| Forfatter |
|
NoNameDesigndk Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 25 Januar 2009 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
| Nej der er ikke nogen speciel ide ved at have lys på lærredet, men jeg synes det ser pænt ud, meget pænere end lofts lamper, og så er det IMO mere "biograf agtigt"
ja jeg må hellere undgå ballade med hende...... |
|
|
okay.. så var jeg ikk helt galt på den, men jeg vil da give dig ret, det giver en rigtigt god biograf stemning..  __________________ Mvh
Stephen
|
| Til top |
|
| |
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
| Sendt: 25 Januar 2009 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
men det ser bestemt godt ud med at de film kom ud af det lille rum
__________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
| Sendt: 25 Januar 2009 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
sHaCk_kO skrev:
| men det ser bestemt godt ud med at de film kom ud af det lille rum |
|
|
JOW JOW, og tak, nu skal jeg så bare til at bygge et skab til dem. Der er sådan et "indhak" på 130 cm x 40 cm,som så skal fyldes med hylder, og så skal der låger for,og hvis jeg kan magte det, så skal der også hylder på indersiden af skabs lågerne.....nu får vi se.
Jeg håber at kunne gå igang med de i denne uge. __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
sHaCk_kO Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2009 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
lyder som et af de dersens projekter man bare skal have overstået
__________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2009 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
sHaCk_kO skrev:
| lyder som et af de dersens projekter man bare skal have overstået |
|
|
Det har du fuldstændigt ret i.....og gerne så hurtigt som muligt __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
Andvare Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 536
|
| Sendt: 26 Januar 2009 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
soren_b skrev:
|
Hej
Hvad type Carada lærrede endte du op med? Har du evt. en ide om told risiko osv. Evt. hvad pris bliver den endelige inkl. alt. fragt osv?
Fedt projekt du har gang i. Godt jeg får mit kælder rum d. 1/3
Er MEGET spændt på at høre om lærredets kvalitet osv..
|
|
|
Jeg endte med et Precision BW, ville gerne have haft et Criterion, men den pris jeg skulle give for et 2½ måned gammelt her i landet, var billigere end hvis jeg havde en kammerat til tage et sprit nyt med hjem fra USA.
Du er helt sikker på at skulle betale told mv.(læg ca 30% oveni prisen), da de sender med FEDEX og de indrapporterer altid varer til fortoldning.
Jeg synes lærredet er helt fantastisk, et Stewart er det ikke,men jeg synes det er lækker kvalitet. Dugen har stort set ingen synlig struktur, er blød så der ikke kommer folder og så er det nemt nemt nemt at spænde dugen ud på rammen...kan kun anbefale det!!!
|
|
|
Så - bare lige for at være på den helt sikre side: prisen på deres hjemmeside x $ kurs + ca 30% ? ikke noget moms/vat der ud over?
__________________ HD HjemmeBio
DIY-tønde
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2009 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andvare skrev:
Filmtossen skrev:
soren_b skrev:
|
Hej
Hvad type Carada lærrede endte du op med? Har du evt. en ide om told risiko osv. Evt. hvad pris bliver den endelige inkl. alt. fragt osv?
Fedt projekt du har gang i. Godt jeg får mit kælder rum d. 1/3
Er MEGET spændt på at høre om lærredets kvalitet osv..
|
|
|
Jeg endte med et Precision BW, ville gerne have haft et Criterion, men den pris jeg skulle give for et 2½ måned gammelt her i landet, var billigere end hvis jeg havde en kammerat til tage et sprit nyt med hjem fra USA.
Du er helt sikker på at skulle betale told mv.(læg ca 30% oveni prisen), da de sender med FEDEX og de indrapporterer altid varer til fortoldning.
Jeg synes lærredet er helt fantastisk, et Stewart er det ikke,men jeg synes det er lækker kvalitet. Dugen har stort set ingen synlig struktur, er blød så der ikke kommer folder og så er det nemt nemt nemt at spænde dugen ud på rammen...kan kun anbefale det!!!
|
|
|
Så - bare lige for at være på den helt sikre side: prisen på deres hjemmeside x $ kurs + ca 30% ? ikke noget moms/vat der ud over?
|
|
|
Ikke som jeg lige kan se det.....se evt. dette link for at beregne moms mv. http://cyberzed.dk/told.html så kan du se præcis hvad du skal betale, husk at moms mv. geregnes af hele beløbet (VAT, fragt etc.)....hvis jeg taster oplysningerne ind (er ikke sikker på at kursen er den gældende), så bliver beløbet ca. 5060 kr. for et lærred magen til mit (ham jeg købte mit af sagde at han havde givet knap 6000,- (er ikke klar over hvordan det blev det)....var det et fyldestgørende svar? __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
Andvare Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 536
|
| Sendt: 26 Januar 2009 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu står det lysende klart  - Det er nok fragt til DK der til tillægges i forholdt til US/Canada... __________________ HD HjemmeBio
DIY-tønde
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2009 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andvare skrev:
Nu står det lysende klart - Det er nok fragt til DK der til tillægges i forholdt til US/Canada... |
|
|
Altid til tjeneste __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2009 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg fået lavet 1. etape af mit nye DVD/BD/HDDVD opbevaringsskab. Billeder kommer senere iaften (når sønnike er lagt i seng) __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2009 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg tid til at tage og uploade et par billeder af mit lille opbevarings projekt.

Som tidligere beskrevet er der et "indhak" i væggen i gangen hvor bioen er. Dette er nu blevet opbevaringssted for min film. Lige nu er der ca. 900 på plads.
Det er så planen at der skal laves 2 døre, der skal males hvide (og dermed falder ind i omgivelserne), så det bliver et skab (så man ikke ser filmene, men ikke mindst fordi, der ser ud til at være plads nok til at der også kan monteres hylder på indersiden af dørene. Dette giver plads til yderligere 900,- film (så er mit behov nok dækket året ud....eller nok noget længere;o)).
jeg håber at få lavet de i denne uge...og der skal nok komme billeder af det. __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 26 Januar 2009 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man må sige du er effektiv  . Det der filmopbevaring ville tage mig ca. 1/2 år eller mere  . Er spændt på lågeløsningen med hylder.
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2009 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Man må sige du er effektiv .
Det der filmopbevaring ville tage mig ca. 1/2 år eller mere .
Er spændt på lågeløsningen med hylder.
|
|
|
tak for det. Det er nok den militære opdragelse der tager over....få tingene lavet i en ruf, så går man ikke og bruger enrgi på det som ikke er lavet.
½ år....arrrrh, du ser sq da også ud til at kunne noget med hænderne....
Jeg er også spændt på lågeløsningen...nu får vi se hvordan det bliver __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
King-of-dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 187
|
| Sendt: 27 Januar 2009 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en god løsning og flytte din dvd samling men jeg synes at det ser ud som om at der højt til loftet.
Kan du nå op til den øverste hylde? __________________ Kom forbi min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2009 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
King-of-dk skrev:
|
Det er en god løsning og flytte din dvd samling men jeg synes at det ser ud som om at der højt til loftet.
Kan du nå op til den øverste hylde?
|
|
|
Der er 2,34m, så jeg kan uden at stå på tæer nå de øverste hylder, men jeg skal da strække mig lidt.....jeg synes det går fint nok. __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2009 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå men så kom jeg videre i projekt "film opbevaring".

Den ene dør under opbygning....ja det var egentligt ikke så vanskeligt, men tog da noget tid, og så fik jeg prøvet at anvende et hængselspor...

Hængslerne på en plade på væggen

Med døren lukket (den skal ikke bare males, men have den samme type tapet på som væggene)

Med døren åben, jeg har ikke talt hvor mange film der er plads til....men en del. Der er som man kan se mindre afstand mellem hylderne i døren end dem på væggen/inde i skabet, det skyldes at dem i dørene kun bliver Blu ray...har ingen planer om at købe flere DVD film.

Med film sat i. Jeg har gjort afstanden mellem hhv. den øverste og næst øverste, samt nederste og næst nederste hylde en lille smule større for at give plads til bokse som typisk er lidt højere end enkelt film..
Nu udestår den anden dør, samt tapetsering og maling af begge døre....hvis jeg magter det bliver det i indeværende uge. __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
sHaCk_kO Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2009 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
ser godt ud filmtossen,  super alternativ hvis der er plads mangel __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 28 Januar 2009 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser rigtig fedt ud  . Hvad er et hængselspor ? Kan du ikke lige sætte tempoet en anelse ned, jeg får jo helt dårlig samvittighed. Nå, jeg må hellere kaste mig over et af mine projekter når jeg bliver rask  .
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2009 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
sHaCk_kO skrev:
ser godt ud filmtossen, super alternativ hvis der er plads mangel  |
|
|
jamen mange tak, jeg er overrasket over hvor godt et alternativ det er til hylder ell. lign. kan kun anbefales uagtet man har pladsmangel eller ej. __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2009 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Det ser rigtig fedt ud .
Hvad er et hængselspor ?
Kan du ikke lige sætte tempoet en anelse ned, jeg får jo helt dårlig samvittighed. Nå, jeg må hellere kaste mig over et af mine projekter når jeg bliver rask .
|
|
|
1000 tak!
Et hængselspor er sådan en djævel man sætter på en boremaskine, en form for bor, der fræser et hul ud til at montere hængslet i (hvis man vil have skjulte hængsler)...hmm....tror jeg tager et billede af det det er sq nemmere end at forklare side op og side ned....vent slut!
Mjoo, men som jeg skrev tidligere gælder det, IMO, om at få alle projekter skudt afsted, så tager det mindre energi end at gå og have dårlig samvittighed over ikke at have fået det lavet.
Din stakkel..håber ikke det er alvorligt __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |