Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 23:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: NAD T763 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
resist
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 19 Marts 2004 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har byttet en NAD T752 receiver med en NAD T763 receiver. Efter at have fået nogle tvetydige svar, kunne jeg egentlig godt tænke mig at få klarhed over følgende: 752´eren satte blæseren i gang, når den havde behov for det (temperaturstyret)? I min nye NAD T763 lyder det som om, der hele tiden kører en blæser. Kan dette være rigtigt? Er ”køleren” i NAD T763 ikke temperaturstyret?

Til top Vis resist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af resist

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 20 Marts 2004 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

prøv at ringe ind til "hovedkontoret" til hifiklubben, mener der er en hotline man kan ringe til, de ved det meste, dem har jeg brugt fligtigt, inden jeg har købt nogle brugte produkter fra dem. For at høre pluser og minuser ved deres ældre produkter. Og der har jeg altid fået svar, og somregel et kvalificeret bud hvad det skal koste, så man ikke bliver taget i R*ven

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Sendt: 20 Marts 2004 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

Jeg leste et eller annet sted at blæserene i den nye serien skal kjøre konstant slik at de ikke behøver å kjøre like hurtigt og lenge hver gang de behøves for alvor. Det var teorien, jeg hadde selv en T753 hjemme på prøve, også i den kjørte blæserene konstant. I løpet av kort tid ble det plagsomt, for når man lyttet til film/musikk ved lave volum kunne man høre blæserene, og oi så stille det ble vær gang man slukket for receiveren. Jeg leverte den tilbake og kjøpte meg en Harman Kardon AVR 430, og så langt etter 3 dager har jeg ikke hørt blæseren i den en eneste gang.
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

resist
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2004 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Det var netop ved at kontakte HiFi Klubben Online og en af deres butikker, at jeg har fået forskellige svar! Selvfølgelig kan jeg besøge den nærmeste HiFi Klub, men hvis jeg nu kan spare køreturen… Måske er der en af brugerne på Hifi4all, der selv har en NAD T763, som kan løse ”mysteriet” for mig.

ManicMiner > Hvor har du læst det henne? Har du eventuelt et link?

På forhånd tak!

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 Marts 2004 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Jeg kan desverre ikke huske hvor jeg har lest det, www.avsforum.com eller www.avforums.com måske?

resist
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2004 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Nogen herinde, som eventuelt ejer en NAD T763, der kan besvare, om blæseren/køleren skal være slået til hele tiden? Måske har du et link som besvarer spørgsmålet!

Jesper Bach
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 06:35 | IP-adresse registreret  

Hej resist.

Jeg ved at nogle af dem fra klubbens værksted læser med på cybertainment, de må sq´da kunne kigge i diagrammet og se hvordan det er bygget op ?

til ManicMiner, grunden til at din HK er tavs, kan det ikke være fordi den ikke har så meget effekt=har ikke muligheden for at blive så varm ?

Husk på at NAD opgiver deres effekt ved ALLE kanaler drevet, i modsætning til stort set alle andre, der kun måler på en af gangen.

Jesper

Til top Vis Jesper Bach's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Bach

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Marts 2004 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Ikke at det har noen relevans for temaet, men uansett: Nei, en AVR430 avgir nok ikke like mye effekt som en T763, det er helt sikkert. Jeg har derimot hatt en T753 hjemme og testet side mot side med AVR430, og det ble T753en som ble levert tilbake. Der var ingen forskjell i effekt, ikke som mine ører kunne oppfatte i alle fall. Og når NADen så spiller utrolig kjedelig, har en larmende blæser, et design som vel....det altfor lille displayet og volumknappen ser ut som 13" felger på en Mercedes S klasse.

430en er heller ikke perfekt, den er desverre ikke like god å ta på som den er å se på, H/K kunne godt ha spandert litt aluminium til volum ringen

http://www.audiophile.no/omtaler/nadt762.html

I denne omtalen av NAD T762 beskriver de stereo lyden på en måte som jeg vil si passer svært godt på T753 også.

Nå har jeg skrevet meg langt bortenfor det jeg egentlig ville si, hvis er: H/K oppgir også effekten med alle kanaler drevne!!

tChAd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 Marts 2004 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Jeg er lidt skuffet over at NAD'erne overhovedet har blæsere, det er da kun noget man finder ved gamle Technics forstærkere?
Til top Vis tChAd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tChAd

Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 23 Marts 2004 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Jesper Bach skrev:

Husk på at NAD opgiver deres effekt ved ALLE kanaler drevet, i modsætning til stort set alle andre, der kun måler på en af gangen.

Jesper

Alle seriøse mærker opgiver da den kontinuerlige effekt på alle kanaler samtidig. Det er da kun japanerne og alt det andet l**t som kun opgiver dynamisk effekt.

Til top Vis Anders_K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders_K

Jesper Bach
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Marts 2004 kl. 05:35 | IP-adresse registreret  

Ok Anders, så er det typisk l**t jeg arbejder med...ikke at jeg er vildt uenig, bare få at slå det fast
Til top Vis Jesper Bach's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Bach

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes