| Forfatter |
|
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
| Sendt: 05 December 2007 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Ang. stofmontering så ved jeg ikke lige hvad hotmelt er ? Er det bare lim til limpistol.
|
|
|
JA __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 06 December 2007 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja -hvis den ene side så er limet i forvejen kan den anden side vel strammes ud, inden det smeltes (igen) med strygejernet. Ville nok tage på loppemarked og købe strygjern til en 20´er istedet for at nappe konens labre dampstryger med tefal og supergliss ??(eller andet smart konevenligt gear?) Indbygningsramme - som en "undersænket" ramme ? ("oversænket" op i hullet?) Lyder spændende det hele. Måske hvis du bruger 2 stykker stof kan det virke mere lyst? Men mpske bliver det rynket og grimt - hvem ved? Synes ellers det er pænt nu, men er jo heller ikke kvinde?   (    ) Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 06 December 2007 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mener du kan købe noget teflon-belagt bage/stege-papir til en billig penge, så kan du måske varme din hotmelt op med konens strygejern igennem sådan en fætter? Det burde gøre det nemt at styre og da det ikke skulle hænge ved papiret også give en flot finish (på bagsiden, bevares, men den slags tæller jo også for os perfektionister)...
__________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 06 December 2007 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 December 2007 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK - lyder smart. Pøj med det. Så er det vel egentligt stoffet i niveau med resten af loftet der opnås - det kommer nok også til at virke mere diskret - godt forslag Torkild Hvis det så også bliver så "smal og flad" en ramme som muligt ifht. montering af stof og styrke ifht. stoffets træk, bliver det jo bare endnu mere "usynligt"
Hvad hvis du undersænker ("over"sænker det op i hullet) stoffets ramme op i hullet? Er det så lige at der vil kunne opnås en "usynlig overgang? (Ramme indeni hullet, med kun stoffet synligt lige i underkanten af hullet - ingen ramme under loftsnievau - men nok kun pænt hvis kanten er rimeligt lige?) Eller den undersænkede model med en minimal kant/ramme nede, somikke behøver at kunne holde til stoffet, blot dække en eventuelt skæv/flosset/buet udskæring? På denne måde opnåes nok den mest diskrete inddækning hvis ikke "ingen kant forneden" kan lade sig gøre!
mvh.
Ofcourse
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2007 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:
OK - lyder smart. Pøj med det. Så er det vel egentligt stoffet i niveau med resten af loftet der opnås - det kommer nok også til at virke mere diskret - godt forslag Torkild Hvis det så også bliver så "smal og flad" en ramme som muligt ifht. montering af stof og styrke ifht. stoffets træk, bliver det jo bare endnu mere "usynligt"
Hvad hvis du undersænker ("over"sænker det op i hullet) stoffets ramme op i hullet? Er det så lige at der vil kunne opnås en "usynlig overgang? (Ramme indeni hullet, med kun stoffet synligt lige i underkanten af hullet - ingen ramme under loftsnievau - men nok kun pænt hvis kanten er rimeligt lige?) Eller den undersænkede model med en minimal kant/ramme nede, somikke behøver at kunne holde til stoffet, blot dække en eventuelt skæv/flosset/buet udskæring? På denne måde opnåes nok den mest diskrete inddækning hvis ikke "ingen kant forneden" kan lade sig gøre!
mvh.
Ofcourse
|
|
|
Kanten er for ujævn til dette desværre, jeg har tænkt over hvordan jeg kan rette kenten op, men er ikke kommet på nogen god idé endnu. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 December 2007 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med din undesænker. (overfræser).. fræs en lige kant rundt, som er dyb nok til stof-rammen oppe i hullet.. så er der måske næsten ikke behov for en ramme forneden i stuen! Du har vel en styre-skinne til den overfræser??? eller hvad?...  Offcourse
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2007 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:
Hvad med din undesænker. (overfræser).. fræs en lige kant rundt, som er dyb nok til stof-rammen oppe i hullet.. så er der måske næsten ikke behov for en ramme forneden i stuen! Du har vel en styre-skinne til den overfræser??? eller hvad?...
Offcourse
|
|
|
Jeg nægter at stå med en overfræser og fræse i et gipsloft, er du gal det vil svine helt sindsygt. Og ved ikke LIGE hvordan jeg skulle få en styreskinne til at side på loftet. Kunne skrue den fast men det så give otte ny huller som skal lappes, hmmmmm, det kunne man, men stadigvæk det vil svine for meget (tror jeg), den tanke har jeg også haft, men alle disse idéer har jeg forkastet som værende for besværlige for mine 10 tommelfingre. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 December 2007 kl. 07:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du ikke en fræser med støvsugertilslutnig? Det ville hjælpe noget på svineriet.. Ellers er det som nævnt svært...
De lige lange stræk kunne måske tages med el-høvl, men helt ude i hjørnerne bliver det svært..... Hvor skævt er det - kan en tynd liste på 2 cm. dække hele vejen hen kan du stadig lave en "indre ramme" oppe i hullet, og næjes med den tyndest og smallest mulige liste som kant-afdækning mod kanten.
Tror stadig du kan lave det "finest" ved den kraftige ramme oppe i hullet, og en tynd, flad smal diskret konevenlig usynlig livgivende liste......
Offcourse
|
| Til top |
|
| |
Meier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1489
|
| Sendt: 07 December 2007 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hans,
Har du overvejet, at lave en indvendig ramme med trælister i hullet, og så spartle det ud bagefter? Det ville blive helt lige i hullet og helt i plan med gipsloftet. Trælisterne kunne hjælpes lidt med små kiler, hvis hullet er alt for skævt.
Det ville også give nogle muligheder for at lave en plan lukning af hullet.
Det kunne være en hulplade med stof? Hvis man tænker lidt over det, kunne man lave det helt plant med magnetophæng.
Det skulle være noget med en forsænket kant rundt langs hullet, som pladen lægger an mod.
Nå - det var mine indfald, sådan lige fra hoften
God vind med projektet 
Hilsen
Thomas
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2007 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meier skrev:
Hej Hans,
Har du overvejet, at lave en indvendig ramme med trælister i hullet, og så spartle det ud bagefter? Det ville blive helt lige i hullet og helt i plan med gipsloftet. Trælisterne kunne hjælpes lidt med små kiler, hvis hullet er alt for skævt.
Det ville også give nogle muligheder for at lave en plan lukning af hullet.
Det kunne være en hulplade med stof? Hvis man tænker lidt over det, kunne man lave det helt plant med magnetophæng.
Det skulle være noget med en forsænket kant rundt langs hullet, som pladen lægger an mod.
Nå - det var mine indfald, sådan lige fra hoften
God vind med projektet 
Hilsen
Thomas |
|
|
God idé, må se om jeg kan finde ud af det.  __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 December 2007 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
I sædvanlig stil skal du nok få kørt den hjem. Det er vel bare et spørgsmål om at købe nok spartelmasse, lave rammen og stofplade nede så de passer perfekt, og så mokse det op i hullet, spartle og male, og så passer pengene. JEG TROR PÅ DET......  Offcourse
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2007 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for tilliden  Her til aften kom der sgisme en fragtmand med to tunge pakker, hmmmmmm, hvad kan det dog være ? Nå nu skal jeg se Harry Potter, så det må vente til i morgen  .
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
C K N Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
| Sendt: 07 December 2007 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:
Jeg tror det er lettere at trække stoffet stramt ud med en klipse-maskine.
se billede her fra Frequenze DIY 5,1 HT sæt-tråden.

Det er lidt som når man betrækker en stol.. bare stram ud og klips - man skal ikke vente på limpistolen tører etc. nemmere at få strammet op / træk på.
Sølvanten (Silvan) eller lignende har tit en økonomi-model til en 50´ern med clips nok til en runde eller to på Gronds skørter!!! 
Mvh. Offcourse
|
|
|
Hej... Nu har jeg ikke været online i en lille uge, så har ikke lige kunne give mit B7 med... 
Når, man skal klipse frontstoffet på, skal man starte på midten af rammen og derefter bevæge sig ud mod hjørnerne, og man skal huske at krydse hele tiden. Så kan man faktisk få et ganske hæderligt resultat  __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 December 2007 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
CKN - du har ihvertfald fået det godt strammet ud  Det skal nok komme Hans - alle ender nok med stor tilfredshed. Offcourse
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
|
| Sendt: 08 December 2007 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil anbefale at du fræser ned i rammens bagside der hvor stoffet er, således at der kun er en smal kant til anlæg mod loftet - så opnår du en tættere og pænere kobling til loftet
Dernæst ville jeg anvende en skrå fasning i stedet for en runding, det mener jeg er mere elegant men det jo en smagssag - muligvis vil det også være bedre med lidt svag runding af hjørnerne, så de "stritter" mindre, men igen en smagssag
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 December 2007 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Tak for tilliden Her til aften kom der sgisme en fragtmand med to tunge pakker, hmmmmmm, hvad kan det dog være? |
|
|
Hmm Du har da ikke skrevet at du havde købt flere KEF højtaler __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
| Sendt: 08 December 2007 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
torkild skrev:
Hans J skrev:
Tak for tilliden Her til aften kom der sgisme en fragtmand med to tunge pakker, hmmmmmm, hvad kan det dog være? |
|
|
Hmm Du har da ikke skrevet at du havde købt flere KEF højtaler  |
|
|
Ja, han mangler vist et ekstra sæt mere (man skal jo have reservedele til livstid) .
Men var der ikke noget med, Hans havde bestilt bedre enheder til GROND?? Eller husker jeg forkert der?? Kan også være at han er igang med at snige en Onkyo TX-SR875'er ind ad døren uden at konen opdager det + en mere i reserve   __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 December 2007 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo Hans har nye "tænder" på vej til GROND ! __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2007 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps, det er nye tænder, har bare ikke noget at kigge nærmere på dem, konen ved ikke de er købt  . Jeg skal ikke presse mere igennem nu hvor jeg lige har fået min 50" skærm  . Ja, det med reservedele er en god idé, KEF er ikke de hurtigste. Men jeg har faktisk et sæt i overskud  . Går og venter på 9.1 surround  . Jeg kom desværre forsent til Fona vedr. deres KEF iQ8ds, de var røve billige, men jeg var fokuseret på iQ7  . Nå sådan kan det gå. Jeg når måske at skifte tænder på Grond i starten af næste uge  . More to come.
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |