| Forfatter |
|
strong Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 09 November 2006 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er den landet Bare ærgeligt man ikke har fri endnu
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2006 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
BILLEDER

Lige ud af kassen

Pæn størrelse den har

Bare til sammenligning.

2 hdmi
Har ikke sat strøm til endnu men der går ikke mange minutter. Har lidt problemer med placering da mit loftbeslag ikke passer på Tror det bliver en hylde placering istedet da den jo er nem at placere med lens shift osv.
Flere billeder senere, nu skal der strøm på
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 09 November 2006 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
øjj. Den ser lækker ud
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2006 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
|
øjj. Den ser lækker ud
MVH WRONG
|
|
|
Det er den også Har kun lige kort haft billede på og det skuffer ikke. Det bedste jeg har set til dato!!! Motor zoom/focus det er altså bare lækkert
Du kan roligt købe den wrong
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2006 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev den sat op

Ligner lidt en varmedunk med det låg

Fik lige skruet en hurtig hylde sammen.

Min helt
Super støjsvag og en masse indstillings parametre + image director til pc'en som jeg mangler at studere..
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 10 November 2006 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg studeret billedet lidt og kan kun sige at det er bedre end jeg turde håbe. VW50 er mere lysstærk end f.eks HS60 selvom den er opgivet til 1200 ansi. Med sine 900 ansi er den dog knap så lysstærk som IN76 (i eco mode), men det er selvfølgelig ikke kun lys det handler om. Personligt har jeg det bare bedst med masser af power på billedet som på Infocus pj. Kontrasten er det vildeste på VW50, selv uden iris slået til er sort bare sort High mode er normalt ubrugeligt medmindre man ikke ønsker at høre hvad der bliver sagt i filmen, men på VW50 er dette ikke tilfældet. High mode larmer ikke mere end f.eks. HS60 i eco mode. Sammenlignet med IN76 er den lydløs, egentlig heller ikke fair at sammeligne de 2 hvad støj angår Billedet er meget flydende som på DLP men uden støj og regnbuer selvfølgelig.
Det er selvfølgelig også mange penge for en PJ men det er nu det vigtigeste i en hjemmebio
Mangler stadig en tur igennem DVE skiven, har kun justeret billedet lidt på øjemål indtil videre...
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
| Sendt: 10 November 2006 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
nøj den er lækker strong  __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
| Til top |
|
| |
KaZZ Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 10 November 2006 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækket... hvad andet kan man sig  Tillykke med den... __________________ Rotel RSP1066/RMB1075
Pioneer DV668/PS3
Pana 37pv600/DMR EH65
B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med den nye projektor. Hvad koster sådan en kal? Har du en ide om hvordan den klarer sig i forhold til Infocus 7210? Denne er jeg nemtlig lidt tændt på at anskaffe mig, ved bare ikke om den har regnbueeffekt. __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
sigaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtig rigtig lækker projektor.. godt valg.. den må da også have kostet sin del..
Hvad med den gamle, er den til salg så??
sigaard __________________ Min Bio..
Min Filmsamling..
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 27 November 2006 kl. 08:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen skrev:
|
Tillykke med den nye projektor. Hvad koster sådan en kal? Har du en ide om hvordan den klarer sig i forhold til Infocus 7210? Denne er jeg nemtlig lidt tændt på at anskaffe mig, ved bare ikke om den har regnbueeffekt.
|
|
|
Tak skal du ha' Listeprisen er ca. 40k, så den er ikke helt billig, men så slipper du også for støj og regnbuer. 7210 er jo efterhånden en gammel fætter så med mindre den er meget billig ville jeg kigge efter en nyere model, f.eks IN76 istedet hvis prisen er afgørende (17k). Sony'en slår til hver en tid både 7205 (Infocus), HS60 (Sony), IN76 (Infocus) alle modeller jeg har ejet. M.h.t. regnbueeffekten så er det meget individuelt hvordan man oplever dette, alle singlechip dlp projektorer laver dem vel i større eller mindre omfang, har dog ikke selv været meget generet af regnbuer på de 2 Infocus modeller jeg har haft.
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 27 November 2006 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigaard skrev:
|
Rigtig rigtig lækker projektor.. godt valg.. den må da også have kostet sin del..
Hvad med den gamle, er den til salg så??
sigaard
|
|
|
Den gamle har allerede fundet sin nye ejermand, har dog beslaget hængende endnu
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
lockheed Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 27 November 2006 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
DEt er sku en projektor der vil noget... Tillykke med den. Den er Fed!!! Bedre end noget du nogensinde har set ??? Aggr mon dog ikke at det stadigvæk er lidt bedre i en ordentlig biografen ???
__________________ Barco 801 graphics Yamaha B&O Onkyo ClassA forstærker
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46245&PN=1
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 28 November 2006 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
lockheed skrev:
DEt er sku en projektor der vil noget...
Tillykke med den. Den er Fed!!!
Bedre end noget du nogensinde har set ???
Aggr mon dog ikke at det stadigvæk er lidt bedre i en ordentlig biografen ???
|
|
|
Jo selvfølgelig Alt er relativt
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
kanvas Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 29 November 2006 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen skrev:
|
Tillykke med den nye projektor. Hvad koster sådan en kal? Har du en ide om hvordan den klarer sig i forhold til Infocus 7210? Denne er jeg nemtlig lidt tændt på at anskaffe mig, ved bare ikke om den har regnbueeffekt.
|
|
|
Er ikke enig med strong vedr. Infocus 7210 kontra IN76 . Sidstnævnte har en fysisk mindre Darkchip2 mod 7210 darkchip3 0.8" hvilket jeg meget tydeligt kan se som et mere gnidret billede på IN76 (ikke at forklejne IN76 men i en direkte sammenligning vinder 7210 i min verden)
Dette falder også i tråd med nedenstående anmeldelse fra Audioholics
InFocus IN76 vs SP-7210
Apples to Different Apples In some ways, it was more instructive to compare the IN76 to other pieces to get a real feel for its performance, and comparing the unit to the SP-7210 was quite interesting, since they both share the same basic technology. At our shootout, we had about 9 people here in addition to Brad and I (who run these things), and the general consensus was that the 7210 was brighter, smoother, and richer in depth and color than the IN76. This stands to reason, as the 7210 uses a Zeiss lens, the top of the line Dark Chip 3 DLP chip from TI, and a seven segment color wheel (incidentally, most of these same upgrades – with the exception of the Dark Chip 3 - are available in the InFocus SP-7205, which splits the price difference). As mentioned above, the Dark Chip 3 is a higher grade chip capable of greater contrast, less dithering, higher brightness, and greater smoothness thanks to its greater fill factor and more polished mirror surface. The improvement in brightness and smoothness was the most obvious upgrade when we powered up the 7210, even though our demo 7210 has over 800 hours on the bulb. I want to stress, though, that this is not one of those “night and day” improvements that you hear about, but it was clearly visible. Another more subtle improvement was in the way the 7210 handled dark scenes. Thanks to the seven-segment color wheel of the 7210, there was greater color depth and detail in dark scenes and far less dithering in dark areas of the picture. Dithering artifacts look like “crawling ants” when you get up within a foot or so of the screen, and are only visible in near black areas of the picture. This is the result of all of the DLP mirrors toggling on and off trying to reproduce various dark shades of grey. From normal seating distances, though, the “crawling ants” are not visible, but one can perceive a slight graininess to darker images that projectors with a seven segment color wheel lack (the seven segment color wheel adds a dark green segment to the original RGBRGB six segment wheel. The extra dark green segment allows for more accurate color reproduction in dark video, and reduces the dithering artifact).
Of course, the 7210 is also roughly twice the price of the IN76 and is a bit noisier as well, so whether the advantages are worth the difference in price is a personal decision. For someone wanting the very best performance that does not want to make the jump to three chip DLP, though, the difference is clearly there to see.
Det er korrekt at det er en ældre model men prøv lige at kigge her:
http://cgi.ebay.co.uk/Mint-Infocus-Screen-Play-7210-Save-THO USANDS_W0QQitemZ260058859143QQihZ016QQcategoryZ47266QQssPage NameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
TJA!!! 10min efter at dette var sat i, var de allerede solgt.
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2006 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den nye IN78 har også fået darkchip 3, ved ikke om den kan handles i dk og hvad den koster?
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
kanvas Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2006 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
strong skrev:
|
Den nye IN78 har også fået darkchip 3, ved ikke om den kan handles i dk og hvad den koster?
M.v.h. Strong
|
|
|
Pris i Tyskland 3499 euro, så prisen bliver nok på den forkerte side af 30 kilo i DK
|
| Til top |
|
| |
Mr. Anderson Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 343
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hænger også en magen til i Hifiklubben Esbjerg med en Hitachi HD-DVD afspiller koblet til samt den store serie fra Denon og B&W. Dog fik jeg ikke kigget særligt meget på det. Men mon man ikke skulle lurre lidt og se hvad det kunne og nyde lidt film klip?.. 
Mvh. __________________ Min Bio
|
| Til top |
|
| |
kanvas Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|