| Forfatter |
|
Lynge Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 821
|
| Sendt: 25 August 2006 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
PillyWilly skrev:
tillykke med hushandlen, bliver der plads til et dedikeret biorum, eller skal det bruges til opholdsstue også? Lækkert at du får en ny PJ, træls de har lukket HFK iEsbjerg hva der kunne du nok have fået en med hjem "med det wons"
|
|
|
HFK Esbjerg er skam åbnet igen Bare på en ny addresse i gågaden __________________ Denon 3806+ROTEL RB 1572
PS3 + Mac Mini med XBMC
Synology 508 5Tb
XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
| Sendt: 25 August 2006 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
PillyWilly skrev:
tillykke med hushandlen, bliver der plads til et dedikeret biorum, eller skal det bruges til opholdsstue også? Lækkert at du får en ny PJ, træls de har lukket HFK iEsbjerg hva der kunne du nok have fået en med hjem "med det wons"
|
|
|
Tak skal du have, og ja det bliver et dedikeret rum (vi var også ude og se på hus for ca. 1 år siden, men fravalgte de mulige pga. der ikke var ordentlig plads til bio).
Rummet er 3x5 m, så jeg bliver nødt til at skifte lærredet (som jeg har skrevet ovenfor), og der er heller ikke plads til 15 kolleger til filmaften, men det skal nok blive godt alligevel....jeg glæder mig ihvertfald til at gå igang med rummet som først skal renoveres....jeg overvejer biostole på et podie, så det kan være jeg får brug for nogle tips og tricks .
Det med PJ er super dejligt, men den sendes fra KBH derfor kan jeg først få den mandag, for der er kommet en ny HFK i Esbjerg (i DEC sidste år så vidt jeg erindrer). Jeg er sikker på at det er Henrik fra HFK i Esbjerg som har haft stor indflydelse på at den bare blev byttet uden noget bøvl, så stor tak til ham, super service som altid!!!  __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
PillyWilly Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 279
|
| Sendt: 25 August 2006 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
der er kommet en ny HFK i Esbjerg (i DEC sidste år så vidt jeg erindrer). Jeg er sikker på at det er Henrik fra HFK i Esbjerg som har haft stor indflydelse på at den bare blev byttet uden noget bøvl, så stor tak til ham, super service som altid!!!  |
|
|
FLOVT  ...det anede jeg ikke, det er vist for sjældent jeg kommer derned, det må jeg få noget gjort ved __________________ Mvh
Jan Nielsen
Minibio tager form
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 25 August 2006 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
PillyWilly skrev:
Filmtossen skrev:
|
der er kommet en ny HFK i Esbjerg (i DEC sidste år så vidt jeg erindrer). Jeg er sikker på at det er Henrik fra HFK i Esbjerg som har haft stor indflydelse på at den bare blev byttet uden noget bøvl, så stor tak til ham, super service som altid!!! 
|
|
|
FLOVT ...det anede jeg ikke, det er vist for sjældent jeg kommer derned, det må jeg få noget gjort ved
|
|
|
Nåh hva, det kan jo skidt det smut´!
Du skal være hjertelig velkommen, jeg har fri indtil slutningen af OKT, men hvis du vil se den nuværende bio i aktion så skal det være her i SEP.... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurraaaaaa!      , så er min Z4 landet, sat op og klar til at blive tændt og kalibreret om kort tid....

Som det ses er den nu ikke længere loftmonteret, men sat på en hylde, da ophængning tilsyneladende har negativ indflydelse på støjniveauet (Tak for oplysningen Pilly Willy )..
Ja og hylden er bare intermistisk da jeg jo snart skal flytte....
Derudover er lærredet blevet solgt, det afhentes og afregnes på torsdag.. (med i handelen indgik et andet lærrede et spritnyt Lissau hvidt, gain 1.1, 92")......men det bliver først sat op i dne nye bio)....
Vender tilbage med flere ting vedr. den nye PJ... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
|
Hurraaaaaa!      , så er min Z4 landet, sat op og klar til at blive tændt og kalibreret om kort tid....

Som det ses er den nu ikke længere loftmonteret, men sat på en hylde, da ophængning tilsyneladende har negativ indflydelse på støjniveauet (Tak for oplysningen Pilly Willy )..
Derudover er lærredet blevet solgt, det afhentes og afregnes på torsdag.. (med i handelen indgik et andet lærrede et spritnyt Lissau hvidt, gain 1.1, 92")......men det bliver først sat op i dne nye bio)....
Vender tilbage med flere ting vedr. den nye PJ...
|
|
|
har i købt nyt hus?? Stadig i samme by? Var dit gamle lærrede også hvidt?
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
Filmtossen skrev:
|

|
|
|
MVH WRONG
|
|
|
Ja det har vi, (ja det er jo ikke nyt men brugt ), det er ca. 20 km fra hvor vi bor nu....Ja det var det (havde overvejet gråt, men har egentlig været glad nok for hvidt).. __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
wrong skrev:
Filmtossen skrev:
|

|
|
|
MVH WRONG
|
|
|
Ja det har vi, (ja det er jo ikke nyt men brugt ), det er ca. 20 km fra hvor vi bor nu....Ja det var det (havde overvejet gråt, men har egentlig været glad nok for hvidt)..
|
|
|
OK. Så du bliver altså i nærheden af marhalmen .
Jeg har også købt hvidt lærrede, så jeg er meget spændt på hvordan det er ifht gråt. Det nye er med et gain på 1.0 hvor det gamle var 0.8.
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
Filmtossen skrev:
wrong skrev:
Filmtossen skrev:
|
|
|
|
MVH WRONG
|
|
|
Ja det har vi, (ja det er jo ikke nyt men brugt ), det er ca. 20 km fra hvor vi bor nu....Ja det var det (havde overvejet gråt, men har egentlig været glad nok for hvidt)..
|
|
|
OK. Så du bliver altså i nærheden af marhalmen .
Jeg har også købt hvidt lærrede, så jeg er meget spændt på hvordan det er ifht gråt. Det nye er med et gain på 1.0 hvor det gamle var 0.8.
MVH WRONG
|
|
|
Ja vi bliver herude "Wæst Å" der er nu så hygsomt.......
Ja jeg har ikke for alvor givet gråt en chance......men som sagt synes jeg hvid er glimrende....jeg synes gråt gør noget ved farverne som jeg ike umiddelbart synes om....men det kan være at jeg skifter mening engang... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2006 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahhhhhh så er der blevet kalibreret og set Star Wars.......det er Skøøønt at have sin PJ hjemme igen.....
Ville lige smide et enkelt screen shot:

Jeg skal have lavet nogle flere så der kan sammenlignes med SP 5700..... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 31 August 2006 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her lige et screenshot mere (ja jeg har ikke pokkers meget tid lige for tiden, så det bliver ikke til så mange ad gangen.....igen Z4 øverst.

(jeg synes den er god den Z4)
| Til top |
|
| |
Wilhelmsen Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 05 September 2006 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
|
Det kan du have ret i, men man hører da om den PJ at mange er yderst tilfredse, hvilket jeg selv var det ikke lige for støjen...jeg krydser også fingre og så må vi se hvad som sker...
Held og lykke med din.......den er altså fed især hvis man får den kalibreret ordentligt ( se denne tråd hvis du mangler inspiration, jeg synes det er godt)..
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=591989&p age=1&pp=30&highlight=z4
|
|
|
Hej Filmtossen!
Så er min Z4 ankommet, og er du gal hvor er jeg lykkelig!
Har kigget lidt på avsforum's tweak, og synes han har lavet rimelig mange settings ham Rone. Vil du ikk' være venlig og paste den setting du synes fungerer bedst? Så vil jeg være yderst taknemmelig!
-Andre "Z4 ejere" skal også være mere end velkomne!
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 05 September 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wilhelmsen skrev:
|
Filmtossen skrev:
|
Det kan du have ret i, men man hører da om den PJ at mange er yderst tilfredse, hvilket jeg selv var det ikke lige for støjen...jeg krydser også fingre og så må vi se hvad som sker...
Held og lykke med din.......den er altså fed især hvis man får den kalibreret ordentligt ( se denne tråd hvis du mangler inspiration, jeg synes det er godt)..
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=591989&p age=1&pp=30&highlight=z4
|
|
|
Hej Filmtossen!
Så er min Z4 ankommet, og er du gal hvor er jeg lykkelig!
Har kigget lidt på avsforum's tweak, og synes han har lavet rimelig mange settings ham Rone. Vil du ikk' være venlig og paste den setting du synes fungerer bedst? Så vil jeg være yderst taknemmelig!
-Andre "Z4 ejere" skal også være mere end velkomne!
|
|
|
Det kan jeg dæleme godt forstå...det er jeg også, jeg får desværre bare ikke brugt den så meget P.T. da jeg bruger al min rådige tid med renovering af vores nye hus....
Her er den setting jeg anvender ligenu (jeg har ærligt talt ikke testet i bund, men synes dne er god...bedre end "out of the box" ihvertfald)
Preset: LIVING
B: -3 C: +6 Sat: +2 Tint: 0
Set your own of the above unless you are on HDMI then they should be close if you have same hardware as myself.
I am pegging SAT back again, set as per AVIA i just don't like it, because I think it changes due to lamp and iris configurations.
Color temp: Low1 R: +10 G: -1 B: -8 Sharpness: -6 Lamp: A1 (for bright image, doesn't effect black level) Gamma: -1 Lens Iris: -40 (you will need dark room)
Lamp Iris: AUTO Auto Black Stretch: off Contrast Enhancement: off Transient: Off (DOUBLE CHECK, MAIN CAUSE OF EE!)
Gain R: +2 Gain G: +3 Gain B: -5 Offset: R -15 Offset: G -13 Offset: B -6 Gamma R,G,BA 0,0,0
HDMI: L2
Håber at det kan bruges.... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
Wilhelmsen Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 06 September 2006 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
|
Det kan jeg dæleme godt forstå...det er jeg også, jeg får desværre bare ikke brugt den så meget P.T. da jeg bruger al min rådige tid med renovering af vores nye hus....
Her er den setting jeg anvender ligenu (jeg har ærligt talt ikke testet i bund, men synes dne er god...bedre end "out of the box" ihvertfald)
Preset: LIVING
B: -3 C: +6 Sat: +2 Tint: 0
Set your own of the above unless you are on HDMI then they should be close if you have same hardware as myself.
I am pegging SAT back again, set as per AVIA i just don't like it, because I think it changes due to lamp and iris configurations.
Color temp: Low1 R: +10 G: -1 B: -8 Sharpness: -6 Lamp: A1 (for bright image, doesn't effect black level) Gamma: -1 Lens Iris: -40 (you will need dark room)
Lamp Iris: AUTO Auto Black Stretch: off Contrast Enhancement: off Transient: Off (DOUBLE CHECK, MAIN CAUSE OF EE!)
Gain R: +2 Gain G: +3 Gain B: -5 Offset: R -15 Offset: G -13 Offset: B -6 Gamma R,G,BA 0,0,0
HDMI: L2
Håber at det kan bruges....
|
|
|
Mange tak!
Hvis du får tid en dag, så prøv at gå ind på tweak-tråden på avsforum, og spring frem til side 22! Her er én som har fået sin Z4 ISF-kalibreret, og derefter postet sine settings. Jeg synes faktisk at de giver et glimrende resultat!
|
| Til top |
|
| |
MartinLynge Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 598
|
| Sendt: 06 September 2006 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har I nogen steder set settings med gråt lærred med 0,8 gain... alle de jeg har set, har tilsyneladende været med hvid dug.....
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 06 September 2006 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wilhelmsen skrev:
|
Mange tak!
Hvis du får tid en dag, så prøv at gå ind på tweak-tråden på avsforum, og spring frem til side 22! Her er én som har fået sin Z4 ISF-kalibreret, og derefter postet sine settings. Jeg synes faktisk at de giver et glimrende resultat!
|
|
|
SELVTAK!
Jeg har set det, men har endnu ikke fået det prøvet (al min tid går med at gøre hus i stand), men jeg glæder mig til at give det et forsøg... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 06 September 2006 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jubelnar skrev:
| Har I nogen steder set settings med gråt lærred med 0,8 gain... alle de jeg har set, har tilsyneladende været med hvid dug..... |
|
|
Jeg har personligt ikke set det et eneste sted,,,,, __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 10 September 2006 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har min trofaste Denon AVR-3801 fået et nyt hjem.....ja det var vemodigt, men til gengæld har jeg fået en ny istedet...en Denon (ikke så overraskende) AVR-2807 (billeder kommer ved lejlighed)......jeg har dog ikke haft tid til at pakke den ud, endsige teste den endnu, da klargøring af nyindkøbt hus har allerhøjeste prioritet lige p.t.......
Og så var der lige....ham der skulle købe mit lærred sprang i målet....så nu må vi se om der melder sig andre på banen.... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 11 September 2006 kl. 07:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med dit nye legetøj  , og god fornøjelse med renoveringen af det nye hus. __________________  Audi A3
Denon/Dali Grand & Euphonia
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2006 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audi A3 skrev:
Tillykke med dit nye legetøj , og god fornøjelse med renoveringen af det nye hus. |
|
|
Mange tak, så får vi se hvornår der kan blive leget........ __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |