Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 12:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Bedste sub til Dali 450? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kuli
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Jeg har et par Dali 450 til min Denon AVR-2802 surround-forstærker, og der er også et par Dali 202 baghøjttalere og en DAli SC-5 fronthøjttaler i set-up'et. Og det spiller jo dejligt rent og præcist, MEN jeg savner altså noget bund i bassen. Så jeg skal have mig en (brugt) aktiv sub, der passer til systemet.

Min stue er vel 25 kvadratmeter, og jeg spiller sjældent vanvittigt højt. Jeg vil bare gerne have mere tyngde i bassen, både til musik og film.

Jeg har kig på en B&W ASW610 til 3000 kr og en Cerwin Vega CLS-15S til 2500 kr - så har I også en idé om prisniveauet... Hvilken en af de to passer bedst?

Ja, jeg er da også lidt lun på Paradigm Servo 15", http://www.hifi4all.dk/ksb/annonce.asp?id=73284&n=1 - men det er vel lidt overkill...

Nogle gode råd?

Mvh Kuli

Til top Vis Kuli's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kuli

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Dali SWA15 er også et godt bud.
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Two Chanel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Kuli skrev:

Hejsa,

Jeg har et par Dali 450 til min Denon AVR-2802 surround-forstærker, og der er også et par Dali 202 baghøjttalere og en DAli SC-5 fronthøjttaler i set-up'et. Og det spiller jo dejligt rent og præcist, MEN jeg savner altså noget bund i bassen. Så jeg skal have mig en (brugt) aktiv sub, der passer til systemet.

Min stue er vel 25 kvadratmeter, og jeg spiller sjældent vanvittigt højt. Jeg vil bare gerne have mere tyngde i bassen, både til musik og film.

Jeg har kig på en B&W ASW610 til 3000 kr og en Cerwin Vega CLS-15S til 2500 kr - så har I også en idé om prisniveauet... Hvilken en af de to passer bedst?

Ja, jeg er da også lidt lun på Paradigm Servo 15", http://www.hifi4all.dk/ksb/annonce.asp?id=73284&n=1 - men det er vel lidt overkill...

Nogle gode råd?

Mvh Kuli

Mon ikke det er din forstærker, som er lidt undermotoriseret? Med "kun" 25 kvm og en Dali 450, burde det da være alt rigeligt. Man kan sagdens få en kanon film oplevelse over 2 kanaler Så køb du dig en ordenlig stereoforstærker

Til top Vis Two Chanel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Two Chanel

Farfar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har selv haft megen fornøjelse af en Audio Pro Sub Impact til netop dali 450. Den gav det sidste i bunden og så har den tilmed et lækkert punch der matcher daliernes.
Til top Vis Farfar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Farfar

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes