| Forfatter |
|
Deeablo Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 579
|
| Sendt: 27 Januar 2008 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he....det er altså så sindsygt at de ikke bare kører mediet sammen....eller en af dem giver fortabt....men pt er det HDdvd der fører i tyskland...herhjemme er det BluRay...underligt nok...tror vi skal kigge lidt til udlandet omkring os for at se hvem der vinder i sidste ende....også må sony efterhånden indse at de ikke kan leve af film alene....den store industri som de har sagt nej til at støtte kunne give dem sejren....
havde vi egentlig ikke samme scenarie dengang med dvd Vs.Laserdisc....og minidisc??? __________________ Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
|
| Til top |
|
| |
hansson Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 437
|
| Sendt: 27 Januar 2008 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Deeablo skrev:
He he....det er altså så sindsygt at de ikke bare kører mediet sammen....eller en af dem giver fortabt....men pt er det
HDdvd der fører i tyskland...herhjemme er det BluRay...underligt nok...tror vi skal kigge lidt til udlandet omkring os for at se hvem der vinder i
sidste ende....også må sony efterhånden indse at de ikke kan leve af film alene....den store industri som de har sagt nej til at støtte kunne give
dem sejren.... http://www.hifi4all.dk/forum/smileys/smiley4.gif">
havde vi egentlig ikke samme scenarie dengang med dvd Vs.Laserdisc....og minidisc??? |
|
|
Jeg tror ærlig talt man skal skæve mere til landet på den anden side af dammen, USA. På trods af de er langt fattigere end for 5 år siden, og
dollaren er lav som aldrig før, så er USA det afgørende marked. De store film selskaber er jo også amerikanske.
Jeg tror aldrig DVD vs. LD krigen var lige så stor, og den vandt DVD da også ret hurtigt. DVD havde virkelig størrelsen på sin side. På samme
måde var minidisken vel egentlig også bare en afløser for kassettebånd. Minidisken rykkede lidt da man kunne indspille sine mp3'ere på dem,
også var de jo mindre end almindelige diskmænd.
Men nok off-topic, der er vel allerede tråde herinde som omhandler format-krigen.
|
| Til top |
|
| |
Deeablo Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 579
|
| Sendt: 27 Januar 2008 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov hov....ikke enig...Dat båndet eller hvad det hed skulle afløse kassetten...MD kom meget senere, men var forgængeren for mp3...
Det var musikkernes drøm dengang, da man bare kunne plugge den i og indspille direkte på sin MD afspiller....Dat båndet krævede jo noget mere i udstyr...he he...var selv en del af det dengang...
Det var noget med at man på Dat kunne indspille mere, renere lyd og en masse andet med at lægge sporene oveni hinanden osv....mener jeg ..men nu er jeg ikke så sikker mere...på hvad det kunne altså __________________ Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
| Sendt: 28 Januar 2008 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Deeablo skrev:
|
Hov hov....ikke enig...Dat båndet eller hvad det hed skulle afløse kassetten...MD kom meget senere, men var forgængeren for mp3...
Det var musikkernes drøm dengang, da man bare kunne plugge den i og indspille direkte på sin MD afspiller....Dat båndet krævede jo noget mere i udstyr...he he...var selv en del af det dengang...
Det var noget med at man på Dat kunne indspille mere, renere lyd og en masse andet med at lægge sporene oveni hinanden osv....mener jeg ..men nu er jeg ikke så sikker mere...på hvad det kunne altså
|
|
|
Ja det er meget besnærende den snak om gamle medier, men ikke for at være lyseslukker, kan vi så ikke holde sådanne diskussioner til nogle af de andre fora ....det er lidt off topic i denne tråd ikk´? __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 28 Januar 2008 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
Så blev det endelig lørdag og jeg har været nede for at hente både min HDDVD og BD afspiller...så her kommer det klassisiske "kasse" billede (fingeren er sønnikes):

|
|
|
 ja sønnike prøver vel at forklare sin gamle far, hvilket format der vinder 
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2008 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 28 Januar 2008 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2008 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Hehe, der er da fars hånd, der er bare HD afspille´s kasse der er så stor, eller måske er den sønike der har valg format (Blu-ray), for så har du en dygtig søn, han skal nok blive til noget når han bliver stor  |
|
|
Ja det forventer jeg da også....uagtet om Bluray vinder eller ej.. __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg taget lidt flere billeder, men mangler dog stadig at modtage mine skilte (nu er det mere end 1 måned siden de blev bestilt og betalt.... )

Som det fremgår er der blevet nogle tomme hylder i højre side henover "anlægget" De skal bruges til mine BD og HDDVD diske, (de øverste man kan se er dog DVD´er). jeg vil helst have disse adskilt fra mine DVD´er. Der er allerede kommet en del af dem , det er altså bare noget helt andet at se HD opløsning....jeg køber ihverfald ikke flere DVD´er.
Man kan ligeledes se mine nye Bag Center HT, B&W DM 601s3. Mine 600s3 er så blevet mine extra side HT....som jeg skrev tidligere så er der hørbar forskel, men selvfølgelig ikke dramatisk......men helt sikkert pengene værd.

Her ses den "nye" side HT i den ene side

Og den anden side
Jeg regner med at jeg senere idag vil lave en DVD vs. HDDVD og BD sammenligning (så håber jeg at man kan se det på de billeder der bliver taget)..... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
Claus_DK Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 610
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Først og fremmest; fed bio! :)
Skal lige høre dig, hvordan har du oplevet 5.1 kontra 7.1 og nu 9.1? Er selv igang med at bygge nyt hus nemlig og planen er 7.1. __________________
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus_DK skrev:
|
Først og fremmest; fed bio! :)
Skal lige høre dig, hvordan har du oplevet 5.1 kontra 7.1 og nu 9.1? Er selv igang med at bygge nyt hus nemlig og planen er 7.1.
|
|
|
Tak skal du have Claus Dit eget projekt ser nu også ganske lovende ud.
Der er i mine ører ingen tvivl om at der er en væsentlig forbedring og større surround oplevelse ved at have 7.1 ift. 5.1.....det er rigtigt rigtigt godt. Det bliver så heller ikke mindre godt af at der med de nye formater er mulighed for at alle 8 kanaler er seperate. Grunden til at jeg prøvede at lave 9.1 var at min nye forstærker kan (modsat den gamle), og så at jeg kunne få de extra HT til en god pris.
9.1 er jo (indtil videre) bare et extra sæt side HT, altså det samme signal som kommer ud af alle 4 side HT. Jeg synes det giver en hørbar forbedring, men som sagt ikke dramatisk i det rum jeg har min bio. Jeg tror effekten af disse extra HT vil blive signifikant bedre i et rum som er min. ½ gang større på hver led, så hvis din nye bio er ca. 20-30 kvm. stor og du synes du har pengene til det, så synes jeg at du skal lave 9.1.....men 7.1 er altså også RIGTIGT GODT (jeg ville bare prøve noget nyt da jeg har haft 7.1 siden DTS-ES kom på banen).
Håber at mit svar oplyste dig lidt, hvis ikke må du jo spørge igen.. __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er så som lovet et screenshot..ja det blev ikke til mere da mit kamera gik tør for strøm....de e ikke helt gode, så jeg prøver igen imorgen (skal lige finde ud af ikke at ryste billederne...)

DVD....

HDDVD
Som jeg skrev er de en lille smule rystede, så vent med at dømme til jeg får up-loaded nogle nye imorgen... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
Claus_DK Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaaa, lídt svært at se tydelig forskel. Har du komprimeret dem meget inden upload?
Mht 5.1 vs 7.1. Yeps lyder godt med den forskel, så er jeg endnu mere glad for at jeg for lagt rør ind til kabler til 4 baght. Jeg har brugt Dolby labs som udgangspunkt for placering af bagkanalerne. De har en fin hjemmeside med vinkler og det hele således man kan placere dem korrekt i et 7.1 setup.
Hvor langt har du fra lyttepositionen ud til baghts i siderne og bagtil?
Mht 9.1. Fristende, men tror ikke den bliver godtkendt Hun har allerede accepteret en Vienna oratorio center og det var stort! så må hellere lade være med at diske op med 6 baghøjtalere lol :) __________________
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus_DK skrev:
|
Jaaa, lídt svært at se tydelig forskel. Har du komprimeret dem meget inden upload?
Mht 5.1 vs 7.1. Yeps lyder godt med den forskel, så er jeg endnu mere glad for at jeg for lagt rør ind til kabler til 4 baght. Jeg har brugt Dolby labs som udgangspunkt for placering af bagkanalerne. De har en fin hjemmeside med vinkler og det hele således man kan placere dem korrekt i et 7.1 setup.
Hvor langt har du fra lyttepositionen ud til baghts i siderne og bagtil?
Mht 9.1. Fristende, men tror ikke den bliver godtkendt Hun har allerede accepteret en Vienna oratorio center og det var stort! så må hellere lade være med at diske op med 6 baghøjtalere lol :)
|
|
|
JA de er pakket meget, de skal jo kunne lægges ind her på siden....
Dolby Labs er et glimrende udgangspunkt når man skal indrette sin bio...kan også anbefale THX hjemmeside, der står også mange brugbare ting!
Afstanden til mine bag og side HT er for kort, men nu du spørger er den...130cm til side HT, 160cm til bag HT, og 180cm til bagcenter HT.....og så er de placeret ca 90 cm. over ørehøjde.
Mht. 7.1 så tror jeg du bliver meget glad for det, som jeg sagde så er forskellen mellem 7.1 og 9.1 i mindre setup ikke særligt stor... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er så nogle flere screenshots HDVD vs. DVD. Desværre så kan man stort set ikke se forskellen på de billeder jeg magter at tage med mit kamera, og det bliver selvfølgelig ikke bedre af at de bliver komprimeret. 
Nu uploader jeg dem alligevel, om ikke andet så kan man da ihvertfald få en ide om hvad min PJ formår (med alle mulige forbehold)..

| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fidusen går jo lidt af det når du nedskalerer billederne til under 600 pixels i bredden.
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian321 skrev:
|
Fidusen går jo lidt af det når du nedskalerer billederne til under 600 pixels i bredden.
|
|
|
Ja præcis som jeg skrev..... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
Brian321 skrev:
|
|
|
|
Ja præcis som jeg skrev.....
|
|
|
Mnjaaarh, du nævner dine evner med et kamera og at det er et komprimeret billedeformat. Min pointe er at pixelantallet nok er en mere afgørende faktor, hvis bare komprimeringsfaktoren ikke er alt for vild.
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian321 skrev:
Filmtossen skrev:
Brian321 skrev:
|
|
|
|
Ja præcis som jeg skrev.....
|
|
|
Mnjaaarh, du nævner dine evner med et kamera og at det er et komprimeret billedeformat. Min pointe er at pixelantallet nok er en mere afgørende faktor, hvis bare komprimeringsfaktoren ikke er alt for vild.
|
|
|
Jeg beklager at jeg ikke uddybede "komprimering" til at at dække over nedskalering, jeg mente det var implicit i lige netop dettte tilfælde da der jo er en grænse på 800 pixels , for hvor store billeder i dette forum må være....tror du at de 200 pixels gør nogen forskel? __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
Claus_DK Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske kan du beskrive forskellen i ord? :) Jeg er sikker på den er enorm"!
| |