Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 04:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Filmtossens Bio m. Z4, NYE SKILTE 11/9 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 58
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 25 Marts 2006 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

-jan- skrev:
Filmtossen skrev:
-jan- skrev:

Hej Søren.

Der er ikke sket det vilde i din bio på det sidste, men du er måske ved at køre dine 700+ film gennem spilleren

Kommer jo ofte lige omkring tråden for at savle lidt over dit Kæmpe lærred..

Hvad med de der røv sparkere? er du glade for dem? dur de? hvor skal de tilsluttes, og hvor kan de købes?

Hey Buddy!

Nej det har du ret i! Det er alt for lidt, jeg ved det....men der er flere ting som nu har højere prioritet: Arving på vej, Stort tillykke herfra af hjertet tak!

nyt job=rigeligt med arbejde, skader på bilen, udlandsrejser, og ikke mindst golf.....så det eneste nye der kommer ind imellem er film.....jeg har dog planer om at jeg i påsken vil lege lidt med det der gråfilter (som jeg jo har lovet i et pænt stykke tid..). Jge går skam stadigvæk og drømmer om en ny SUB, og en helt lydløs PJ...men det har vist begge dele laaaange udsigter.....og så er det jeg siger til mig selv...."det er sq da ret fedt det du har, så vær du tilfreds og vent med skifte til det går i stykker"....Du er da også ret godt kørende pt, men der er jo altid liiige...ja det er jo det der man liiige godt kunne tænke sig....

Er glad for at du kigger forbi ind imellem...rart

Mine R.. sparkere er et super fedt supplement til biffen og jeg er meget glad for dem, så glad at jeg ikke vil af med dem igen.

De tilsluttes en seperat effektblok. Altså en NAD218 f.eks? og i hvilken preout skal den så tilsluttes på receiveren? ja nemlig ja.....jeg har sat min til min surround back pre-out, og bruger så surround back på receiveren til mine surround back HT.....

ligesom et par HT, og de kan købes i T-Hansen (body shakers). Mange vil nok sige de ikke er noget værd, men jeg synes de er fine. Jeg har ikke prøvet rigtige Butt-Kickers, så om de er bedre har jeg ikke grundlag for at udtale mig om. Som sagt så synes jeg at dem fra T-Hansen er fine, og så koster de ikke ret meget (ca. 200,- så vidt jeg erindrer)...jeg kan kun anbefale det!!!!

Jeg må en tur i T-Hansen og handle lidt hi-fi...ja HI FI er det vel i sagens natur ikke, men jeg synes de er glimrende, og hvis man så mener at man ikke kan leve uden en rigtig butt-kicker så kan man jo bare investere de 1200-1500 spir de koster.....

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2006 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Nå efter laaaangtids fravær forumet, og manglende nyt i biffen, fik jeg for ca. 14 dage siden, mens jeg var i Sverige på kursus, en lækker mail om at jeg havde vundet dette i konkurrencen på www.biojensen.dk :

Et Nordost Wyre Wizard 6 m HDMI kabel......JUHUUUUUUUUU (manner hvor blev jeg glad......), det jeg har nu er et "no name" til ca. 700,- spir, så det må da være bedre tænkte jeg.......

Og forskellen er synlig....ja det er jo ikke som nat og dag, men den er der, og det er velsagtens det væsentligste.....så jeg er pænt veltilfreds...og har da tænkt mig at deltage i flere konkurrencer..

Jeg har ikke haft tiden til at lave den test melen gråflter/ingen gråfilter.....men den kommer......på et eller andet tidspunkt.....

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

KaZZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2004
Lokalitet: København
Sendt: 17 Maj 2006 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Jammen tillykke med det. Selv om det var det jeg skulle have vundet

B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
Til top Vis KaZZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KaZZ

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2006 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

KaZZ skrev:
Jammen tillykke med det. Selv om det var det jeg skulle have vundet

Tak for det, ja heldet følger jo de tossed som du ved, derfor vandt jeg!

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

KaZZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2006 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
Tak for det, ja heldet følger jo de tossed som du ved, derfor vandt jeg!

Haha... Ja så det jo i orden...

Taralabs Axiom
Supra
Van den hul

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2006 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Nå! Ja det er efterhånden en rum tid siden jeg sidst var herinde; men der har som tidligere været andre prioriteringer, nr. 1 er at vi fik en søn 29 JUN, juhuuuu, og han tager jo en del af ens tid.....

Jeg ved at jeg havde lovet at gennemføre test af gråfilter, jeg er ked af at måtte skuffe nogen (hvis jeg da gør det?) men der har bare ikke været tid nok til det hele, og nu så bliver det lidt svært, fordi:

Ja jeg har sq gjort det, jeg har solgt min sp 5700 og købt en Z4 istedetfor!

Nå for sytten er der måske nogen som tænker, hvorfor nu det???

Ja jeg var faktisk ret glad for min sp 5700, men fik lyst til at prøve noget nyt, hvilket jeg har haft næsten siden Z4 kom på gaden (jeg syntes at det at Z4 er lydløs var ret fedt).

Jeg har haft lejlighed til at se den ret meget "in action", da der har været en i den lokale HFK. Jeg har også haft mulighed for at teste den ved siden af sp 5700, og synes at Z4 gjorde det ret godt.

Jeg overvejede en Panasonic PTAE 900, men efter at have læst mange tests og anmeldelser valgte jeg Z4.

Så jeg fik den ind ad døren idag, men har ikke fået den loft monteret endnu, da jeg mangler et beslag som jeg så skal modificere en smule.

Jeg har tweaket den efter en tråd på avsforums, og jeg må sige at jeg allerede er vildt tilfreds. Umiddelbart er farverne noget bedre end sp 5700, ingen blæser støj og lækkert skarpt billede.

SP 5700 havde et mere lysstærkt billede, og bedre sort niveau, men imo kun marginalt.

Jeg vil gerne uddybe ved en senere lejlighed når jeg har anvendt den noget mere. Jeg poster også nogle flere fotos og en række screen shots skal det også nok blive til.

Nå men det var alt for nu, ros, ris, spørgsmål etc. er som altid velkomne.

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 17 August 2006 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Hey Du.

Tillykke med den nye PJ.

Nu må vi jo håbe du bliver godt tilfreds med den. Og lad os endelig se nogle screenshots. Gerne de samme som du har liggen af SP5700 så vi kan lave en direkte(næsten) sammenligning.

MVH WRONG

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2006 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Halløj! og tak skal du ha´!

Det håber jeg så sandelig også, og jeg må indrømme at det er lidt underligt at have LCD når jeg tidligere kun har haft DLP.

Jeg skal forsøge at tage de samme screen shots, men som du bed skal de altid tages med midst et gran salt!

wrong skrev:

Hey Du.

Tillykke med den nye PJ.

Nu må vi jo håbe du bliver godt tilfreds med den. Og lad os endelig se nogle screenshots. Gerne de samme som du har liggen af SP5700 så vi kan lave en direkte(næsten) sammenligning.

MVH WRONG

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 17 August 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:

Det håber jeg så sandelig også, og jeg må indrømme at det er lidt underligt at have LCD når jeg tidligere kun har haft DLP.

Jeg skal forsøge at tage de samme screen shots, men som du bed skal de altid tages med midst et gran salt!

wrong skrev:

Hey Du.

Tillykke med den nye PJ.

MVH WRONG

Ja jeg har haft det LCD jeg skulle have. Efter jeg har set DLP skal jeg ikke have LCD igen, det er helt sikkert. Jeg ser ikke regnbuer men til gengæld ser jeg VB med det samme.

Og ja screenshots skal tages med et gran salt. men jeg tænkte da du nu havde taget nogen af 5700eren skulle man jo nok kunne se en forskel på billederne, hvis det da er det samme kammera

MVH WRONG

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 August 2006 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Velkommen tilbage  og tillykke med sønnen - det ligefrem vrimler med folk, der får børn  herinde !  - hmmm...måske vi "nørder" trods alt bruger tid på andet, end at se film og høre musik ................ .....................................................

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2006 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:
Filmtossen skrev:

Jeg skal forsøge at tage de samme screen shots, men som du ved skal de altid tages med mindst et gran salt!

wrong skrev:

Hey Du.

Tillykke med den nye PJ.

MVH WRONG

Ja jeg har haft det LCD jeg skulle have. Efter jeg har set DLP skal jeg ikke have LCD igen, det er helt sikkert. Jeg ser ikke regnbuer men til gengæld ser jeg VB med det samme.

Og ja screenshots skal tages med et gran salt. men jeg tænkte da du nu havde taget nogen af 5700eren skulle man jo nok kunne se en forskel på billederne, hvis det da er det samme kammera

MVH WRONG

OK, jeg kan ikke se noget VB på denne, og jeg har ikke kunnet læse mig til at der skulle været noget. Jeg ser kun lidt regnbuer, men jeg må sige at jeg er meget begejstret for at den er lydløs, selvom lysstyrke og sort niveau er lidt ringere. Det er iøvrigt det samme kamera, og jeg skal nok vende tilbage ved en senere lejlighed, så får vi se om der er forskel på billederne...

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 17 August 2006 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Tillykke med din nye søn - fødselsdag to dage efter mig selv - krebs - kan kun blive godt
Til top Vis MagnusHolm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MagnusHolm Besøg MagnusHolm's Websted

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:

Velkommen tilbage  og tillykke med sønnen - det ligefrem vrimler med folk, der får børn  herinde !  - hmmm...måske vi "nørder" trods alt bruger tid på andet, end at se film og høre musik ................ .....................................................

Tak, og tak igen...du har ret jeg har også lavet andet (ikke at de 2 ting ikke kan kombineres ), og det har ikke kun været at spille golf.....

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2006 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

MagnusHolm skrev:
Tillykke med din nye søn - fødselsdag to dage efter mig selv - krebs - kan kun blive godt

Tusinde tak for det! 

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2006 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg mit beslag ind ad døren. Jeg har købt et Vogels beslag igen, jeg synes det er det pæneste der er på markedet pt., til trods for at det ikke passer sammen med Z4éren. Det fik jeg nu hurtigt lavet om på med et metalbor samt 3 stk. 6mm maskinbolte, 5 min. så var den i vinkel.

Og nogle pics af det hele monteret igen.

Og lige et nyt screen shot (der kommer flere i den nærmeste fremtid...)

Og det samme billede fra sp 5700....døm selv (måske skal der skrues lidt ned for farvemætningen????)

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 August 2006 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

Tillykke med den lille ny -begge to

Angående screenshots'ne så kan du godt have ret i, at der måske er lidt for meget knald på farverne på Z4, men på den anden side er der en del detaljer der er mere tydelige.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2006 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:

Tillykke med den lille ny -begge to

Angående screenshots'ne så kan du godt have ret i, at der måske er lidt for meget knald på farverne på Z4, men på den anden side er der en del detaljer der er mere tydelige.

Af hjertet tak, de er begge helt vildt dejlige, hver på sin egen måde.....jeg er nu mest glad for "den" som ikke har firkantet form og er sølvfarvet...

Jeg synes du har ret, der er meget knald på farverne, men det er vel også LCD´s force fremfor DLP? Jeg synes dog ikke at det er så vildt "live", som det ser ud på screen shots, men forskellen er alligevel meget tydelig...jeg synes den laver et super billede....når jeg har set noget mere film vil jeg komme med en beskrivelse af forskellen på den og SP 5700...

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

KaZZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2006 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
jeg er nu mest glad for "den" som ikke har firkantet form og er sølvfarvet...

Bare vent... Man ved aldrig hvad moden siger

Men tillykke med dem begge og vel kommen tilbage

Ser frem til en bruger anmeldelse af z4 når du har kigge lidt mere

Taralabs Axiom
Supra
Van den hul

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 August 2006 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Hej Filmtosse

Først tilllykke med din nye PJ. Glæder mig til en anmeldelse LCD vs DLP fra dig af.

For lige at blande mig lidt i din tråd. Hvad bruger folk til at kalibrere med ? DVE, AVIA eller andet ?

Jeg så nemlig U571 igår, og f**k hvor var det mørke/sorte ofte MEGET grynet. Måske det kun er den film ? For har ikke oplevet det helt så vildt før.

Jeg må lige bruge lidt tid en dag, og læse hele tråden

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2006 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

KaZZ skrev:

Filmtossen skrev:
jeg er nu mest glad for "den" som ikke har firkantet form og er sølvfarvet...

Bare vent... Man ved aldrig hvad moden siger

Men tillykke med dem begge og vel kommen tilbage

Ser frem til en bruger anmeldelse af z4 når du har kigge lidt mere

Hahahahaha, du har ret og moden ligger vi jo alle under for ikk´?

Tak for det, det er helt rart at være her igen, og få inspiration og et godt grin sammen med lidelsesfæller...

Den skal nok komme.......

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

<< Forrige Side af 58 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum