| Forfatter |
|
ZioN Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 117
|
| Sendt: 02 Juni 2004 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
er V-serien ikke af lidt dårlig kvalitet? i forhold til fx. classic serien? for der er jo ikke meget prisforskel.
|
| Til top |
|
| |
Sezuan Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 02 Juni 2004 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv et sæt Cerwin-Vega 12" Classic og er ovenud tilfredse med dem, de kan virkelig sparke numse - plus at man ikke behøver at have en subwoofer, selvom jeg har det :)
V-seriens højttalere er lavet med væsentlig dårligere komponenter end Classic serien og det er bestemt noget du kan høre - jeg ku' i hvert fald! - så lad endelig være med at spare de få hundrede kroner som forskellen er på.
Dog mener jeg rent personligt at V-serien er pænere, men det er jo lyden det handler om!!
|
| Til top |
|
| |
ralle Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 235
|
| Sendt: 03 Juni 2004 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil se på en af denon modeller. jeg har selv denon 1804. og den lyder rigtig godt med at par gode højttaler.
Rasmus __________________ Film skal ses i hjemmebio.
Rasmus Erichsen
www.hifi4all.dk
|
| Til top |
|
| |
Rizzo Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 03 Juni 2004 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klart, V-serien er kønnere at kigge på, men DJ_ladde skrev jo også, at udseendet ikke betød noget, så det kan da være at Classic er det rette valg
__________________ AV M3 Avantgarde
Densen B-100 mKv + B-400 Black
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 03 Juni 2004 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
DJ_Ladde skrev:
|
Så tror jeg bare jeg køber 1804'eren, 2 CV V-12F højttalere og B&W ASW600 subwooferen, men hvor vigtigt er det at have en centerhøjter? det skal jo næsten ik bruges til andet end musik...
|
|
|
Du skal IKKE blande CW højttalere sammen med B&W subs. B&W subs er ikke beregnet til høje lydtryk, men mere til at gå dybt og præcist.
Og hvis du stort set kun skal bruge det til musik, så drop surround-receiveren og køb en kraftig stereo-forstærker. __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 03 Juni 2004 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvem er så tåbelig at give 10.000,- for en lækker forstærker, som skal trække et sæt højtalere til 298,- fra T-Hansen?? Undskyld mig, men enten tager du pis på os, ellers har du virkelig ingen anelse om hvad du har med at gøre!!
Måske du skulle starte med nogle ordentlige højtalere!
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 03 Juni 2004 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så så hurtig. Andre har faktisk anbefalet at han skal købe bedre højttalere ogdet har han faktisk indset. Det er vidst snart på tide at komme i sommerhumør.
Tilbage til tråden
B&W ASW600 er ikke velegnet til en Vega, prøv istedet en Dali SWA12/15 eller noget Audio Pro.
|
| Til top |
|
| |
DJ_Ladde Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 04 Juni 2004 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er helt rigtigt... jeg aner ik hvad jeg har med at gøre... det er jo nok derfor jeg spørger om gode råd herinde... og jeg er blevet anbefalet af en PRO at købe en sorround receiver, for da får man mere for pengene og det bliver ik hurtigt forældet... og det vælger jeg at tro på :D __________________ Lær det !! ;)
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 04 Juni 2004 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis der er noget der bliver hurtigt forældet, hvis det er den rette betegnelse, så er det i allerhøjeste grad en surround-receiver. En god stereo-forstærker er slet ikke på samme måde underlagt den store teknologiske udvikling der er på et surroundprodukt, så du kan roligt fortælle den PRO du kender, at han er helt gal på den. Du får meget for pengene - ja, men hvis det bare er til musik og det skal spille højt, kan det bedre svare sig at købe en god, kraftig stereoforstærker - her får du mere lydkvalitet for de samme penge.
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
DJ_Ladde Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 04 Juni 2004 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var oz det jeg tænkte da han skrev det til mig... men han har været produktions chef for Martin i England, så jeg ved ik helt...
__________________ Lær det !! ;)
|
| Til top |
|
| |
Sezuan Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 04 Juni 2004 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
DJ_Ladde skrev:
|
Det er helt rigtigt... jeg aner ik hvad jeg har med at gøre... det er jo nok derfor jeg spørger om gode råd herinde... og jeg er blevet anbefalet af en PRO at købe en sorround receiver, for da får man mere for pengene og det bliver ik hurtigt forældet... og det vælger jeg at tro på :D
|
|
|
Personligt er jeg også én af dem der klarer sig udemærket med at have forholdsvise billige HIFI komponenter, i og med at min surround receiver kun kostede ca. 3500kr i sin tid. Da en dyrer receiver "næsten" forlanger dyrere højttalere, kabler, dvd-afspiller, fjernsyn o.s.v.
Jeg vil dog til hver en tid mene, at du enten skulle købe en stereo forstærker da kvalitets stereo forstærkere generelt er billigere en surround receivere. Så på den måde får du en meget bedre lyd til din CD'er og almindelig TV-kiggeri end med en surround receiver.
Vil du absolut have en surround receiver, så vil jeg anbefale dig at tage på rundtur til diverse HIFI forretninger og lytte dig frem!
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 04 Juni 2004 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
min kammerat købte i sin tid den største NAD integretret forstærker sammen med et sæt Cervin Vegaer og det spiller bare højt og samtidig rimlig nice at kigge på. Men ellers kan du jo købe en mixer til en 500 en ordentlig amp til en 5000 og så har de 4500 til et sæt diskohøjt. Så er det både grimt og kan ikke spille rent, MEN MEGET HØJT.
ellers vælg en NAD stereo og så et sæt Cervin Vega med en 15" og så glem alt om sub til at starte med. __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |