| Forfatter |
|
Frandsen Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 600
|
| Sendt: 11 April 2004 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heys!
Jeg har anskaffet mig et sæt Infinity Modulus Sat-Sub-System, men er allerede nognenlunde træt af det.. Derfor ku jeg godt tænke mig, at få hjælp til et komplet højttaler-setup til ca 5k, som så ikke skal være sub-sat.
Det skal primært bruges til surround, men også gerne have en solid bas i stereo.
Det skal bare være vellyd!
Har tænkt på Dali 104 og så en sub af en slags!
Jeg ved det ikke - hvad siger i? Jeg køber forresten alt brugt! Nogle forslag?
Mvh Søren
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 11 April 2004 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
til 5 k, så er en Dali Blå bio jo hjemme. Så et sæt 606 til 2k, og gav selv 1,8 for et sæt 202 0g en SC-7 center. så har du 1200 til en sub. Fandt selv en cerwin vega lw12x til 500 brugt, ikke den bedste sub, men til 500 har den ingen konkurrenter.
Dette system er hvad jeg har herhjemme og til film er det eminent ( for mig ) og 606erne kan virkeligt spille højt med masser af bund og vellyd i stereo .
men lyt dig frem og lad være med at lave nogle impuls køb
nyprisen på 606 er 4k for et sæt, 202 er 2k for et sæt og mener at Sc-7eren kostede 2K, muligvis 1,5k CVeren kostede omkring 4K da den kom frem, men blev solgt for 1700 til sidst, og det er nok en af dem jeg har fået fingerne i  __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Frandsen Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2004 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 11 April 2004 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
kender den ikke, men KEF er kendt for at lave gode højtalere, men ellers så prøv at give de 606er et lyt, for de rigtige kraftige og behøver som sådan ikke en sub, købte min pga den ikke kostede mere end den gjorde.
Hvis du er fra KBH er du da velkommen til at komme og lytte til mine højtalere, du kan sende en privat besked hvis det er __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Frandsen Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2004 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok tak for hjælpen... Desværre kommer jeg helt fra Nordjylland! Jeg behøver en sub, da jeg skal have 5.1 til surround! ;)
passer de højttalere så sammen, dem du skriver, sådan rent klang mæssigt?? Du skriver de er fra samme serie, men det er jeg ikke så meget inde i
Andre forslag til ca 5k??
Mvh Søren
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 11 April 2004 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja. De passer fint sammen klangmæssigt. Har du overvejet at købe 2 sæt 104ere eller 2 sæt 606ere og så evt. vente med subben?? Ved at købe 2 ens sæt opnår du samme lyd hele vejen rundt
Ang. den sub du har kig på. Den går ikke særlig dybt og da det kun er en 70 watts forstærker der sidder i vil den hurtigt tabe pusten. Så mit råd er at købe 2 ens sæt og center. Og spare sammen til en god sub. Du vil blive overrasket over hvor meget bas 104/606 kan levere
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 11 April 2004 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan godt finde Kef reference HT til omkring 5 K. De spiller suverænt i stereo, og mon de ikke lyder super i surround.
Har selv Kef 105/3 som er en meget fin HT. Dem købte jeg selv brugt for et par år siden, hvilket jeg ikke har fortrudt.
Henrik300
|
| Til top |
|
| |
Frandsen Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2004 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay tak for det henrik og Wrong..
Jeg vil bare hellere have en sub og så nogle små baghøjtalere, men det er da lige før det idelle blive 606 for, og 104 bag og så en sub af en art? hvilken??
Kef kender jeg ikke meget til bortset fra jeg skal ud hente 20B modellen nuher 
Det er dog til min bror men den er fin.. til 700kr! MAM
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 11 April 2004 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil da anbefale dig at købe en Dali swa 12 eller suite1.2 eller en fra B&W`s 600 serie.
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
Masti Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 17 April 2004 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv Dali 104, og er for tiden på udkig efter et sæt mere. Efter min mening fås bedre kvalitet/pris på en billig brugt højtaler ikke. Må tilslutte mig wrong mht bassen i de små dali'er 
Bare lige en lille en fra mig, der er tilfreds med mine højtalere  __________________ Ingenting er lettere end at komplicere alting.
|
| Til top |
|
| |