Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 22:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Vesterhavs Bio nye billeder opd 30/11 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 38
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 14 Januar 2009 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Synes lige jeg ville vise et billede af hvordan det kommer til at se ud når der bliver malet.

I mine øjne er det "ikke så ringe endda", nu må jeg så bare se hvornår jeg får tid til at male (regner med at jeg samtidig vil "ordne" de 2 træ vægge, så de bliver magen til de andre 2.)

Så havde konen en overraskelse til mig idag:

Et nyt lille "Star Wars kunstværk", som sidder ved indgangen til bioen...NICE!

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2009 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Så kom deren pakke idag....en Storm Trooper hjelm til biffen. (billeder kommer senere).

Vil til at igang med forbedringerne/forandringerne, som tidligere varslet, så jeg kan få bio ver. 3.0 Hvad det præcis bliver skal jeg nok lave en opdateret liste over, formentlig her i weekenden.

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2009 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg taget et billede af det som var i pakken:

Den er fra Master Replicas, ligesom lyssværdene......det er lækker kvalitet, og så har knægten indledningsvis fået sin tusindsårs falk tilbage (det røde HDMI kabel skal der bare ses bort fra, det kan kun ses fordí jeg lige har flyttet min PJ tættere på lærredet...hvilket faktisk har givet en smule mere lysstærkt billede.....men det kunne godt blive bedre endnu....så jeg er på udkig efter et godt high gain lærred).

Derudover fik jeg startet på at male, så her er lidt billeder af det:

Så nu er jeg godt på vej mod version 3.0....

Listen over forbedringer/forandringer ser på nuværende tidspunkt sådan ud:

- Maling af resten af lokalet.

- Nyt rullegardin i sort (så det passer til resten af lokalet)

- Maling af fliserne som fronterne står på (så de bliver helt sorte). 18/1

- Maling afhylder og hyldeknægte.19/1

- Male loftet.

- Kasse/skinne med 4 halogen ved lærredet.

- Nye plakater (bla. Iron Man). er bestilt

- 2 Nye HDMI kabler-  17/1

- Vende døren ind til bioen så den åbner ud, og ikke ind (for at give mere plads i bioen). 17/1

- Skilt/bogstaver til døren ind til bioen. (Når den er færdig skal den hedde "Vesterhavs Bio"). 21/1

- Opdatering af receiver til 3808 A.

- Nyt high gain lærred ( i god kvalitet...går lidt efter Carada, som skulle være på højde med Stewart...bare til 1/4 del af prisen.) 21/1

..... jeg prøvede at låne en butt-kicker af en kammerat, det var fedt nok, men ikke noget jeg vil smide penge efter, tilgengæld har jeg set at man kan få et afmaskningssystem til netop Carada lærreder der skulle være helt eminent, og ikke mindst til at betale.....så det overvejer jeg lige

Det var alt for denne gang

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

jisimu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 17 Januar 2009 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Hej Filmtossen,

Rigtig fed bio du har og en spændende tråd at følge med i

Jeg torede egentlig at du allerede havde en Dennon AVR3808, er det mig der har misforstået noget eller gør A'et en forskæl?

Til top Vis jisimu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jisimu

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2009 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

jisimu skrev:

Hej Filmtossen,

Rigtig fed bio du har og en spændende tråd at følge med i

Jeg torede egentlig at du allerede havde en Dennon AVR3808, er det mig der har misforstået noget eller gør A'et en forskæl?

Jeg bukker og takker

Jo jo det har jeg skam også A versionen har dog nogle flere funktionaliteter,bla. nogle flere Audyssee muligheder, samt Dolby Headphone.

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

power watt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: København
Sendt: 17 Januar 2009 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

lærkket at læse dit 3.0 version men skulle du ikke male vindus rammerne sorte?
Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2009 kl. 00:50 | IP-adresse registreret  

power watt skrev:
lærkket at læse dit 3.0 version men skulle du ikke male vindus rammerne sorte?

mjoooooo, den bag lærredet er vl i sagens natur underordnet....den ses jo ikke....den anden...hmmmmm, tror det ikke...men måske

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

priboj
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Januar 2009 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

køre du beta . og må jeg få en kopi bare en enkelt

Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Januar 2009 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
- Nyt high gain lærred ( i god kvalitet...går lidt efter Carada, som skulle være på højde med Stewart...bare til 1/4 del af prisen.)
Hvor finder du Carada? Eller vil du selv "importere" for USA?

DIY-tønde
Til top Vis Andvare's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andvare

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2009 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

priboj skrev:
køre du beta . og må jeg få en kopi bare en enkelt

hahaha....den var sjov, jo da!

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2009 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Andvare skrev:
Filmtossen skrev:
- Nyt high gain lærred ( i god kvalitet...går lidt efter Carada, som skulle være på højde med Stewart...bare til 1/4 del af prisen.)

Jeg har fundet det i USA. Jeg tror ikke der er nogen der sælger det i DK, da det er en af firmaets filosofier at de sælger direkte til forbrugeren, så ja jeg regnede med at "importere" det fra USA, men jeg har lige fundet det brugt i DK, så hvis alt går vel så er det købt i næste uge.

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 18 Januar 2009 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Andvare skrev:
Filmtossen skrev:

Æhhh, der kører en tråd på recordere.dk, hvori Carada vs Stewart bliver diskuteret, Otto (AV Precision) har nogen gode argumenter for hvorfor de IKKE kan sammenlignes, de er faktisk langt fra hinanden blandt andet passer Carada´s gain opgivelse slet ikke .

Citat fra tråden : "

Jeg har modtaget nogle vareprøver fra Carada. High Contrast Grey, Classic Cinema White, og Brilliant White. Jeg har ikke lige en ST130 prøve ved hånden her hvor jeg sidder lige nu (jeg kan måle på ST130 senere hvis et er nødvendigt), men jeg har en Greyhawk prøve. Jeg har målt lysstyrken fra de forskellige lærreder, for at se hvilken gain man i praksis skal regne med at få. Jeg vil dog gerne understrege at resultaterne er vejledende, da målingerne er foretaget rimeligt intermistisk, og med en sensor der er designet til farvemålinger, og ikke lysstyrke-målinger, og på nogle lærreder kan synsvinklen være ret afgørende for målingen. Og frem for alt vil jeg gerne understrege at jeg ikke omtaler kvaliteten af lærrederne (det ville være unfair, eftersom jeg på flere niveauer er konkurrent til Carada).

Hvis vi antager at Stewart's angivelse på gain 0.95 for Greyhawk er korrekt, så når vi frem til følgende for Carada prøverne:

High Contrast Gray 0.8: Gain ca. 0.6

Classic Cinema White 1.0: Gain ca. 0.95

Brilliant White 1.4: Gain ca. 1.

En interessant ting er derudover at der er relativt stor farveforskel mellem CCW og BW, med CCW som den mest farveægte af de to (hvis vi antager at Greyhawk er referencen). Det at de ser forskellige ud når man kigger på dem, har for mig at se mere - eller i hvert fald lige så meget - at gøre med farveforskellen end med en forskel i gain. Og dermed kan jeg kun endnu engang, denne gang med fakta i hånden, sige at gain 1.4 kan der under ingen omstændigheder blive tale om for en BW, og dermed er det på alle måder fejlagtigt at sammenligne den med Studiotek 130. Den har en helt anden struktur, væsentligt lavere gain, og formentligt markant anderledes farvegengivelse - hvilket jeg kan levere data på så snart jeg er ved en ST130 dug igen."

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2009 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
Andvare skrev:
Filmtossen skrev:

Æhhh, der kører en tråd på recordere.dk, hvori Carada vs Stewart bliver diskuteret, Otto (AV Precision) har nogen gode argumenter for hvorfor de IKKE kan sammenlignes, de er faktisk langt fra hinanden blandt andet passer Carada´s gain opgivelse slet ikke .

Citat fra tråden : "

Jeg har modtaget nogle vareprøver fra Carada. High Contrast Grey, Classic Cinema White, og Brilliant White. Jeg har ikke lige en ST130 prøve ved hånden her hvor jeg sidder lige nu (jeg kan måle på ST130 senere hvis et er nødvendigt), men jeg har en Greyhawk prøve. Jeg har målt lysstyrken fra de forskellige lærreder, for at se hvilken gain man i praksis skal regne med at få. Jeg vil dog gerne understrege at resultaterne er vejledende, da målingerne er foretaget rimeligt intermistisk, og med en sensor der er designet til farvemålinger, og ikke lysstyrke-målinger, og på nogle lærreder kan synsvinklen være ret afgørende for målingen. Og frem for alt vil jeg gerne understrege at jeg ikke omtaler kvaliteten af lærrederne (det ville være unfair, eftersom jeg på flere niveauer er konkurrent til Carada).

Hvis vi antager at Stewart's angivelse på gain 0.95 for Greyhawk er korrekt, så når vi frem til følgende for Carada prøverne:

High Contrast Gray 0.8: Gain ca. 0.6

Classic Cinema White 1.0: Gain ca. 0.95

Brilliant White 1.4: Gain ca. 1.

En interessant ting er derudover at der er relativt stor farveforskel mellem CCW og BW, med CCW som den mest farveægte af de to (hvis vi antager at Greyhawk er referencen). Det at de ser forskellige ud når man kigger på dem, har for mig at se mere - eller i hvert fald lige så meget - at gøre med farveforskellen end med en forskel i gain. Og dermed kan jeg kun endnu engang, denne gang med fakta i hånden, sige at gain 1.4 kan der under ingen omstændigheder blive tale om for en BW, og dermed er det på alle måder fejlagtigt at sammenligne den med Studiotek 130. Den har en helt anden struktur, væsentligt lavere gain, og formentligt markant anderledes farvegengivelse - hvilket jeg kan levere data på så snart jeg er ved en ST130 dug igen."

Jeg har set den, men har nu forholdt mig til andet end Otto (uagtet at han er en autoritet på HIFI området iøvrigt....). jeg fandt det her på projectorreviews:

http://www.projectorreviews.com/projectorscreens/Carada/Scre en_Criterion_16x9/index.php

....og han er ikke helt enig med Otto.......

om ikke andet så er jeg overbevist (eller næsten) at det er bedre end mit Projecta, og ikke mindst er det lærred jeg har tænkt mig at købe fastramme,og dermed mere plant end mit rullelærred, også selvom jeg har lavet min gør det selv opstramning....(og så har jeg fået en fordelagtig pris.....)

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2009 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

...fandt også lige dette citat fra DHF:

".....Det er endnu ikke bestemt hvilket lærred det bliver, men CARADA BW er inde i billedet, jeg har lærreds prøver fra netop CARADA og deres BW matcher mere eller mindre 100% mit stewart lærred, jeg kan ikke med mit blotte øje se forskel..."

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 18 Januar 2009 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Det er super du har været rundt omkring .

Jeg ved godt Otto er en perfektionist indenfor projektore, jeg har ikke selv råd til de ting han anbefaler, jeg ville blot gøre opmærksom på, hvad Otto (Guru´en) siger .

Nu er jeg ikke selv lærredsfanatiker, så sådan et  Carada lærred ville sikkert også give et perfomanceboost på min projektor .

PS: Den der stormtrooperhjelm, er det den fra play ?
Har den samme gode kvalitet som lyssværdene ?

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2009 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
Det er super du har været rundt omkring .

Jeg ved godt Otto er en perfektionist indenfor projektore, jeg har ikke selv råd til de ting han anbefaler, jeg ville blot gøre opmærksom på, hvad Otto (Guru´en) siger .

Nu er jeg ikke selv lærredsfanatiker, så sådan et  Carada lærred ville sikkert også give et perfomanceboost på min projektor .

PS: Den der stormtrooperhjelm, er det den fra play ?
Har den samme gode kvalitet som lyssværdene ?

Tak!prøver altid at få så meget info om grej inden jeg kaster mig over det...

Ja han skrap, men ligesom med alle andre "eksperter", så er det de siger jo ikke den endegyldige sandhed...men jeg vil gerne understrege min store respekt for Otto desuagtet..

Det er præcis et "performance" boost jeg ønsker, og så kan det godt være at Carada er ligeså godt som Stewart, men hvis det så er 15% ringere, til 75% billigere pris, så er det vist et meget godt "bytte".

Ja hjelmen er fra Play, og det er også Master Replicas der har produceret den.Kvaliteten er feeeed hvis du spørger mig,og så koster den ca. det halve af i DK. (fandt iøvrigt også en Vader hjelm,og Maul maske http://www.fuglsang.biz/product.asp?product=312 på en anden hjemmeside.....dem overvejer jeg lige på.)

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2009 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

Ja det er jo ikke en opdatering af bioen, men fik lige denne her ind ad døren igår......kanon film og lidt fed indpakning:

The Dark Knight, Batmask Ltd. Edition, Amazon exclusive

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Nårj, den er lækker. Hvad måtte du slippe for den? Jeg fik Batman Begins og Dark Knight i Blu-Ray boks af min dejlige kæreste i julegave. Det var dog ikke i udgaven med masken.

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2009 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Delaney skrev:
Nårj, den er lækker. Hvad måtte du slippe for den? Jeg fik Batman Begins og Dark Knight i Blu-Ray boks af min dejlige kæreste i julegave. Det var dog ikke i udgaven med masken.

ja jeg synes der top fed...jeg slap 21.90£, så det er jo ikk så ringe endda

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2009 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Såkom lærredet i hus....manner manner manner, det er fedt med et helt plant lærred, nu skal det prøves hvor meget ´bedre det er , billeder kommer snart

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

<< Forrige Side af 38 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum