Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 08:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Dief Speakers (nu med video) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 16
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Hehehe.... Mange tak Offcourse, og fin illustrering med Transformers  Det fede er faktsik at skyggen fra Optimus, passer lige ind på Højttaleren

men tør ikke lade mine højttalere være mellem de to krigsbefængte maskiner, de knuser dem jo bare...... Eller er du ude på at lave en holdbarheds-test???

Ang. Dief II, så har du helt ret i at inspirationen kom fra nautilus, og også KEF. Men min drejebænk havde ikke nok arbejdslængde, så det blev til sådan en halv-kegle:

Og du har jo ret ang. melodierne, de er nemlig fra Transformers, undtagen den første... Den er dog fra samme producer, nemlig Steve Jablonsky, men den er fra filmen "The Island".

Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Januar 2008 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Hej Dief

Ville lige endnu engang gratulere med de flotte højtalere!

Videoen er bare - Giver inspiration til selv at ligge noget ind på youtube!

Alt for blæret musik!

Skulle lige til at spørge hvad det var for noget musik men det stod jo i videoen

MVH Roky

Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2008 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Hehe.... Mange tak Roky, glæder mig som sagt at det kan inspirere andre herinde.

Men dine højttalere glæder sig da sikkert til at komme ud i et større rum. Det ligner de kunne trænge til lidt luft for at folde sig rigtgit ud. Synes du har noget lækkert udstyr, specielt finishen på den Tandberg, ser bare godt ud. Har desværre aldrig lagt ører til Tandberg . Men Denon derimod synes jeg er god lyd.

Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 24 Januar 2008 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Dief: Hvad med en topmodel i programmet ? Dief Transformers III 

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2008 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

.... Hvor i dog har mange idéer.... Jo de ser fede ud, med 3 mellemtoner, ville bestemt klæde dem godt. Skal der så også en 10" bas i toppen af kabinettet, ligesom der i bunden?? Ahh det har du jo sikkert lagt med i illustreringen, man kan bare ikke se det

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Ja lad den bare få en 10" eller 2 oven i hatten  ....nej spøg til side, der er slet ikke tænkt mht. de 3 manipulerede mellemtoner, deeeet bare gas og du kan tage det.

Nu hvor du nævner 10" så er jeg stadig på jagt efter 2 stk 10" til at proppe i de sultne tomme huller i de Dali 7A'ere, som jeg er ved at rep'e, de får ved rep Scanspeak D2010 monteret, som erstatning for de hidsige Seas 19 TAF der sad i standard før. Men de 10" Peerless er et problem, den ene er stået af ved for længe kørsel uden kantophæng ( smuldret væk, kendt problem ved skumophæng ), så svingspolen har skrabt på i magnetgabet.  

Et andet problem er at størrelsen på original enheden er total 250 mm, og ækvivalenter med det mål er ikke let at finde nogle steder, der er målene typisk 255 mm eller mere. Jeg er ved at gå så kold at jeg måske smider to af disse "billige" enheder i, bare for at give mig selv ro.

http://www.hoejttalerbutikken.dk/product.asp?product=121& ; ; ; ; ; ; ; ;sub=0&page=3 

Så er spørgsmålet om de kan køre i et 52 L kabinet, jeg har desværre ikke de fornødne data på enhederne til at simulere.

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2008 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

Nej, der kan jeg heller ikke hjælpe dig, jeg kender slet ikke de enheder, eller hvor data kan findes henne??

Men hvis jeg finder nogle andre, slår jeg lige på tråden

Muele
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2008
Sendt: 28 Januar 2008 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Så brugte jeg lige  nogle timer fordelt over et par dage på at læse hele tråden igennem.

Kanon projekt. De er blevet virkeligt flotte. Det er fedt at følge et projekt hvor æstetik og godt snedkeri er i fokus. Kan godt lide din lavpraktiske tilgang til at løse de udfordringer der opstår undervejs.

Meget inspirerende tråd.

mvh

Mogens

Til top Vis Muele's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Muele

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003
Sendt: 28 Januar 2008 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

YES! Jeg er med under kredits i rulleteksterne på videoen!!!

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2008 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

C K N skrev:
YES! Jeg er med under kredits i rulleteksterne på videoen!!!

Ja da..... Du har da hjulpet lidt til med nogle gode råd..... så du kom med  

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2008 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Muele skrev:

Så brugte jeg lige  nogle timer fordelt over et par dage på at læse hele tråden igennem.

Kanon projekt. De er blevet virkeligt flotte. Det er fedt at følge et projekt hvor æstetik og godt snedkeri er i fokus. Kan godt lide din lavpraktiske tilgang til at løse de udfordringer der opstår undervejs.

Meget inspirerende tråd.

mvh

Mogens

Mange tak Mogens

Utroligt at du kunne finde tid nok til at læse tråden igennem. Og det glæder mig som sagt at det kan inspirere.

Havde du tænkt dig selv at bygge et sæt højttalere?? Eller har du bygget??

Muele
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2008
Sendt: 29 Januar 2008 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Dief skrev:

Mange tak Mogens

Utroligt at du kunne finde tid nok til at læse tråden igennem. Og det glæder mig som sagt at det kan inspirere.

Næ, jeg kom forbi HIFI4ALL for et par uger siden i anden anledning og faldt ret hurtigt over DIY forummet. Jeg tror egentligt at jeg kiggede i din tråd fordi der var så utroligt mange siders svar. (Så måtte det jo være interessant.(Det var det så også ))

Jeg har dog ikke aktuelle planer om at bygge selv.

Mvh

Mogens

Til top Vis Muele's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Muele

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2008 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Muele skrev:
Dief skrev:

Mange tak Mogens

Næ, jeg kom forbi HIFI4ALL for et par uger siden i anden anledning og faldt ret hurtigt over DIY forummet. Jeg tror egentligt at jeg kiggede i din tråd fordi der var så utroligt mange siders svar. (Så måtte det jo være interessant.(Det var det så også ))

Jeg har dog ikke aktuelle planer om at bygge selv.

Mvh

Mogens

Jamen velkommen til så.

Der er også mange andre lækre DIY-højttalere i dette forum. Tag fx et kig her:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20779&K W=avance&PN=0&TPN=14

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=3729&KW =cremona

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=34156&K W=l%E6der&TPN=5

mvh Dief

keras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 April 2008 kl. 02:24 | IP-adresse registreret  

Tillykke med projektet.

Så røg der lige nogle timer af nattesøvnen, på denne rigtig fine samt gennemført læsning omkring et "rigtigt" hjemmebygget højttalerpar. Man føler med dig på dine opturer samt en enkelt nedtur, her tænkes på den ærgelige finpudsning med lakken. Det er jeg dog ikke i tvivl om at du vil få løst på et tidspunkt , med den arbejdsiver du har lagt for dagen. Du startede med et åbent sind og løste problemerne som de opstod, tog imod med åbne arme omkring inputs.

Alt i alt et slutresultatet kan du godt være stolt over.

Endnu engang tillykke.

Mvh

Keras

Til top Vis keras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keras

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 April 2008 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Mange tak for de fine ord Keras

Må nu indrømme at jeg ikke har fået gjort noget ved lakeringen endnu  <-- (ka i se, det her er en hel anden smiley, end den oven over), men på et tidspunkt gør jeg det nok.

Har du selv gang i et projekt??

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 16
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes