| Forfatter |
|
hans123 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 23 August 2005 kl. 07:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er programeringen der er web basseret selve den alm. brug er lige så hurtig som andre fjernbetjeninger.
Ulempen er at man hele under programeringen skal ind til PC'en for at lave ændringer og det tager hurtigt 5-10 minutter.
Mvh Hans
|
| Til top |
|
| |
kirneh Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 23 August 2005 kl. 08:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
netbjarne skrev:
mufcdk1974 skrev:
kirneh skrev:
|
Softwaret er webbasseret. Ulempen er at det ikke er sindsygt hurtigt. Man kan godt vente et par sekunder hver gang man trykker på en knap.ætteren, det er 100% sikkert.
|
|
|
Vil det sige at hver eneste gang du trykker på en knap, så skal du vente optil et par sekunder før 885 reagere? eksempelvis ved kanal skift?
|
|
|
Og ikke bare det! Siden softwaren er webbaseret skal remoten have en fast linje til Internettet med mindre at du da vil ringe op via modem hver gang du skal skifte kanal! Så snakker vi ventetider på 1 minut eller mere!

Aj, mon ikke det kirneh mener er at softwaren til programmeringen af remoten er webbaseret, dvs, valg af udstyr og "activities" foretages i en browser med de sædvanlige kortvarige ventetider fra at man har udfyldt en form og trykket "submit" eller whatever, til at næste skærmbillede dukker op. Når programmeringen er færdig, downloades setup'et til remoten hvorefter den er klar til brug, med en responstid der er normal, formoder jeg Venligts korreks mig hvis jeg er på vrangen.
|
|
|
Det er helt korrekt :-)
|
| Til top |
|
| |
christopher G Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 23 August 2005 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
den ser da alt for nice ud har bare ikke penge til den __________________ mvh christopher
|
| Til top |
|
| |
C K N Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
| Sendt: 11 September 2005 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
christopher G skrev:
den ser da alt for nice ud har bare ikke penge til den |
|
|
Fås til 1300 kr pt. Stadig mange penge, men det går da den rigtige vej...  __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
| Til top |
|
| |
kirneh Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2005 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min er nu begyndt at lave den fejl som mange har.
Når jeg lægger den til opladning vil den ikke connecte. Jeg er nødt til at lægge noget tungt oven på den før den får fat.
Så den skal jo nok sendes ind :(
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
| Sendt: 18 September 2005 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
kirneh skrev:
|
Min er nu begyndt at lave den fejl som mange har.
|
|
|
Kan du uddybe det nærmere? Hvor ved du fra, at det er en almindelig fejl?
kirneh skrev:
|
Når jeg lægger den til opladning vil den ikke connecte. Jeg er nødt til at lægge noget tungt oven på den før den får fat.
Så den skal jo nok sendes ind :(
|
|
|
Jeg ved ikke helt hvordan systemet fungerer, men er det ikke muligt at sætte en flad skruetrækker ind under kontaktfladerne og prøve at hæve dem lidt? Det lyder som om det er dem er er plevet presset lidt for meget i bund.
|
| Til top |
|
| |
kirneh Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2005 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du læser på forummet på remotecentral.com vil du se at det desværre er en meget almindelig fejl og den sker for mange.
De kontakter der skal have fat i loderen er ikke nogle man lige kan vippe. De går lige ind og ud af fjernbetjeningen (giver sikkert ikke nogen mening )
Jeg har løst problemet på den måde Logitech anbefaler. Et lille stykke tyk tape nede i bunden af holderen så fjernbetjeningen får en bedre vinkel.
Det er virkelig tyndt at det er deres officielle udmelding. Det gør ikke mig så meget da jeg alligevel ikke gider have min holderen liggende fremme. Den ligger på kontoret.
Jeg oplader remoten en nat ca 1 gang om ugen.
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2005 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kirneh Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 07:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er sgu for tyndt.
Og der er flere tråde, men du har ramt meget godt med det link. Jeg er stadig mega glad for remoten, men jeg fatter ikke hvorfor Logitech ikke indrømmer at der er problemer og laver nye cradles til alle os med problemer.
Håber det kommer en dag.
|
| Til top |
|
| |
umts4ever Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
netbjarne Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 263
|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool skrev:
| Nu er Harman Kardon kommet med en lignende fjernbetjening. Den benytter ligesom Logitech'en et "activity baced" macro-system. Måske en 885'er i en forbedret forklædning? |
|
|
Det vil jeg æde mine gamle sandaler på. Den er jo næsten identisk med knappernerne - helt ned til "help", "activities" og "devices" knapperne... Jeg tror det er et oem produkt. Måske lidt kønnere endda - og det kan jo også være at hk's model ikke har "kontaktbesvær" som visse logitech ejere har berettet om.
Så er der jo bare spørgsmålet om price&availability? __________________ Med venlig hilsen
Bjarne
|
| Til top |
|
| |
netbjarne Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 263
|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
umts4ever skrev:
Hvis det ikke var for prisen, ville jeg nok vælge denne som den ultimative fjernbetjening
|
|
|
Nu skal man ikke stole på alt hvad der står på nettet, men se hvad de skriver på gmtoday.com:
Citér:
To get a Nevo SL, consumers must find a local installer to set up the system in the home (details at mynevo.com).
And while the price is high - $800 for the remote plus another $1,500 to $2,000 for installation - it’s much more affordable than existing options consumers have to pipe music to every room of the house, said Lilleness, with Universal Electronics. |
|
|
*host* - til den pris tror jeg sku hellere at jeg vil hyre naboens teenagedatter til at skifte program og skrue op for lyden for mig.
Hele artiklen her: http://www.gmtoday.com/news/technology/electronics/topstory1 9.asp __________________ Med venlig hilsen
Bjarne
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
netbjarne skrev:
Det vil jeg æde mine gamle sandaler på. Den er jo næsten identisk med knappernerne - helt ned til "help", "activities" og "devices" knapperne... Jeg tror det er et oem produkt. Måske lidt kønnere endda - og det kan jo også være at hk's model ikke har "kontaktbesvær" som visse logitech ejere har berettet om. |
|
|
Ja, her er nogen af samme overbevisning - http://www.remotecentral.com/cgi-bin/mboard/rc-harmony/threa d.cgi?keywords=2642&highlight=Harman . H/K'eren har dog hele 8 LCD-knapper.
netbjarne skrev:
Så er der jo bare spørgsmålet om price&availability? |
|
|
Mon ikke H/K vil prissætte den noget højere end Logitech?
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Harman Kardon TC 30 ser jo ret godt ud. Udseendet var et af mine ankepunkter ved Logitech'en.
Den kunne falde godt ind i mit HiFi-miljø
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
Den Harman Kardon TC 30 ser jo ret godt ud. Udseendet var et af mine ankepunkter ved Logitech'en.
Den kunne falde godt ind i mit HiFi-miljø
|
|
|
Helt sikkert... Men er udseende alene værd at betale sikker ca. kr. 500-600 mere for? Derudover er spørgsmålet om hvorvidt man får adgang til Logitech's store produktdatabase til programering - det er jo nævnt, at den skal sættes op via internet - og om den ikke har samme problem med opladning?
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Merprisen (hvis den kun er 5-600 kroner) vil jeg godt kunne leve med.
Ja databasen, det er jo spørgsmålet om man gør det. Det vil tiden jo vise
Nu må vi se hvad prisen siger, så skal der vel nok være nogen der tester den for os  (?)
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
Merprisen (hvis den kun er 5-600 kroner) vil jeg godt kunne leve med.
|
|
|
Det ser ud som om jeg må trække den udtalelse i mig igen. In the States er ca. 150 $ det billigste jeg har været i stand til at finde Logitech'en til, mod H/K TC30'eren til 299,00 $ (http://www.onecall.com/About_00001000_23_125_0_18_0_0.htm). Formodningen må i så fald også være, at den her i Danmark også kommer til at koste mindst det dobbelte?
Her i Europa har jeg fundet TC30'eren til 399,00 €, ca. 3.000 kr., så hvis jeg kender det danske marked rigtigt bliver den dyr! - http://www.eshop.nl/product_info.php?products_id=130889.
|
| Til top |
|
| |
kirneh Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ser flot ud den TC30.
Kan godt lide at det knapperne er nogle man skal mærke. Jeg må stadig ofte kigge på logitechen når jeg skal bruge den da knapperne er svære at føle.
Men 3000+ kroner Uha. Jeg syntes de 1400 var lige i overkanten :-)
|
| Til top |
|
| |
rockmeisster Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 160
|
| Sendt: 27 September 2005 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kommer et par nye Harmony modeller fra Logitech i November, men jeg har ikke kunne finde billeder af dem. Pressemeddelelse fra LogitechMåske fejlen med cradlen er løst her? Jeg syntes ikke TC30'eren designmæssigt er flottere en Harmony 885, tværtimod. Den er firkantet og kedelig. Men det er jo helt og holdent en smagssag. Heldigvis har alle ikke samme smag  , så ville verden da være et kedeligt sted.
|
| Til top |
|
| |