| Forfatter |
|
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
| Sendt: 03 August 2009 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har her til eftermiddag fået en mail fra firmaet i Tyskland, at de allerede har afsendt projektoren  , ja det er hvad jeg kalder hurtig ekspeditionstid....nu glæder jeg mig som et lile barn ved juletid.  __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2009 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som lovet igår aftes kommer her et billede af mit fardigtmalede DIY filmopbevaringsmøbel.

Det ser IMO ganske godt ud, og så er det super funktionelt __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 08:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige lavet ttack and trace på min pakke, og den er ankommet til DK, så om gud og DHL vil så får jeg den idag  , manner, manner jeg er spændt __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Held og lykke med den. Jeg håber du får den leveret i dag, så der er lidt at lege med.  Kan du komme med et link til forhandleren?
__________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må lige fortælle hvad du synes om dens frame interpolation. Synes det jeg har set på de nye TV får film til at ligne en hjemmevideo skudt med 50fps.
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Delaney skrev:
Held og lykke med den. Jeg håber du får den leveret i dag, så der er lidt at lege med. 
Kan du komme med et link til forhandleren? |
|
|
Tak og det håber jeg sandelig også, nu får vi se.
Ville gerne, men de har pt. ikke flere til den meget lave pris. jeg fandt den (via et tip) på ebay.de, og de hedder hebi service. (såfremt du vil have et tlf. nr til ham direkte, så kan jeg sende dig en pb).
Hvis den kommer imorgen er det også ok, går og maler stue, efetr vi har fået købt en fladskærm til tv kigning __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian321 skrev:
| Du må lige fortælle hvad du synes om dens frame interpolation. Synes det jeg har set på de nye TV får film til at ligne en hjemmevideo skudt med 50fps. |
|
|
Det skal jeg nok, men hvis den som de nye TV får film til at ligne video , så skal det ikke bruges...overhovedet! __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja så er den kommet, men kan først hente den imorgen, så det er jo godt at der er rigeligt at give sig til med maling af stuen __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
| Sendt: 07 August 2009 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
du kan ikke vente filmtossen
bliver spænde og se den nye projektor når den er oppe og spille __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2009 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev den afhentet her til eftermiddag, og sat op til aften.
Det obligatoriske kassebillede

Ja den ligner jo alle andre, dog er der et par buler i den...det betød et nedslag i prisen 350 euro....ikke så ringe endda.

Og udpakket.
Jeg synes den er nydelig, er især glad for den grå farve, det ser sq bedre ud end hvid, når nu stort set alt andet i min bio er sort/gråt.

Og her er så "logo pauseskærm".
Jeg har ikke "leget" så meget med den endnu, da konen og jeg blev enige om at se en film istedet.
Jeg tastede nogle indstillinger ind som jeg havde fundet på nettet, og det så ganske godt ud.
De umiddelbare forskelle ift. z2000 er: Mere lysstærk, også med lampe i eco mode, mere lydsvag (ja sådan lyder det ihvertfald), meget bedre sort niveau og kontrast....og så er der der "smooth motion". Ja der er 4 indstilinger, fra off til high. Jeg havde den i low, og det virkede faktisk ret godt! Prøvede for sjov at se lidt med medium og high......og det ser IMO helt forrykt ud....så sådan skal der aldrig ses film..måske noget landskamp ell. lign.
Derudover er der ingen "misalignment", på panelerne hvilket der var en lille smule af på det grønne på min z2000 (det var kun synligt på tekster, ellers ikke).
Jeg skal nok vende tilbage med flere observationer og billeder, når jeg får tid til at kalibrere i bund.
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2009 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
sHaCk_kO skrev:
du kan ikke vente filmtossen
bliver spænde og se den nye projektor når den er oppe og spille |
|
|
Næh tålmod er ikke en af mine dyder... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
sHaCk_kO Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2009 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
havde du skrevet til firmaet inden du pakkede den ud, ang. de buler i kassen siden du fik nedslag?
__________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2009 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
sHaCk_kO skrev:
| havde du skrevet til firmaet inden du pakkede den ud, ang. de buler i kassen siden du fik nedslag? |
|
|
Nej de solgte den som en "b ware", pga. netop bulerne, derfor den lavere pris. Normalt sælges de til 1800 euro, og jeg gav 1450.... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2009 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der blevet set nogle film....og manner hvor er det en fed projektor! , jeg er mega glad for den!
Så igår Watchmen (en tegneserie jeg har læst til bevidstløshed), og det var en fed film. Billedet projektoren leverer er knivskarpt og lysstærkt, gode dybe farver og skyggedetaljer samt sortniveau er virkeligt godt.....meget bedre end min z2000. Smoothmotion i low mode, er IMO et rigtigt godt "værktøj", og så er der støjniveauet...det er lavere end z2000, det er faktisk sådan at det eneste man kan høre hvis man skruer helt ned for lyden er min Panasonic afspiller.
Screen shots kommer i løbet af ugen __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
Microft Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 14 August 2009 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej du gamle,
Kan se du stadig har god gang i hobbyen ! Tillykke med den ny projector, håber du er glad for den. Jeg fik også skiftet min i løbet af min lille ferie i DK, jeg valgte dog at fastholde DLP typen og købte en Optoma HD 82 fik den også billiget i tyskland til 1580 Euro. Jeg er snart hjemme igen så må vi lige mødes og teste hjemmebioer !
Mvh
Hejle
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2009 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Microft skrev:
|
Hej du gamle,
Kan se du stadig har god gang i hobbyen ! Tillykke med den ny projector, håber du er glad for den. Jeg fik også skiftet min i løbet af min lille ferie i DK, jeg valgte dog at fastholde DLP typen og købte en Optoma HD 82 fik den også billiget i tyskland til 1580 Euro. Jeg er snart hjemme igen så må vi lige mødes og teste hjemmebioer !
Mvh
Hejle
|
|
|
Hej selv du gamle....og snart velkommen hjem!
Ja det går sådan slag i slag, og tak...jeg synes det er en helt kanon projektor, og til den pris så er jeg meget tilfreds.
Tillykke med din projektor også, ville gerne have DLP, men sådan som min bio er nu, så vænner man sig altså hurtigt til at man ikke kan høre projektoren..og det kan jeg desværre med DLP.
ja nu må vi helt sikkert mødes.....det er sq ikke gået så godt med det de seneste år. Jeg vil glæde mig til at se din bio, og at du kommer forbi og ser min bio.
på gensyn min ven __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 15 August 2009 kl. 07:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har fruen bebudet at vi med den nye stue, bliver nødt til at anskaffe en Bluray afspiller til denne, så knægten kan se sine film i stuen, og der ikke skal "fyres op" i biffen for at se 15 minutters tegnefilm.....og det synes jeg jo er en fantastisk ide!  . Jeg har så fået hende overtalt til at istedet for at købe en "billig" BD til stuen, så købe en nyere lidt dyrere (jeg er næsten sikker på at jeg vil have den nye OPPO i regions fri udgave) til biffen og så flytte min Panny bdp35 ind i stuen....så jeg glæder mig til noget nyt legetøj igen...venter dog lige til at jeg har set anmeldelserne af den/de nye denon BD afspillere. __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
sHaCk_kO Forum Bruger

|
| Sendt: 24 August 2009 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er sq en god kone du har  har hun en søster hehe __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 August 2009 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
sHaCk_kO skrev:
det er sq en god kone du har har hun en søster hehe |
|
|
Ja jeg er meget tilfreds , det har hun da, men uden at kende din alder så er de nok noget for gamle til dig.....
on a different note.... har bestilt en Denon 2010 BD, til afprøvning, og den skal så hentes imorgen, så får vi se om det bliver den (når den altså kommer i sort). __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2009 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har haft den omtalte Denon til afprøvning. Hmmm hvad skal man sige.....på Blu-ray siden er der INGEN synlig eller hørbar forskel på den og så min Panasonic. På DVD siden er der forskel, men det tog mig endog meget lang tid at konstatere hvor forskellene var. Denon´en laver bedre de-interlacing (færre jaggies), og de såkaldte Moire fejl (flimmer på trapper mv.) havde den også færre af, men jeg skulle virkelig anstrenge mig, for at se forskellene; forskellene måske var 5-10%, men prisforskellen er jo mere end 100%.Til gengæld var det mit indtryk at farverne var mere mættede og klarere på min Panasonic.
Dette betyder at jeg ikke køber Denon´en, jeg er faktsik sikker på at jeg køber en Panasonic mere (dog BD60), da de gør det rigtigt godt til prisen......nu får vi se, den nye Sony skulle også være ganske hæderlig, og ikke mindst hurtig (hvilket Panasonic ikke er.....) __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |