Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 15:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Nyt surround anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Demo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Status: Offline
Sendt: 09 April 2004 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Tjaa, jeg har brug for hjælp!

Jeg har netop erhvervet mig et phillips pw8818 fra tapeconnection og til sådan et fint tv er det jo essentielt med noget surround sound.

Jeg ved kun ganske lidt om det! og vil derfor gerne vide hvad jeg skal bruge for at få noget anstændigt surround sound. Jeg skal vel bruge en receiver og nogle højtalere. Det skal være med subwoofer! jeg har max 7000,- og deri skal være inkluderet en dvd-afspiller... Hvis der er nogen der kunne fortælle hvad der bedst kan betale sig og evt. give et link....

Jeg har kigget lidt på dette højtaler system:

http://www.eltax.com/products/products.php?varenr=01368& serienavn=Evolution&serienavn2=evolution&type=5.2-pa ck&farve=Light%20beech&farve2=lightbeech&valg=se rie

Kan det bruges? og hvilken receiver kan benyttes dertil?

Er det i øvrigt nemt at sætte op eller skal man være ekspert for at sætte højtalerne korrekt til receiveren... Hvordan tilslutter man i øvrigt receiveren til fjernsynet?

på forhånd tak

mvh demo

Til top Vis Demo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Demo

HenJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 09 April 2004 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Demo skrev:

Tjaa, jeg har brug for hjælp!

Jeg har netop erhvervet mig et phillips pw8818 fra tapeconnection og til sådan et fint tv er det jo essentielt med noget surround sound.

Tillykke...

Jeg ved kun ganske lidt om det! og vil derfor gerne vide hvad jeg skal bruge for at få noget anstændigt surround sound. Jeg skal vel bruge en receiver og nogle højtalere. Det skal være med subwoofer! jeg har max 7000,- og deri skal være inkluderet en dvd-afspiller... Hvis der er nogen der kunne fortælle hvad der bedst kan betale sig og evt. give et link....

Jeg har kigget lidt på dette højtaler system:

http://www.eltax.com/products/products.php?varenr=01368& serienavn=Evolution&serienavn2=evolution&type=5.2-pa ck&farve=Light%20beech&farve2=lightbeech&valg=se rie

Kan det bruges? og hvilken receiver kan benyttes dertil?

Til E***x kan du bruge ALLE receivere men Hold dig fra E***x, og start med front'er (OG muligvis center)+ en god surrundforstærker (H/K,Sony,pioneer billigt i fona fortiden) MEN da du kun har 7K skulle du måske overveje at købe brugt, så ville du få så meget mere..........(for skal det være anstændig som du skriver kan det ikke lade sig gøre at få det HELE på een gang, surt, men sådan er det, og velkommen på vognen;-)

Er det i øvrigt nemt at sætte op eller skal man være ekspert for at sætte højtalerne korrekt til receiveren...

Du kender jo forskel på højre og venstre, så det går nok;-)

Hvordan tilslutter man i øvrigt receiveren til fjernsynet?

Et Kabel med scart/rca(tv) i den ene ende og rca i den anden(receiver)

Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
Til top Vis HenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenJ Besøg HenJ's Websted

Spurnaldo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 April 2004 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Find et sted hvor det er muligt at høre anlægget før du køber.

Jeg syntes det er lidt tyndt at vudere et produkt ud fra fabrikanten, ligesom folk starter i det små med anlæg, så gør producenter nok det samme, så det er ikke utænkeligt at de kan ende med nogle solider produkter på et tidspunkt.

Derfor gælder det altid om at høre et anlæg før køb, navn, specifikationer, udseende er intet værd i en annonce eller en anmeldelse, hvis det ikke er lige det man er ude efter.

Til top Vis Spurnaldo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spurnaldo

Demo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2004 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har set på et højtaler sæt fra tapeconnection. Yamaha nsp 436. Ifølge dem skulle det være det mest anbefalelsesværdige højtalersæt til under 4k. Det er et 6,1 system, hvilken receiver kan anbefales hertil? Det skal siges at hele herligheden skal stå i et lille rum på 4x4m. Det har sikkert noget at sige.....

Jeg er mest interesseret i forholdsvist kraftig lyd... Tror ikke mit øre er vanvittigt kræsen da jeg er godt tilfreds med mine 500 Watts eltax højtalere fra bilka sat til et jvc minianlæg.... Ved ikke om jeg har dårlige øre eller bare ikke er vant til bedre...

HenJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2004 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Spurnaldo skrev:

Jeg syntes det er lidt tyndt at vudere et produkt ud fra fabrikanten,

Det vat altså HT'erne jeg bedømte, E***x har jo osse lavet DYRE ht'er .....(GALE til samme pris spiller da bedre (har faktisk hørt dem begge)

Art Gallery at
Til top Vis HenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenJ Besøg HenJ's Websted

HenJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2004 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Demo skrev:

Jeg har set på et højtaler sæt fra tapeconnection. Yamaha nsp 436. Ifølge dem skulle det være det mest anbefalelsesværdige højtalersæt til under 4k. Det er et 6,1 system, (er da 1000 gange bedre end E***X) hvilken receiver kan anbefales hertil?En H/K til ca. 5k Det skal siges at hele herligheden skal stå i et lille rum på 4x4m. Det har sikkert noget at sige.....

Jeg er mest interesseret i forholdsvist kraftig lyd... Tror ikke mit øre er vanvittigt kræsen da jeg er godt tilfreds med mine 500 Watts eltax højtalere fra bilka sat til et jvc minianlæg.... Ved ikke om jeg har dårlige øre eller bare ikke er vant til bedre... Så prøv noget bedre;-)

Et minianlæg er IKKE en surrundreciver, og den levere lyden på en lidt anden måde en dit mini, så muligvis at dine E***X lyder godt derpå (500 W) men tror du bliver skuffet på en surrund (med mindre at du køber en E***x center på de samme 500W) da ht'erener skal passe lidt sammen...

Art Gallery at

Demo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2004 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

hmm skulle lyden fra mine eltax højtalere være dårligere hvis jeg satte dem til en ordentlig receiver?

Og som sagt så er budgettet på 7000, helst 6000-6500.. Derfor kan jeg jo ik give 5000 for en receiver, hvis højtalerne allerede koster 3500,-. Skal jo også have en dvd-afspiller...

SÅ kan i anbefale en surround receiver til omkring 3000... hmm det kommer jo så til at knibe med en dvd-afspiller, men kan man få noget ordentlig få omkring 1000,-?

dtomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 April 2004 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

Altså, skal det være en ny surround receiver og omkring den pris, så overvej en Yamaha RX-V440RDS, som burde kunne fås for en 2.800,- de fleste "ordentlige" steder...

http://www.yamaha-audio.co.uk/homecinema/receivers/rx-v440rd s/

God i surround, men forvent ikke den store stereo-lyd!

Hvad angår en dvd-afspiller til omkring de 1.000 kr. så laver Pioneer nogle prisbillige nogle som faktisk er ganske hæderlige både til film og musik, f.eks. DV-360 eller DV-464. Der er dog sikkert mange alternativer i den prisklasse...

Til top Vis dtomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dtomsen

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 April 2004 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

Demo skrev:

SÅ kan i anbefale en surround receiver til omkring 3000... hmm det kommer jo så til at knibe med en dvd-afspiller, men kan man få noget ordentlig få omkring 1000,-?

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6032&KW =oversigt

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 April 2004 kl. 01:55 | IP-adresse registreret  

Køb brugt!! Det kan ikke siges nok. Bare du ved hvad du går efter og har mulighed for at prøve gearet af før tegnedrengen kommer frem så kan det ikke gå galt! Jeg ville nok bruge minimum 3k på en god DVD når du nu har erhvervet dig så fint et fjernsyn. Der er mange muligheder med brugt dali, b&w, yamaha, denon osv!

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

Demo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 April 2004 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Jeg har efterhånden indset at jeg nok skal smide lidt flere penge efter systemet end hvad jeg først havde troet... Derfor vil jeg lige komme med et forslag og så må i gerne lige sige til om det kan bruges eller om jeg er helt galt på den...

Receiver:

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=& emne=visprodukt&Gruppenr=Pioneer%20VSXD%20812&ID_inf oside=50091

3488,-

Center:

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=5& ;emne=visprodukt&Gruppenr=42&ID_infoside=16050

1999,-

Fronthøjtalere:

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=5& ;emne=visprodukt&Gruppenr=28&ID_infoside=16048

3398,-

Baghøjtalere

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=5& ;emne=visprodukt&Gruppenr=44&ID_infoside=16044

1598,-

Sub

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=5& ;emne=visprodukt&Gruppenr=43&ID_infoside=40039

3499,-

dvd-afspiller

pioneer dv 360

999,-

Samlet pris 14981

Skal godt nok have sparet sammen, men tror i ikke det ville være en fordel? jeg må indrømme at jeg ikke tror meget på satelit højtalere. Er det bare en forestilling jeg har? eller kan så små højtalere godt levere fornuftig lyd?

Kanonen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2004
Sendt: 10 April 2004 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

HenJ skrev:
Demo skrev:

Et Kabel med scart/rca(tv) i den ene ende og rca i den anden(receiver)

Kan du evt finde et link til et sted man kan købe sådan et kabel? Skal nemlig også bruge sådan et, men er lidt usikker på hvordan det "ser ud"...

Til top Vis Kanonen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kanonen

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 April 2004 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Min erfaring siger mig, at man kun TIL NØD kan køre satelitter hele vejen rundt hvis man har et meget lille rum og stiller små krav til lyd. Med andre ord: Satelitter holder bare ikke! Det setup du sigter efter ser meget fornuftigt ud må jeg indrømme. Det er gode højttalere til prisen, og DVD'en er et fund til en tusse! 15k springer budgettet i forhold til Eltax sættet, men tag ind og hør Monitor Audio setup'et nogle gange og hør noget andet for at have noget at sammenligne med, så du den dag du har pengene er helt sikker på at de er givet godt ud. Jeg plejer at fordrive tiden mens jeg sparer op på den måde

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

Demo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 April 2004 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

Er baghøjtalerne også fornuftige nok? og hvad skal forskellen i grunden være på front og baghøjtalere?

dtomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 April 2004 kl. 00:55 | IP-adresse registreret  

Ser rigtigt fint ud

(gid jeg havde haft så velovervejet en indkøbsplan, da jeg selv kastede mig ud i surround)

Men.....hvis du har tænkt dig at hænge B1 baghøjttalerne direkte på eller tæt på væggen, så kan det være du få lidt problemer med at basporten på dem er bagudrettet.....det er jo baghøjttalere, så måske skal de bare "lukkes til" med skumpropper !?!

Hvad siger nogle af "gyro'erne" herinde

Til top Vis dtomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dtomsen

Demo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 April 2004 kl. 01:16 | IP-adresse registreret  

hmm, jeg kan vel evt. finde nogle stativer til dem? kan det mon lade sig gøre? og er der et sted hvor man kan købe stativer til højtalere?

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Sendt: 11 April 2004 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

samme sted som hvor du køber højtalerne, måske ikke det billigste sted, men ofte kan der gives rabat ved større køb, som dit jo er, i samme butik. Så prøv at forhøre dig, evt ken du muligvis finde nogen hos silvan eller lign. men ofte er kvalien noget under de andre, men det er prisen så også.

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 April 2004 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Demo skrev:
Er baghøjtalerne også fornuftige nok? og hvad skal forskellen i grunden være på front og baghøjtalere?

Det mest optimale er at køre identiske højttalere hele vejen rundt, men da det ofte er et problem pga. plads- og pengemangel er det nok bare at bruge kompakthøjttalere bag til. Dog vil jeg råde dig til at finde nogle fra den samme serie som dine fronter er og hvis det ikke er muligt så prøv i det mindste at holde samme størrelser på enheder og samme lyd (detaljegrad, bas osv.)

Et andet godt råd ang. baghøjttalere kunne være at gå op i B2 i stedet for B1 da B2 har basrefleks foran. Dermed vil du ikke få nævneværdige problemer med at placere dem på en væg, og det er lydmæssigt en bedre højttaler (plus det er billigere end at købe gode standere til B1'erne.)

En sidste lille bemærkning: Går du ind og siger at du vil købe for 15k så er der ingen tvivl om, at TC vil give dig rabat nogle steder eller måske give dig gode kabler for billige penge - hvem ved  Min erfaring siger mig bare at de altid er til at handle med

William H. Shakespeare.

Mit stereo

amp2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 April 2004 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg har lige snuset lidt på nettet og kan finde følgende hos Tapeconnection:

Pioneer VSXD812 surroundreceiver 6 x 100 Watt til 2.999,-

Pioneer DV360 DVD-afspiller til 999,-

Audio Pro Evidence E3 reolhøjttaler kr. 649,- pr. stk.

Audiopro Evidence E3 Centerhøjttaler til kr. 1.299,-

Audiopro Cinema Sub Cherry til kr. 1.999,-

Nøjes du med receiveren, DVD-afspilleren, 2 reolhøjttalere som baghøjttalere og centerhøjttaleren, så bliver det kr. 6.595,00. Du skal så beholde dine nuværende højttalere som fronthøjttalere.

Så kan du senere udbygge med sub-wooferen og evt. 2 reolhøjttalere med i stedet for dine nuværende højttalere. Dette vil med ovenstående priser blive 3.297,-.

På denne måde er alt nyt og du har garanti på tingene.

Blot et forslag til din overvejelse.

Til top Vis amp2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amp2

Demo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 April 2004 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

tak for forslaget, men har nu besluttet mig at smide lidt flere klejner efter udstyret! Så tror bare jeg starter med reciever, dvdafspiller og fronthøjtalere... og der tager jeg monitor audio b6'eren til lidt over 4k... så må jeg vente med sub center og baghøjtalere....

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes