| Forfatter |
|
Mortus Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 263
|
| Sendt: 29 April 2008 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers er Evox EV-1 også designet til at placeres så tæt på væggen som muligt. Se lydbutikken.dk
Men nu bor du jo i Østjylland, så jeg kan ikke anbefale dig nogen lokale forretninger.. I øvrigt lidt tyndt at tørre den af på Hifiklubben, men forstår såmænd godt din frustration.
Måske kan et par Epos-højtalere også placeres tæt på væggen - nogen der ved det? Begge ovenstående matcher efter min mening helt klart dine dali'er - og Epos forhandles vist andre steder end Lydbutikken. Mit sidste bud er et par Audio Note, deres mindste serie, designet til bla at kunne hænge på væggen - men det er klart at de fysikke dimensioner begynder at spille ind hér - de spiller dog stadig fremragende. Se Audio Consult (.dk) - tror også de forhandles andre steder..
Held og lykke herfra
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 29 April 2008 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
MJ40 skrev:
mortenkongsfelt skrev:
| Jeg kan anbefale et sæt 805 Matrix - de har frontudrettet basrefleksport. Og jeg kunne personligt godt lide lyden af B&W og Thule (DM1 og IA150B) - selvom mange syntes denne kombination lyder kedelig... |
|
|
10.000 kr. stykket ... Det er lige i overkanten. Kan jeg ikke få solgt mine Dali, er det meget i overkanten. |
|
|
Hvad er det som koster 10.000 stykket? __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 29 April 2008 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
MJ40 skrev:
mortenkongsfelt skrev:
| Jeg kan anbefale et sæt 805 Matrix - de har frontudrettet basrefleksport. Og jeg kunne personligt godt lide lyden af B&W og Thule (DM1 og IA150B) - selvom mange syntes denne kombination lyder kedelig... |
|
|
10.000 kr. stykket ... Det er lige i overkanten. Kan jeg ikke få solgt mine Dali, er det meget i overkanten. |
|
|
hvad gav du for dine dali ?? hvor stor er din stue ? Jeg har fx. flere små højtalere der lyder dejligt i mindre rum Rogers ls3/5A Selv en billig ht som mission 700 lyder ganske godt - den har basrefleks porten for forsiden så den kan stå i en reol hvis de skulle være giv ikke op - der er en løsning på alt  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
MJ40 Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Foreløbig tak for svarene. Jeg vil tjekke det i henviser/linker til.
|
| Til top |
|
| |
MJ40 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
MJ40 skrev:
mortenkongsfelt skrev:
|
|
10.000 kr. stykket ... Det er lige i overkanten. Kan jeg ikke få solgt mine Dali, er det meget i overkanten.
|
|
|
Hvad er det som koster 10.000 stykket?
|
|
|
Omtalte 805 Matrix. Eller så 9000 da.
|
| Til top |
|
| |
MJ40 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har endnu ikke fået styr på det flere har spurgt om mht. størrelsen på min stue, indretning, osv. Har pludselig fået fandens travlt.
Og lige nu er jeg på vej i seng. Men vender hurtigst muligt tilbage!
|
| Til top |
|
| |
Deeablo Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 579
|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 07:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
hø hø...kunne dit forsøg på at sælge ikke have noget med navnet på dit produkt at gøre + tanken om at de har lukket osv? Thule har jo ikke den mindste fejl procent på deres produkter...
jeg syntes at grundtvig er på sin plads her..."hånd og ånd går hånd i hånd"...oversat til hifi sprog, " hvis firmaet går ned og udstyret har en bule, så må man hellere lade vær med at købe.....det hifi"  __________________ Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
MJ40 skrev:
Jesper Juul skrev:
MJ40 skrev:
mortenkongsfelt skrev:
|
|
10.000 kr. stykket ... Det er lige i overkanten. Kan jeg ikke få solgt mine Dali, er det meget i overkanten.
|
|
|
Hvad er det som koster 10.000 stykket?
|
|
|
Omtalte 805 Matrix. Eller så 9000 da. |
|
|
Det gør de ihvertfald ikke, de ligger omkring 3500 kr. for et sæt på brugtmarkedet. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du prøvet bare at mase højttalerne op af væggen? Det kan jo være en løsning, du måske kunne leve med, både lyd- og indretningsmæssigt.
|
| Til top |
|
| |
Mortus Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 263
|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
| Har du prøvet bare at mase højttalerne op af væggen? Det kan jo være en løsning, du måske kunne leve med, både lyd- og indretningsmæssigt. |
|
|
Mon ikke at det er forsøgt? Sådan læser jeg ihvertfald det indledende indlæg
|
| Til top |
|
| |
sd2100 Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 363
|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
MJ40 skrev:
|
Jeg har forsøgt at sælge mit 2 år gamle Thule-anlæg med der til hørende Dali højtalere. Hvilket imidlertid har vist sig at være umuligt. Folk køber kun brugt, hvis de kan få det til foræringspris. Når jeg ikke kan komme af med det, må jeg jo så beholde det ...
Et af problemerne er, at jeg er røvtræt af højtalere der skal stå ude midt på gulvet. Jeg har for lidt plads til dette (er jo ikke noget man får at vide når man handler. Tak for det til Hi-fi Klubben i øvrigt!) og ser desuden også åndssvagt ud.
Jeg vil derfor høre om det er muligt at købe højtalere der passer sammen med Thule (IA150B Forstærker) og spille mindst lige så godt som mine nuværende Dali (Evidence 470) højtalere - og som jeg i stedet kan placere på en reol?
På forhånd tak.
PS. Ved godt jeg kan spørge i en forretning. Men lige nu sidder jeg altså hjemme ...!
|
|
|
Tak for indlægget. Det kan måske anspore flere højttalerproducenterne til at lave højttalere der uden lidelse kan bruges i "almindelige" stuer.
Du kunne evt. kigge lidt på muligheden for at købe højttaler, der kan hænges på væggen og så måske supplere med en subwoofer. En mulighed ville være Dynaudio 42W:
http://www.dynaudio.com/eng/systems/lines/audience/audience4 2w.php
En anden mulighed kunne være system audios on-wall højttalerserie:
http://www.system-audio.com/_da-DK/produkter/on%20wall%20h%C 3%B8jttalere
Hvis det skal være "ægte" hifi så kig på Naims gulvhøjttaler. De SKAL placeres så tæt på bagvæggen som muligt. De koster desværre kassen:
http://www.naim-audio.com/products/intro_loudspeaker.html
Kan godt forstå, at du helst ville vælge B&O løsningen. Det har altid være B&Os kendetegn, at teknikken skal tilpasse køberens real-life situation og ikke at forbrugeren skal tilpasses teknikken. Ofte vil en B&O anlæg (selv om nørderne vil påstå det modsatte) lyde bedre end en hifi/highend anlæg, der ikke er trimmet rigtigt.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahh, jeg tog fejl. Troede lige Dali 470 VAR en reolhøjttaler, men det er jo 370, der er det.
Så mit svar er at jeg ville bytte 470'erne til et sæt 370'ere. De har også basporten foran.
|
| Til top |
|
| |
MJ40 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mortus skrev:
|
I øvrigt lidt tyndt at tørre den af på Hifiklubben ...
|
|
|
Jeg tørre ikke noget af på nogen. Konstatere blot, at jeg ikke fik noget at vide om det.
|
| Til top |
|
| |
MJ40 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Deeablo skrev:
|
hø hø...kunne dit forsøg på at sælge ikke have noget med navnet på dit produkt at gøre + tanken om at de har lukket osv?
|
|
|
Er ikke med. Navnet? Lukket?
|
| Til top |
|
| |
MJ40 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
sd2100 skrev:
|
Kan godt forstå, at du helst ville vælge B&O løsningen. Det har altid være B&Os kendetegn, at teknikken skal tilpasse køberens real-life situation og ikke at forbrugeren skal tilpasses teknikken. Ofte vil en B&O anlæg (selv om nørderne vil påstå det modsatte) lyde bedre end en hifi/highend anlæg, der ikke er trimmet rigtigt.
|
|
|
Mit 'sætten til salg' har ikke noget som helst med lyd at gøre. Det spiller (i mine ører) perfekt.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
MJ40 Thule er gået rabundus - neden om og hjem - kaput - fertich - aus radiert etc.  Sælges til uhørt lave priser - udsalg - lagertømning Da de ikke havde det bedste service ry - er priserne endnu lavere nu da der er usikkerhed om at de kan laves/repareres i fremtiden Derfor vil du finde det svært at sælge Er du glad for lyden- nyd det og kryds fingre for at det holder
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
MJ40 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan desværre ikke finde ud af hvordan jeg skal måle min stue op, pga. faconen. Der er noget med en halvvæg, et rum der er ud i et med en del af stuen, osv.
|
| Til top |
|
| |
MJ40 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
MJ40
Thule er gået rabundus - neden om og hjem - kaput - fertich - aus radiert etc. 
Sælges til uhørt lave priser - udsalg - lagertømning
Da de ikke havde det bedste service ry - er priserne endnu lavere nu da der er usikkerhed om at de kan laves/repareres i fremtiden
Derfor vil du finde det svært at sælge
Er du glad for lyden- nyd det og kryds fingre for at det holder
|
|
|
Det var da virkelig en opmuntrende nyhed!
Nu fortryder jeg endnu mere at jeg har købt l**tet!
|
| Til top |
|
| |
MJ40 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvornår er det sket?
|
| Til top |
|
| |
MJ40 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, har selv fundet noget om det.
Men vil også gerne vide hvornår det blev grundlagt? Det har jeg ikke kunne finde på nettet.
|
| Til top |
|
| |