| Forfatter |
|
hajen71 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 207
|
| Sendt: 22 Juni 2012 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Er der nogen der kender noget til Robert Plant's soloudgivelser efter Led Zeppelin ?
Er det godt, skidt eller midt imellem ?
|
| Til top |
|
| |
Strand Forum Bruger

Tidl. mr nash
Bruger siden: 13 September 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
| Sendt: 22 Juni 2012 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne jo starte med at prøve
Robert Plant /Alison Krauss - Raising sand (2007)
Robert Plant - Band of joy (2010)
Som nok er de 2 bedste plader han har lavet som "soloudgivelser"
|
| Til top |
|
| |
Michael_D Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2011 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 22 Juni 2012 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er enig med Strand vedr. de to nævnte albums - jeg har dem begge på vinyl. Det er så også de eneste "soloudgivelser", jeg har hørt!
Jeg har et par bemærkninger til de to albums. For det første er det ikke Led Zeppelin - Robert Plant er blevet noget blidere med årene. Det er vel en blanding af country, folk og rock.
På Band of Joy er der en kedelig komprimeret dynamik på nogle af numrene mens andre teknisk er OK (med plads til forbedringer!).
På Raising Sand synes jeg bedst om duetterne, mens numrene med Allison Krauss alene er lidt mere kedelige. Teknisk er den over gennemsnittet, men der er også plads til forbedringer på dette album.
På begge albums synes jeg generelt, at musikken er spændende, og de havner ofte på pladespilleren her i huset! __________________ /Michael
|
| Til top |
|
| |
Rainbow Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 03 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 299
|
| Sendt: 22 Juni 2012 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Smag og behag er forskellig. At Raising Sand og Band of joy er de 2 bedste udgivelser fra Robert Plant er noget af en påstand. Regner med at man er bekendt med hans bagkatalog.
Nuvel, gå længere tilbage i hans historie for at følge ham lige efter Led Zeppelin og frem til nu. Han er eksperimenterende og i perioder ret langt fra Zeppelin-lyden. Hans stemme bliver mere og mere afdæmpet med årene. Der er masser af gode numre på de ældre plader. Du kunne starte ved Principle of moments hvor blandt andet Phil Collins medvirker på trommer uden hans normale "signature trommelyd fra 80`erne". Ellers kan jeg anbefale Pictures at eleven, Manic Nirvana, Fate of nations og Heaven Knows(trods syntetisk firserlyd).
Hvis du vil høre ham meget eksperimenterende så tag et lyt på Shaken`stirred.
Lyt dig frem. Forventer du Zeppelin bliver du skuffet. Jeg synes selv det var fint at han ikke lavede noget Zeppelin-light, men bevægede sig lidt i andre retninger. Alligevel kan du sagtens høre hans musikalske arv gennem hans musik.
God fornøjelse!
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 22 Juni 2012 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så afgjort den bedste til dato!!
Slut prut. __________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
Janop Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 22 Juni 2012 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fate Of Nations med nummeret 29 Palms er bestemt også værd at lægge ører til
__________________ Jan O. Pedersen
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 22 Juni 2012 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jan Post Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 344
|
| Sendt: 22 Juni 2012 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rainbow skrev:
|
Hej!
Smag og behag er forskellig. At Raising Sand og Band of joy er de 2 bedste udgivelser fra Robert Plant er noget af en påstand. Regner med at man er bekendt med hans bagkatalog.
Nuvel, gå længere tilbage i hans historie for at følge ham lige efter Led Zeppelin og frem til nu. Han er eksperimenterende og i perioder ret langt fra Zeppelin-lyden. Hans stemme bliver mere og mere afdæmpet med årene. Der er masser af gode numre på de ældre plader. Du kunne starte ved Principle of moments hvor blandt andet Phil Collins medvirker på trommer uden hans normale "signature trommelyd fra 80`erne". Ellers kan jeg anbefale Pictures at eleven, Manic Nirvana, Fate of nations og Heaven Knows(trods syntetisk firserlyd).
Hvis du vil høre ham meget eksperimenterende så tag et lyt på Shaken`stirred.
Lyt dig frem. Forventer du Zeppelin bliver du skuffet. Jeg synes selv det var fint at han ikke lavede noget Zeppelin-light, men bevægede sig lidt i andre retninger. Alligevel kan du sagtens høre hans musikalske arv gennem hans musik.
God fornøjelse!
|
|
|
Fuldstændig enig. Han har lavet nogle fede soloskiver. En af mine favoritter er "Fate of nations".
|
| Til top |
|
| |
Ahania Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 632
|
| Sendt: 22 Juni 2012 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Fate of nations" er klart en af hans bedre solo projekter. __________________ 70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 23 Juni 2012 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahania skrev:
| "Fate of nations" er klart en af hans bedre solo projekter. |
|
|
Muligvis, men betyder det at det er et godt album. Jeg tror jeg har hørt de fleste og ingen af dem har sat sig nogen spor. Jeg har Band of Joy, som allmusic regner for hans bedste, men det er en støvsamler for der er så meget andet der er bedre. Dem fra 70erne og 80erne skulle kunne erhverves på second hand vinyl for en tyver hvis man stadig kan acceptere det format. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Rainbow Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 03 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 299
|
| Sendt: 23 Juni 2012 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Hermann!
Hvis nu han gerne vil prøve at høre Robert Plant er det da ligegyldigt om du finder det mindre godt. Meningen er vel at han skal introduceres til musikken og selv tage stilling. Hvis man kan lide Robert Plant er det fedt, kan man ikke, er der så meget andet. Hvorvidt Fate of nations er godt eller ej må vel være op til den enkelte. Det er fint du ikke er imponeret, men skulle jeg kommentere på eks. AC/DC ville jeg ikke have noget positivt at byde ind med og så tror jeg mine fingre ville holde sig i ro.
Venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
kimz Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 23 Juni 2012 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Syntes også Fate of nations er en af de bedre, her er hvad jeg har, men der er meget godt at vælge imellem, men det er jo ikke det samme som Led Zeppelin, det syntes jeg så, heller gør noget.
|
| Til top |
|
| |
pinkhenrik Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 23 Juni 2012 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min favorit er No Quater... ikke mindst fordi jeg har en herlig oplevelse med min kone til den skive, men selvfølgelig også fordi
han får følgeskab af en rimelig kendt guitarist
Men hans samarbejde med gudestemmen Alison Krauss er også rigtigt godt, dog i den bløde, afdæmpede stil. __________________ If you can't laugh at yourself...Dont't worry, sombody else will.
|
| Til top |
|
| |
sold Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Maj 2012 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 133
|
| Sendt: 23 Juni 2012 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rainbow skrev:
|
Det er fint du ikke er imponeret, men skulle jeg kommentere på eks. AC/DC ville jeg ikke have noget positivt at byde ind med og så tror jeg mine fingre ville holde sig i ro.
|
|
|
Vel talt!
|
| Til top |
|
| |