Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2025 | 11:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Denon Blueray - Hvornår ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MartinLynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 22 Marts 2008 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

urte skrev:

I skal vente ifølge Jeff på AVS kommer de med 2.0 modeller som nok også understøtter SACD i efteråret(US model), så den kommer nok lidt senere her hjemme.

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=986622

hvor på de 22 sider har du citatet? Det er absolut godt nyt i mine ører. Jeg nægter katagorisk at "putte" penge i en profile 1.1 afspiller - de vil helt sikkert være forældede, når online tjenesterne for alvor slår igennem.

Til top Vis MartinLynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MartinLynge

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Sendt: 22 Marts 2008 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:
Rysz skrev:

Det afhænger jo af hvor de skal hentes hjem fra. Den kurs der ligger på Dollaren har jo ingen relevans, hvis produkterne hives hjem fra Japan eller Tyskland. Og med den nuværende dollarkurs er der vel heller ingen der kan bruge den sammenligning til noget. Kunne skidtet nu erhverves kodefri, så står en BD2500 jo til ungefähr 5 kilo med fragt efterhånden (hvis man kan undgå at blive fanget i tolden).

Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår hvad du mener. Men for at jeg er sikker på, at du forstår hvad jeg mener, kommer jeg med nogle eksempler.

Denon AVR 4308 - pris i USA 2.499 USD - pris i DK 18.999 kr. - faktor ca. 7,6
Pris i tyskland: 2.289,00 EUR = 17074 kr.

Denon AVR 3808 - pris i USA 1.599 USD - pris i DK 11.999 kr. - faktor ca. 7,5
Pris i tyskland: 1.310 EUR = 9771 kr.

Denon DVD 3930 - pris i USA 1.499 USD - pris i DK 10.999 kr. - faktor ca. 7,3
Pris i tyskland: 1.082,00 EUR = 8070 kr.

Denon DVD 1940 - pris i USA 369 USD - pris i DK 2.699 kr. - faktor ca. 7,3
Pris i tyskland: 259 EUR = 1931 kr.

Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 Marts 2008 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:

Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår hvad du mener. Men for at jeg er sikker på, at du forstår hvad jeg mener, kommer jeg med nogle eksempler.

Denon AVR 4308 - pris i USA 2.499 USD - pris i DK 18.999 kr. - faktor ca. 7,6

Denon AVR 3808 - pris i USA 1.599 USD - pris i DK 11.999 kr. - faktor ca. 7,5

Denon DVD 3930 - pris i USA 1.499 USD - pris i DK 10.999 kr. - faktor ca. 7,3

Denon DVD 1940 - pris i USA 369 USD - pris i DK 2.699 kr. - faktor ca. 7,3

Det jeg mener er, at produkterne til det danske marked ikke hentes i USA og dollaren derfor er irrelevant i dette forhold. Men ellers kan jeg godt følge dig, måske lige bortset fra DVD3930. Der er for nyligt sænket til 6999.- i DK.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 22 Marts 2008 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:

Det jeg mener er, at produkterne til det danske marked ikke hentes i USA og dollaren derfor er irrelevant i dette forhold. Men ellers kan jeg godt følge dig, måske lige bortset fra DVD3930. Der er for nyligt sænket til 6999.- i DK.

Det jeg mener er, at den officielle pris i USA uofficielt kan bruges som retningsgivende for den officielle pris i DK, hvorfor jeg selv forventer en dansk pris på DVD3800BD på omkring 15k.

Den faktor jeg jeg nævner har intet at gøre med USD/DKK kursen. Den er blot ment som en omregningsfaktor som ofte "holder vand".

Med hensyn til prisen på DVD3930 er det vel forsat den sølvfarvede der er sat ned til 7k?

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2008 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:

Det jeg mener er, at den officielle pris i USA uofficielt kan bruges som retningsgivende for den officielle pris i DK, hvorfor jeg selv forventer en dansk pris på DVD3800BD på omkring 15k.

Den faktor jeg jeg nævner har intet at gøre med USD/DKK kursen. Den er blot ment som en omregningsfaktor som ofte "holder vand".

Med hensyn til prisen på DVD3930 er det vel forsat den sølvfarvede der er sat ned til 7k?

Jeps. Det er den sølvfarvede der er nedsat. Nu afhænger priserne så også lidt af, hvad Denon har på beding af nye modeller, når de nuværende endelig kommer til DK. Hvis der er noget nyt og meget bedre i vente, så ryger de aldrig til de priser. Lad os nu se hvad der sker.

Summusic: Hvor har du de tyske priser fra ? Ser interessant ud.

Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 22 Marts 2008 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:

Busk skrev:
Læs på dit intranet i butikken.

Skulle du egentlig ikke skrives ind som Branchemedlem ?

Har jeg været, men det er 2 måneder siden jeg stoppede.

B&W Nautilus 800 Sig. TE

www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
Til top Vis Busk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Busk Besøg Busk's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 22 Marts 2008 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:

Gerdes skrev:

Jeps. Det er den sølvfarvede der er nedsat. Nu afhænger priserne så også lidt af, hvad Denon har på beding af nye modeller, når de nuværende endelig kommer til DK. Hvis der er noget nyt og meget bedre i vente, så ryger de aldrig til de priser. Lad os nu se hvad der sker.

Priserne sikkert taget fra en eller anden tilfældig tysk internet-butik.

De vejledende priser på Denon findes på www.denon.de og her koster en AVR-3808 f.eks. 1.599,00 Euro, hvilket iflg. dagens kurs på 7,59 iflg. Danske Bank, giver en pris på 12136,00 kr. I de tyske netbutikker kan man som regel finde priserne lidt under, men de er ikke på nogen måde vejledende!

Well, det var dagens flueknepper-prisberegning!

DVD-3800BD forventes at komme i løbet af April med lidt held, og drevet DVD-2500BD skulle komme umiddelbart derefter. Priserne, Busk, refererer til, er de foreløbige bud på hvad de vil ligge på, men de er stadig ikke 100%, og som de fleste sikkert kan regne ud, så vil der ske en heftig udvikling på Bluray-markedet, efter det "endelige opgør", hvor HD-DVD blev banket væk.

Lad os se hvad der sker, når de endelig er udkommet på markedet - der vil komme en officiel lancering, når de er landet!

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2008 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Busk skrev:
Rysz skrev:

Skulle du egentlig ikke skrives ind som Branchemedlem ?

Har jeg været, men det er 2 måneder siden jeg stoppede.

Oki. Du var da med på Dali-turen i begyndelsen af året ? Har du kastet dig ud i et andet hifi-projekt, hvis man må spørge.

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2008 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Priserne sikkert taget fra en eller anden tilfældig tysk internet-butik.

De vejledende priser på Denon findes på www.denon.de og her koster en AVR-3808 f.eks. 1.599,00 Euro, hvilket iflg. dagens kurs på 7,59 iflg. Danske Bank, giver en pris på 12136,00 kr. I de tyske netbutikker kan man som regel finde priserne lidt under, men de er ikke på nogen måde vejledende!

Well, det var dagens flueknepper-prisberegning!

DVD-3800BD forventes at komme i løbet af April med lidt held, og drevet DVD-2500BD skulle komme umiddelbart derefter. Priserne, Busk, refererer til, er de foreløbige bud på hvad de vil ligge på, men de er stadig ikke 100%, og som de fleste sikkert kan regne ud, så vil der ske en heftig udvikling på Bluray-markedet, efter det "endelige opgør", hvor HD-DVD blev banket væk.

Lad os se hvad der sker, når de endelig er udkommet på markedet - der vil komme en officiel lancering, når de er landet!

Kunne se priserne afveg noget fra de vejledende. Derfor spørgsmålet til Sunmusic.

Ved godt det priserne er foreløbige, men det bliver ofte gjort til, at rygterne bliver den endegyldige sandhed. Derfor min lidt sarkastiske indgangsvinkel til dette. Men ja, det bliver fedt at få afspillerne på prøvebænken.

BTW: Tak for sidst Ronni. Det var lidt af en omgang i Kongrescenteret. Håber det bliver en lige så stor en succes næste år.

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2008 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

MartinLynge skrev:
urte skrev:

I skal vente ifølge Jeff på AVS kommer de med 2.0 modeller som nok også understøtter SACD i efteråret(US model), så den kommer nok lidt senere her hjemme.

hvor på de 22 sider har du citatet? Det er absolut godt nyt i mine ører. Jeg nægter katagorisk at "putte" penge i en profile 1.1 afspiller - de vil helt sikkert være forældede, når online tjenesterne for alvor slår igennem.

Klippet fra indlæg nummer 218 i tråden:

Ken - The first gen BD products will not support SACD and/or DVD-A, next gen will...the 3800 will be equal to the 5900 for CD playback...

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 Marts 2008 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

MartinLynge skrev:
urte skrev:

Nævnt i den anden Denon Blu-Ray tråd - ca. midt på siden

Denon kommer med Ethernet port i den kommende High End Blu-Ray. Afløser for DVD-A1XVA

Jeff Talmadge
Director, Product Development & Systems Integration
DENON Electronics (USA), LLC

..svarer på spørgsmål vedr. Audio og Blu-Ray. US-versioner, men meget går igen i EU-modeller.

Blu-Ray tråd

Audio tråd

Et par high-lights (indlæg 218):

Denon Link is not dead, and we are investigating support for the HD audio formats down the road. We will have something later this year with an updated DL3...

The first gen BD products will not support SACD and/or DVD-A, next gen will...the 3800 will be equal to the 5900 for CD playback...

We will most likely continue with the 17 and 19 series models for a couple of years, but also introducing more affordable Hi Def players in the future, most likely '09...

Fra Blu-Ray tråden. Næste Blu-Ray fra Denon bliver en High-End model - sandsynligvis afløser for DVD-A1XVA (USA DVD-5910CI) - og forhåbentlig med understøttelse for SACD, DVD-Audio og opdateret DenonLink 3 (DTS-HD MA og Dolby TrueHD)

Post 290 Swanlee
Just wanted to say in response to the DVD-A and SACD question if you guys produce a BLU-RAY player That does CD, SACD and DVD-A very well I will gladly buy that player.

Post 297 DenonJeff
swanlee - Understand loud and clear, and we feel the same way...stay tuned

Post 298 DenonJeff
Late summer we will introduce another hi-def product with ethernet, but it will be high end

Post 303 DenonJeff
All - The next player announced will be 'uber' hi-end if you think the 3800 @ $2k, think DVD-5910 expensive...

Denon/Dali Grand & Euphonia
Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Sendt: 23 Marts 2008 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:

Gerdes skrev:

jeg har priserne fra idealo.de
Det er dog blot en prisøgemaskine, hvor jeg tog de billigste priser. Det kan godt være man skal slippe lidt mere hvis man vil benytte en netbutik der tager mod visakort. Oveni er der så fragt og det faktum at man må undvære Hifiklubbens udmærkede service hvis produktet har en fejl. En fejle på produktet og omkostninger til forsendelse åder det man har sparet...
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

akjosko1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Hopper lige på denne tråd

Går og overvejer at købe en Denon 2808 og deres 2500BT, når den forhåbentlig snart kommer...

Men ville hører om nogle af jer ved om Denon snart kommer med en opdatering af deres 2808? Er der evt. nogle der ved hvor gammel modellen
er, ville være træls at bruge en stor del af sin SU på noget der alligevel snart vil blive udskiftet til fordel for noget nyt og forhåbentlig bedre:D

Jeg ved godt at folk her inde er meget meget pro-Onkyo, men jeg syns ikke designet passer ind i min stue, hvilket denons modeller gør -
samtidig ville det se rigtig godt ud, hvis ens receiver og BD var af samme design.

Ud over at jeg går med Denons produkter i tankerne, kan jeg ikke lade være med at inddrage H/K i mine overvejelser - deres design på
CineSpecial 29, er mega fedt og så lyder deres produkter godt - efter min mening. Vil hører om nogle har en dato for hvornår deres nye serie
kommer, har godt spurgt her inde på forumet tidligere og svaret var at de ville kommer i sen-sommeren omkring august, med har nogle her inde
fået en dato. I forbindelse med deres kommende receiveres, er der så nogle der har hørt om de har gang i a producere en BD afspiller? For som
jeg sagde før, kunne det være fedt at de to maskiner havde samme design...
Til top Vis akjosko1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af akjosko1

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Jeg regner også med at købe en AVR2808 + DVD2500BT så jeg lytter lige med...

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Maj 2008 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

akjosko1 skrev:
Hopper lige på denne tråd

Går og overvejer at købe en Denon 2808 og deres 2500BT, når den forhåbentlig snart kommer...

Men ville hører om nogle af jer ved om Denon snart kommer med en opdatering af deres 2808? Er der evt. nogle der ved hvor gammel modellen
er, ville være træls at bruge en stor del af sin SU på noget der alligevel snart vil blive udskiftet til fordel for noget nyt og forhåbentlig bedre:D 

Der er ikke en afløser på vej for AVR2808. Det giver iøvrigt heller ingen mening, da den allerede har alle relevante dekodere indbygget. Modellerne under 2808, altså fra 2308 og ned vil dog stå til den sædvanlige 1 års opgradering til xx09 modeller. Kommer øjensynligt til efteråret, og vanen tro holder Denon de større modeller på programmet.

AVR2808 ankom til det danske marked i efteråret (Oktober) 2007, så den er altså ikke voldsom gammel.

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Maj 2008 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Tak for info. Blev lidt urolig da de satte sølv modellen ned, men det eneste man skal ligge i det er åbenbart at sølv er grimt....

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Vi må håbe at de også sætte prisen ned på den sorte udgave af Denon DVD3930 (til samme pris som sølv udgaven)

Kan det så værre rigtig at Denon Blu-ray afspiller kun har profil 1.1 og ikke profil 2.0 og ingen internet tilslutning , for så ville de da værre
forælde når de komme på market, ikke   

Og man ville følge sig lidt dum, hvis Denon et halv år efter komme med ny modller med profil 2.0 og internet tilslutning

Måske skulle HiFi-Klubbe vente med at få Denon´s Blu-ray afspiller på det dansk market, ind til at Denon komme med profil 2.0 og internet
tilslutning (og det er måske netop det de måske gør) ?
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Maj 2008 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Det er helt korrekt. Det er en profil 1.1 uden internet.

Personligt er jeg ligeglad, jeg skal bruge den til at se film på ikke alt muligt ekstra materiale (det virker forkert at se det på 104" alligevel).

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Maj 2008 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Ingeniøren skrev:
Tak for info. Blev lidt urolig da de satte sølv modellen ned, men det eneste man skal ligge i det er åbenbart at sølv er grimt....

Nemlig. Vi har fået en bedre pris på sølvmodellerne, da Denon er brændt inde med dem. Sort er "IN" i år. Så i vores ånd sender vi selvfølgelig besparelsen videre til kunderne

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Maj 2008 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Vi må håbe at de også sætte prisen ned på den sorte udgave af Denon DVD3930 (til samme pris som sølv udgaven)

Kan det så værre rigtig at Denon Blu-ray afspiller kun har profil 1.1 og ikke profil 2.0 og ingen internet tilslutning , for så ville de da værre
forælde når de komme på market, ikke   

Og man ville følge sig lidt dum, hvis Denon et halv år efter komme med ny modller med profil 2.0 og internet tilslutning

Måske skulle HiFi-Klubbe vente med at få Denon´s Blu-ray afspiller på det dansk market, ind til at Denon komme med profil 2.0 og internet
tilslutning (og det er måske netop det de måske gør) ?

Om der kommer en dump på 3930 i sort endnu for tidligt at sige.

Og ja....Denons afspillere til Blu-Ray er Profile 1.1 og uden Ethernet opkobling. De er ikke forældede af den grund. Du kan bare ikke spille på intrnettet med dem, hvad man så end har at bruge det til. Der kommer selvfølgelig BD live i senere udgaver, men mon ikke Denon satser på ydelsen fremfor specs'ene i deres afspillere i første omgang.

Hvis du vil vente til du har det hele med i de forskellige køb du foretager på elektronik, så bliver du pensionist inden du bruger en øre på noget som helst.

Og den eneste grund til at vi venter med at lancerer afspillerne er udelukkende at vi ikke har dem endnu. Hvis de var tilgængelige, så stod de i butikkerne allerede. Personalet i hele landet er lige så vilde med at få testet, som alle I andre er

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes