Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 18:56   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Ny surround receiver.. nogen forslag? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Krog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 1580
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 02:39 | IP-adresse registreret  

Hejsa!
Jeg sidder og overvejer at få mig en ny surround receiver. Jeg bevæger mig i prisklassen 3000-4000 kr., men jeg står ikke med pengene nu, så det er ikke aktuelt pt. Men ville gerne have nogen ord med på vejen. Det gør ikke så meget at det er brugt! Jeg har selv kigget lidt på Marantz, og det ser vildt lækkert ud! Den jeg har nu er en Onkyo TXDS484 som egentlig klarer det rimelig godt, men vil prøve noget andet. Højttalerne er System Audio.

Et par krav:
-Skal helst have mulighed for at køre 7.1 (om ikke andet så i hvert fald have pre-out til de 2 sidste kanaler).
-Skal kunne fåes i sort.
-Max. 4000 kr.
-Skal have pre-out og helst til alle kanaler.
-Skal have optiske/digitale indgange.
-Skal selvfølgelig lyde godt .
-Helst ikke for meget plastic!


Kom med nogen forslag. Så har jeg lidt at tænke over.

Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 05:05 | IP-adresse registreret  

Prøv at se om du kan finde en NAD T763v2 BRUGT. Den skulle vist nok være pengene værd, så vidt jeg ved.

 

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 842
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 08:01 | IP-adresse registreret  

Prøv at kigge på Yamaha evt. brugte de er pokkers stabile og er ret kraftige samt lyder kanon godt

__________________
Mvh.Christian
Cinemania
Til top Vis CSN Teknik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CSN Teknik Besøg CSN Teknik's Websted
 
Jokerman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 412
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 08:20 | IP-adresse registreret  

Marantz, for de 4k kan man få en lidt ældre men større modeller.

Jeg er meget gald for min, og den er med stål/alu front, selv om det er den billigste i deres product range.

/Mikael


__________________
---> Lige børn leger bedst..
Mit Stereo Setup
Til top Vis Jokerman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jokerman
 
Clemmensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 332
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

Jeg tror stadig at TC sælger Marantz SR5600 for 3999, så den ville da være et oplagt bud. Jeg har selv en SR5500 (Samme reciever men uden HDCD decoding), og den gør det fantastisk!
Til top Vis Clemmensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clemmensen
 
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3328
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Jeg ville også kigge nærmere på Marantz og H/K. Denon kunne også være en mulighed, men jeg synes ikke de er noget at råbe hurra for hvad effekt angår. Surroundlyden er dog glimrende!
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Er det nogen speciel grund for at du vil ha en ny receiver? Hvad er det den skal kunne bedre enn den du har?



__________________
Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
Krog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 1580
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Tak for alle svarene, der er lidt at tænke over!
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog
 
Krog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 1580
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

Er det nogen speciel grund for at du vil ha en ny receiver? Hvad er det den skal kunne bedre enn den du har?


Den jeg har nu er en af de mindste i dens serie (hvis ikke dén mindste). Det har så betydet at den ikke har pre-out til andet end subwooferen. På grund af det synes jeg også tit den mangler kraft. Den kan lyde temmelig presset ved lidt højere lydniveauer. Også på grund af at den er alligevel ca. 4 år. Og en af de billigste i Onkyos program på det tidspunkt. Så jeg gætter på at surround dekoderne er blevet en del bedre siden den tid. Og så vil jeg også gerne have muligheden for 7.1 til når jeg om et år eller to flytter i lejlighed.

Desuden vil jeg gerne prøve noget andet end onkyos lyd. Har ikke haft andre surround receivere, og man skal jo oppleve lidt nyt ikk?


Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog
 
Krog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 1580
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Forresten har jeg lidt overvejet at hvis man kunne finde en surround receiver der også er god i stereo, så simpelthen lade den køre stereo også. Så er jeg fri for at skifte forstærker hver gang.

Det KRÆVER så at den har pladespiller indgang! Men hvis det ikke er lige til at finde en surround receiver i min prisklasse med pladespiller indgang, så behøver jeg ikke bruge surroundforstærkeren som stereoforstærker også.
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Jeg ville da set nærmere på Yamaha. De er i mine ører de mest vellydende surroundreceiverene, men med 1 mangel. Bunden, den er der, men i begrænsede mengder. Nu vil uanset dine højtalere være svageste led i den kæden, og dermed er det argumentet betydningsløst.

Tapeconnection har RX-V757 på tilbud for 3500kr, eventuellt så er der en brugt RX-V1500 for salg her på siden, dog er prisforlangende altfor højt, den skal koste ca 3500.



__________________
Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3328
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Krog skrev:
Forresten har jeg lidt overvejet at hvis man kunne finde en surround receiver der også er god i stereo, så simpelthen lade den køre stereo også. Så er jeg fri for at skifte forstærker hver gang.

Det KRÆVER så at den har pladespiller indgang! Men hvis det ikke er lige til at finde en surround receiver i min prisklasse med pladespiller indgang, så behøver jeg ikke bruge surroundforstærkeren som stereoforstærker også.

Hvorfor ikke bare sætte dit forstærkergrej til surround receiveren ved hjælp af pre-out, så har du hele tiden koblet dine højttalere til din stereo forstærker, og kan derfor sagtens høre musik uden at skulle have lyden ødelagt af en surround receiver, eller at du skal til at skifte rundt på kabler.

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari
 
Infinity^
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Hmm.. Prøv evt. noget Harman/Kardon. De giver en ret go surround og nogle kan også køre stereo. desværre ved jeg ikke hva dem i din prisklasse kan, men Harman/Kardon er som regel, OK kraftige i surround!

hvis du evt ska ha nye højtalere kan du jo prøve nogle Infinity, de er specielt tilpasset til Harman/Kardon og dem i din prisklasse giver en ret fed lyd. Har selv nogle, Infinity Reference 30, de er relativt billige fra ny, og giver en go lyd på trods af 2-vejs systemet. de er udgået fra fabrikken, men enkelte forhandlere har dem stadig.

 Nu ved jeg ikke hvor kraftig Reciever du leder efter, men der er desværre ikke mange der giver go surround samtidig med en høj ren effekt til 4000Kr.

har samme "problem" som dig, vil gerne have go lyd, men jeg vil ikke (jeg har ikke) pengene til det.



__________________
Infinity Prelude MTS Tower
Infinity Prelude MTS Sub
Infinity Prelude Center
Harman Kardon AVR 7300
Harman Kardon DVD 31
[skal have Classé forstærker og effektforstærker om 2 måneder]
Til top Vis Infinity^'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Infinity^
 
Krog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 1580
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Ascari>Jo, det var da egentlig en god idé! Men så skal jeg dog til at indstille lyd niveauet på min stereo forstærker, da den ikke har main in.

Peter>Nye højttalere? Nej! Mit system har overværet en revolution siden november 05. Havde Dali front og infinity bag+center (også i Reference-serien). Skiftede først baght til et par mindre System Audio. Så blev det centerens tur. Og til sidst her for en måneds tid siden fik jeg et tilbud på et par uåbnede splinternye System Audio 1730 til halv pris (listeprisen er 8000 kr.). Så højttalere skal absolut ikke skiftes .

Men ja du siger at det kan være svært at finde en god surround receiver med høj ren effekt til 4000 kr. Men brugtmarkedet findes jo. Og der er også muligheden for effektforstærkere. Så det er egentlig ikke så slemt et problem!
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes