| Forfatter |
|
Buch Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 21 Februar 2006 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad skrev:
|
Hej ok dine nye hter ser da for lækrer ud hvor langt går de ned og hvor langt op...
Novisad
|
|
|
Tak Novisad - lige nu er situationen desværre meget frusterende, for det svinger altså ikke rigtigt. Hele stuen flyder med kabler og konen er ved at få flip af, at jeg hele tiden flytter rundt på højttalerne alt imens der småbandes lidt. At de samme tre numre så har kørt i hot rotation siden weekenden gør ikke hendes humør bedre. Frekvency response er ifølge databladet: 35Hz-45kHz +/-3dB - ikke at jeg skal bruge de øverste 20kHz til særligt meget - godt jeg ikke har hund. Øv-hvor er det en dejlig hobby. __________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 01 Maj 2006 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende hvad du har samlet dig,kan du lide de båndiskanter jeg personligt kan godt og var ved at falde for Omega i sin tid.Må lige til at kigge i manualen til mine Sigma den der med frontstoffet har jeg ikke lige været opmærksom på før godt vi har et sådant forum.
Min erfaring med Infinity er hvis det lyder kedeligt så kig andre steder i kæden, ikke altid sjovt grundet den økonomiske faktor ved det.
Har du også prøvet VDH SCS kabel-er?Vil tro der er mere hul igennem end det andet VDH kabel du havde sat på.Har selv prøvet Revelation det tar så tilgengæld ved i bassen grundet det store tværsnit men det virker mere tamt end SCS12.Skal der virkelig være dynamik så prøv de tykkere serie af SCS.
Infinity skriver i den manual jeg har at det er vigtigt med et kabel der har en lav modstand de vil ikke dog fremhæve et bestemt mærke.Oprindelig er de født med Monster kabel tror dog ikke det er så godt.Men SCS2 som jeg prøvede er du så færdig hvor det gav dynamik men prisen på det. __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
Buch Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2006 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRGW skrev:
|
Spændende hvad du har samlet dig,kan du lide de båndiskanter jeg personligt kan godt og var ved at falde for Omega i sin tid.Må lige til at kigge i manualen til mine Sigma den der med frontstoffet har jeg ikke lige været opmærksom på før godt vi har et sådant forum.
|
|
|
Hej JRGW Tak - jeg er vild med bånddiskanternes detaljeringsevne. Denne egenskab gør dem f.eks. i stand til at afsløre meget fine detaljer omkring reflektioner af lyd i optagerummet. Netop denne differentiering af direkte og reflekteret lyd, er hos mig med til at give en rigtig god oplevelse af at være til stede under optagelsen.
Omega og dens større søskene har jeg desværre aldrig haft lejlighed til at lytte på, men de har da længe været med på min kandidatliste. Jeg er dog nok på jagt efter noget der er mindre pladskrævende.
JRGW skrev:
|
Min erfaring med Infinity er hvis det lyder kedeligt så kig andre steder i kæden, ikke altid sjovt grundet den økonomiske faktor ved det.
|
|
|
Tja, R80'erne var alt for tilbagelænet i lyden til min smag. Der skulle spilles urimeligt højt før jeg syntes at det begyndte at rykke lidt, så jeg er tilbage på Kappaerne igen. Konklusionen er efterhånden at mine næste højttalere skal være supereffektive og så skal der nok være et bånd i toppen, men dem er der ikke mange af - Piega kunne måske være interessant.
JRGW skrev:
|
Har du også prøvet VDH SCS kabel-er?Vil tro der er mere hul igennem end det andet VDH kabel du havde sat på.Har selv prøvet Revelation det tar så tilgengæld ved i bassen grundet det store tværsnit men det virker mere tamt end SCS12.Skal der virkelig være dynamik så prøv de tykkere serie af SCS.
|
|
|
Jeg har kun prøvet VdH The Breeze og de er solgt igen. Mine nuværende Monitor er klasser bedre og står ikke umiddelbart for udskiftning. De matcher Kappaerne rigtig godt.
JRGW skrev:
|
Infinity skriver i den manual jeg har at det er vigtigt med et kabel der har en lav modstand de vil ikke dog fremhæve et bestemt mærke.Oprindelig er de født med Monster kabel tror dog ikke det er så godt.Men SCS2 som jeg prøvede er du så færdig hvor det gav dynamik men prisen på det.
|
|
|
SCS2 er givetvis et godt kabel og høster jo også pæne ord rundt omkring, men i øjeblikket ligger mit fokus mest omkring strøm- og signalkabler. Et anden område som jeg tidligere havde forsvoret at gå op i, er stik. Her er i weekenden fik jeg skiftet stik på mine VdH D-501 Hybrid. Tidligere sad der et middelmådigt RCA stik på som blev skiftet med Neutrik XLR og det var virkelig en voldsom forbedring. Det betød endnu mere dynamik i hele frekevensområdet, så der er godt nok kommet drøn på nu. Den største forbedring var dog på 3D siden, hvor der nu er kommet meget mere dybde i lydbilledet. Jo mere erfaring jeg får med mit anlæg, desto klarere bliver det, hvor meget detaljerne, så som stik/gode forbindelser, betyder for den optimale lydoplevelse.
Anlægget i nuværende opsætning: 1. Pladespiller: Linn Sondek LP12 (Valhalla) 2. Tonearm: Linn Ittok LVIII 3. PU: Denon DL110 4. RIAA: NAD PP1 5. CD: Proceed PDT2/PDP2 6. Forforstærker: Krell KRC-3 7. Effektforstærker: Mark Levinson No 23.5 8. Højttalere: Infinity Kappa 6.2i series 2 9. Kabler: Madrigal MDC-1(digital), VdH The Integration XLR (DAC-Pre), Vdh D-501 Hybrid(Pre-Power) Monitor LS-1200 (speaker), Nordost Vishnu, Kimber PK10 (Strøm)
__________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
anders_aak Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 153
|
| Sendt: 01 Maj 2006 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mega fedt anlæg!! Hvor mange watt har den der mark levinson effektforstærker i udgangseffekt?
Hilsen Anders
Mit Hi-Fi
|
| Til top |
|
| |
Buch Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2006 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har der lige været et par Dali Evidence 470 inde og vende i anlægget. Jeg kan ikke rigtig blive klog på de højttalere, men jeg kan prøve at opsummere mine foreløbige indtryk.

Baggrunden for at prøve 470'erne er, at jeg engang for snart længe siden hørte de mindre 370'ere og de lød faktisk ganske fornuftigt.
Den større model her mener jeg ikke helt kan sammenlignes med 370, men så vidt jeg kan se er de heller ikke bestykket med de samme enheder.
Tonalt set, er det en rimelig velafstemt højttaler. Den bevarer også nogenlunde sine lydmæssige egenkaber selvom der bliver spillet højt. Det er ikke noget jeg har oplevet med særligt mange andre højttalere.
Perspektivet er ikke så veldefineret som jeg kunne ønske det, dog uden alvorlige probemer. Den største forskel i forhold til f.eks. Kappa'erne er, at tingene foregår længere tilbage i lydbilledet. Hvor jeg med Kappaerne nogen gange får tingene helt op på skødet, holder 470'erne musikken på afstand - bag ved højttalerne.
Det er i mine ører primært diskanten der er problematisk på denne højttaler. Diskantområdet er egentlig veldefineret og med udemærket detaljeegenskaber, men dynamisk set matcher den simpelthen ikke de andre enheder. Det giver en ret besynderlig gengivelse af f.eks. stemmer. Den del der varetages af mellemtoneenheden er dynamisk set ret hurtigt, men i passager hvor diskanten skal på arbejde bliver det hele lidt mat efter min mening.
Jeg vil dog sige at det er en højttaler der er ganske let at lytte til. Selv på dårlige indspilninger formår den at gengive musikken så det bliver udholdeligt, og hvis ikke man gik specielt op i teknik og hifi var det nok en højttaler der var ganske nem at leve med. Iøvrigt er kvaliteten af kabinettet er dog ikke imponerende i betragtning af prisen og, at det er en dansk produceret højttaler. Så de må nok videre og jeg må ud at lede igen.
Anlægget i nuværende opsætning: 1. Pladespiller: Linn Sondek LP12 (Valhalla) 2. Tonearm: Linn Ittok LVIII 3. PU: Denon DL110 4. RIAA: NAD PP1 5. CD: Proceed PDT2/PDP2 6. Forforstærker: Krell KRC-3 7. Effektforstærker: Mark Levinson No 23.5 8. Højttalere: Infinity Kappa 6.2i series 2 9. Kabler: Madrigal MDC-1(digital), VdH The Integration XLR (DAC-Pre), Vdh D-501 Hybrid(Pre-Power) Monitor LS-1200 (speaker), Nordost Vishnu, Kimber PK10 (Strøm) __________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 10 Juni 2006 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne jo prøve en Dali Diva  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Buch Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2006 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det kunne være spændende at prøve Diva, men de hænger jo ikke på træerne. Jeg var faktisk ligeved at få fingre i et par for ikke så længe siden, men sælger fortrød desværre ;) __________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 10 Juni 2006 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
 __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 07 Juli 2006 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Buch skrev:
| Ja, det kunne være spændende at prøve Diva, men de hænger jo ikke på træerne. Jeg var faktisk ligeved at få fingre i et par for ikke så længe siden, men sælger fortrød desværre ;) |
|
|
Hej igen
Jeg ville lige sige, at hvis du vil have en god allround højttaler, uden at være alt for afslørende ved dårlige indspilninger, så skal du nok ikke vælge en Diva. Den er nemlig nådesløs i den forbindelse. Har du overvejet Vienna Acoustics? Hvis du gerne vil have en basstærk højttaler der virkelig kan tåle nogle bank, og samtidig har en (i mine øre) en superlækker sprød mellemtone, så skulle du prøve Beethoven MKI. __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Buch Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2006 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
|
Jeg ville lige sige, at hvis du vil have en god allround højttaler, uden at være alt for afslørende ved dårlige indspilninger, så skal du nok ikke vælge en Diva. Den er nemlig nådesløs i den forbindelse.
|
|
|
Jamen så er Divaen jo lige noget for mig.
rockforlife skrev:
|
Har du overvejet Vienna Acoustics? Hvis du gerne vil have en basstærk højttaler der virkelig kan tåle nogle bank, og samtidig har en (i mine øre) en superlækker sprød mellemtone, så skulle du prøve Beethoven MKI.
|
|
|
Nej, jeg har ikke overvejet VA. __________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
Buch Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2006 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Du kunne jo prøve en Dali Diva  |
|
|
Så lykkedes det endelig. Og tak for opfordringen. Det er efter min mening en ganske enestående højttaler.

Et overbliksbillede fra lytteposition:

Der blev også indkøbt en ny DAC her i sommervarmen - AA DDE 1.0, men den er ikke helt faldet til endnu. Der skal eksperiementeres lidt mere med kabler til og fra den lille "sorte".

Anlægget i nuværende opsætning: 1. Pladespiller: Linn Sondek LP12 (Valhalla) 2. Tonearm: Linn Ittok LVIII 3. PU: Denon DL110 4. RIAA: NAD PP1 5. CD: Proceed PDT2/PDP2 6. Forforstærker: Krell KRC-3 7. Effektforstærker: Mark Levinson No 23.5 8. Højttalere: Dali Grand Diva 9. Kabler: Madrigal MDC-1(digital), VdH The Integration XLR (DAC-Pre), Vdh D-501 Hybrid(Pre-Power) Monitor LS-1200 (speaker), Nordost Vishnu, Kimber PK10 (Strøm) __________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
kenneth ztas1 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 08 Juli 2006 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
U-ha dejligt anlæg du har fået sat sammen der, og så kan man hører at du ren faktisk lytter til det, da kender minusserne ved det, og det er der i alle anlæg.....
Men meget meget lækkert set-up 
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 08 Juli 2006 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med de fine Diva'er
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 08 Juli 2006 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja hallo mand! Stort sommertillykke med dit nye indkøb 
Bare for sjov du ved, kunne du så ikke fortælle lidt om dine indtryk med den fabelagtige Diva. Kæft den er fed!!!  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Buch Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2006 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Tillykke med de fine Diva'er  |
|
|
Thank you! __________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
Buch Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2006 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
kenneth ztas1 skrev:
|
U-ha dejligt anlæg du har fået sat sammen der, og så kan man hører at du ren faktisk lytter til det, da kender minusserne ved det, og det er der i alle anlæg.....
Men meget meget lækkert set-up 
|
|
|
Takker. Det har taget mig laaaang tid at lære de enkelte komponenter at kende og jeg er stadig meget tilbageholdende med at melde noget ud omkring deres lyd. Jeg mener dog at jeg nogenlunde ved hvad de forskellige stumper i anlægget gør lydmæssigt - på godt og ondt. Det er bestemt ikke perfekt endnu (heldigvis), men jeg arbejder mig stille og roligt hen imod en bedre lyd. Typisk køber jeg en komponent uden at kende så meget til den i praksis. Så skifter jeg frem og tilbage mellem den jeg kender og så den nye for at at danne mig et indtryk af forskellene. Den der lyder bedst får lov til at blive. For mig handler det meget om processen - det kunne jo være at den perfekte lyd lurer lige efter næste tweak. __________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
Buch Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2006 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
|
Bare for sjov du ved, kunne du så ikke fortælle lidt om dine indtryk med den fabelagtige Diva. Kæft den er fed!!! 
|
|
|
Tak for det rockforlife - du har jo opfordret til det flere gange. Jeg er ikke blevet skuffet. Divaerne kan alle de ting som jeg satte så stor pris på ved Kappaerne - og så noget mere. De har en fantastisk velopløst og dynamisk diskant (jeg savner ikke båndet længere). Gengivelsen af rum er ligeså god som på Kappaerne. Jeg tror faktisk at det er mere realistisk, selv om det ikke fremstår så eksponeret som på Kappaerne. Dynamisk set er denne højttaler enestående efter min mening. Jeg tror (og nu gætter jeg) at Diva omsætter det signal der kommer ind på klemmerne uden særligt meget tab i processen. Den gengiver det signal der bliver sendt ind i den uden at pynte på det, men jeg syntes heller ikke at den specielt fremhæver fejl i kæden som f.eks Kappa kunne have tendens til. Det kan jeg godt lide. Den spiller ligeså detaljeret ved lave niveauer som Kappaerne - en egenskab som jeg sætter meget pris på ud på de sene aftentimer. De er smukke og har en formfaktor som passer mig utroligt godt.
EDIT: Deres evne til at gengive komplekse passager i musikken gør at jeg hører mange flere detaljer nu når der er gang i den. Herligt. Stille musik er nogenlunde som før. __________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 09 Juli 2006 kl. 07:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Buch skrev:
rockforlife skrev:
|
Bare for sjov du ved, kunne du så ikke fortælle lidt om dine indtryk med den fabelagtige Diva. Kæft den er fed!!! 
|
|
|
Tak for det rockforlife - du har jo opfordret til det flere gange. Jeg er ikke blevet skuffet. Divaerne kan alle de ting som jeg satte så stor pris på ved Kappaerne - og så noget mere. De har en fantastisk velopløst og dynamisk diskant (jeg savner ikke båndet længere). Gengivelsen af rum er ligeså god som på Kappaerne. Jeg tror faktisk at det er mere realistisk, selv om det ikke fremstår så eksponeret som på Kappaerne. Dynamisk set er denne højttaler enestående efter min mening. Jeg tror (og nu gætter jeg) at Diva omsætter det signal der kommer ind på klemmerne uden særligt meget tab i processen. Den gengiver det signal der bliver sendt ind i den uden at pynte på det, men jeg syntes heller ikke at den specielt fremhæver fejl i kæden som f.eks Kappa kunne have tendens til. Det kan jeg godt lide. Den spiller ligeså detaljeret ved lave niveauer som Kappaerne - en egenskab som jeg sætter meget pris på ud på de sene aftentimer. De er smukke og har en formfaktor som passer mig utroligt godt.
EDIT: Deres evne til at gengive komplekse passager i musikken gør at jeg hører mange flere detaljer nu når der er gang i den. Herligt. Stille musik er nogenlunde som før.
|
|
|
Og så så kan de spille en suveræn kvalitetsbas Men ja, jeg er helt enig. Hvis jeg skulle savne noget ved Divaen, så skulle det være den mere eller mindre konstante sprøde mellemtone fra mine gamle VA Beethoven. Diva har ikke nogen nævneværdig klangfarve i det område. Til gengæld kan jeg ikke leve med en alt for farvet højttaler i længden, så jeg skal ikke brokke mig
Buck. Nu har du ikke haft dem så længe endnu, og du ekspermenterer sikker i et nu, og måske har du allerede prøvet hvad jeg vil forslå. Har du prøve at sætte Diva, liiiiiiiiidt længere fra hindanden, end man måske normalt ville gøre? I går rykkede jeg dem et nyk længere fra hinanden end jeg plejede, og det er bare utroligt hvad der kan ske ved det. Jeg skulle måske også lige i den forbindelse sige, at jeg også lige har skiftet et kabel, så det kan jo også ændre en del... Og det har det sørme også gjort
Har du hørt om Van den Hul D-501? __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
kenneth ztas1 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 10 Juli 2006 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Buch
Spændende med en den hele tiden vil følge processen, sådan nogen som dig kan man lære meget af, jeg selv er stoppet med nye indkøb, men følger da livligt med i hvad andre køber og finder på..
held og lykke med din forsat søgen
mums man kan savle over den efffektforstærker 
|
| Til top |
|
| |
Buch Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
|
Buck. Nu har du ikke haft dem så længe endnu, og du ekspermenterer sikker i et nu, og måske har du allerede prøvet hvad jeg vil forslå. Har du prøve at sætte Diva, liiiiiiiiidt længere fra hindanden, end man måske normalt ville gøre? I går rykkede jeg dem et nyk længere fra hinanden end jeg plejede, og det er bare utroligt hvad der kan ske ved det. Jeg skulle måske også lige i den forbindelse sige, at jeg også lige har skiftet et kabel, så det kan jo også ændre en del... Og det har det sørme også gjort
Har du hørt om Van den Hul D-501?
|
|
|
Hej rockforlife
Divaerne står lidt længere fra hinanden end mine tidligere højttalere, men jeg syntes ikke de er specielt følsomme omkring placering - heller ikke omkring afstand til bagvæggen, men jeg udelukker ikke at der skal rykkes lidt rundt endnu inden de er på plads. D-501 kan man næsten ikke undgå at rende på i en eller anden form. Jeg anvender Hybrid modellen som egentlig passer fint til mig. __________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |