Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 03:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Logitech Harmony 885 ("Den må jeg ha’") (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rockmeisster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 27 September 2005 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Søg og du skal finde...

Her er et billede af 890'eren
Der ser umiddelbart ikke ud til at være meget forskel på den og så 885'eren.

Og her er lidt mere om remoten.  Lader til at TC-30 er et OEM produkt fra Logitech.
Til top Vis rockmeisster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockmeisster

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 September 2005 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

rockmeisster skrev:
Søg og du skal finde...

Her er et billede af 890'eren
Der ser umiddelbart ikke ud til at være meget forskel på den og så 885'eren.

Andet end RF-styring.

rockmeister skrev:

Og her er lidt mere om remoten.  Lader til at TC-30 er et OEM produkt fra Logitech.

Ja, men ikke den er ikke bygget over 885, som antaget, men til gengæld en helt ny 525 Logitech remote:

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 September 2005 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Forvirringen er total

Først nu ved jeg overhovedet ikke hvad jeg skal vælge...

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2005 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

daniels skrev:
Forvirringen er total

Først nu ved jeg overhovedet ikke hvad jeg skal vælge...

Ja, de spytter dem også ud som skidt for tiden

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Test af 885 fra danske Tweakup.dk

kim014
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Kan Logitech 525 " næsten" det samme som 885 ??  jeg synes den Logitech 525 passer lige til min smag, udseende og pris

Mvh.  Kim

Til top Vis kim014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim014

netbjarne
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 08:14 | IP-adresse registreret  

kim014 skrev:
Kan Logitech 525 " næsten" det samme som 885 ??  jeg synes den Logitech 525 passer lige til min smag, udseende og pris. Mvh.  Kim

Det kan jeg godt forstå Kim. 885'eren er fed, men 1300 kroner for en fjernbetjening - det er lidt i overkanten synes jeg - specielt hvis det viser sig at den ikke er helt så fed som man sætter næsen op efter.

525 ser meget godt ud, og til 500 kroner inklusive fragt! - jeg bestilte een i går :-)

Forskelle:
- Kun 4 activity knapper i modsætning til 8
- Intet farvedisplay
- Ingen ladestation (bruger 4 aa batterier)
- Kan styre 12 devices i modsætning til 885'erens 15
- Kun infrarød (har 885 rf?)

Men - iøvrigt så har den stadig baggrundsbelysning hvilket er rart i hjemmebioen.

Jeg glæder mig til at modtage min, skal nok melde tilbage. Se anmeldelse af 520 modellen, den amerikanske uden tekst tv knapper.

SOSFarum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

Så 885'eren for nogle dage siden og der er simpelt hen for stor til at jeg kan betjene den uden den skal ligge på bordet eller jeg skal have bruge begge hænder

Er 525'eren mindre ?

Til top Vis SOSFarum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SOSFarum

netbjarne
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

SOSFarum skrev:
Er 525'eren mindre ?

Her er den sammenlignet med to andre remotes, dog ikke 885'eren. Ved ikke om du kan bruge det til noget, men det kan da give et indtryk:

MortenSchmidt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Jeg har fulgt denne tråd et stykke tid. Ved nogen af Jer om 885/525 kan styre IHC ?

Så vidt Jeg ved bruger IHC de høje frekvenser som B&O's fjernbetjeninger, så det ville måske også hjælpe mig at vide om de kan B&O.

Til top Vis MortenSchmidt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenSchmidt

Paint Me Dry
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 01:43 | IP-adresse registreret  

Nu har der været talt lidt om Harman Kardons TC30, så vil jeg lige sige .. at den efter sigende først kommer på markedet i Januar, og kommer til at være i en pris der er på den forkerte side af 2500.

Så er spørgsmålet, er TC30 så identisk med Logitech 525 som den ser ud til?

Til top Vis Paint Me Dry's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Paint Me Dry

Paint Me Dry
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Er der nogen side hvor man kan se hvilke dimser 525 og 885 understøtter ? 

Til top Vis Paint Me Dry's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Paint Me Dry

SOSFarum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Til top Vis SOSFarum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SOSFarum

MortenSchmidt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Hverken B&O eller IHC står nævnt...

Til top Vis MortenSchmidt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenSchmidt

Paint Me Dry
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Sony står nævnt .. mon det inkluderer PS2?

netbjarne
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Så kom posten med min Harmony 525! Jeg har ikke tid til et fuldt setup/review af den lige nu, men et par førsthåndsindtryk kan det godt blive til:

1) glem alt om at forvente at du kan returnere den hvis du ikke er tilfreds! den er pakket i een af de der hårds svejsede plastic emballager som blive ødelagt til ukendelighed når de åbnes, og jeg prøvede endda forsigtigt med en kniv. Så det er knald eller fald.

2) Den er faktisk ganske nydelig, og lægger fint i hånden. Jeg kan nå alle knapperne undtagen activity knapperne med tommelen, så det er fint.

3) I med softwaren og usbkablet, det kan kun gå for langsomt. (Det GÅR faktisk en smule langsomt, men da opsætningen ikke er en dagligdags forteelse, så betyder det ikke så meget). Jeg oplyser om min av receiver, min dvd afspiller, og min plv-z3 projektor. Logitechs database over produkter er ret imponerende. Jeg accepterer forslaget om "watch dvd" activityen og remoten opdateres. Det tager alt sammen under 5 minutter.

4) Så til sagen!. Jeg klikker på "Watch DVD" knappen og straks tændes projektor, dvd og receiver - aaah, dette har jeg ventet på længe. Der er ikke så meget at skrive, det virker som det skal, jeg kan skrue op og ned for lyden, pause filmen, og klikker jeg på "devices" og vælger "projector", kan jeg styres settngs på projektoren. Så vidt så godt.

5) Jeg trykker på "power off", og det meste slukker igen, med undtagelse af av receiveren. Den indbyggede hjælp i remoten foreslår at jeg prøver igen og spørger om det hjælper, det gør det ikke.

6) På med kablet igen, og op med softwaren. Jeg tilpasser tænd/sluk funktionen til receiveren vha min originale remote. Det hele er meget enkelt, man bliver guided godt igennem. Da remoten har lært koden for sluk til receiveren, virker den nu som den skal, og det hele tænder og slukker som det skal.

Som sagt, det var lige et kort førstehåndsindtryk. Der er stadigt hjørner der skal pudses af når jeg får tid, men det ser sørme lovende ud.

kim014
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Tak for din anmeldelse

Jeg vil så også bestille den

Kim

Til top Vis kim014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim014

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Lyder rigtigt godt.

Når der går penge ind på kontoen næste gang, så må jeg vist have sådan en.

Hansey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige et hurtig spørgsmål til dem der har købt 525, jeg har selv en NAD universal fjernbetjening, men den har det med at løbe tør for batteri i løbet af en dag. Hvor lang tid holder logitech 525?
Til top Vis Hansey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hansey

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

netbjarne skrev:

Så kom posten med min Harmony 525! Jeg har ikke tid til et fuldt setup/review af den lige nu, men et par førsthåndsindtryk kan det godt blive til:

1) glem alt om at forvente at du kan returnere den hvis du ikke er tilfreds! den er pakket i een af de der hårds svejsede plastic emballager som blive ødelagt til ukendelighed når de åbnes, og jeg prøvede endda forsigtigt med en kniv. Så det er knald eller fald.

2) Den er faktisk ganske nydelig, og lægger fint i hånden. Jeg kan nå alle knapperne undtagen activity knapperne med tommelen, så det er fint.

3) I med softwaren og usbkablet, det kan kun gå for langsomt. (Det GÅR faktisk en smule langsomt, men da opsætningen ikke er en dagligdags forteelse, så betyder det ikke så meget). Jeg oplyser om min av receiver, min dvd afspiller, og min plv-z3 projektor. Logitechs database over produkter er ret imponerende. Jeg accepterer forslaget om "watch dvd" activityen og remoten opdateres. Det tager alt sammen under 5 minutter.

4) Så til sagen!. Jeg klikker på "Watch DVD" knappen og straks tændes projektor, dvd og receiver - aaah, dette har jeg ventet på længe. Der er ikke så meget at skrive, det virker som det skal, jeg kan skrue op og ned for lyden, pause filmen, og klikker jeg på "devices" og vælger "projector", kan jeg styres settngs på projektoren. Så vidt så godt.

5) Jeg trykker på "power off", og det meste slukker igen, med undtagelse af av receiveren. Den indbyggede hjælp i remoten foreslår at jeg prøver igen og spørger om det hjælper, det gør det ikke.

6) På med kablet igen, og op med softwaren. Jeg tilpasser tænd/sluk funktionen til receiveren vha min originale remote. Det hele er meget enkelt, man bliver guided godt igennem. Da remoten har lært koden for sluk til receiveren, virker den nu som den skal, og det hele tænder og slukker som det skal.

Som sagt, det var lige et kort førstehåndsindtryk. Der er stadigt hjørner der skal pudses af når jeg får tid, men det ser sørme lovende ud.

Super førstehåndsindtryk

Min største indvending mod Logitech's betjeningsmåde er dog stadig manglen på håndtering af cykliske knap-tryk. På mit Tv skal man til eksempel først trykke på "input" for derefter at bladre gennem Tv, Scart1, Scart2, DVI, HDMI osv.
Jeg formoder, at de med 525 heller ikke har adresseret dette problem?

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes