| Forfatter |
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 04 Juni 2005 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wizdrake skrev:
| Offtopic: .. bor du på et kollegium ? .. hvis ja hvilket, synes de steder jeg har set har været elendige til lyd |
|
|
flyttede fra kollegiet for 5 måneder siden..
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 04 Juni 2005 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
Ronin skrev:
witzel skrev:
|
Takker..
Ronni: kan du virkelig huske dem, det var vidst ikke langt tid de fik i nordjylland ..
Acer: der er meget mere bas.. de første timer var slemme, men nu er jeg ved at vænne mig til det, og har fået dæmpet rummet lidt mere.
|
|
|
Hehe ja, husker dem skam, men det er korrekt - de fik ikke lang tid!
Bassen opleves mere massiv og den væsentligste grund er at du har fået en højttaler der går dybere og spiller en væsentligt mere fysisk bass - det kræver lidt tilvænning. Driller rummet så samtidig, bliver det lidt sværere bare "lige at klare opgaven". Få evt. lavet en udregning på dit rum så du kan se hvor det placeringsmæssigt er mest hensigtsmæssigt med stående bølger osv. i tankerne!
|
|
|
ja de går meget dybere..
en udregning af rummet.. det var måske ikke nogen dum ide, det kræver vel en masse fikst udstyr, som jeg hverken har eller kan finde ud af at bruge?
|
|
|
Der findes et par gode programmer til det - fik selv lavet en på min stue for et par år siden, og jeg må indrømme at den har været meget behjælpelig. En lille ændring i placeringen var faktisk det eneste der skulle til for at løse en del problemer - stående bølger er musikdræbere!
Desværre kan jeg ikke huske hvad programmet hedder....
Der står på din hjemmeside at det ikke er din drømmehøjttaler nr. 1 - hvilken er det så? __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 04 Juni 2005 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
sig til hvis du pludselig kommer i tanke om hvad programmet hedder..
egentlig er der nok to andre højttalere, som jeg synes er bedre. Dog uden at have hørt dem på samme anlæg, i samme rum osv.. Sp Tech Revelation er imponerende. Men de er enorme og ALT for store til mit rum. Det samme er Mahler, som ER bedre end strauss. men den tror jeg nu også er alt for stor til mit rum. Jeg må dog understrege at jeg er fuldt ud tilfreds med strauss, jeg er vild med den højttaler, og var 'solgt' første gang jeg hørte den.
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 04 Juni 2005 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
20m2?lolbilledet snyder måske lidt,holberg skulle efter sigende få glimrende lyd fra 4x4,5m2,at så stor en ht'er kan gøre sig i så forholdsvis små rum er imponerende,en alsidig højtaller må man sige det er sgu mere end man kan kalde eks B&W 802N.lidt vemodigt måske at vinke farvel til 3070'erne?du har trods alt haft et godt forhold til dem
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 05 Juni 2005 kl. 01:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
|
sig til hvis du pludselig kommer i tanke om hvad programmet hedder..
egentlig er der nok to andre højttalere, som jeg synes er bedre. Dog uden at have hørt dem på samme anlæg, i samme rum osv.. Sp Tech Revelation er imponerende. Men de er enorme og ALT for store til mit rum. Det samme er Mahler, som ER bedre end strauss. men den tror jeg nu også er alt for stor til mit rum. Jeg må dog understrege at jeg er fuldt ud tilfreds med strauss, jeg er vild med den højttaler, og var 'solgt' første gang jeg hørte den.
|
|
|
Ja, begge er en del større - men ja, Strauss er glimrende!
Der er ingen tvivl om at Mahler er bedre, men det hænger også sammen med resten af kæden! Revelation mangler jeg stadig at høre..... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 05 Juni 2005 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
music 4 all skrev:
| 20m2?lolbilledet snyder måske lidt,holberg skulle efter sigende få glimrende lyd fra 4x4,5m2,at så stor en ht'er kan gøre sig i så forholdsvis små rum er imponerende,en alsidig højtaller må man sige det er sgu mere end man kan kalde eks B&W 802N.lidt vemodigt måske at vinke farvel til 3070'erne?du har trods alt haft et godt forhold til dem |
|
|
ja, jeg havde også lidt svært ved at skulle skille mig af med 3070erne, som jeg har haft i 1½ år. faktisk den del af mit anlæg der har holdt i længst tid. Og der kunne nemt presses mere ud af dem, med den rette forstærker.. men jeg syntes alligevel det var på tide at prøve noget nyt.
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 05 Juni 2005 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Der er ingen tvivl om at Mahler er bedre, men det hænger også sammen med resten af kæden!
|
|
|
ja resten af kæden skal også skiftes.. det spiller udemærket i den kombination jeg har nu, men nu vil jeg gå igang med at spare sammen til en udskiftning på forstærkersiden.. hvad det bliver ved jeg ikke, men der er tid nok til at låne lidt rundt omkring
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 05 Juni 2005 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
En update i 3020a sagaen..
Jeg har nu fået nosset mig sammen til at sætte strøm til, den kan tænde, og spille på den ene kanal. den venstre.. på højre kommer der meget svag lyd, så jeg håber på at jeg kan få lidt hjælp fra en kyndig hånd til at få den til at spille på begge kanaler igen.
Derudover har jeg fået en række ideer, og fundet god hjælp til at udføre dem. BjarkeNR er med på de fleste af mine ideer, så nu har vi noget at få sommerferien til at gå med.
- Den skal have en ny front, i træ.
- Dioderne bliver nok skiftet til en anden farve.
- knapperne skal males.
- Der bliver højst sandsynligt lavet nye skilte til "AUX" "Tuner" etc.
Desuden skal mit kommende køkkenanlæg også have nogle højttalere at spille med.. så dem går jeg også igang med. Det bliver en lille 2vejs stander, jeg skal lige have fundet en passende diskant. og jeg håber at kunne genbruge de 2 basenheder jeg har liggende. og når vi kommer så langt, så skal der nok også findes et venligt menneske der kan hjælpe til med et delefilter. men der er nok et godt stykke tid til højttaleren står klar til det.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 05 Juni 2005 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold os endelig orienteret omkring sommerferieprojektet, især det med træfronten er fedt......en 3020 med træfront - det er sgu i orden  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener Hurtig har nogle flotte knapper liggende til 3020'eren. Inden du får den forgyldt ville jeg dog lige minde dig om at de koster omkring 3-600 kr på brugtmarkedet, så jeg vil nok holde budgettet nede, hvis muligt. Ellers står du med en dyr billig forstærker.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht. den 3020 - jeg er ikke ekspert her - men er der ikke noget med, at det kan betale sig at droppe bass/treble knapper mv. Når du nu skal lave ny front alligevel...
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P: det er bestemt planen at holde prisen nede, men mht at få dem forgyldt, havde jeg nu tænkt mig at forsøge med en spraymaling.. er man heldig kan der blive et godt resultat ud af det. Og kommer den til at spille helt igen, så bliver den ikke solgt. med mindre der kommer en eller anden forvirret person og byder latterligt meget for den
LB: Jo det kan det nemt, ligesom "balance" "mono" og "loudness" sikkert også kan undværes. men jeg vil helst holde den så 'stock' som muligt.
Det er godt med nogle sommerprojekter, nu har vi brugt 6-7 timer på at få målene på plads til højttalerne, og det er vidst næsten klar nu. så mangler vi bare at gå igang.. men der går nok lige 2-3 uger endnu..
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
|
LB: Jo det kan det nemt, ligesom "balance" "mono" og "loudness" sikkert også kan undværes. men jeg vil helst holde den så 'stock' som muligt.
|
|
|
Ja, med SA'erne ude af døren kan du godt hive Loudness-knappen af, den får du ikke brug for mere __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 15 Juni 2005 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg opgav at finde fejlen med den højre kanal selv, så den er indleveret til en radiomekaniker.. han har lovet at give et gratis tilbud på rep.. så tirsdag ved ejg hvad det kommer til at koste.. jeg går ud fra det kun er en lodning eller lignende.. er det for dyrt, bliver den kasseret..
jeg fandt dog ud af, at det kun er forforstærkerdelen der er defekt, 3020 har lab in, så man kan bruge ekstern pre til dens effekttrin.
|
| Til top |
|
| |
skruerselv Udelukket fra forum

heltny/cujo
Bruger siden: 05 Juni 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 522
|
| Sendt: 15 Juni 2005 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Witzel - bare lige et godt råd = Spraymaling kan se helt glimrende ud - ligne en milliard, men desværre ikke så længe. Knapperne kommer til at se forfærdelige ud efter ikk så lang tid.
Se om du kan få drejet nogle knapper billigt i metal, eller køb nogle billige hos Brinck (eller andre) og så spraymal dem - - - spraymaling på plast, holder ikke længe (taler af erfaring )
|
| Til top |
|
| |
Krog Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 1580
|
| Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan går det med 3020eren?
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krog skrev:
| Hvordan går det med 3020eren? |
|
|
den står fint på gulvet bag den ene højttaler.. så snart den lille DIY højttaler er spilleklar, går vi igang med en ny front til NAD'en..
så om en god måneds tid, skulle der gerne være nyt i den sag.
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 10 November 2005 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der en lille opdatering igen.. Jeg har fået en dejlig am/fm tuner foræret af en venlig person, der tilfældigvis havde den i overskud. og det bliver godt, for lige siden jeg fik cayin'en, har jeg savnet en tuner. men åbenbart ikke nok til at investere i en
Nu glemte jeg selvfølgelig at købe et antennekabel med hjem, så den kan ikke sættes til endnu.. det må jeg have til gode til imorgen.
her er lidt billeder af den lille sag (H/K TU9200):

|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 10 November 2005 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stilren, fin lille sag! 
Så kommer der radio i stuen igen (nok bare ikke Sky Radio).
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2005 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|