| Forfatter |
|
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehehe.... Mange tak Offcourse, og fin illustrering med Transformers Det fede er faktsik at skyggen fra Optimus, passer lige ind på Højttaleren 
men tør ikke lade mine højttalere være mellem de to krigsbefængte maskiner, de knuser dem jo bare...... Eller er du ude på at lave en holdbarheds-test??? 
Ang. Dief II, så har du helt ret i at inspirationen kom fra nautilus, og også KEF. Men min drejebænk havde ikke nok arbejdslængde, så det blev til sådan en halv-kegle:

Og du har jo ret ang. melodierne, de er nemlig fra Transformers, undtagen den første... Den er dog fra samme producer, nemlig Steve Jablonsky, men den er fra filmen "The Island". __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 24 Januar 2008 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dief
Ville lige endnu engang gratulere med de flotte højtalere!
Videoen er bare - Giver inspiration til selv at ligge noget ind på youtube!
Alt for blæret musik!
Skulle lige til at spørge hvad det var for noget musik men det stod jo i videoen
MVH Roky
|
| Til top |
|
| |
Dief Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2008 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe.... Mange tak Roky, glæder mig som sagt at det kan inspirere andre herinde.
Men dine højttalere glæder sig da sikkert til at komme ud i et større rum. Det ligner de kunne trænge til lidt luft for at folde sig rigtgit ud. Synes du har noget lækkert udstyr, specielt finishen på den Tandberg, ser bare godt ud. Har desværre aldrig lagt ører til Tandberg . Men Denon derimod synes jeg er god lyd. __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
| Til top |
|
| |
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 24 Januar 2008 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dief: Hvad med en topmodel i programmet ? Dief Transformers III 

|
| Til top |
|
| |
Dief Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2008 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
 .... Hvor i dog har mange idéer.... Jo de ser fede ud, med 3 mellemtoner, ville bestemt klæde dem godt. Skal der så også en 10" bas i toppen af kabinettet, ligesom der i bunden?? Ahh det har du jo sikkert lagt med i illustreringen, man kan bare ikke se det 
__________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
| Til top |
|
| |
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 25 Januar 2008 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja lad den bare få en 10" eller 2 oven i hatten ....nej spøg til side, der er slet ikke tænkt mht. de 3 manipulerede mellemtoner, deeeet bare gas og du kan tage det. 
Nu hvor du nævner 10" så er jeg stadig på jagt efter 2 stk 10" til at proppe i de sultne tomme huller i de Dali 7A'ere, som jeg er ved at rep'e, de får ved rep Scanspeak D2010 monteret, som erstatning for de hidsige Seas 19 TAF der sad i standard før. Men de 10" Peerless er et problem, den ene er stået af ved for længe kørsel uden kantophæng ( smuldret væk, kendt problem ved skumophæng ), så svingspolen har skrabt på i magnetgabet.
Et andet problem er at størrelsen på original enheden er total 250 mm, og ækvivalenter med det mål er ikke let at finde nogle steder, der er målene typisk 255 mm eller mere. Jeg er ved at gå så kold at jeg måske smider to af disse "billige" enheder i, bare for at give mig selv ro. 
http://www.hoejttalerbutikken.dk/product.asp?product=121& ; ; ; ; ; ; ; ;sub=0&page=3
Så er spørgsmålet om de kan køre i et 52 L kabinet, jeg har desværre ikke de fornødne data på enhederne til at simulere.
|
| Til top |
|
| |
Dief Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2008 kl. 01:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, der kan jeg heller ikke hjælpe dig, jeg kender slet ikke de enheder, eller hvor data kan findes henne??
Men hvis jeg finder nogle andre, slår jeg lige på tråden __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
| Til top |
|
| |
Muele Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 28 Januar 2008 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så brugte jeg lige nogle timer fordelt over et par dage på at læse hele tråden igennem.
Kanon projekt. De er blevet virkeligt flotte. Det er fedt at følge et projekt hvor æstetik og godt snedkeri er i fokus. Kan godt lide din lavpraktiske tilgang til at løse de udfordringer der opstår undervejs.
Meget inspirerende tråd.
mvh
Mogens
|
| Til top |
|
| |
C K N Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
| Sendt: 28 Januar 2008 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Dief Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2008 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
C K N skrev:
YES! Jeg er med under kredits i rulleteksterne på videoen!!!  |
|
|
Ja da..... Du har da hjulpet lidt til med nogle gode råd..... så du kom med 
__________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
| Til top |
|
| |
Dief Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2008 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Muele skrev:
|
Så brugte jeg lige nogle timer fordelt over et par dage på at læse hele tråden igennem.
Kanon projekt. De er blevet virkeligt flotte. Det er fedt at følge et projekt hvor æstetik og godt snedkeri er i fokus. Kan godt lide din lavpraktiske tilgang til at løse de udfordringer der opstår undervejs.
Meget inspirerende tråd.
mvh
Mogens
|
|
|
Mange tak Mogens 
Utroligt at du kunne finde tid nok til at læse tråden igennem. Og det glæder mig som sagt at det kan inspirere.
Havde du tænkt dig selv at bygge et sæt højttalere?? Eller har du bygget??
__________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
| Til top |
|
| |
Muele Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 29 Januar 2008 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dief skrev:
|
Mange tak Mogens 
Utroligt at du kunne finde tid nok til at læse tråden igennem. Og det glæder mig som sagt at det kan inspirere.
Havde du tænkt dig selv at bygge et sæt højttalere?? Eller har du bygget??
|
|
|
Næ, jeg kom forbi HIFI4ALL for et par uger siden i anden anledning og faldt ret hurtigt over DIY forummet. Jeg tror egentligt at jeg kiggede i din tråd fordi der var så utroligt mange siders svar. (Så måtte det jo være interessant.(Det var det så også ))
Jeg har dog ikke aktuelle planer om at bygge selv.
Mvh
Mogens
|
| Til top |
|
| |
Dief Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2008 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
keras Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 08 April 2008 kl. 02:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med projektet.
Så røg der lige nogle timer af nattesøvnen, på denne rigtig fine samt gennemført læsning omkring et "rigtigt" hjemmebygget højttalerpar. Man føler med dig på dine opturer samt en enkelt nedtur, her tænkes på den ærgelige finpudsning med lakken. Det er jeg dog ikke i tvivl om at du vil få løst på et tidspunkt , med den arbejdsiver du har lagt for dagen. Du startede med et åbent sind og løste problemerne som de opstod, tog imod med åbne arme omkring inputs.
Alt i alt et slutresultatet kan du godt være stolt over.
Endnu engang tillykke.
Mvh
Keras
|
| Til top |
|
| |
Dief Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2008 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for de fine ord Keras 
Må nu indrømme at jeg ikke har fået gjort noget ved lakeringen endnu <-- (ka i se, det her er en hel anden smiley, end den oven over), men på et tidspunkt gør jeg det nok.
Har du selv gang i et projekt?? __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
| Til top |
|
| |