Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 11:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: indstilling af H/K AVR335 med Ezset+ (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Thielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 21 August 2005 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

jeg har forsøgt at indstille min Harman Kardon AVR 335 ved hjælp af Ezset+, det skulle efter sigende være ret let. Aligevel er jeg løbet ind i problemmer.

Når jeg starter Ezset+ så går det i gang og tester højtallerne. Men undervejs i processen - der hvor den måler afstanden til høtallerne - går den i stå og skriver "please check volume". Her går Ezset så i stå og kan kun starte forfra.

Jeg ved ikke om jeg er helt gal på den - men jeg har naturligvis forsøgt at justere volumen manuelt - uden held? Ezset+ overtager selv kontrollen med volumen når der testes. Jeg har overvejet om det kan være standard indstillingen på volumen den vil have jeg justeret - men jeg har ikke kunnet finde et sted i menuen hvor dette indstilles. 

jeg har nu gennemlæse vejledningen et par gange men forstår ikke hvad der kan være galt.

Jeg er forholdsvis sikker på at højtaller kabler er tilsluttet korret. Ikke desto mindre kan jeg ikke høre subwooferen når den bliver testet,

Jeg håber at en eller anden kan give et godt råd til dette - da jeg efterhånden er godt rundt  på gulvet.

Som det ganske sikkert tydeligt fremgår så er jeg ROOKIE inden for HIFI, så dummeflade kommentarer modtages også *GG*

På forhånd tak for hjælpen ...

mvh

Thielsen

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 21 August 2005 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

på min AVR330 skal volumen stå på -15, og mener ikke den justere subben 

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Thielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 August 2005 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

OK ! Men har du et forslag til hvad der er galt siden den stopper i Ezset+ ?  og skriver "please check volume" ? Har prøvet at ændre standard indstillingen  på Volume (under menuen "advanced") både op og ned. Uden resultat. Faktisk troede jeg at det var den slags man havde Ezset'en til - så derfor er jeg efterhånden lidt rundt på gulvet ...

Mit problem med subwooferen løste sig da jeg skruede op på suben (stupid me). Det løste dog heller ikke mit problem med at Ezset stopper midt i DELAY adjustment. Exzet+ stopper lige efter den har "målt" afstanden til venstre fronthøtaller til 3,9 meter.

Håber du kan hjælpe ...

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 August 2005 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Thielsen skrev:

Som det ganske sikkert tydeligt fremgår så er jeg ROOKIE inden for HIFI, så dummeflade kommentarer modtages også *GG*

Næ, det er da ganske reelt.....nu har jeg en af de ældre modeller hvor målemikrofonen sidder i remoten, gør den også det på din ? Hvis ja, så skal du pege remoten direkte imod receiveren.....ikke noget med at holde den op i luften så går der ged i kalibreringen, prøv det  

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Sendt: 22 August 2005 kl. 05:01 | IP-adresse registreret  

Har selv H/K, men kan generelt sige at autosetup-funktioner på recievere generelt ikke er meget værd. Brug hellere dine ørere evt. suppleret af en DB-målemikrofon.

Hvis jeg endelig skulle nævne et mærke hvorfra der bliver lavet noget nogenlunde brugbar lyd ud af autosetup, så er det Yamaha. Dog kan jeg ikke se hvad den slags ubrugeligt gejl skal bruges til, når det efterfølgende er dine øre og ikke en målemikrofon som skal lytte til resultatet.

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

Thielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2005 kl. 07:36 | IP-adresse registreret  

Acer: Nej - det er med en lille mic som sættes i  stikket til høretelefonerne. Det er min opfattelse at mic'en hører højtallerne - ellers ville den vel ikke kunne måle afstanden til 3,9meter?

Zerocool: point taken! jeg ved godt at det er holdningen herinde. MEN nu er jeg som nævnt ROOKIE så jeg syntes det ville være rart at bruge EZset indstillingen som udgangspunkt, så kan jeg altid bruge lyttebøferne til at justere yderligere...  Har for øvrigt ladet mig fortælle at Ezset på AVR335 skulle være klart  forbedret i forhold til tidligere ...

Desværre er jeg stadigvæk på bar bund i forhold til "please check volume"

Tak for jeres kommentarer. 

Jeg håber en eller anden sidder med løsningen.

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2005 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Thielsen skrev:

Desværre er jeg stadigvæk på bar bund i forhold til "please check volume"

Prøv at fyre den af, det er vel ikke fordi den får for lidt at leve af så mikrofonen ikke får et højt nok signal til at kunne måle korrekt ? Hvis du hamrer til den og den stadig skriver "Please check volume" vil jeg tro receiveren er defekt  

malkekoen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2004
Sendt: 23 August 2005 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Jeg talte med Harman om dette problem med min 630'er. De sagde, at man bare skulle skrue til ca. -10 - så skulle det virke - og det gjorde det :).
Til top Vis malkekoen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af malkekoen

Thielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2005 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

tak for hjælpen til Acer & malkekoen - jeg fyrede op for mit anlæg og kom et skridt videre. Det undrer mig dog at det er nødvendigt, idet den selv overtager styrringen af volumen i Ezset ...

Som resultat af alt min larm fik jeg følgende menu:

Please check wireing and speakers on speakers with none:

FL: None

Cen: Yes

FR: Yes:

SR: None

SBR: None

SBL: Noner

SL: Yes

Sub: yes

jeg har tilslutet 5 KEF KTH 2005.2 højtalere. Men tilsyneladende kan den ikke "høre" min venstre front og mine højre baghøjtaler. Jeg har naturligvis tjekket mine kabler og tilslutninger - og jeg kan høre at den er lyd i alle 5 når jeg benytter anlægget ...

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2005 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Prøv at tage fat på Harman service igen, det lyder som om der er noget helt galt med den . Højttalerne spiller vel ikke i modfase, vel ? Du har checket at +/- og +/- passer sammen på reciever og ht'er ? Men selvom de skulle være i modfase skulle den kunne høre dem alligevel   

Thielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 August 2005 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Acer (og andre): Jeg har købt "svinet" på Pixmania. Er der en af jer der har kontaktinformationer til Harman service/support i DK ??

ribergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 August 2005 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Det lyder for mig at det er en "ældre" version af remote controlleren du har fået fat i. Det fik jeg nemlig da jeg købte mit H/K anlæg (HK430 + HK31)... men da jeg kontaktede min forhandler om problemet kontaktede han personligt H/K i Frankirg (Hvorfor lige frankrig ved jeg ikke)... men H/K sendte mig et par dage efter en revolutionerende opdateret version af remote controlleren og så virkede mig Ezset+ igen. Nu har jeg aldrig problemer med at sætte den bedste lytteposition hver gang jeg ser film. Óg dette kan gøres MENS man ser filmen og der kommer lyd ud af alle højtalere...

Så kontakt H/K eller din forhandler. H/K er meget villige i at hjælpe dens kunder med opdateringer osv. Så sikker på en ny remote controller vil kunne gøre det.

Hilsen og held og lykke rookie;)

Ribergaard

Til top Vis ribergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ribergaard

Thielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2005 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

AHA! Langt om længe fandt jeg ud af problemet. Jeg ringede som anbefalet til H/K her blev jeg stillet om til en venlig herre som kunne informere mig om at mikrofonen var uhyre følsom og at man skulle være yderst opmærksom på at den stod 100% vandret. Således udstyret med ny viden og vaterpas lykkedes det første gang jeg forsøgte at kalibrere min AVR335 med Ezset+. Med mit utrænede øre lyder det glimrende - det er klart at jeg sikkert skal justere efterfølgende.

jeg siger tak for hjælpen til alle.

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 September 2005 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Hmm, jeg prøvede EZset+ på min AVR-635 med kun fronthøjttalere sluttet til (baghøjttalerne kommer i næste måned), og det lød ad helvede til, rent ud sagt. Det var helt tåbeligt så dårligt det lød. Heldigvis er det ret let at slå EZset+ til og fra, og det blev det også.

Bassen blev fyret langt op (og der er måske lige i overkanten i forvejen, med JBL'er med 10" bas enheder), diskanten ligeså, og hele lydbilledet blev skærende. Ved ikke hvad den gjorde ved min stakkels lyd.

Har andre lignende erfaringer? Jeg overvejer at prøve at køre EZset+ igen, når det er så let at slå til og fra betyder det jo ikke så meget.

L.

Til top Vis Lestat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lestat Besøg Lestat's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes