| Forfatter |
|
cvo2010 Forum Bruger

Tidl. cvo2004
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 243
|
| Sendt: 06 September 2006 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|

Spencer skrev:
cvo2004 skrev:
| beholder han den virkelig denne gang? |
|
|
Tjae, vi nærmer os jo den kolde tid, og det er rart at slippe for at skulle høre på det rislende radiatorvand, som forstyrrer hifilytningen. 
EDIT: Måske bliver den solgt, for at betale den næste elregning. 
|
|
|
Hej Spencer,
Jeg har også hørt nogle, godt nok fuldstændigt ubekræftede rygter om, at SommerHatten skulle være igang med, at skifte gulvtæpperne i lyttestuen ud, til fordel for nogle lækkert vamsede bedetæpper, og han skulle ligeledes (stadig ifølge ubekræftede rygter) have indkøbt et sortiment røgelsespinde med forskellig aroma, så alt skulle være klart til Fredag eftermiddag når dyret ankommer .
Hilsen McPræsten 
|
| Til top |
|
| |
cvo2010 Forum Bruger

Tidl. cvo2004
|
| Sendt: 06 September 2006 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Indlæg slettet på grund af uterligt indhold  .
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 06 September 2006 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
kyhn skrev:
L.B.s underskrift skrev:
Dali Grand Coupé | Pioneer M-22 (på vej) | NAD S100 (på vej ud )| Audio Alchemy DDEv1.1 | Pioneer DV-717 |
|
|
|
|
|
du er funny!
S200 skal ud først.
|
|
|
Jeg må sige at jeg er ikke helt uvildig til at sige at det er nok ikke helt ved siden af det setup du er ved at få banket op der!
Om du så lærer at leve uden fjernbetjening må vi så se - det er gået af mode for LÆNGE siden herovre vestpå! 
|
| Til top |
|
| |
cvo2010 Forum Bruger

Tidl. cvo2004
|
| Sendt: 06 September 2006 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hahahahah den er sku' sød 
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 06 September 2006 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 06 September 2006 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej McÜberKlubM22chef,
Nu er jeg jo tilpas da jeg ikke har fået den endnu og hyper det bedste jeg har lært, men følelsen er nærmest religiøs. Jeg frygter herefter at blive 100% ebay-junkie for støvsugning af markedet for M22'ere 
Hilsner McM22klubUnterMember 
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
| Sendt: 06 September 2006 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fint nok L.B, dem kan du så slås med MC2004 om at eje , bare du lader Naka´erne komme til mig 
angående E-bay, hvis du surfer mere der, end du allerede gør, så må du sige dit job op - ikke fordi du ikke kan gøre( og gør ) det på arbejdet, men fordi du rent faktisk mister en 10 -20 min hver dag ( hvor du kunne havde været på ) PÅ VEJ til og fra arbejde .......
MCcvo - har du haft prøvet ( for sjov ? ) at juster tomgangsstrømmen ned på M22 , så den kørte klasse A/B for større udgangseffekt ? eller, er det unævneligt at spørge om ? og i såfald, oplevede du en (markant) forringelse af lyden i den ? __________________ dj
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 06:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 07:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, hvis det er flere watt det handler om, så er det M-25:

The M-25 Amplifier was a much higher power version of the M-22 with additional refinements and even better specifications. Nearly identical in appearance to the M-22, the M-25 could be distinguished by the gold plated terminals and the Class AB identification plate at the front of the amp. A great deal of research and development went into the M-25, and what Pioneer had to say about it in the Series 20 brochure is interesting. To quote, in part:
"It takes a power amplifier capable of reproducing an astoundingly wide range of frequencies, with especially clean and undistorted response in the highest ultrasonics, to satisfy the tough demands of today's audiophiles. And unless it can do it from the least to the last of its rated power output, and do it hours and hours on end without showing signs of fatigue, it can never merit the term "excellent," not by Series Twenty standards.
"The "Magni-Wide" M-25 was a long time in development. One after another, the elaborately hand-crafted prototypes were wired up, checked out and sent back to the bench for refinements. /soecs became increasingly "excellent," but that wasn't enough. The basic circuitry effectively fought distortion and efficiently resisted breakdown when operated at full power over long periods of time. And problems like phase distortion and unwanted high impedance were solved, along with the ever-present conflict between the cost of a component and its real value to the overall performance of amplifier.
"But our engineers were trying for something far beyond mere "excellence." The researching, re-designing and rfining went on until they found it in the test model they finally approved for actual production. They found it in the novel Automatic Class AB Switching feature which ensures a wider dynamic range during the reproduction of music. They found it in the symmetrical mono-times-two construction which eliminates crosstalk, in the DC configuration which removes capacitors from the NFB loop to end phase distortion, and in the high stability and linearity of the extra-large power supply..."
The M-25 was rated at 120 watts continuous, per channel with both channels driven into 8 ohms from 5 Hz to 30,000 Hz, with no more than 0.01% total harmonic distortion. In fact, this amp could reproduce ultrasonic frequencies up to 80 kHz with only 0.05% THD! Why have such capability beyond the range of human hearing? Pioneer stated: "It is essential to the high quality of signals within the hearable range that those beyond that range are handled cleanly in order to avoid harmonic distortion and other harful irregularities. And this the M-25 does with impressive accuracy, at full power."
To do this, Pioneer employed newly-developed Ring Emitter Transistors (RETs) instead of Field Effect Transistors (FETs). The RETs had better high frequency characteristics. It employed all the high-grade semiconductors as those used in the M-22, and the same 22,000 microfarad power capacitors. It naturally had higher output power supplies.
Overall dimensions of the M-25 were identical to the M-22, but the M-25 was heavier at 51 pounds, 13 ounces. M.S.R.P. was $1200.00.
|
| Til top |
|
| |
cvo2010 Forum Bruger

Tidl. cvo2004
|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 07:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej D.J.
Jeg har "leget" med tomgangsstrøm i M-22'eren, den er normalt 0,85A pr. transistor, og jeg har prøvet såvel op og nedjusteringer.
Ved kraftig nedjustering bliver lyd kvaliteten dårligere (den er selvfølgelig stadig i absolut verdensklasse sikke noget p** og fyrer af) , altså knap så finesset og letflydende, og ved opjustering lidt mere homogenitet og ro.
Problemet med opjustering er, at den ved anbefalet Bias har en arbejdstemperatur på omkring 55 grader celcius, og bare ved en beskeden forøgelse af Bias, stiger temperaturen til over 60 grader.
Forstærkeren er udstyre med termosensor, og ved cirka 70 grader stikker de en kæp i hjulet, og festen er slut, så hvis man kører med forhøjet Bias, vil det på en lun sommerdag hurtigt være slut med lytning, så derfor stiller jeg Bias efter Pioneer's anbefalinger, og det fungerer meget tilfredsstillende både hvad angår lydkvalitet og driftssikkerhed.
Hilsen McPriest/Claus
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
cvo2004 skrev:
den er selvfølgelig stadig i absolut verdensklasse sikke noget p** og fyrer af |
|
|
Nej nej, det er da blot den pureste sandhed 
Forresten er der godt gang i den for tiden og det er bare super Det er er super dialog vi har i denne tråd, hvor der er plads til alt 
Faktisk var der en på chatten igår aftes der nævnte, at der sker mere på denne tråd end der gør på chatten 
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 08:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Faktisk var der en på chatten igår aftes der nævnte, at der sker mere på denne tråd end der gør på chatten  |
|
|
LB film & musik set-up & chat tråd!
|
| Til top |
|
| |
cvo2010 Forum Bruger

Tidl. cvo2004
|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
|
...og lidt flere

Skulle man være en af dem der ikke synes den er pæn, så kan jeg kun opfordre til at nyde den smukke violette farve på underlaget 
|
|
|
Jeg bladrede lige lidt bagud i tråden, og fra dags dato skal det være slut med, at McSommerHatten genere min bordplade, for se lige hvad jeg fandt!!, mage til misforstået vægfarve skal man sku' da lede længe efter .

Hilsen McPriest 
|
| Til top |
|
| |
cvo2010 Forum Bruger

Tidl. cvo2004
|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
|
Ja, hvis det er flere watt det handler om, så er det M-25:

The M-25 Amplifier was a much higher power version of the M-22 with additional refinements and even better specifications. Nearly identical in appearance to the M-22, the M-25 could be distinguished by the gold plated terminals and the Class AB identification plate at the front of the amp. A great deal of research and development went into the M-25, and what Pioneer had to say about it in the Series 20 brochure is interesting. To quote, in part:
"It takes a power amplifier capable of reproducing an astoundingly wide range of frequencies, with especially clean and undistorted response in the highest ultrasonics, to satisfy the tough demands of today's audiophiles. And unless it can do it from the least to the last of its rated power output, and do it hours and hours on end without showing signs of fatigue, it can never merit the term "excellent," not by Series Twenty standards.
"The "Magni-Wide" M-25 was a long time in development. One after another, the elaborately hand-crafted prototypes were wired up, checked out and sent back to the bench for refinements. /soecs became increasingly "excellent," but that wasn't enough. The basic circuitry effectively fought distortion and efficiently resisted breakdown when operated at full power over long periods of time. And problems like phase distortion and unwanted high impedance were solved, along with the ever-present conflict between the cost of a component and its real value to the overall performance of amplifier.
"But our engineers were trying for something far beyond mere "excellence." The researching, re-designing and rfining went on until they found it in the test model they finally approved for actual production. They found it in the novel Automatic Class AB Switching feature which ensures a wider dynamic range during the reproduction of music. They found it in the symmetrical mono-times-two construction which eliminates crosstalk, in the DC configuration which removes capacitors from the NFB loop to end phase distortion, and in the high stability and linearity of the extra-large power supply..."
The M-25 was rated at 120 watts continuous, per channel with both channels driven into 8 ohms from 5 Hz to 30,000 Hz, with no more than 0.01% total harmonic distortion. In fact, this amp could reproduce ultrasonic frequencies up to 80 kHz with only 0.05% THD! Why have such capability beyond the range of human hearing? Pioneer stated: "It is essential to the high quality of signals within the hearable range that those beyond that range are handled cleanly in order to avoid harmonic distortion and other harful irregularities. And this the M-25 does with impressive accuracy, at full power."
To do this, Pioneer employed newly-developed Ring Emitter Transistors (RETs) instead of Field Effect Transistors (FETs). The RETs had better high frequency characteristics. It employed all the high-grade semiconductors as those used in the M-22, and the same 22,000 microfarad power capacitors. It naturally had higher output power supplies.
Overall dimensions of the M-25 were identical to the M-22, but the M-25 was heavier at 51 pounds, 13 ounces. M.S.R.P. was $1200.00.
|
|
|
Hej McSommerHat og McKyhn ,
Hvis det er flere Watt man leder efter, så ja, hvis det er lyd på niveau med M-22'eren, så nej.
De to maskiner har lydmæssigt ikke ret meget med hinanden, at gøre, og høre man dem direkte op mod hinanden, vil man ikke i sin vildeste fantasi drømme om, at de begge kommer fra det samme firma .
Hilsen McClaus 
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man skal da bare have 2 stk. M-22, så man kan fyre en god gang biamp af  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. nu hvor du endegyldigt har forladt Kubisterne(men dog stadig mangler at betale kontingent for hele sidste måned ), så er jeg lidt i tvivl om hvad vi nu skal kalde dig.
Det er bare som om at McCVO2004-ister bare ikke lyder nær så sexet...
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Man skal da bare have 2 stk. M-22, så man kan fyre en god gang biamp af  |
|
|
næ, for 2 amp lyder ringere en 1
men en extra til bag kunne L.B. jo nok bruge
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
|
L.B. nu hvor du endegyldigt har forladt Kubisterne(men dog stadig mangler at betale kontingent for hele sidste måned ), så er jeg lidt i tvivl om hvad vi nu skal kalde dig.
Det er bare som om at McCVO2004-ister bare ikke lyder nær så sexet...
|
|
|
Søger man på"clausisme" foreslår Google Klassisk ikke langt fra Vintage
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kan jeg bedre lide "Dumme L.B.-isme" eller "Analfa-L.B.-isterne". 
Det er ikke ustraffet at forlade en kult. Hvis jeg havde haft en bil, og hvis min mor havde givet mig lov, ville jeg køre over og give dig nogen bank! 
|
| Til top |
|
| |