| Forfatter |
|
biojensen Branchemedlem

Installation/RoomAV
Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 571
|
| Sendt: 01 Marts 2008 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
| Nogle der ved hvor man købe denne "DTS-HD MA, DEMO DISK", som du lige har vundet ? |
|
|
Man kan lide for tiden få den nyeste Blu-Ray & HD DVD DTS Demo disc næsten gratis på http://www.widescreenreview.com/ man skal kun betale for forsendelsen ca 60 kr.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 01 Marts 2008 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for linket biojensen
PS. de er bestilt
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 01 Marts 2008 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg takker også for linket!..
Jeg har selv lige bestilt, bliver spændende og se om de kommer!..Fik i også bare en WSR Purchase Confirmation??.
Forresten en Super fed bio ...Jeg har selv tænkt på at gå fra 5.1 til 7.1, er det noget du kan anbefale?..Hvordan er forskellen?.
mvh Zirio
Gymnasiekælderen 2 - Opdateret 13. Feb
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 01 Marts 2008 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det samme her, håber så bare at denne "WSR Purchase Confirmation" er nok ?
Skal man ikke svare igen på denne "WSR Purchase Confirmation" ?
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2008 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det troede jeg man skulle!..men åbenbart ikke!:.
Men det ser ud som om det er rimelig stor hjemmeside, så tvivler lidt på at de skulle snyde..Men det kan godt være ..
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
| Sendt: 01 Marts 2008 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære Biojensen, jeg takker mange gange for støtten til disse spørgsmål, jeg viste jo med al ønskelig tydelighed at jeg ikke aner noget om disse DEMO disks.
Til Zirio: Der er himmelvid forskel på 5.1 og 7.1 hvis du spørger mig (ja jeg ved godt at du spurgte Biojensen). Du får et meget større surround lydfelt, og det er langt lettere at bestemme hvorhenne bagfra tingene foregår. Jeg har jo selv 9.1 og der er også noget at hente, men slet slet ikke så meget som at få bagcenter kanaler, så har du muligheden, så tror jeg bestemt ikke at det er noget du vil fortryde at skifte til..... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
musashi Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 431
|
| Sendt: 01 Marts 2008 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej FilmTossen
Har lige kigget mig lidt omkring i din hjemmebif og hold op det ser lækkert og gennemført ud. Godt gået!
Af ren nysgerrighed, hvor mange film har du samlet på de vægge der?
musashi
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2008 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
musashi skrev:
|
Hej FilmTossen
Har lige kigget mig lidt omkring i din hjemmebif og hold op det ser lækkert og gennemført ud. Godt gået!
Af ren nysgerrighed, hvor mange film har du samlet på de vægge der?
musashi
|
|
|
Hej Musashi
Tak for de pæne ord, det er altid dejligt, når andre kan lide det man har slidt for at stable på benene.....
Jeg har ikke talt mine film for nyligt, men har dog dem alle tastet ind i en database, som dog ikke tager højde for at en box indeholder mere end 1 film....mit bud er at jeg har ca. 900 DVD, og så ca 35 BD og 35 HDDVD, men på given foranledning vil jeg da tælle dem igen....og så vender jeg lige tilbage....
....Iøvrigt godt initiativ med den filmnørd tråd du har startet __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
musashi Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 431
|
| Sendt: 01 Marts 2008 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jow tak for indlæg i tråden - det er sq meget sjovt at få rusket op i hukommelsen, og lære lidt nyt.
Hvis du mangler et godt værktøj til samlingen kan DVD PROFILER virkelig anbefales.
( http://www.invelos.com/ ) Tror jeg gav 150 dkk for registreringen, og der er bare så mange fede features. Ved godt det tager lidt tid at liste 900 skiver på, men den kan faktisk aflæse skiven hvis du smiden dem i computeren og tilføjer med alle oplysninger automatisk. Indeholder endvidere en masse informationer om de enkelte film.
btw: er den center ikke en smule lille i det samlede setup? Har selv lcr600 i mit setup som jeg synes matcher fronterne fint.
musashi
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2008 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
musashi skrev:
|
Jow tak for indlæg i tråden - det er sq meget sjovt at få rusket op i hukommelsen, og lære lidt nyt.
Hvis du mangler et godt værktøj til samlingen kan DVD PROFILER virkelig anbefales.
( http://www.invelos.com/ ) Tror jeg gav 150 dkk for registreringen, og der er bare så mange fede features. Ved godt det tager lidt tid at liste 900 skiver på, men den kan faktisk aflæse skiven hvis du smiden dem i computeren og tilføjer med alle oplysninger automatisk. Indeholder endvidere en masse informationer om de enkelte film.
btw: er den center ikke en smule lille i det samlede setup? Har selv lcr600 i mit setup som jeg synes matcher fronterne fint.
musashi
|
|
|
Hey
Ja det er fedt nok at få støvet de små grå af....
DVD profiler har jeg faktisk, (det var den database som jeg refererede til.....så det mangler jeg ikke, men som jeg også skrev så har denne den begrænsning at den tæller en box med 20 film som 1....men derudover et særdeles anvendeligt stykke værktøj, og du har ret, det tager pi...lang tid at taste så mange film ind....
Mht. centeren, så er mit svar klokkeklart nej...LCR 6 s2 er den samme som din (bare ældre), dimensionerne er de samme. Jeg har derudover haft en HTM61 (den største center i 600 serien) hjemme på prøve, den har de selvsamme mål som LCR 6 S2, og jeg kunne overhovedet ikke høre forskel.....så skal jeg have noget "større" skal jeg op i en anden model, og det ønsker jeg ikke umiddelbart pga. æstetikken, og derudover er så er jeg også ganske tilfreds med den..... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
bpep Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 507
|
| Sendt: 10 Marts 2008 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej filmtossen
nu hvor du har en drømme bio hvad har du så i dagligstuen.
at høre og se på ud over fruen og junior .
__________________ brian pedersen
7,1 Onkyo, Tannoy, REL BIOstue med 42" plasma
Film skal se i BIO eller HjemmeBIO.
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2008 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
bpep skrev:
|
hej filmtossen
nu hvor du har en drømme bio hvad har du så i dagligstuen.
at høre og se på ud over fruen og junior .
|
|
|
Halløj du
Tak for rosen om bioen...jeg er også selv ret tilfreds med den....ja det er faktisk en drøm (men jeg drømmer dog stadigvæk om et større lokale, men det bliver kun hvis vi flytter i nyt hus, og det er der ikke udsigt til, så jeg klager bestemt ikke, men man kan da drømme) 
I stuen har jeg et ganske stille og roligt stereoanlæg der består af følgende:
Forstærker: NAD C325 BEE
DAB/Tuner: NAD C 445
CD afspiller: NAD C 525 BEE
Højttalere: B&W DM 686.
Et udmærket set-up som jeg synes gør det ganske glimrende....
Derudover har jeg et TV og en DVD afspiller som er af ældre dato (vi bruger det alene til at se TV eller knægtens tegnefilm på), det er :
TV: 32" SONY, 100 hz flat billerørs TV (husker ikke modellen)
DVD: SONY DVP-s525 (kodefri)
I vores gæsteværelse har vi:
TV: SONY 32" LCD Fladskærm (husker ikke modellen, men det er fra efteråret 2007)
DVD: SONY DVP NS 78H (kodefri)
..og det var så det..... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2008 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej FilmT
Tak for infoen angående 5.1 --> 7.1...Om et par måneder så bygger jeg også ud til et 7.1 setup, kan ikke vente ..
Og lige til en information, så har jeg idag modtaget min film fra WSR - dvs ca. dage undervejs!..
Glæder mig til at få dem smidt på anlægget, så jeg endelig kan prøve at høre DTS-hd
Mvh Zirio
Gymnasiekælderen 2 - Opdateret 13. Feb Onkyo TX-SR875, Toshiba, B&W, Supra, Nordost
|
| Til top |
|
| |
MC_Disko Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 383
|
| Sendt: 10 Marts 2008 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
zirio skrev:
|
Og lige til en information, så har jeg idag modtaget min film fra WSR - dvs ca. dage undervejs!..
Glæder mig til at få dem smidt på anlægget, så jeg endelig kan prøve at høre DTS-hd
Mvh Zirio
Gymnasiekælderen 2 - Opdateret 13. Feb Onkyo TX-SR875, Toshiba, B&W, Supra, Nordost
|
|
|
Jeg har os netop bestilt en demo DTS-HD Blu-ray disk. fik os kun den bekræftelse fra WSR, der stod ingen gang hvad man havde bestilt gjorde der det i din / jeres ? hvor mange dage var den undervejs, du har jo bare skrevet "dvs ca. dage undervejs" der mangler lige et tal ?  
har dog ik blu-ray afspiller endnu, men kommer om en lille 1½ måneds tid. ´
mvh __________________ Se min lille bio her.
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2008 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
zirio skrev:
|
Hej FilmT
Tak for infoen angående 5.1 --> 7.1...Om et par måneder så bygger jeg også ud til et 7.1 setup, kan ikke vente ..
Mvh Zirio
|
|
|
Allrighty then!....det kan du godt glæde dig til og selvtak...DTS-HD er lækkert, men forvent nu ikke samme forskel som mellem DD og D Pro Logic..... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2008 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
har dog ik blu-ray afspiller endnu, men kommer om en lille 1½ måneds tid. ´
mvh
[/QUOTE]
Hvilken afspiller har du i tankerne? __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2008 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sorry jeg glemte da lige at skrive dagene på!:.Men hvis du havde læst længere oppe, så kan du selv regne det ud! ..
Fra jeg bestilte - til jeg modtag pakken er der så gået 9 dage - så derfor skulle jeg har skrevet ca. 10 dage!...
Og nej jeg forventer jo ikke en kæmpe forbedring, i forhold til de andre HD-formater, glæder mig mest til at min Onkyo 875 skal skrive det i displayet! ..
Jeg bestilte både HD-DVD og BD, har selv XE1, men regner stærkt med at købe Panasonics 50'er, når den kommer!..Den er spækket med alt hvad hjertet kan begærer ..
Mvh Zirio
|
| Til top |
|
| |
MC_Disko Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 383
|
| Sendt: 10 Marts 2008 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
|
Hvilken afspiller har du i tankerne? |
|
|
jeg regner med det bliver en Samsung BD-P1400, da min Receiver (Nad T765) ikke har HD decoderne indbygget. men først kommer fladskærmen, det blir formentelig en Philips 37PFL9632D. skal dog lige ha fundet ud af hvor jeg skal købe det, for at spare flest penge, så jeg hurtigere kan få den blu-ray afspiller Elgigangen køre med det er pris garanti, vil jeg så kunne finde fladskærmen på nettet, og så gå ned og købe det til samme pris i butikken ? i butikken er listeprisen 18.999 kr. hos shg.dk kan man få det til ca 13.000 kr med forsendelsen
mvh __________________ Se min lille bio her.
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC_Disko skrev:
|
[QUOTE=Filmtossen]
Hvilken afspiller har du i tankerne? |
|
|
jeg regner med det bliver en Samsung BD-P1400, da min Receiver (Nad T765) ikke har HD decoderne indbygget. men først kommer fladskærmen, det blir formentelig en Philips 37PFL9632D. skal dog lige ha fundet ud af hvor jeg skal købe det, for at spare flest penge, så jeg hurtigere kan få den blu-ray afspiller Elgigangen køre med det er pris garanti, vil jeg så kunne finde fladskærmen på nettet, og så gå ned og købe det til samme pris i butikken ? i butikken er listeprisen 18.999 kr. hos shg.dk kan man få det til ca 13.000 kr med forsendelsen
mvh
[/QUOTE
Ok, jeg kan kun sige at det er en fin fin afspiller, der nogle ting som irriterer dog, bla. at den glemmer indstilligerne når man afbryder strømmen....men det skulle efter sigende blive ordnet med en firmware opdatering......men BD er fedt især hvis man har en PJ eller skærm der kan vise dne fulde opløsning.....god fornøjelse med det....
mht. prisgaranti, så ved jeg ikke med sikkerhed hvordan Elgigantens fungerer, men jeg tvivler stærkt på at den gælder for netbutikker også.....men du kan jo tage ned og spørge dem.... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2008 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
zirio skrev:
|
Sorry jeg glemte da lige at skrive dagene på!:.Men hvis du havde læst længere oppe, så kan du selv regne det ud! ..
Fra jeg bestilte - til jeg modtag pakken er der så gået 9 dage - så derfor skulle jeg har skrevet ca. 10 dage!...
Og nej jeg forventer jo ikke en kæmpe forbedring, i forhold til de andre HD-formater, glæder mig mest til at min Onkyo 875 skal skrive det i displayet! ..
Jeg bestilte både HD-DVD og BD, har selv XE1, men regner stærkt med at købe Panasonics 50'er, når den kommer!..Den er spækket med alt hvad hjertet kan begærer ..
Mvh Zirio
|
|
|
ja det er sjovt at man kan glæde sig til det, men det er vel det som kendetegner denne "sygdom" med at man gerne vil have det nye og måske marginalt bedre hele tiden........
Kender ikke den BD afspiller du omtaler, men du lyder som om du ved hvad du vil have og det er jo godt......god fornøjelse med det.... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |