Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 12:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Vesterhavs Bio nye billeder opd 30/11 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 38
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 26 Januar 2008 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

priboj skrev:
daam man kan jo kun blive lidt misundlig he he - det er altid godt at se at andre med lidt plads kan udradere - jeg skal til at spare igen - så jeg kan lege med lol ... det styre jo det du laver - der er dømt svin på den fede måde!

Jamen tak for det, det er selvfølgelig ikke meningen at gøre andre misundelige, men mere at virke som inspirationskilde....jeg glæder mig over at du synes om det jeg har fået sat sammen (det har godtnok også taget en hel del år, det er faktisk 10 år siden i år at jeg tog de første spæde skridt til at få en hjemmebio)..ja man bliver helt nostalgisk...jeg startede med 2 Jamo SAT 80 med passiv SUB, en Jamo center 100, og nogle Jamo surround 100, en SONY NICAM stereo video, en SONY STR-DB980 Dolby Pro-Logic receiver og så et Philllips 28" 4:3 TV....der er sq sket noget siden

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Januar 2008 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Man kan god nok blive lidt misundelige på dem der har plads til en ægte hjemmbio rum, vi andre må desværre bruge en stue, eller er det rigtig der
er sket meget, synd nok at du havde mere plads i det gammle hus.

Tænk på hvordan udvikling bliver det næste 10 år. jeg ville skyde på at vi har et ny HD format der 4 gange opløsninge af det HD format vi har nu,
BD 200gb er komme på market og der er ved at blive udviklet et ny flash baseret HD format med 1T til det næst HD format, Og vi ville begynde og
se prøve på de næste Ultra, Ultra høj opløsning´s HD format.

Så der skal nok komme mere sjovet lejetøj til fremtidens hjemmebiograf.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2008 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Så kom mit sofabord idag. Det gamle skulle skiftes, dels var standen ved at være rigtig dårlig (det var også 14 år gammelt), og dels lavede glaspladen et rigtigt generende genskin.

Det nye bord er sort, som det fremgår af billedet, og så er det både lavere og smallere...alt ialt en stor forbedring....jeg synes det passer godt ind og så gør det rummet noget større..

Derudover har jeg, som tidligere nævnt flyttet nogle af hylderne og sat nye op..

Som det også fremgår af billedet, så har jeg sat 2 nye plakater op, og så har jeg sat 2 ekstra bag/side højttalere til.....det virker rigtigt godt, men indrømmet forbedringen er ikke dramatisk...men dog pengene værd..

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

priboj
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006
Sendt: 26 Januar 2008 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

jeg har da i det mindste 5 højtalere i min stue - og det er da ok her he he :)

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2008 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

priboj skrev:
jeg had da i det mindste 5 højtalere i min stue - og det er da ok her he he :)

Ja det er det da. I min verden er det ikke vigtigt at have det andre synes er fedt, men alene have det man selv synes er fedt, sammenholdt med det man vil/kan betale for det. Sålænge man tænker "ihh hvor det en dejlig hjemmebio jeg har" hver gang man anvender den, så har man det rigtige....

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

priboj
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006
Sendt: 26 Januar 2008 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:

priboj skrev:

Ja det er det da. I min verden er det ikke vigtigt at have det andre synes er fedt, men alene have det man selv synes er fedt, sammenholdt med det man vil/kan betale for det. Sålænge man tænker "ihh hvor det en dejlig hjemmebio jeg har" hver gang man anvender den, så har man det rigtige....

jeg går jo også mere om i stereo- (så det er en cyrus 3,1 jeg har sammen med min rørblok)

som sagt jeg er misundelig på den fede måde  he he

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2008 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

priboj skrev:
Filmtossen skrev:

priboj skrev:

jeg går jo også mere om i stereo- (så det er en cyrus 3,1 jeg har sammen med min rørblok)

som sagt jeg er misundelig på den fede måde  he he

Jamen det er jeg glad for!

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2008 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Man kan god nok blive lidt misundelige på dem der har plads til en ægte hjemmbio rum, vi andre må desværre bruge en stue, eller er det rigtig der

Tænk på hvordan udvikling bliver det næste 10 år. jeg ville skyde på at vi har et ny HD format der 4 gange opløsninge af det HD format vi har nu,
BD 200gb er komme på market og der er ved at blive udviklet et ny flash baseret HD format med 1T til det næst HD format, Og vi ville begynde og

Ja der var mere plads i min gamle bio (det var godt nokikke et hus, men en lejlighed, men det er en uvæsentlig detalje)....men jeg savner den ikke, jeg kan faktisk bedre lide den nye her....der er bedre akustik og den er mere hyggelig...eneste jeg måske savner er muligheden for at invitere mange gæster i "biffen", det levner den jeg har nu ikke mulighed for.

Jeg tror at du har ret med fremtiden, men sådan går det vel altid.....men ligenu så trøster jeg mig med at det ikke bliver pokkers meget bedre end det jeg har (indenfor det jeg synes jeg har råd til).

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 27 Januar 2008 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Hey...har fulgt lidt med her på det sidste....og nu skal jeg lige høre....NY HD??? What the ¤%&)(E/....

Hvad er nu det for noget og hvordan skal jeg forholde mig ved køb af tv frem over?

Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
Til top Vis Deeablo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deeablo

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2008 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Deeablo skrev:

Hey...har fulgt lidt med her på det sidste....og nu skal jeg lige høre....NY HD??? What the ¤%&)(E/....

Hvad er nu det for noget og hvordan skal jeg forholde mig ved køb af tv frem over?

Arrrh rolig nu, det Star Trek referer til er ting som måske kan komme engang i fremtiden, du ved ligsesom med computere (og alt andet for den sags skyld), så er det eneste konstante, forandringer....jeg tror at der går laaang tid inden vi kommer til at se højere opløsning end 1080p på TV, projektorer og medier......der er jo gået mere end 12 år fra at DVD kom til de nye HD formater blev introduceret.....

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2008 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

ok....så er jeg rolig igen Smile puha....Jeg har ekstra ventet til nu med at købe fladskærm....for det er sku forvirrende af H til...alle mine venner kommer til mig og spørg, men jeg har en ide om at de ryger meget mere ned i pris nu her....generation 2 er jo kun lige udkommet...såååååå mon ikke de dykker lidt indenfor nærmeste tid. Jeg forstår stadig ikke hvorfor de laver 32" med full HD???? det giver jo ikke mening

Nordost flatline

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 27 Januar 2008 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

Vi har nu også snakke 10 år. eller mere ud i fremtid, syndes at det kunne værre sjovt at oplys om hvad der rør sig på HD fronten en gang i
nærmest fremtid, så man kan rolig købe Full-HD i dag for man ville havde det i minst 10 år. i nu, og et tv købe i dag ville ikke holde mere end 10 år.
så er der komme noget nyt, og hvis der er tale om LCD/Plasma så tro jeg ikke at de kan holde mere end 10 år. så er paneler slidt op.

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2008 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

Deeablo skrev:
ok....så er jeg rolig igen Smile puha....Jeg har ekstra ventet til nu med at købe fladskærm....for det er sku forvirrende af H til...alle mine venner kommer til mig og spørg, men jeg har en ide om at de ryger meget mere ned i pris nu her....generation 2 er jo kun lige udkommet...såååååå mon ikke de dykker lidt indenfor nærmeste tid. Jeg forstår stadig ikke hvorfor de laver 32" med full HD???? det giver jo ikke mening

Det er min klare overbevisning at du sagtens kan være rolig. Men der kommer jo altdi nyt (som jeg skrev), Lucas arbejder med 3D og holgrafisk film.......det giver jo uanede perspektiver..

Jeg tror at du har ret i din antagelse om at priserne falder, men det gør de jo altid på elektronik varer.

FULL HD i 32" giver da OK mening, man får bare ikke så pokkers meget ud af det, men forskellen kan da sagtens ses..

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2008 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

Det er jo lidt det...jeg tror ikke på at de har en højere leve tid end max 10 år....lidt surt....det bliver spændende at se hvad fremtiden bringer....har en ide om det vildeste eventyr i forhold til tv....

Man er pt ved at udvikle en avis på nettet som man kan have med sig over alt og som intet fylder...det er en helt tynd folie som man ruller ud og så streamer man avisen...

Tror det ender med noget af det samme i fremtiden for tv....

Nordost flatline

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 27 Januar 2008 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

Der komme altid et beder fladskærm på market, og de gammle model fald så meget i pris, så hvis man vente til det sidst ny i fladskærm komme
frem, skal man skifte fladskærm en gang om året, i dag kan man få er rimlig god fladskærm til omkring 15.000,- kr.

Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2008 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

hmmmm...jeg tænker at jeg vil bruge omkring 10000 på et....gerne 40 eller 42". Stuen tillader ikke mere sys jeg.

Nordost flatline

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2008 kl. 00:39 | IP-adresse registreret  

Deeablo skrev:
hmmmm...jeg tænker at jeg vil bruge omkring 10000 på et....gerne 40 eller 42". Stuen tillader ikke mere sys jeg.

Du kan sagtens få et godt tilbud på en Fladskærm på omkring de 10k...en af mine venner har lige købt en 42" SONY FULL HD LCD for 11½k

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2008 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

Deeablo skrev:

Det er jo lidt det...jeg tror ikke på at de har en højere leve tid end max 10 år....lidt surt....det bliver spændende at se hvad fremtiden bringer....har en ide om det vildeste eventyr i forhold til tv....

Man er pt ved at udvikle en avis på nettet som man kan have med sig over alt og som intet fylder...det er en helt tynd folie som man ruller ud og så streamer man avisen...

Tror det ender med noget af det samme i fremtiden for tv

Ja det bliver spændende at se hvad fremtiden bringer, også på det område........og skal vi så ikke lade den TV diskussion ligge, ellér flytte den til et andet forum??

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

hansson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005
Sendt: 27 Januar 2008 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Man kan god nok blive lidt misundelige på dem der har plads til en ægte hjemmbio rum, vi andre må desværre bruge en
stue, eller er det rigtig der

BD 200gb er komme på market og der er ved at blive udviklet et ny flash baseret HD format med 1T til det næst HD format, Og vi ville begynde
og

Jeg tror ikke vi skal regne med at se så mange nye fysiske medier. Det meste bliver nok bredbåndsbaseret. Men opløsningen har du nok ret i
bare vil stige. Det kan dog hurtigt komme til at se helt uvirkeligt ud. Når man ser fuld HD på en 40" skærm, så er det ikke ligefrem opløsning man
mangler. Men Panasonics nye 150" plasma TV har jo 4x fuld HD, altså 2160 linier. Har man så 4 tunere, så kan man se fire forskellige
programmer i fuld HD, på 75" hver - 70" måske hvis man vil have lidt mellemrum imellem billederne .

Desuden begynder det at se ud som at Blueray tager denne sejr. HDDVD har mistet nogle store kunder på det seneste, Warner sprang over i
forbindelse med CES messen i Las Vegas for nogle uger siden. Desuden tyder noget på at Paramount har nogle klausuler der gør at de måske
også kan springe over til den blå hest. Eftersigende var kun 5% af HD film salget på HDDVD i januar i USA.

Men så længe krigen stadig ruller, så er det da rart at spille på begge heste.

/Hansson
Til top Vis hansson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hansson

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2008 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

hansson skrev:
StarTrek skrev:
Man kan god nok blive lidt misundelige på dem der har plads til en ægte hjemmbio rum, vi andre må desværre bruge en
stue, eller er det rigtig der

BD 200gb er komme på market og der er ved at blive udviklet et ny flash baseret HD format med 1T til det næst HD format, Og vi ville begynde
og

Jeg tror ikke vi skal regne med at se så mange nye fysiske medier. Det meste bliver nok bredbåndsbaseret. Men opløsningen har du nok ret i
bare vil stige. Det kan dog hurtigt komme til at se helt uvirkeligt ud. Når man ser fuld HD på en 40" skærm, så er det ikke ligefrem opløsning man
mangler. Men Panasonics nye 150" plasma TV har jo 4x fuld HD, altså 2160 linier. Har man så 4 tunere, så kan man se fire forskellige
programmer i fuld HD, på 75" hver - 70" måske hvis man vil have lidt mellemrum imellem billederne .

Desuden begynder det at se ud som at Blueray tager denne sejr. HDDVD har mistet nogle store kunder på det seneste, Warner sprang over i
forbindelse med CES messen i Las Vegas for nogle uger siden. Desuden tyder noget på at Paramount har nogle klausuler der gør at de måske
også kan springe over til den blå hest. Eftersigende var kun 5% af HD film salget på HDDVD i januar i USA.

Men så længe krigen stadig ruller, så er det da rart at spille på begge heste.

/Hansson

Tror det er meget rigtigt at fremtiden vil byde på internet baseret, bredbånds medier fremfor fysiske.

Mht. Blu ray sejr...mja det tyder det på , men både Paramount og Universal har været i offentligheden for at dementere rygter om at de vil gå Bluray...så krigen raser stadigvæk, men det ser ud til at Bluray har fordelen...."it aint over till the fat lady sings......"

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

<< Forrige Side af 38 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum