungerer rigtigt godt, måske ikke så mange funktioner og gimmicks, men til gengæld super god
lyd fra PC'en, uden problemer og klik. Fungerer også godt op mod min NAS server.
Jeg har før brugt en DAC med puls-traffo, men der ikke stel/brum problemer med SMSL DAC'en
|
| Til top |
|
| |
Ruggård Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2016 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen, så er sagen helt klar. Det bliver Foobar
Jeg har bøvlet noget med USB driver til Sanskrit Pro B i dag. PCen går helt ned når jeg prøver at installere den fra CDen.
Nå, men jeg prøver igen i morgen. Ellers må jeg prøve en anden Laptop, som jeg låner af min datter.
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 03 April 2016 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers hedder den JRiver Media Center, hvis mulighederne næsten skal være uendelige. Men den koster.
|
| Til top |
|
| |
Ruggård Forum Bruger

|
| Sendt: 04 April 2016 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Tweaker:
Ja, Jriver skulle også være god
Men jeg vælger nu Foobar2000, fordi den er gratis og fordi der er mulighed for gode plug ins.
Til alle:
Jeg kom ellers på dybt vand i går med USB driver installationen. Laptopen gik fuldstændig i skudder mudder og ville ikke starte op før jeg fik fjernet
USB driveren i fejlsikret tilstand.
Jeg må nu have fat i en laptop som min voksne datter har til overs. Så der går nok nogle dage inden jeg får fat i den og får det op at køre optimalt.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 04 April 2016 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ruggård..... Hvilken Windows version var der på den Laptop????
__________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
| Til top |
|
| |
Ruggård Forum Bruger

|
| Sendt: 04 April 2016 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk...
Det var Windows Vista.
Det er et skrammel operativsystem kan vi godt blive enige om.
Den Laptop jeg låner af min datter er med Windows 8 mener jeg.
Det skal nok hjælpe lidt.
Mvh. Ruggård
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 04 April 2016 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
100% enig omkring Vista..... fy for pokker  . Har kun erfaring med 7 Ultimate, og det "spiller" fejlfrit, men mon ikke 8 skulle kunne det også. Et lille tip, installér driveren manuelt fra CD´en før du sætter den til. Først USB-chip driveren. Den ligger i "Others"/C-Media/CM6632. Der er drivers til Win7, Win8 og Win8.1. Derefter Saskrit driveren. Den ligger i mappen Saskrit Pro/drivers. Der er drivere til Win7, Win8 og Win8.1 Connect derefter dac´en via USB, og check at den installerer sig selv (3 punkter). Hvis du vil lege med Asio, så er der plugin til Foobar i mappen Foobar2000/Asio, men det er ikke altid en fordel, uanset hvor meget andre vil skændes om emnet  . Klip fra Foobars hjemmeside: "Please note that this component is meant for systems where ASIO is the only available output method. It is highly recommended to use the default output modes instead of ASIO. Contrary to popular "audiophile" claims, there are NO benefits from using ASIO as far as music playback quality is concerned, while bugs in ASIO drivers may severely degrade the performance."
Hvis du vil lege med DSD afspilning, så læs PDF´en i Foobar2000/Manual/English/Foobar2000 DSD Playback, eller hér: http://www.audiostream.com/content/how-play-dsd-file-using-f oobar2000#FyHOZh6Dp8m7Fvuu.97Det er vigtigt, at du følger instruktionen slavisk og udfører alle punkter som beskrevet. Når det er gjort, spiller Foobar alle typer resolutions og samplingfrekvenser fejlfrit. Tag og hent Foobar fra deres hjemmeside i stedet for den på CD´en. Så er du sikker på at få den sidst nye opdaterede. Go´ fornøjelse. Venter med spænding dit feedback, når det er klart  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 04 April 2016 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glemte så lige den sidste: Når du har fået installeret og tilsluttet, skal du huske at gå ned og højreklikke på lydikonet på proceslinien, vælge afspilningsenheder, og vælge Sanskrit som standard kommunikationsenhed/standard afspiningsenhed  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
| Til top |
|
| |