Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 19:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Filmtossens Bio m. Z4, NYE SKILTE 11/9 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 58
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

"Ja det kunne da være at jeg skulle det, men undkyld mig hvad F... er en parametrisk EQ????, jeg er nu ellers ret glad for min B&W.....men må indrømme at jeg heller ikke har hørt så hulens meget andet...."

Jamen jeg den har noget infinity kalder R.A.B.O.S og som står for noget ala rum-akustisk bass optimirings system, løst oversat ikk... Så jeg kan kalibrere sub'en således den passer til der hvor jeg sidder/rummet og integrere den med mine andre højttalere på en helt andet måde. Jeg undgår dermed at få den der meget buldrende og til tider næsten larmende effekt sådan en karl kan have. Det gælder dog kun får der hvor jeg sidder og området lige i nærheden, hvis jeg går over i et af hjørnerne vil der stadig være bulderbass. Der medfølger en test cd med fra frekvenser fra 100-20 HZ, den afspilles hvorpå man samtidig måler jeg db'en og indtaster dem i et kordinatstystem, derud af tegner jeg en graf, bruger en "model" infinity har lavet til at finde tre vædier; frekvensen, viden og level mener jeg det er. udfra de værdier finder du så hvor meget der kan stilles på hver i disse tre indstillinger på sub'en.

Jeg får det garenteret til at lyde meget mere indviklet end det egentlig er, det tog mig en times tid første gang, men det gir en helt speciel bass jeg er meget tilfreds med mine. Du kan evt. kigge hos Poul Dahlgaard i Skive han sælger dem, og kan sikkert forklare det meget mere forståeligt end mig!!!

Er det en fed SKYPER (eller skyde periode sorry der var den igen med de sk..e forkortelser.) du er på? hvad skal i skyde med 5.56? Jeg mindes at der er noget så modbydeligt koldt på denne årstid??? Hernede har vi -10 om dagen og -20 om natten, og de siger det blir koldere... jeg tror jeg er sommer soldat!!!

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:

"Ja det kunne da være at jeg skulle det, men undkyld mig hvad F... er en parametrisk EQ????, jeg er nu ellers ret glad for min B&W.....men må indrømme at jeg heller ikke har hørt så hulens meget andet...."

Jamen jeg den har noget infinity kalder R.A.B.O.S og som står for noget ala rum-akustisk bass optimirings system, løst oversat ikk... Så jeg kan kalibrere sub'en således den passer til der hvor jeg sidder/rummet og integrere den med mine andre højttalere på en helt andet måde. Jeg undgår dermed at få den der meget buldrende og til tider næsten larmende effekt sådan en karl kan have. Det gælder dog kun får der hvor jeg sidder og området lige i nærheden, hvis jeg går over i et af hjørnerne vil der stadig være bulderbass. Der medfølger en test cd med fra frekvenser fra 100-20 HZ, den afspilles hvorpå man samtidig måler jeg db'en og indtaster dem i et kordinatstystem, derud af tegner jeg en graf, bruger en "model" infinity har lavet til at finde tre vædier; frekvensen, viden og level mener jeg det er. udfra de værdier finder du så hvor meget der kan stilles på hver i disse tre indstillinger på sub'en.

Jeg får det garenteret til at lyde meget mere indviklet end det egentlig er, det tog mig en times tid første gang, men det gir en helt speciel bass jeg er meget tilfreds med mine. Du kan evt. kigge hos Poul Dahlgaard i Skive han sælger dem, og kan sikkert forklare det meget mere forståeligt end mig!!!

Er det en fed SKYPER (eller skyde periode sorry der var den igen med de sk..e forkortelser.) du er på? hvad skal i skyde med 5.56? Jeg mindes at der er noget så modbydeligt koldt på denne årstid??? Hernede har vi -10 om dagen og -20 om natten, og de siger det blir koldere... jeg tror jeg er sommer soldat!!!

Jamen OK, så blev jeg så meget klogere, tak for det! Ny SUB bliver det nok bare ikke til lige med det første...nu skal jeg f.eks. bare have min PJ tilbage.

Ja den er OK, og du har ramt rigtigt det er håndvåben vi skyder, du ´ved lidt almindeligt blandet fra posen. handlebane, reaktionsbane, gruppe skydninger, skydning fra køretøjer, skydning med panserværnsvåben, kast med håndgranat osv. osv...nå off topic sorry Og ja det er rigtigt at det er ski.. koldt....

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Det er dog bare ikke iorden med den PJ, men det giver dig da mulighed for at lytte til lidt musik, eksempelvis i det fine SACD-format
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2006 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Har talt med KT idag, og de mener ligesom jeg at garantien helt sikkert dækker, og dte lyder jo lovende, så må vi bare se om det bliver til en ny pære, eller til en ny PJ (håber selvfølgelig på det sidste....).

Jeg havde planlagt den helt store filmaften fredag, så KT har været så super service mindede at sende en "låne PJ", det kalder jeg denondelyneme god service.......SUPER! Så det kan jeg holde alligevel...pyha

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Kanon () service af KT

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2006 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
Det er dog bare ikke iorden med den PJ, men det giver dig da mulighed for at lytte til lidt musik, eksempelvis i det fine SACD-format

Nej det har du ret i, men det er jo ikke KT´s skyld, og hvis de mener at det bare er en formsag at der bliver gjort noget ved den, så er jeg lidt mere rolig....nu kan jeg så bare vente og se hvad Infocus gør (ombytte eller reparere)....og ja så er der tid til at lytte, senere på, ugen....

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2006 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
Kanon () service af KT

, ja det er rigtigt godt!

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2006 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

"Ja den er OK, og du har ramt rigtigt det er håndvåben vi skyder, du ´ved lidt almindeligt blandet fra posen. handlebane, reaktionsbane, gruppe skydninger, skydning fra køretøjer, skydning med panserværnsvåben, kast med håndgranat osv. osv...nå off topic sorry Og ja det er rigtigt at det er ski.. koldt...."

Ja det er nu meget sjovt når man først er igang ikk.. skyder i med skarpt PVV eller dyse? vi skulle til Oksbøl/Hevring (ud over vand) da vi skulle af med vores.

Forstår godt det med sub'en det koster alt sammen og hvorfor skifte noget ud man er glad for ikk.. 

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2006 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:

"Ja den er OK, og du har ramt rigtigt det er håndvåben vi skyder, du ´ved lidt almindeligt blandet fra posen. handlebane, reaktionsbane, gruppe skydninger, skydning fra køretøjer, skydning med panserværnsvåben, kast med håndgranat osv. osv...nå off topic sorry Og ja det er rigtigt at det er ski.. koldt...."

Ja det er nu meget sjovt når man først er igang ikk.. skyder i med skarpt PVV eller dyse? vi skulle til Oksbøl/Hevring (ud over vand) da vi skulle af med vores.

Forstår godt det med sub'en det koster alt sammen og hvorfor skifte noget ud man er glad for ikk.. 

Ja det er skarpt vi skyder....det hele!

Nej du har ret, selvom det er super fedt at få nyt, så har jeg ikke økonomi til at skifte, for at skifte, og jeg er som nævnt glad for min SUB, også selvom der er noget som er federe og nyere....

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Blev kontaktet af KT her til aften, og den PJ som de er så flinke at låne mig er blevet sendt, således at den er klar til at der kommer besøg på fredag (stor filmaften )....og det er feeedt!

Derudover så er min egen sendt til Holland, og den umiddelbare melding er at jeg får en ny, og det er helt kanon....så nu glæder jeg mig til at kunne se film igen fra fredag, samt til at få en ny PJ igen (så krydser jeg fingre for at den holder så lang tid som de reklamerer med)

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2006 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

"Ja det er skarpt vi skyder....det hele!"

Okay vi måtte ikke skyde med panser derude, kun gipsgranat til dysen.

"Nej du har ret, selvom det er super fedt at få nyt, så har jeg ikke økonomi til at skifte, for at skifte, og jeg er som nævnt glad for min SUB, også selvom der er noget som er federe og nyere...."

Nej sådan er det jo, altså der er jo også andre ting i livet end hifi eller.........

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

hep

hvordan gik det egenligt med dit Noya filter sidder det monteret eller røg det af igen?

fedt setup i øvrigt, hver gang jeg kigger i din tråd glæder jeg mig over at mine DVDer og CDer sidder i mapper så er det "kun" LD og LPer der fylder  Men du skulle iøvrigt, som millimand, da have nogle Subs der kan gengive en M109 lidt mere realistisk 

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Feeble
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Beklager FT at jeg muligvis har sat din sub i en offentlig debat....hehe...

...´Feeble

Til top Vis Feeble's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Feeble

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2006 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Ja, kom nu Hr. FilmT! Du skal da have min. 2 stk Velodyne DD18 ikk'  - nu må du være lidt frisk

Feeble
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2006 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Man må ikke drille... FYHAUS!!!!

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2006 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:

"Ja det er skarpt vi skyder....det hele!"

Okay vi måtte ikke skyde med panser derude, kun gipsgranat til dysen.

"Nej du har ret, selvom det er super fedt at få nyt, så har jeg ikke økonomi til at skifte, for at skifte, og jeg er som nævnt glad for min SUB, også selvom der er noget som er federe og nyere...."

Nej sådan er det jo, altså der er jo også andre ting i livet end hifi eller.........

Ja havde man mange penge, så var prioritering ikke nødvendigt, men mange penge det har stats tjenestemænd ikke.....(til gengæld får jeg løn for at have det tæske sjovt).

Ja der er andre ting i livet end HIFI........

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Feeble
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2006 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:

Ja der er andre ting i livet end HIFI........

[/QUOTE]

.........

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2006 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:

hep

hvordan gik det egenligt med dit Noya filter sidder det monteret eller røg det af igen?

fedt setup i øvrigt, hver gang jeg kigger i din tråd glæder jeg mig over at mine DVDer og CDer sidder i mapper så er det "kun" LD og LPer der fylder  Men du skulle iøvrigt, som millimand, da have nogle Subs der kan gengive en M109 lidt mere realistisk 

Hej hop!

"Noya filter"...he he den var sjov (paranoya??).....Det sidder ikke monteret (den er jo til rep...)nej pjat det er heller ikke monteret når den virker, men det tror jeg der bliver lavet om på når der kommer en ny, eller at jeg får den gamle retur.

Årsagen til at jeg ikke lod det blive på var at der i min DVD afspiller er en "blacklevel enhancer", som faktisk er god, også bedre end at sætte et Hoya filter på.....ja det var ihvertfald umiddelbart det jeg syntes....men efter et styke tid så er jeg ikke så sikker igen, da jeg synes at nogle af detaljerne forvinder i mørke scener....derfor er det min hensigt at lave nogle mere udtømmende forsøg med det filter når jeg får en ny (eller min egen) PJ igen....jeg skal nok skrive noget om det når jeg får det gjort, så vent slut på den!

Tak for de pæne ord om mit set-up, jeg synes også selv at det "ikke er så ringe endda".....du nævner at dine CD/DVDér sidder i mapper....betyder det at de ikke har et cover? Har du skilt dig af med coverne? (blasfemi) eller har du bare brændte film? Hvis ja til det sidste så er det ikke en mulighed for mig da jeg ikke ejer en brændt DVD (af flere årsager, men primært pga. den ringe kvalitet)......Når det er sagt så er jeg ikke sikker på at det var den løsning jeg har nu, jeg ville have lavet hvis jeg havde vidst at DVD indkøbene ville blive så omsiggribende.......så når jeg engang flytter i hus, så skal jeg lave et "walk in closet" i bíffen til mine film, så de ikke står fremme....

Ny SUB, jo det ville være fedt, men som skrevet tidligere så er der også andre prioriteter i livet end HIFI (ja det er sq hårdt at indrømme, men det er der, f.eks, familielivet og golf, for at nævne nogle stykker), desuagtet ville jeg godt høre enten Velodyne eller SVS, de er jo ikke sindssygt dyre (hvis man f.eks køber dem i Norge, eller Sverige), da det helt sikkert ville være fedt. Men som jeg også har skrevet tidligere så er jeg slet ikke utilfreds med det jeg har, især ikke efter at jeg har monteret bass shakers, de virker altså!

M109....hmm, det er jo en haubitz (hrrummpffh, fnys), næ må jeg bede om en kampvogn, det ved man hvad er, og de lyder af noget skulle jeg hilse at sige.....(hvorfor nævner du lige M109, har du været "krumbanetosse"?)...

PS. Din Unimog er det en aflagt fra forsvaret? (off topic (igen) sorry I know....

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2006 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Feeble skrev:

Beklager FT at jeg muligvis har sat din sub i en offentlig debat....hehe...

...´Feeble

Det behøver du slet ikke beklage, jeg synes tværtimod det er fint at få noget respons, også noget konstruktivt kritisk, samt gode forslag til at forbedre...så bliv endelig ved med det!

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2006 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
Ja, kom nu Hr. FilmT! Du skal da have min. 2 stk Velodyne DD18 ikk'  - nu må du være lidt frisk

Hmmmmm, jeg skal nok være lidt frisk, men mindre kan vel gøre det...ellers kan jeg jo risikere at sidde og se film hos underboen ligepludselig, nej det er fristende med noget nyt, men jeg bliver nødt til at holde lidt igen (og modsat dem Hr. LB så gør jeg det rent faktisk......nogle gange)

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

<< Forrige Side af 58 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum