Nå - endnu en tosse skal have hjælp til at finde det bedste af det bedste, og til den halve pris
. Hold da k... det er en jungle! For 3-4 år siden "meldte jeg mig ud" af kapløbet omkring at følge med i markedet for fladskærme, da jeg synes kvaliteten var for dårlig, og prisen for høj i forhold til crt Tv eller en god projektor. Men nu er tiden så kommet til, at den gamle kasse skal skiftes ud (nej det er ikke konen) - og nøj hvor jeg sat af på modelbetegnelser, hvilke mærker der rykker, specs. osv. osv.
Jeg står altså og skal anskaffe mig et nyt TC til stuen - det skal primært bruges til at alm. dagligdags tv (4:3), så jeg forestiller mig at et LCD vil være at foretrække fremfor plasma, grundet faren for burn-in ved de sorte bjælker i siden. Det er ultimativt billedekvaliteten fra analogt og digitalt TV der har den højeste prioritet (bortset lige fra prisen) - DVD ser jeg på min Optoma HD72i. Prisrammen for TV'et er ca. 12k. Størrelsen skal være 32".
Vi har kun analogt TV lige nu, men jeg påtænker at købe en DVB-T tuner, så der skal meget gerne være mulighed for at tilslutte 2 antenner til TV'et. Har de fleste modeller det?
Efter at have søgt på nettet ser det ud til, at Samsung og Panasonic klarer sig hæderligt - men deres respektive modelbetegnelser ligger SÅ meget op af hinanden, at det er svært at adskille dem (fx samsungs modeller: 51, 61, 71, 72, osv. osv.). Kan nogen redegøre for deres logik bag modelbetegnelserne?
Kender nogen til tilbud i denne uge/tid, som er værd at se nærmere på?
Al hjælp er velkommen. 
/Bellini