Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 16:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Vesterhavs Bio nye billeder opd 30/11 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 38
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 28 December 2008 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
interfacelift skrev:
Filmtossen skrev:

interfacelift skrev:
Fedt med nyt møj i hulen. Dog er jeg stadig trist over vi ikke måtte se hvad du dog kunne få ud af det store rum du havde før  Under alleomstændigheder - fed bio du har fået opbygget.

Ja det er altid rart, og tak for de pæne ord.

Hvis du vil se mit tidligere rum så kan du jo klikke ind på det (se min "underskrift" for link).

Ja der kunne måske være kommet mere ud af den bio, men det var en lejlighed, så igen måske alligevel ikke....der var store restriktioner på hvad man måtte og ikke måtte....grå vægge havde med statsgaranti været et NO GO!

Har lige tjekket hele i tråden. Men det var præcist hvad jeg mente, det var et fedt rum. Men med restriktioner kan det selvfølgelig være svært.

Yes yes....men jeg savner faktisk ikke min tidligere bio.....måske lige med undtagelse af den megen plads der var sammenlignet med min nuværende.....hmmmm....

En lille bio gør det jo også mere hyggeligt og "cosy"
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 28 December 2008 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

interfacelift skrev:
Filmtossen skrev:
interfacelift skrev:
Filmtossen skrev:

interfacelift skrev:
Fedt med nyt møj i hulen. Dog er jeg stadig trist over vi ikke måtte se hvad du dog kunne få ud af det store rum du havde før  Under alleomstændigheder - fed bio du har fået opbygget.

Ja det er altid rart, og tak for de pæne ord.

Hvis du vil se mit tidligere rum så kan du jo klikke ind på det (se min "underskrift" for link).

Ja der kunne måske være kommet mere ud af den bio, men det var en lejlighed, så igen måske alligevel ikke....der var store restriktioner på hvad man måtte og ikke måtte....grå vægge havde med statsgaranti været et NO GO!

Har lige tjekket hele i tråden. Men det var præcist hvad jeg mente, det var et fedt rum. Men med restriktioner kan det selvfølgelig være svært.

Yes yes....men jeg savner faktisk ikke min tidligere bio.....måske lige med undtagelse af den megen plads der var sammenlignet med min nuværende.....hmmmm....

En lille bio gør det jo også mere hyggeligt og "cosy"

Det er jo lige det det gør...men hvis jeg engang flytter vil jeg da gerne have 135" lærred igen...det var nu fedt

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

bpep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 28 December 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

OMG det må jeg sige fede modeller du har fået.

men stadig en  bio.

ATT: priboj..

5,1 og 7,1 kan slet ikke sammenlignes, jeg fik selv efter et par år med uægte setup flyttet mine højtalere i ægte 7,1 og WOW en forskel.  kan kun anbefale skiftet. troede faktisk ikke selv at det havde så meget at sige men jeg blev klogere

7,1 Onkyo, Tannoy, REL BIOstue med 42" plasma

Film skal se i BIO eller HjemmeBIO.
Til top Vis bpep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bpep

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2008 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

bpep skrev:

men stadig en  bio.

5,1 og 7,1 kan slet ikke sammenlignes, jeg fik selv efter et par år med uægte setup flyttet mine højtalere i ægte 7,1 og WOW en forskel.  kan kun anbefale skiftet. troede faktisk ikke selv at det havde så meget at sige men jeg blev klogere

Jamen jeg siger tak, og det synes jeg også selv.. Modellerne er faktisk ngen som jeg og min kone købte til vores søn på 2½, men han kan ikke rigtigt lege med dem endnu, så indtil han kan det så står de i biffen (måske han glemmer dem og så kan de blive stående ).

Mht. til 5.1 vs. 7.1, så kan jeg jeg kun fortsætte det jeg sagde tidligere....det er en stor forbedring

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

bpep
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2008 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
bpep skrev:

men stadig en  bio.

Jamen jeg siger tak, og det synes jeg også selv.. Modellerne er faktisk ngen som jeg og min kone købte til vores søn på 2½, men han kan ikke rigtigt lege med dem endnu, så indtil han kan det så står de i biffen (måske han glemmer dem og så kan de blive stående ).

Mht. til 5.1 vs. 7.1, så kan jeg jeg kun fortsætte det jeg sagde tidligere....det er en stor forbedring

enig med 7,1 er værd at gå efter ville lige pointere for PRIBOJ at det var en rigtig god invistering.

har også en søn på 2½ år. de er nogen vild basser i den alder. endtil vidre er han cars fan og tiger dyr så der er faktisk næsten det eneste min bio afspiller. nu hvor cars toon " bumle kortfilm " er kommet på disney channel bliver de 3 film der er kommet endtil vidre set meget.

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 December 2008 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

bpep skrev:

men stadig en  bio.

Jeg synes der langt mellem film i 7.1 format. Hvad bruger i egentlig jeres 7.1 opsætning til?

Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 December 2008 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:

Fin "lilleBio" du har fået op - maks. udnyttelse af pladsen. Jeg er særligt "misundelig" på dit signerede SW billede.

Nu skriver du jo 9.1 i overskriften - som jeg forstår det har du fået de sidste to med ved at dublere dine bagkanaler - har jeg forstået det rigtigt? Og har du prøvet med dipol til side og bagkanalerne?

DIY-tønde
Til top Vis Andvare's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andvare

bpep
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2008 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Batman skrev:
bpep skrev:

men stadig en  bio.

Jeg synes der langt mellem film i 7.1 format. Hvad bruger i egentlig jeres 7.1 opsætning til?

efter jeg flyttede mine højtalere i ægte 7,1 stilling.

sidehøjtalerne giver en kanon effekt lyd. man høre meget bedre effekterne og det giver en bedre fuld end biograf oplevelse. ikke at 5,1 er rigtig god lyd men 7,1 er bare den tand bedre.

tror ikke jeg ejer en 7,1 film men et par stk 6,1 film

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2008 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

bpep skrev:
Filmtossen skrev:
bpep skrev:

men stadig en  bio.

enig med 7,1 er værd at gå efter ville lige pointere for PRIBOJ at det var en rigtig god invistering.

har også en søn på 2½ år. de er nogen vild basser i den alder. endtil vidre er han cars fan og tiger dyr så der er faktisk næsten det eneste min bio afspiller. nu hvor cars toon " bumle kortfilm " er kommet på disney channel bliver de 3 film der er kommet endtil vidre set meget.

Ja der er gang i sådan nogle størrelser. Min kan også godt  lide, Cars,  Bee Movie og Shrek..og så selvfølgelig Star Wars (og jeg har kun prøvet at indoktrinere ham en lille smule ), han eeelsker Star Wars..og det passer jo faderen meget godt....

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2008 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Batman skrev:
bpep skrev:

men stadig en  bio.

Ja det er der, de fleste der er mere end 5.1, er jo 6.1, men du kan sagtens høre forskel, de 2 extra HT er altid sluttet til, og forstærkeren laver så et "matrix mix" af de 2 bagkanaler og sender dem ud i den 6. hhv. 7. kanal...og det giver altså en bedre surround oplevelse..... IMO ihvertfald.

Så jeg bruger altid min 9.1 opsætning (og som jeg tidlligere har sagt så er jeg selvfølgelig klar over at der ikke er film med 9.1 lyd), jeg synes vældigt godt om det.

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2008 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Andvare skrev:

Filmtossen skrev:

Fin "lilleBio" du har fået op - maks. udnyttelse af pladsen. Jeg er særligt "misundelig" på dit signerede SW billede.

Nu skriver du jo 9.1 i overskriften - som jeg forstår det har du fået de sidste to med ved at dublere dine bagkanaler - har jeg forstået det rigtigt? Og har du prøvet med dipol til side og bagkanalerne?

Jeg siger tak for rosen. Ja havde jo tidligere meget mere plads, men synes nu at den er blevet så "stor" som den kan uden at blive alt for "pakket". Mit SW billede er jeg også glad for.

Ja du har forstået mit 9.1 "koncept" helt korrekt. Det er, som jeg vist har skrevet tidligere i tråden, noget som normalt bruges i meget store lokaler, hvor der ellers ville kunne opstå et "hul" i surround billedet. Jeg har prøvet det desuagtet, da jeg syntes at det kunne være sjovt, og virkningen er på ingen måde dramatisk, men IMO bedre end 7.1, og derfor har jeg beholdt det

Ja jeg har prøvet med dipolære HT både bagved og i siderne (det havde jeg i min tidligere bio, så jeg prøvede det også i den nye). Jeg synes dog ikke ligeså godt om det som jeg gør med de "direkte" HT....men der er smag jo heldigvis forskellig. Jeg synes at det bliver lidt for diffust til min smag med dipolære HT...men på ingen måde dårligt.

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2008 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

bpep skrev:
Batman skrev:
bpep skrev:

men stadig en  bio.

efter jeg flyttede mine højtalere i ægte 7,1 stilling.

sidehøjtalerne giver en kanon effekt lyd. man høre meget bedre effekterne og det giver en bedre fuld end biograf oplevelse. ikke at 5,1 er rigtig god lyd men 7,1 er bare den tand bedre.

tror ikke jeg ejer en 7,1 film men et par stk 6,1 film

Jeg mener ikke der er en eneste 7.1 film på markedet (Men har hørt om et par spil der er), kun 6.1 (DTS ES), men mon ikke det kommer nu hvor BD har åbnet mulighed for mere end 8 kanaler.

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 December 2008 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Film som "Pans Labyrinth" og "3:10 to Yuma" har 7.1. lydspor på  US-udgaverne. Jeg har netop bestilt dem, men frygter at de måske ikke kan gengives på min (europæiske maskine)(regionskodet)

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2008 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Batman skrev:
Film som "Pans Labyrinth" og "3:10 to Yuma" har 7.1. lydspor på  US-udgaverne. Jeg har netop bestilt dem, men frygter at de måske ikke kan gengives på min (europæiske maskine)(regionskodet)

Javel ja, det havde jeg overset..... (jeg forudsætter at dte er BD du refererer til).

Mht regionkodning eller ej på BD så se dette link http://bluray.liesinc.net/ det er en super side, hvor de tester alt hvad der kommer af BD.

Jeg har selv 3:10 til Yuma i US udgave (som jeg købte i marts), og den er ikke kodet...men tjek linket det er en stor hjælp. Axellmusic.com er også rimeligt med men det er ikke alle de har med på deres hjemmeside.

Edit:Pans Labyrinth er ikke kodet

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

priboj
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 December 2008 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

tak for jeres info - men hvis i har set min tråd kan i se at jeg er i gang med rat meget ..

så jeg nøjes med 5 kanaler ind til hvider , men når der en gang bliver råd så vil jeg da lige se om det er der jeg skal have at løft .. 

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2008 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

priboj skrev:
tak for jeres info - men hvis i har set min tråd kan i se at jeg er i gang med rat meget ..

så jeg nøjes med 5 kanaler ind til hvider , men når der en gang bliver råd så vil jeg da lige se om det er der jeg skal have at løft .. 

Selv tak du, det er jo hovedformålet med dette forum ikk´?

Jo du ligger ikke på den lade side....men overvej det hvis du får tid, lyst og penge 

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 December 2008 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Filmtossen -Tak for linket" - super

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2008 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Batman skrev:
 Filmtossen -Tak for linket" - super

Du skal være så hjertelig velkommen....jeg bruger det meget selv....men brugte flere timer på at finde det, så tænkte at jeg ville spare dig ulejligheden....det er vel endnu en af dette forums "funktioner"....at give hinanden hjælp, fif,og gode ideer

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 29 December 2008 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

Hej Filmtossen.

lidt tid siden jeg har været forbi din tråd. ser godt ud. hvornår skal vi komme til bio aften 

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 December 2008 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

sHaCk_kO skrev:

Hej Filmtossen.

lidt tid siden jeg har været forbi din tråd. ser godt ud. hvornår skal vi komme til bio aften 

I wanna come
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

<< Forrige Side af 38 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes