Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 14:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Nyt tv - lidt hjælp (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 23 Juni 2006 kl. 08:10 | IP-adresse registreret  

Nå - endnu en tosse skal have hjælp til at finde det bedste af det bedste, og til den halve pris . Hold da k... det er en jungle! For 3-4 år siden "meldte jeg mig ud" af kapløbet omkring at følge med i markedet for fladskærme, da jeg synes kvaliteten var for dårlig, og prisen for høj i forhold til crt Tv eller en god projektor. Men nu er tiden så kommet til, at den gamle kasse skal skiftes ud (nej det er ikke konen)  - og nøj hvor jeg sat af på modelbetegnelser, hvilke mærker der rykker, specs. osv. osv.

Jeg står altså og skal anskaffe mig et nyt TC til stuen - det skal primært bruges til at alm. dagligdags tv (4:3), så jeg forestiller mig at et LCD vil være at foretrække fremfor plasma, grundet faren for burn-in ved de sorte bjælker i siden. Det er ultimativt billedekvaliteten fra analogt og digitalt TV der har den højeste prioritet (bortset lige fra prisen) - DVD ser jeg på min Optoma HD72i. Prisrammen for TV'et er ca. 12k. Størrelsen skal være 32".

Vi har kun analogt TV lige nu, men jeg påtænker at købe en DVB-T tuner, så der skal meget gerne være mulighed for at tilslutte 2 antenner til TV'et. Har de fleste modeller det?

Efter at have søgt på nettet ser det ud til, at Samsung og Panasonic klarer sig hæderligt - men deres respektive modelbetegnelser ligger SÅ meget op af hinanden, at det er svært at adskille dem (fx samsungs modeller: 51, 61, 71, 72, osv. osv.). Kan nogen redegøre for deres logik bag modelbetegnelserne?

Kender nogen til tilbud i denne uge/tid, som er værd at se nærmere på?

Al hjælp er velkommen.

/Bellini

Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Sendt: 23 Juni 2006 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

Har netop kigget lidt JVC LT-32R70SU og LT-32S60SU - de ser også interessante ud til priser på 11,5 og 12k. Hvad er forskellen på de to? Og har nogen set dem i aktion (TV billede)?

/Bellini

Kimsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2006
Sendt: 23 Juni 2006 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Bellini skrev:

Har netop kigget lidt JVC LT-32R70SU og LT-32S60SU - de ser også interessante ud til priser på 11,5 og 12k. Hvad er forskellen på de to? Og har nogen set dem i aktion (TV billede)?

/Bellini

Har netop købt JVC LT 32X70BU hos Godpris.dk for 13K (+lidt rabat ) . X'eren er JVC's nyeste model som har høstet gode anmeldelser rundt omkring og bl.a. slået Sony i en test i bladet T3. BU betyder at rammen er sort SU betyder at den er sølvfarvet. Den har kun én antenneindgang men til gengæld 2 scart og 2 hdmi indgange.

Jeg bruger det primært til TV-kiggeri og er meget imponeret over hvordan det står med analog signal. Og så er der en fremragende lyd i det. Bruger kun surround når jeg ser dvd, det er ikke nødvendigt at tilslutte det til anlægget ved alm. tv-kiggeri.

Til top Vis Kimsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kimsen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes