Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 17:10   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Smart men Kvali.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sewel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2005
Status: Offline
Indlæg: 49
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Hej folkens..

Jeg skal ud og investere i et surround system til min lille hyggelige stue

Jeg søger noget der er smart, nogle små højtalere, gerne grå/sølv, der ikke fylder det hele, men det skal derimod også være et kvalitets system....... Der skal ikke være dvd-afspiller med for sådan en har jeg....

Jeg er villig til at bruge 6-7000 kr, så hvis der er nogle der har nogle gode ideer, vil jeg hellere end gerne høre dem??

Jeg havde selv først kigget på http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/surround_sound/recei ver/detail/DENON_AVR1705_surround_receiver.htm?id=5431

og http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/hoejttale rsystemer/detail/PODSPEAKERS_Micropod_hoejttalersystem.htm?i d=3058&rv=3061

Jeg har kun hørt gode ting om recieveren, men højtalersystemet har jeg ikke hørt så meget godt om mht lyden....

Så jeg håber der er nogen derude der kan af/bekræfte hvor god ide det er at købe højtalersystemet.......   eller nogle der evt har andre forslag!?

Til top Vis sewel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sewel
 
sewel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2005
Status: Offline
Indlæg: 49
Sendt: 26 Januar 2005 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

ingenting:(

Nå men hvad siger i så til dem her og er det nødvendigt med en reciever for at koble det til tv/dvd/x-box?????

http://www.proconsult.dk/katalog/m_fvl/s_fvl-spk/mm-spk3/spk -z5500.html

Til top Vis sewel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sewel
 
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2705
Sendt: 26 Januar 2005 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

tag ud og lyt, det er det eneste rigtige

__________________
Tony

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax
 
sewel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2005
Status: Offline
Indlæg: 49
Sendt: 26 Januar 2005 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

ja, men logitech er desværre ikke noget der er i hvilken som helst butik, og hvis nogle havde dårlige erfaringer med noget af det, ville jeg da gerne høre det, eller hvis de bare ved at det spiller ikke godt....!?
Til top Vis sewel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sewel
 
RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2359
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Logitech sættet er pc-højttalere, ikke hifi. Jeg ved ikke hvor stor din stue er, men jeg tvivler på, at du vil blive tilfreds med dem medmindre din stue ikke er meget større end et konfirmandværelse.

De er godtnok kraftigt specificerede af pc-højttalere at være, men det er stadig det de er - dvs. de er optimeret til at lyde godt til spil (Boom, boom, bang, crash...) mere end at være "neutrale" - og til ikke at være placeret for langt væk fra lytteren.

Du er nødt til at lytte selv - for det kan godt være de er ok til dit behov. Men det ville være synd blot baseret på specifikationer eller anbefalinger at sammenligne dem med det Denon/Mini-pod alternativ du selv linker til.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent
 
ShookOne
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 78
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

jeg har selv Denon 1705 reciveren og syntes den spiller rigtigt godt til prisen!

hvis du ikke vil give mere syntes jeg bestemt den er det værd, jeg er ihvertfald mega glad for min!

Til top Vis ShookOne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ShookOne
 
sewel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2005
Status: Offline
Indlæg: 49
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

Ok mange tak skal i have.... Vil det så sige at jeg godt kan købe podspeakers sammen med denon recieveren??? de passer godtnok sammen? Og det vil fungere godt nok til dvd/tv??

Og så lige et sidste noob spørgsmål.. Men hvad er funktionen på en reciever helt nøjagtig!!!

Til top Vis sewel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sewel
 
Jacob Hatt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

sewel skrev:

Og så lige et sidste noob spørgsmål.. Men hvad er funktionen på en reciever helt nøjagtig!!!


Der er ingen dumme spørgsmål...
Tag det fra mig... Jeg er også newbie.

Recieveren er en forstærker, altså den der skal modtage signalet fra f.eks. CD afspilleren.
Derefter forstærker den signalet op og sender det til højttalerne.
Grunden til at det hedder en Reciever, og ikke bare en forstærker er, at der er indbygget Radio i Recieveren, hvor forstærkeren udelukkende er dét, navnet antyder...

__________________
Jacob Hatt
Her for at lære.... ;)
Min hjemmebio
Til top Vis Jacob Hatt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jacob Hatt
 
sewel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2005
Status: Offline
Indlæg: 49
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Aha.. Muchas gracias señores!!!! Så tror jeg sgu det bliver denon og minipod...... Er stadig åbent for kommentarer, hvis der er nogen der har noget på hjerte...... Men ellers tak allesammen!!!!!!!!1
Til top Vis sewel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sewel
 
Jacob Hatt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

sewel skrev:
Aha.. Muchas gracias señores!!!! Så tror jeg sgu det bliver denon og minipod...... Er stadig åbent for kommentarer, hvis der er nogen der har noget på hjerte...... Men ellers tak allesammen!!!!!!!!1

Tag ud og lyt på det, som de andre også prædiker...

Jeg var FULDT overbevist om at jeg ville have B&W DM303'erne og en NAD T753 reciever...
Efter jeg havde snakket med dem, blev vi enige om at 743'eren var rigeligt... Og da jeg først hørte DM601'erne ved siden af DM303'erne, så var jeg med det samme solgt til 601'erne.
Så tag ud og lyt. Brug lidt tid på det. Hvis du er i nærheden, så er Hifiklubben på Åboulevarden stedet... De er flinke, de har tid og de hjælper alt hvad de kan.

Selvom det måske virker underligt, så prøv også at lytte til hvordan de forskellige højttalere spiller på forstærkerne... Altså Denon/NAD osv... For der ER faktisk forskel.

__________________
Jacob Hatt
Her for at lære.... ;)
Min hjemmebio
Til top Vis Jacob Hatt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jacob Hatt
 
aceh
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 463
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg var dig ville jeg vælge en reciever der har pre-out på alle kanaler, så du senere kan opgradere.

Jeg tror ikke 1705 har...men er ikke sikker .

aceh

Til top Vis aceh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aceh
 
Jacob Hatt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

aceh skrev:

Hvis jeg var dig ville jeg vælge en reciever der har pre-out på alle kanaler, så du senere kan opgradere.


Jeg tror ikke 1705 har...men er ikke sikker .


aceh


Enig...
Pre-outs var også en faktor da jeg besluttede mig for NAD'en... Så vidt jeg kan læse og se på hifiklubbens' side er der kun pre-out til sub'en på 1705'eren.
Nåja... Og så er fjernbetjeningen IMHO ikke specielt køn, men fred være med det.

Men det er jo primært lyden der skal afgøre det... Smag og behag... Og så kan man jo overveje om man vil lade døren "stå på klem" for at kunne opgradere senere...

__________________
Jacob Hatt
Her for at lære.... ;)
Min hjemmebio
Til top Vis Jacob Hatt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jacob Hatt
 
Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9424
Sendt: 29 Januar 2005 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Prøv også Dali Trio system fremfor micropod. Trio er langt bedre på alle områder. En bas/mellemtone-enhed i Trio vejer ligesåmeget som alle micropod'erne tilsammen.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes