Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2025 | 17:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Warner går Blu-ray exclusive Maj 2008! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 19
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

Jeg forstår bare ikke rigtigt hvorfor vi stadig skal trækkes med optiske diske. Det jo muligt at lave dem på forskellige former for flash ram.

Der er ingen grund til at det skulle være på flash RAM. Flash ROM hvis sådan noget eksisterer.

Men i øvrigt tvivler jeg på at et 50GB flash kort koster et par dollars.
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Der går nok et årti før flash chip er oppe i størrelse og ned i pris, så de udgør et reelt alternativ.

... og indtil da, kan jeg godt nøjes med BD med op til 200gb lagerplads.

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Stand alone Hardware salg i USA, efter Warner beslutning.

Forhåbentligt kan jeg snart få Transformers og Hot Fuzz på Blu-ray.......

Til top Vis Iron Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iron Man

Bonner
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Det ser ud til det er lige sikkert at købe Hi-def nu som at sætte penge i banken. Forudsat man vælger Blu-ray.

Sikke nogle tal at ryste op med i forhold til sidste uge
Til top Vis Bonner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bonner

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Iron Man skrev:

Tallene som disse lagkager dækker over fortæller os blot, at kan HD-DVD Promotion Group ikke selv finde ud af at formatkrigen reelt er afgjort og på det grundlag træffe de nødvendige tiltag for at komme videre, så gør forbrugerne og retail-ledene det for dem.

Man behøver også blot at tænke på, at de 1,2 mio. PS3 konsoller som blev solgt imellem Thanksgiving (slutningen af november) og 1/1-2008 på det amerikanske marked alene, ikke tæller med i den viste statestik. Mindblowing...

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Agent Cooper skrev:
Iron Man skrev:

Tallene som disse lagkager dækker over fortæller os blot, at kan HD-DVD Promotion Group ikke selv finde ud af at formatkrigen reelt er afgjort og på det grundlag træffe de nødvendige tiltag for at komme videre, så gør forbrugerne og retail-ledene det for dem.

Man behøver også blot at tænke på, at de 1,2 mio. PS3 konsoller som blev solgt imellem Thanksgiving (slutningen af november) og 1/1-2008 på det amerikanske marked alene, ikke tæller med i den viste statestik. Mindblowing...

Mjaa mjoo, jeg tror nu også at BD bliver sejrherre, men man skal ikke undervurdere den indflydelse pris har...ligenu sælges HDDVD afspillere i USA til 149 $ og det inkluderer 7 film, og der er trods alt stadigvæk 3 "major studios" som kun støtter HDDVD sant ikke at forglemme Microsoft, som vel med rette kan kaldes en ikke uvæsentlig spiller..

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

BluRay fan´s har bare så travlt så travlt, fatter det ikke. Måske for at overbevise dem selv om de gjorde udslaget .

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2008 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
Mjaa mjoo, jeg tror nu også at BD bliver sejrherre, men man skal ikke undervurdere den indflydelse pris har...ligenu sælges HDDVD afspillere i USA til 149 $ og det inkluderer 7 film, og der er trods alt stadigvæk 3 "major studios" som kun støtter HDDVD sant ikke at forglemme Microsoft, som vel med rette kan kaldes en ikke uvæsentlig spiller..

Mantraet med 'lavere priser vinder krigen, lavere priser vinder krigen' er lige præcis hvad Toshiba har praktiseret siden formatkrigen startede - hvordan synes de mon selv det går med den strategi?

Selvom den gennemsnitlige HD-DVD afspiller nu er $150-200 billigere end en tilsvarende BD afspiller (stand-alones), sælges der mange flere BD afspillere, jævnfør Iron Man's illustration. Tallene for de efterfølgende uger vil nok give en lidt større bid af kagen til HD-DVD, men den kage vil stadig se meget blå ud.

Microsoft er listet ud af bagdøren - de har omstruktureret de afdelinger der beskæftigede sig med bl.a HD-DVD og digitale downloads og taler nu åbent om et fremtidigt BD-drev til XBox360. For de som ikke ved det, er Microsofts ex-VP HD-DVD frontkæmper Amir M. nu også ex- Microsoft ansat. Han røg ud i forbindelse med de nævnte omstruktureringer: læs - hans afdeling blev nedlagt.

Paramount og Universal er ikke længere bundet af eksklusivkontrakter. Vil de ignorere at filmselskaberne på Blu-ray siden tager en stadigt større del af det samlede, voksende HD optical marked og nøjes med resterne? Selvfølgeligt ikke - det er bare et spørgsmål om at spille de få kort man har på hånden på det rigtige tidspunkt og det tidspunkt har de så nok vurderet, er ikke kommet endnu.

Just my $0.02

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Januar 2008 kl. 00:57 | IP-adresse registreret  

Så er det sket med HD-DVD

"Paramount now backing Blu-ray too?

"HD DVD love-in is over, as Blu-ray titles surface on Amazon

Rob Mead
22 Jan 2008 12:58 GMT
It looks like Paramount has escaped from its exclusive HD DVD-only lock-in, with its first Blu-ray titles scheduled for launch in March.
Forum posters on Blu-ray and HighDefDigest are citing Amazon UK listings for Trading Places, Coming To America and Anchorman as evidence. All
three Paramount movies are set to be released exclusively on Blu-ray on Monday 10 March, says FormatWarCentral [via Gizmodo].
It's important to note however that these releases may also be a sign of local distribution deals done between US movie studios and their
European partners. This has thrown up a few anomalies in the past with US-only Blu-ray titles appearing in Europe on HD DVD and vice-versa.
HD DVD Europe spokesman Olivier Van Wynendaele told us back in November that such deals were commonplace.
Advertisement

tech.co.uk"

http://www.tech.co.uk/home-entertainment/video/dvd-hdd-playe rs-and-receivers/blu-ray-and-hd-dvd/news/paramount-now-backi ng-blu-ray-
too?
articleid=1645573747

"HD DVD player sales collapse in January
Blu-ray boosted after Warner move

Rob Mead
23 Jan 2008 12:00 GMT
Sales of standalone HD DVD players have collapsed since Warner Bros announced it was moving to Blu-ray. What's more surprising is how well HD
DVD was doing before the announcement - Warner Bros' decision effectively knocked it stone dead.
For evidence you only need to look at sales figures for the first two weeks of January 2008. US citizens snapped up 14,558 HD DVD players in the
week ending Friday 5 January, according to market research firm NPD. This was in touching distance of the 15,257 Blu-ray players sold.
The situation was markedly different one week later following Warner Bros' announcement. Blu-ray sales rose markedly to 21,770, while HD DVD
experienced a catastrophic fall to 1,758 player sales.
What's difficult to estimate here is whether HD DVD sales will remain at that low level, especially since the HD DVD Promotion Group has since
embarked on an aggressive marketing drive.
Advertisement

Christmas sales disappoint too
However The Digital Bits also points out that Blu-ray outsold HD DVD in December - the biggest sales month of the year. Here Blu-ray chalked up
115,132 sales compared to HD DVD's 76,148 - a difference of nearly 40,000 players.
Remember these numbers don't include the Sony PlayStation 3 or sales of the add-on HD DVD drive from the Xbox 360 either. So the reality is
that the gap between the two formats is likely to be much, much more.
All in all then, yet more bad news for the HD DVD camp.
[ via Engadget]
tech.co.uk"

http://www.tech.co.uk/home-entertainment/video/dvd-hdd-playe rs-and-receivers/blu-ray-and-hd-dvd/news/hd-dvd-player-sales -collapse-in-
january?articleid=224581986

Så er der kun to selskaber der kun udgiver på HD-DVD, så må vi håber at DreamWorks og Universal snart komme til fornuft og droppe HD-DVD
formate og bliver 100% blå.

Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 Januar 2008 kl. 02:09 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
HD DVD love-in is over, as Blu-ray titles surface on Amazon

Og den er tilbagevist.

Paramount Germany Denies Amazon’s Blu-ray Announcements

/Lars

Emilos88
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 Januar 2008 kl. 02:14 | IP-adresse registreret  

kabom et slag så var der en mavepuster igen

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Sendt: 27 Januar 2008 kl. 02:38 | IP-adresse registreret  

Iron Man skrev:

Stand alone Hardware salg i USA, efter Warner beslutning.

Her kom der så en rapport om at disse tal er oppustede da Sony, Sharp og Panasonic har foræret afspillere væk gratis ved køb af TV.....

http://www.highdefdigest.com/news/show/Industry_Trends/High- Def_Retailing/NPD:_Free_Blu-ray_Players_Contributed_to_Weekl y_Hardware_Lead/1403

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2008 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Webmonkey skrev:

Her kom der så en rapport om at disse tal er oppustede da Sony, Sharp og Panasonic har foræret afspillere væk gratis ved køb af TV..... 

Hvad så med alle de $200-250 HD-DVD afspillere der også er blevet 'givet væk' i og med at der fulgte 8-10 HD-DVD film med? De talte vel også med i statestikkerne da de tilbud var gældende?

Intet ved den graf ændrer så ved, at salget af HD-DVD afspillere (jeg ser helt bort fra BD afspillere her) er styrtdykket siden Warners udmelding. Jeg mener at have læst fra retailer insidere, at tilbagegangen i salget lå på omtrent 75%.

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 27 Januar 2008 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Webmonkey skrev:

Det er noget fis. Salget af HD-DVD afspillere er faldet fra ca. 15000 til knap 2000. Det kan man da ikke komme udenom.

Desuden er salget af PS3 ikke medregnet. Der er solgt MANGE flere PS3 end stand alone maskinet. 

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 Januar 2008 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
BluRay fan´s har bare så travlt så travlt, fatter det ikke. Måske for at overbevise dem selv om de gjorde udslaget .

Jeg synes nu at begge lejre har lige travlt. Da jeg i sin tid selv investerede i en HD-afspiller, valgte jeg Blu-Ray, fordi det var det format jeg kunne leje film til.

Jeg, og alle andre som har støttet op omkring Blu-Ray formatet, har gjort udslaget.

Jeg synes det er fint, at formatkrigen ser ud til at være afgjort. Fremtiden er blå!

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2008 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:

Hans J skrev:

Jeg synes nu at begge lejre har lige travlt. Da jeg i sin tid selv investerede i en HD-afspiller, valgte jeg Blu-Ray, fordi det var det format jeg kunne leje film til.

Jeg, og alle andre som har støttet op omkring Blu-Ray formatet, har gjort udslaget.

Jeg synes det er fint, at formatkrigen ser ud til at være afgjort. Fremtiden er blå!

hehe, lev du bare i troen, at du har været med til at afgøre slaget, jo tak, lige så sikkert som slagtesvin selv kører lastbilen til slagteriet.

kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 Januar 2008 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:

hehe, lev du bare i troen, at du har været med til at afgøre slaget, jo tak, lige så sikkert som slagtesvin selv kører lastbilen til slagteriet.

Hvem sagde sofavælger?

Alle der har investeret i den ene eller den anden side af formatkrigen har været med til at påvirke den i større eller mindre grad.
Til top Vis kvestergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvestergaard

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2008 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

kvestergaard skrev:
Hans J skrev:

Hvem sagde sofavælger?

Alle der har investeret i den ene eller den anden side af formatkrigen har været med til at påvirke den i større eller mindre grad.

Nope, man er blevet gennet i en retning af filmselskaberne. Ligesom slagtesvins retning til lastbilen er bestemt af plader som afspærre vejen, så de kun kan gå i en retning.

Mit sofavalg består i, om jeg skal sætte en HD DVD eller en Bluray på .

Jeg nåede at smutte uden om afspærringen (bilder jeg mig selv ind) ved at investere i begge formater.

Scarecrow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007
Sendt: 28 Januar 2008 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:

Nope, man er blevet gennet i en retning af filmselskaberne. Ligesom slagtesvins retning til lastbilen er bestemt af plader som afspærre vejen, så de kun kan gå i en retning.

Mit sofavalg består i, om jeg skal sætte en HD DVD eller en Bluray på .

Nå ja, men derfor betyder det jo stadig noget, at den enkelte køber et produkt. Det kan godt være at én enkelt afspiller er en dråbe i havet, men ikke en ubetydelig dråbe... Det at en person køber en afspiller, gør jo at de mennesker han kender bliver påvirket af det, og får nogen nye indtryk - gode eller dårlige - og får dem måske endda til at investere i det også...

Hans J skrev:

Jeg nåede at smutte uden om afspærringen (bilder jeg mig selv ind) ved at investere i begge formater.

Eller også galoperede du ind i lastbilen, og dem der ikke har købt en afspiller endnu er sluppet uden om afspærringen

Til top Vis Scarecrow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scarecrow

Kasper, TC
Branchemedlem
Branchemedlem

Tapeconnection

Bruger siden: 27 Marts 2007
Sendt: 28 Januar 2008 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:
Det er noget fis. Salget af HD-DVD afspillere er faldet fra ca. 15000 til knap 2000. Det kan man da ikke komme udenom.

Desuden er salget af PS3 ikke medregnet. Der er solgt MANGE flere PS3 end stand alone maskinet. 

Det er korrekt at Hd-dvd salget er faldet. Bliver spændende at se salgstallene løbende lidt frem endnu. Men faktum er også at der er RIGTIG mange mennesker der sidder med en HD-dvd maskine. Og man kan jo så også spørge sig selv om PS3 kunder generelt set køber film? Det ser ikke sådan ud. Folk med stand alone afspillere køber ca. 4 gange så mange film som dem med en spillemaskine.

Sådan helt generelt finder jeg det ufatteligt at Blu Ray kan formå at stå som førende i denne format krig. Det er som om der er noget folk ikke helt forstår. For mig er HD-DVD da helt klart det optimale valg for os forbrugere. Hvad skal vi med regionskoder? Hvad skal vi med hardware der endnu ikke er færdigt? Hvad skal vi med afspillere der koster langt mere end et tilsvarende formats afspillere i samme(eller bedre) kvalitet? Tænk på hvor langt vi kunne have været hvis HD-DVD for alvor var slået igennem for 2 år siden. Jeg fatter det simpelthen ikke. Sony har tilsyneladende lært noget af sit nederlag mod VHS og denne gang formået at markedsføre sit format bedre og slå det(efter min mening) optimale valg for alle tilbage.

Til top Vis Kasper, TC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper, TC Besøg Kasper, TC's Websted

<< Forrige Side af 19 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes