| Forfatter |
|
King-of-dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 187
|
| Sendt: 11 Maj 2008 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej..
flot bio du har fået lavet..
det ligner lidt mit rum.
Hvor stor er dit lærred?.
kig forbi. __________________ Kom forbi min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
| Sendt: 29 Maj 2008 kl. 05:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
King-of-dk skrev:
|
Hej..
flot bio du har fået lavet..
det ligner lidt mit rum.
Hvor stor er dit lærred?.
kig forbi.
|
|
|
Halløjsa
Tak for det
Det er 106" (målt diagonalt)
Det vil jeg gøre.... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
emilblicher Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2008 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 117
|
| Sendt: 14 Juli 2008 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Filmtossen.
Da jeg ikke kender så meget til 9.1, ville jeg gerne lige hører, hvilke film der er dekodet til det.
|
| Til top |
|
| |
Fernandez Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 184
|
| Sendt: 14 Juli 2008 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2008 kl. 07:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fernandez skrev:
|
Lækker og hyggelig bio du har fået banket op der 
M.v.h
Ronni
|
|
|
10000 tak for det Ronni, jeg/vi er også særdeles glade for den __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2008 kl. 07:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
emilblicher skrev:
|
Hej Filmtossen.
Da jeg ikke kender så meget til 9.1, ville jeg gerne lige hører, hvilke film der er dekodet til det.
|
|
|
Hej
Jeg tolker dit "kække" spørgsmål som et lille hint om jeg godt ved om der er film som er kodet i 9.1, men det er IMO det samme som at bruge 7.1 HT når man "kun" har DTS ES....
Der er, såvidt jeg ved, INGEN film som er KODET i 9.1, der er pt. kun film i 7.1. BD åbner såvidt jeg er orienteret mulighed for at have mere end 9.1 kanaler. At have 9 højttalere er noget som først kommer rigtigt til sin ret i meget store lokaler. Grunden til at jeg har det, var at jeg havde muligheden, og gerne ville eksperimentere. Jeg synes selv, som jeg vist også har nævnt tidligere, at forskellen er hørbar, men langt fra dramatisk....jeg har dog ingen intentioner om at "nedgradere".
Synes du svaret var dækkende? __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
priboj Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 22 Juli 2008 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej filmtosse - jeg er helt enig, men viste i at der faktisk er film i japan som
køre 11.1 - så ved i det - men vi her i det høje norer jo en del bagud ...
Yamaha kan også - og jo de virker de der front top højtalere - nok det fedeste oplevelse jeg har haft- (jeg har ikke været i japan - men der er ikke alle film t**ser der skriver her)
syndes dit prjekt er helt cool
__________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
| Til top |
|
| |
emilblicher Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2008 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 117
|
| Sendt: 23 Juli 2008 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
emilblicher skrev:
|
Hej Filmtossen.
|
|
|
Hej
Jeg tolker dit "kække" spørgsmål som et lille hint om jeg godt ved om der er film som er kodet i 9.1, men det er IMO det samme som at bruge 7.1 HT når man "kun" har DTS ES....
Der er, såvidt jeg ved, INGEN film som er KODET i 9.1, der er pt. kun film i 7.1. BD åbner såvidt jeg er orienteret mulighed for at have mere end 9.1 kanaler. At have 9 højttalere er noget som først kommer rigtigt til sin ret i meget store lokaler. Grunden til at jeg har det, var at jeg havde muligheden, og gerne ville eksperimentere. Jeg synes selv, som jeg vist også har nævnt tidligere, at forskellen er hørbar, men langt fra dramatisk....jeg har dog ingen intentioner om at "nedgradere".
Synes du svaret var dækkende?
|
|
|
Ja, helt fint. 
Men ellers (som der vist er nævnt et par gange ) fedt rum du har.
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 23 Juli 2008 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efterhånden lidt tid siden jeg har fået langt et indlæg herinde.
Det ser rigtig flot ud, det er på mange måde hyggeligere end dit gamle rum, selvom det andet nok var bedre rent lydmæssigt.
Det må være en fornøjelse at se film, jeg ville rigtig gerne selv have et dedikeret rum, det kommer nok engang. Men mens jeg stadig bor hjemme hos mine forældre er der nok ikke de store muligheder for det. Hvor langt sidder du egentlig fra lærredet?
9.1 skal nok blive spændende, men 9.2 kunne nu også være ret fedt 
Nyd rummet og få det brugt. Alt andet er synd 
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2008 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de pæne ord, og ikke mindst oplysningerne om 11.1....det vidste jeg ikke, men lyder ret fedt, ka forestille mig at loft HT giver en helt anden dimension....men efter 4 måneders fravær fra min bio, så var det nu en ret fed ting at se en film i den igen (ude 11.1)...
priboj skrev:
|
Hej filmtosse - jeg er helt enig, men viste i at der faktisk er film i japan som
køre 11.1 - så ved i det - men vi her i det høje norer jo en del bagud ...
Yamaha kan også - og jo de virker de der front top højtalere - nok det fedeste oplevelse jeg har haft- (jeg har ikke været i japan - men der er ikke alle film t**ser der skriver her)
syndes dit prjekt er helt cool
|
|
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2008 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thnx man, det er dejligt at andre synes om ens projekt.
Ja u har ret at det er meget hyggeligere her, men at det gamle rum gav en bedre rum fornemmelse, men det er nu slet slet ikke så ringe i denne bio.
Det er en stor fornøjelse at bruge det, og jeg har også savnet det helt vildt meget i de 4 måneder jeg har været væk.
Jeg sidder lige omkring 4 meter fra lærredet, mener at det er 1.5 x lærredets bredde (jf. THX forskrifterne).
Du må da prøve at overtale dine forældre til at lave et rum til en bio....de vil jo også kunne nyde godt af den..
Jeg nyder den meget kan du tro, og den har været i brug hver dag efter jeg er kommet hjem.
interfacelift skrev:
|
Efterhånden lidt tid siden jeg har fået langt et indlæg herinde.
Det ser rigtig flot ud, det er på mange måde hyggeligere end dit gamle rum, selvom det andet nok var bedre rent lydmæssigt.
Det må være en fornøjelse at se film, jeg ville rigtig gerne selv have et dedikeret rum, det kommer nok engang. Men mens jeg stadig bor hjemme hos mine forældre er der nok ikke de store muligheder for det. Hvor langt sidder du egentlig fra lærredet?
9.1 skal nok blive spændende, men 9.2 kunne nu også være ret fedt 
Nyd rummet og få det brugt. Alt andet er synd  |
|
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 26 December 2008 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter lang tid uden hverken de store forandringer, endsige tid til at dyrke dette fornøjelige forum, har juletiden givet både tid og forandringer (billeder kommer en af denærmeste dage).
Jeg har fået kløerne i en ny BD afspiller, en Samsung igen, en BDP 1500, som jeg fandt til en yderst fordelagtig pris.
Det er en fed afspiller, den er hurtigere end BDP 1400, og laver et noget bedre billede (mere mættet og med bedre farver). Det er dog især det faktum at den ikke "glemmer" indstillingerne (f.eks. 1080p, og 24fps), når man afbryder strømmen der IMO gør den til en bedre afspiller.....så jeg er glad . Nogle vil måske argumentere at jeg burde have en dyrere afspiller..men jeg vil bare sige at forskellene på den jeg har og de dyrere modeller jeg har set, ikke på nogen måde har været mer prisen værd.
Derudover har jeg fået noget ny udsmykning i julegave af konen; I form af nogle Star Wars modeller, samt et signeret foto fra optagelserne til SW EP IV.
Jeg har naturligvis også forøget samlingen af film, i særdeleshed efter et par ture udenlands, senest til London hvor jeg købte BluRay film til 130-140 kr. pr. stk....NICE!
Jeg er her i ferien også begyndt at kigge lidt efter den nye Panasonic PT-AE 3000, da jeg har en god ven der kan tage den med hjem fra USA....men nu må jeg lige se hvad pengepungen siger...... ...men det ser ud til at være en overordentlig lækker PJ. __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2008 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev der tid til at få taget billeder.
Som jeg nævnte havde jeg fået ny BD afspiller og noget udsmykning, så her er billeder som lovet:

Millennium Falcon model (min DVD er så blevet sat ned i racket).

Darth Vaders TIE Fighter

Min nye Samsung BD-P1500. God afspiller! især når prisen tages i betragtning, kan iøvrigt anbefale ejere af denne at bruge USB firmware update, istedetfor Ethernet, da USB er ca. 20 gange hurtigere (selvom jeg har en 10Mbit forbindelse).

Et billede hvor man kan se begge modeller i "sammenhæng".
Man kam også se at filmsamlingen vokser støt (er oppe på ca. 100 BD, men har også ca. 50 HDDVD....ja det format tabte jo, men filmene er i HD, så både billede og lydmæssigt er der ingen forskel fra BD....).

Mine 2 THX skilte (som ligesom de andre er rigtige skilte, og ikke fotografier eller print), og en anden SW plakat. (jeg synes derskal lidt forandring ind imellem, så jeg skifter mine plakater et par gange årligt).
Der mangler billede af min SW autograf, det kommer en af de nærmeste dage, det skal hænge imellem skiltene og plakaten.

Så har jeg flyttet alle skiltene ned under vinduet, det gav mere ro, og så er de samlet ét sted.

Ny SW plakat oppe ved lærredet...
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 27 December 2008 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt med nyt møj i hulen. Dog er jeg stadig trist over vi ikke måtte se hvad du dog kunne få ud af det store rum du havde før  Under alleomstændigheder - fed bio du har fået opbygget.
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2008 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
interfacelift skrev:
Fedt med nyt møj i hulen. Dog er jeg stadig trist over vi ikke måtte se hvad du dog kunne få ud af det store rum du havde før Under alleomstændigheder - fed bio du har fået opbygget. |
|
|
Ja det er altid rart, og tak for de pæne ord.
Hvis du vil se mit tidligere rum så kan du jo klikke ind på det (se min "underskrift" for link).
Ja der kunne måske være kommet mere ud af den bio, men det var en lejlighed, så igen måske alligevel ikke....der var store restriktioner på hvad man måtte og ikke måtte....grå vægge havde med statsgaranti været et NO GO! __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 27 December 2008 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
interfacelift skrev:
Fedt med nyt møj i hulen. Dog er jeg stadig trist over vi ikke måtte se hvad du dog kunne få ud af det store rum du havde før Under alleomstændigheder - fed bio du har fået opbygget. |
|
|
Hvis du vil se mit tidligere rum så kan du jo klikke ind på det (se min "underskrift" for link).
Ja der kunne måske være kommet mere ud af den bio, men det var en lejlighed, så igen måske alligevel ikke....der var store restriktioner på hvad man måtte og ikke måtte....grå vægge havde med statsgaranti været et NO GO! |
|
|
Har lige tjekket hele i tråden. Men det var præcist hvad jeg mente, det var et fedt rum. Men med restriktioner kan det selvfølgelig være svært.
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2008 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
interfacelift skrev:
Filmtossen skrev:
interfacelift skrev:
|
|
Ja der kunne måske være kommet mere ud af den bio, men det var en lejlighed, så igen måske alligevel ikke....der var store restriktioner på hvad man måtte og ikke måtte....grå vægge havde med statsgaranti været et NO GO!
|
|
|
Har lige tjekket hele i tråden. Men det var præcist hvad jeg mente, det var et fedt rum. Men med restriktioner kan det selvfølgelig være svært.
|
|
|
Yes yes....men jeg savner faktisk ikke min tidligere bio.....måske lige med undtagelse af den megen plads der var sammenlignet med min nuværende.....hmmmm.... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
priboj Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 27 December 2008 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har kun 5,1 og det bliver jeg ved med--- ind til jeg vinder den store i lotto
__________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev der tid til at få hængt det sidste nye udsmykning op, samt få taget et billede af det.

Et billede af Greedo og George Lucas under optagelserne til SW EP IV, signeret af Greedo.

Her billedet så på sin plads. __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
priboj skrev:
| jeg har kun 5,1 og det bliver jeg ved med--- ind til jeg vinder den store i lotto |
|
|
5.1 er da også lækkert, men hvis din forstærker kan trække 6.1 eller 7.1, og du har plads til 1 eller 2 extra HT så synes jeg du skulle overveje det, det giver altså en hel del mere. __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |