Emne: Filmtossens Bio m. Z4, NYE SKILTE 11/9 ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Wilhelmsen Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
wrong skrev:
Wilhelmsen skrev:
Filmtossen skrev:
|
Arrrgh! Død ved kølle!
Min nye lydløse Z4 er begyndt at sige en høj pivende lyd (det lyder næsten som et ukalibreret farvehjul på en DLP PJ), så nu ryger den ned til den lokale HFK (den er 4 dage gammel) og så må det være en OM´r........(har talt med ham dernede og han har til sinds at bytte den, så jeg har forhåbentlig en ny PJ inden weekenden......
|
|
|
Har jeg sku' aldrig hørt om før! -Nogen der ved om det er et generelt problem?
Første gang jeg hører om det, så du har nok bare været uheldig! What the hell? -Med 3 års garanti er det jo lige meget!
|
|
|
Ja men problemet er bare at de ved ikke hvad der går galt. De mener det er blæserne i dem der bliver "tørre" og derfor bengynder at hyle. Det var ihvertfald beskeden min kammerat har fået hos tapeconnection.
MVH WRONG
|
|
|
OK? Den har jeg ikke hørt om tidligere....lyder mystisk....lyden fra min er ret høj ved opstart men bliver så hørbart lavere......men det gør altså at dem ikke længere er lydløs.... (manner hvor jeg krydser fingre for at den bliver byttet....
|
|
|
Det er på den anden side også kun dem der har haft en dårlig oplevelse man hører om, dem som det bare kører for har jo ikke noget at klage over. Og det vil jeg da tro er langt de fleste(-:. Meen, krydser sku' oss fingre for at min ikk' får det samme problem når jeg bestiller same model om en lille uges tid! Håber oss' at du får den byttet, det er jo en kanon "value for the money machine!"
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wilhelmsen skrev:
Filmtossen skrev:
wrong skrev:
Wilhelmsen skrev:
Filmtossen skrev:
|
Arrrgh! Død ved kølle!
Min nye lydløse Z4 er begyndt at sige en høj pivende lyd (det lyder næsten som et ukalibreret farvehjul på en DLP PJ), så nu ryger den ned til den lokale HFK (den er 4 dage gammel) og så må det være en OM´r........(har talt med ham dernede og han har til sinds at bytte den, så jeg har forhåbentlig en ny PJ inden weekenden......
|
|
|
Har jeg sku' aldrig hørt om før! -Nogen der ved om det er et generelt problem?
Første gang jeg hører om det, så du har nok bare været uheldig! What the hell? -Med 3 års garanti er det jo lige meget!
|
|
|
Ja men problemet er bare at de ved ikke hvad der går galt. De mener det er blæserne i dem der bliver "tørre" og derfor bengynder at hyle. Det var ihvertfald beskeden min kammerat har fået hos tapeconnection.
MVH WRONG
|
|
|
OK? Den har jeg ikke hørt om tidligere....lyder mystisk....lyden fra min er ret høj ved opstart men bliver så hørbart lavere......men det gør altså at dem ikke længere er lydløs.... (manner hvor jeg krydser fingre for at den bliver byttet....
|
|
|
Det er på den anden side også kun dem der har haft en dårlig oplevelse man hører om, dem som det bare kører for har jo ikke noget at klage over. Og det vil jeg da tro er langt de fleste(-:. Meen, krydser sku' oss fingre for at min ikk' får det samme problem når jeg bestiller same model om en lille uges tid! Håber oss' at du får den byttet, det er jo en kanon "value for the money machine!"
|
|
|
Det kan du have ret i, men man hører da om den PJ at mange er yderst tilfredse, hvilket jeg selv var det ikke lige for støjen...jeg krydser også fingre og så må vi se hvad som sker...
Held og lykke med din.......den er altså fed især hvis man får den kalibreret ordentligt ( se denne tråd hvis du mangler inspiration, jeg synes det er godt)..
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=591989&p age=1&pp=30&highlight=z4 __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
PillyWilly Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 279
|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft min Z4 siden april, og den har "hængt på hovedet" hele tiden, der er intet at høre, men jeg vil nu snart have lavet et andet ophæng til den, da den støjer hørbart mere ved upside down montering.
__________________ Mvh
Jan Nielsen
Minibio tager form
|
| Til top |
|
| |
Wilhelmsen Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
|
Det kan du have ret i, men man hører da om den PJ at mange er yderst tilfredse, hvilket jeg selv var det ikke lige for støjen...jeg krydser også fingre og så må vi se hvad som sker...
Held og lykke med din.......den er altså fed især hvis man får den kalibreret ordentligt ( se denne tråd hvis du mangler inspiration, jeg synes det er godt)..
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=591989&p age=1&pp=30&highlight=z4
|
|
|
Kan være det var lidt svært at tyde hvordan mit indlæg skulle forstås, men mente at jeg tror du er et rimelig enestående tilfælde på en der har haft problemer med en Z4! -Dem har man Sa* ..edme ikke hørt mange om! Håber den kommer op og køre for dig igen inden længe.
Jo, tak for siden.. Glæder mig til at jeg får løn som et lille barn!
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
PillyWilly skrev:
| Jeg har haft min Z4 siden april, og den har "hængt på hovedet" hele tiden, der er intet at høre, men jeg vil nu snart have lavet et andet ophæng til den, da den støjer hørbart mere ved upside down montering. |
|
|
Hej Jan!
Længe siden og tak for oplysningerne, det vil jeg huske og så lave en hylde som er sænket ned fra loftet...(hvor svært kan det være at vinkle hylden og så skrue skruerne til PJ i nede fra??)
Håber at alt er vel (har sendt dig en PB) __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wilhelmsen skrev:
Filmtossen skrev:
|
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=591989&p age=1&pp=30&highlight=z4
|
|
|
Kan være det var lidt svært at tyde hvordan mit indlæg skulle forstås, men mente at jeg tror du er et rimelig enestående tilfælde på en der har haft problemer med en Z4! -Dem har man Sa* ..edme ikke hørt mange om! Håber den kommer op og køre for dig igen inden længe.
Jo, tak for siden.. Glæder mig til at jeg får løn som et lille barn!
|
|
|
Nææh det synes jeg da ikke....nå men lad nu det ligge vi er enige, det er en PJ som er super fed og har fået masser af roser....jeg er meget tilfreds (hvis jeg får en som ikke piver), men har dog til sinds at stille den på en sænke hylde hvis lydniveauet på "almindelig" og "på hovedet" er så forskelligt....
Det ka jeg godt forstå! __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
PillyWilly Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
PillyWilly skrev:
| Jeg har haft min Z4 siden april, og den har "hængt på hovedet" hele tiden, der er intet at høre, men jeg vil nu snart have lavet et andet ophæng til den, da den støjer hørbart mere ved upside down montering. |
|
|
Hej Jan!
Længe siden og tak for oplysningerne, det vil jeg huske og så lave en hylde som er sænket ned fra loftet...(hvor svært kan det være at vinkle hylden og så skrue skruerne til PJ i nede fra??)
Håber at alt er vel (har sendt dig en PB) |
|
|
Hej Husk, du behøver IKKE vinkle Z4'eren den har jo lens shift. Jeg har siddet og læst alle 24 sider i AVS linket, og der er åbenbart en workaround til det faktum at Z4 skruer op for blæserne i sealing mode, men jeg ved ikke om jeg har mod på at prøve, da det involverer servicemenu pilleri. Har du brugt "RONES" indstillinger? PS: har sendt PM tilbage __________________ Mvh
Jan Nielsen
Minibio tager form
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
PillyWilly skrev:
Filmtossen skrev:
PillyWilly skrev:
|
|
Hej Jan!
Håber at alt er vel (har sendt dig en PB)
|
|
|
Hej
Husk, du behøver IKKE vinkle Z4'eren den har jo lens shift.
Jeg har siddet og læst alle 24 sider i AVS linket, og der er åbenbart en workaround til det faktum at Z4 skruer op for blæserne i sealing mode, men jeg ved ikke om jeg har mod på at prøve, da det involverer servicemenu pilleri.
Har du brugt "RONES" indstillinger?
PS: har sendt PM tilbage
|
|
|
Ja Dohh , (sådan er det når man glemmer man har lensshift.....jeg har også læst om at man kan pille i service menuen, men har besluttet at det vil jeg ikke pille ved, det går bare i Cluster Fu...og når nu der er lensshift er det da også ligegyldigt (selvom det Vogel beslag jeg har helt sikkert er pænere end en hylde...., nå vi får se hvad der sker... (please lad mig få en ny som bare virker perfekt..)
Ja jeg bruger ROnes indstillinger, og de sidder lige i skabet hvis du spørger mig..... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
FilmT.
Husk, at fordi "Rones"s´ Z4 netop lige skal stå med hans opgivne tal - betyder det ( desværre ) ikke at jeres/din Z4 vil stå på samme ( korekte/præcise ) måde, med hans tal, da der kan være store tolerance forskelle mellem samme projektortype ( altså hvis feks. hans farvemætning er korrekt ved ved "55" , kan det godt være, at din kun skal stå på "43" ) .
__________________ dj
|
| Til top |
|
| |
PillyWilly Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
FilmT.
Husk, at fordi "Rones"s´ Z4 netop lige skal stå med hans opgivne tal - betyder det ( desværre ) ikke at jeres/din Z4 vil stå på samme ( korekte/præcise ) måde, med hans tal, da der kan være store tolerance forskelle mellem samme projektortype ( altså hvis feks. hans farvemætning er korrekt ved ved "55" , kan det godt være, at din kun skal stå på "43" ) .
|
|
|
Det har du fuldstændig ret i, han har også kalibreret med en OPPO 971 (BBK971) DVD, det er ganskevist også sådan jeg selv har, men jeg bruger for det meste min HTPC og der passer dataene ikke sammen, jeg har 2 forskellige "user presets", en til hver signalkilde, som jeg har lavet med Avia, ikke at det er det ultimative værktøj, men jeg synes selv jeg har et tilfredsstillende billede, og det må vel i bund og grund det vi stræber efter...eller ? __________________ Mvh
Jan Nielsen
Minibio tager form
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 August 2006 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
|
FilmT.
|
|
|
Tak for oplysningen og det er jeg naturligvis klar på, men jeg synes det ser udmærket ud (men jeg har dog kun efterkontrolleret med THX optimizer, og det er jo næsten det samme som ikke at gøre det)...men jeg har ikke haft tid til at optimere, da den jo er afleveret, men det er da helt sikkert noget jeg vil gøre når jeg får den igen (men nu du nævner farvemætning, så synes jeg det er noget af det sværeste at indstille.....så ehh hva siger du til en tur til Vestjylland???? ) __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
| Sendt: 24 August 2006 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
, køb en (old )gammel CRTér
- de kører typisk med RGBHV og så kan du med Avia eller DVE bare tage de to andre farvesignaler fra projektoren ( feks. tag blå og rød ud og så lyser kun den grønne osv. ) , vupi er du ude over "bøvede" farvefiltere for øjene og kan bare i ro og mag justerer hver enkel farve med øjene ( ved ikke hvor mange gange, jeg har siddet hos nogle venner og justeret farver ind med de små farvefiltere for øjene , hvorefter vennens bedre/dårligere halvdel kommer ind og kigger et øjeblik på en med et blik, der siger : "jeps, så tabte de den sidste rest af hjerne og fornuft og er blevet total idioter ...............
feks. har L.B. ´s kone for længe siden, dømt os (mig?) totalt uegnede til at omgås "normale" mennesker 
Men kender godt problemet med farvejusteringen, som ikke bliver nemmere af, at de fleste film enten ikke er optaget med korrekt farveniveau eller netop bevidst har manipuleret med farverne, for at få en bestemt stemning/virkning ud af det - "Matrix" som et typisk eksempel 
Et godt sted at vurderer din farvejustering, er altid at kigge på hudfarven på mennesker - ser den naturtro ud ? ( "knald" evt. din egen hånd op ved siden af og sammenlign ). En anden ting, fordi du har justeret din projektor korrekt ind fra DVD, betyder desværre ikke, at dine andre signaler fra feks. tv står korrekt ved samme justering - så man skal have mulighed for separate justeringer på hver enkelt signalkilde/indgang ( tror nok at du ved det, men nævner det alligevel , bare for en sikkerheds skyld ).
Hvis turen en dag går vestover, vil jeg da gerne se 135"    
__________________ dj
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 August 2006 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
|
, køb en (old )gammel CRTér
- de kører typisk med RGBHV og så kan du med Avia eller DVE bare tage de to andre farvesignaler fra projektoren ( feks. tag blå og rød ud og så lyser kun den grønne osv. ) , vupi er du ude over "bøvede" farvefiltere for øjene og kan bare i ro og mag justerer hver enkel farve med øjene ( ved ikke hvor mange gange, jeg har siddet hos nogle venner og justeret farver ind med de små farvefiltere for øjene , hvorefter vennens bedre/dårligere halvdel kommer ind og kigger et øjeblik på en med et blik, der siger : "jeps, så tabte de den sidste rest af hjerne og fornuft og er blevet total idioter ...............
feks. har L.B. ´s kone for længe siden, dømt os (mig?) totalt uegnede til at omgås "normale" mennesker 
Men kender godt problemet med farvejusteringen, som ikke bliver nemmere af, at de fleste film enten ikke er optaget med korrekt farveniveau eller netop bevidst har manipuleret med farverne, for at få en bestemt stemning/virkning ud af det - "Matrix" som et typisk eksempel 
Et godt sted at vurderer din farvejustering, er altid at kigge på hudfarven på mennesker - ser den naturtro ud ? ( "knald" evt. din egen hånd op ved siden af og sammenlign ). En anden ting, fordi du har justeret din projektor korrekt ind fra DVD, betyder desværre ikke, at dine andre signaler fra feks. tv står korrekt ved samme justering - så man skal have mulighed for separate justeringer på hver enkelt signalkilde/indgang ( tror nok at du ved det, men nævner det alligevel , bare for en sikkerheds skyld ).
Hvis turen en dag går vestover, vil jeg da gerne se 135"    
|
|
|
Hmmm CRT bliver det ikke til....
Det med farvefiltre kender jeg godt....min kone så også på mig som om jeg var faldet ned fra månen, hvorefter un hovedrystende forlod lokalet......man forstår dem egentlig godt, hvad ville vi ikke sige hvis de gjorde det samme f.eks. Strikketøjet???
Tak for alle rådene, de er som altid meget vedkommende og brugbare og meget meget velkomne...
Jeg har heldigvis kun DVD og så Playstation at tage hensyn til, så det går.....men nu skal jeg jo lige have en ny PJ før jeg igen kan "lege" lidt....
Du skal være så hjertelig velkommen...... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
KaZZ Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 25 August 2006 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er den nu af... Skal du til at have nyt lærrede?
Haha... Den med farve filteret kender jeg også godt. Min dame sage bare >Kan du ikke stoppe det der, så vi kan se nogen film < __________________ Rotel RSP1066/RMB1075
Pioneer DV668/PS3
Pana 37pv600/DMR EH65
B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 25 August 2006 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
KaZZ skrev:
|
Hvad er den nu af... Skal du til at have nyt lærrede?
Haha... Den med farve filteret kender jeg også godt. Min dame sage bare >Kan du ikke stoppe det der, så vi kan se nogen film <
|
|
|
Ja det skal jeg for min bio er ved at være en saga blot! ....nej der er egentlig ikke så meget tuderi, jeg gider bare ikke det her hjemmebio halløj mere....NOOOOOT (er manden da blevet sindssyg?), nej spøg til side, vi har idag købt hus, og det værelse jeg skal lave bio i, er ikke bredt nok til 135", så jeg skal "nedgradere", men det går nok, jeg har regnet mig frem til at jeg kan klemme 104" ind, så det bliver nok den størrelse....
Der endnu et styke tid til vi flytter, så tråden her er "åben" indtil jeg starter på den nye bio...som selvfølgelig vil kunne følges fra starten i en ny tråd her i forummet... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
KaZZ Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 25 August 2006 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
| jeg gider bare ikke det her hjemmebio halløj mere. |
|
|
Hah ja sindsyg... det er ikke ordet 
Citér:
|
Der endnu et styke tid til vi flytter, så tråden her er "åben" indtil jeg starter på den nye bio...som selvfølgelig vil kunne følges fra starten i en ny tråd her i forummet...
|
|
|
Jammen det lyder jo spændende. alt sjovt at føjle med i, hvordan en hjemmebio bliver opbygget!
Tillykke med huset da.... __________________ Rotel RSP1066/RMB1075
Pioneer DV668/PS3
Pana 37pv600/DMR EH65
B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 25 August 2006 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er jeg nys hjemkommet fra HFK, og fået den glædelige nyhed at der er sendt en sprit neues Z4 til mig idag, jeg får den så på mandag....manner, manner, manner hvor jeg glæder mig    .... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 25 August 2006 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
Så er jeg nys hjemkommet fra HFK, og fået den glædelige nyhed at der er sendt en sprit neues Z4 til mig idag, jeg får den så på mandag....manner, manner, manner hvor jeg glæder mig  .... |
|
|
Det var da dejligt. Jeg tror dgu ikke jeg kender nogen som dig, når det kommer til bøvl med projektorer
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 25 August 2006 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
Filmtossen skrev:
Så er jeg nys hjemkommet fra HFK, og fået den glædelige nyhed at der er sendt en sprit neues Z4 til mig idag, jeg får den så på mandag....manner, manner, manner hvor jeg glæder mig  .... |
|
|
Det var da dejligt. Jeg tror dgu ikke jeg kender nogen som dig, når det kommer til bøvl med projektorer
MVH WRONG
|
|
|
Det har du sikkert ret i, jeg synes også selv at jeg har været mega uheldig hvad det og andet HIFI gear angår. Jeg har haft 4 stk. 2910 DVD, 2 stk. Cinema One PJ, 4 stk. Infocus sp 5700 PJ, og nu er jeg oppe på 2 stk. Z4 PJ, min receiver og 2 effekt blokke ellet HT har jeg ikke haft skyggen af bøvl med (bank under bordet 7, 9, 13 og spyt over skulderen). Jeg har dog altid været så heldig at det ikke har kostet mig nogen penge, altså jeg har fået varen ombyttet uden noget bøvl.....men dte er da super træls alligevel at skulle undvære det nye grej man lige har anskaffet og er temmeligt glad for.... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
PillyWilly Forum Bruger

|
| Sendt: 25 August 2006 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
tillykke med hushandlen, bliver der plads til et dedikeret biorum, eller skal det bruges til opholdsstue også? Lækkert at du får en ny PJ, træls de har lukket HFK iEsbjerg hva  der kunne du nok have fået en med hjem "med det wons"
__________________ Mvh
Jan Nielsen
Minibio tager form
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|